Wel of geen medicatie gebruiken tegen misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Denise12345, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag met de huisarts gebeld over medicatie tegen de misselijkheid (ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger). Ik ben nu ruim een week eigenlijk de hele dag misselijk. Iets eten helpt misschien 20 minuten, daarna komt het gevoel terug. Ik hoef niet over te geven. Ik heb jullie om tips gevraagd en naar aanleiding daarvan toch contact opgenomen met de huisarts.
    Ik hoorde net van de assistente dat de dokter geen fan is van medicatie tijdens de zwangerschap en dat het er gewoon bij hoort. Ik heb aangegeven dat ik me er zo beroerd door voel dat ik erover nadenk me ziek te melden en dat dat me wel een reden lijkt om medicatie te krijgen. Vervolgens heeft ze met moeite toch iets voorgeschreven. Nu twijfel ik enorm... Wel of niet gebruiken? Hoe denken jullie hierover? Kan het kwaad?

2. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ik heb van week 4 tot week 16 en van week 33 tot de bevalling 2x per dag primperan ingenomen en de kleine heeft er niks aan over gehouden.

De medicijnen die je voorgeschreven krijgt zijn al jaaaaren op de markt en worden ook al jaaaren gebruikt door zwangere vrouwen, niks om je zorgen over te maken :).

Jij krijgt waarschijnlijk als eerste emesafene voorgeschreven (wat bij mij niks deed) en dat is een heel mild middel.

Persoonlijk vind ik je huisarts erg ouderwets. Hij/Zij is niet zwanger en heeft geen last van zwangerschapsmisselijkheid.
    Je moet ook nog kunnen functioneren!

Lekker innemen dus en hopelijk ben je er snel vanaf!

3. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Oké dankjewel! De apothekersassistente reageerde ook licht verbaasd toen ik aangaf dat de huisarts er eigenlijk niet positief tegenover stond en verzekerde me dat ik het veilig kon gebruiken. Ben benieuwd, hopelijk werkt het!

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben in 2 weken tijd vijna 5 kg afgevallen door het vele overgeven. Huilend aan de telefoon gezeten met de huisarts en 2 verschillende soorten zetpillen gekregen. Ze deden echt niet moeilijk en garandeerden dat het geen kwaad kan voor de kleine. Er zijn ontzettend veel meiden die het slikken om het iets dragelijker te maken :) na 5 dagen zetpillen voelde ik me weer helemaal goed. Nu af en toe misselijk en misschien 1 keer per dag overgeven maar daar kan ik absoluut mee leven :)

Heel veel succes. Als je ze neemt hoop ik dat ze bij jou ook hun werk goed doen :)

5. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Hier nog zo iemand die zich zo ellendig voelde. Ik heb ook zetpillen gekregen en kon weer iets beter leven haha

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik loop bij de gynaecoloog en die kan dus dit soort medicijnen voor mij voorschrijven ipv de huisarts.

Toen ik deze zwangerschap om emesafene vroeg, hoefde ik dat niet eens te motiveren, zo gewoon is het om dat spul voor te schrijven.

En ik had precies hetzelfde als jou, behalve dat ik ongeveer één keer per week overgaf, ik functioneerde gewoon veel minder door de misselijkheid en iets eten hielp maar eventjes.

7. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Ok, fijn om te horen, zo m'n eerste pilletje nemen. Had jij ze alleen 's avonds nodig Berte, of nam je meerdere pilletjes per dag?

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wanneer het je echt belemmerd in je dagelijks leven zeg ik nemen !

bij mijn eerste was ik misselijk tot 9 weken, maar ik kon alles nog, et was gewoon misselijkheid,

bij de tweede misselijk en spugen tot 17 weken, maar kon nog steeds goed met mezelf zijn.

bij de derde de hele zwangerschap misselijk en spugen, een keer of 15 per dag en dat voelde op die momenten echt zwaar. ik kreeg emesafene voro geschreven maar mocht er niet mee autorijden, gezien ik bezig was met rijlessen heb ik gekozen voor niet innemen.

bij de vierde met 6 8 11 15 17 en 20 weken een week in het ziekenhuis gelegen met uitdroging, ik spuugde 50-60 keer per dag, van het spugen raakte mijn maag geirriteerd en mijn slokdarm beschadigd waardoor ik bloed ging spugen, eten en drinken hield ik niet binnen, ik was slap, ik kon niets meer, zelfs op mijn zij draaien in bed lukte mij niet omdat ik zo slap was. ik was volledig afhankelijk.
    ik kreeg tot 15 weken emesafene dit hielp niet, met 17 weken primperan 2 weken geprobeerd maar hier werd ik heel duizelig van, toen zijn we overgegaan op zofran 2 keer daags, dit schrijven ze niet snel voor, maar ooh wat werkte dit medicijn goed ! ik kon mezelf weer verplaatsen in huis, ik hoefde nog maar 15-20 keer per dag te spugen en kon af en toe kijken bij zwemles voetbal en majorette,

kijk naar je eigen, luister naar je lichaam, kun je zonder, vooral zonder doen, maar lukt het je niet om je dagelijkse dingen uit te voeren en houd je weinig binnen dan zou ik zeker medicatie proberen,

en vooral emesafene word door zwangeren met regelmaat gebruikt.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben begonnen met 1 en toen dat niet meer genoeg was, 2.

10. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Ik heb het nu ook en het kan inderdaad geen kwaad voor de kleine. Wel raar dat je huisarts er zo raar over deed? Fijn dat je ze alsnog hebt gekregen trouwens. Ik hoop dat ze wat helpen!

11. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Ja het werkt super goed gelukkig!:)

12. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik heb vanaf het moment dat ik positief testte tot ongeveer 15weken alleen maar erg misselijk geweest met zo af en toe vaak overgeven. Mijn verloskundige zei al dat ze er wel wat voor hebben om het draaglijk te maken maar heb daarop zelf nee gezegt omdat ik zelf niet zo van de medicijnen ben (was ik ook al niet voor mijn zwangerschap) heb het gewoon verdragen en het ernaar bij moeten nemen was niet altijd even fijn maar tot nu toe ben ik er vanafen heb ik het nog heel zelden

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Overgeven hoeft niet de grens te zijn tussen wel of geen medicatie :)
    Dus laat dat je niet in de weg zitten.

Fijn dat ze werken!

14. Denise12345

22 feb 2016
    54
    5
    8
    Ik heb nu 10 dagen mee gekregen en las in de bijsluiter dat je daarna moet stoppen om te kijken of het over is. Hebben jullie dit ook gedaan?

Wel lastig dat je dan daarna weer 3 dagen niet mag auto rijden (ivm werk), als je weer opnieuw begint met Emesafene!

Zijn jullie iedere keer na 10 dagen gestopt?

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik kreeg na 3 dagen andere zetpillen en die heb ik ook 3 dagen gebruikt en toen ik daarmee moest stoppen was het over.
    Hopelijk heeft het bij jou hetzelfde effect :)

Deel Deze Pagina