Baby heeft moeite met ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stephanie24, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Onze Stijn heeft sinds een paar dagen last van vastzittende ontlasting.
    Hij kan het moeilijk kwijt en heeft daardoor krampjes.
    Heel zielig!

Cinababy al geprobeerd en infacol wordt gehaald.

Misschien heeft één van jullie nog een goede tip voor ons probleempje??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

1 druppeltje olijfolie voor de borstvoeding of door zijn fles. Hielp hier heel goed. En ik geloof dat je ook, als de fles geeft, 10 ml extra water bij de fles kunt doen. Eventueel een keertje 'helpen' met de thermometer, maar dat moet je niet te vaak doen, daar worden de darmpjes lui van. Of zijn buikje masseren.

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi Stephanie,
    Stijn krijgt flesvoeding neem ik aan? Je kunt idd een heel klein beetje olijfolie geven of wat extra water in de fles. Er is ook speciale voeding voor kindjes die moeite hebben met de ontlasting volgens mij!

4. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Zelf doe ik als mijn zoontje last heeft wat venkelthee maken, de meningen zijn daar over verdeeld. Toch wordt het vaak nog aangeraden door artsen.. En het werkt als een tierelier!

1 flesje op basis van lichte venkelthee en de volgende fles ontlasting en klaar:)

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Had ik ook al gehoord idd, maar volgens de vk mag dat niet meer..
    Ach, kan het altijd nog proberen als niks anders werkt.

Bedankt voor de tips zover iig!

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Volgens de ene mag het wel, volgens de andere weer niet..

Nou ik durf geen olie te geven, ben daar zelf ook allergische voor;)

Iedereen moet het zelf weten hoor! Mijn nichtjes kregen het altijd, zijn er niet minder van geworden:)

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij hebben 10cc extra water aan de fles toegevoegd. Het duurde een paar dagen maar toen ging het poepen een stuk beter. Samen met comfort voeding is het zelfs nu behoorlijk dun.

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Hier helpt extra water in de fles of tussen door en de kindicol druppels van VSM (speciaal om ontlasting zachter te maken).

9. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Wij deden ook wat extra water (mag alleen als de fles goed leeg wordt gedronken!) en drupje olijfolie. Later kregen we van het cb het advies Nutrilon Omneo te gebruiken. Hielp niet zo heel veel.

10. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Hoi meid,

Quinn heeft ook ontzettende darmkrampjes gehad. Wij gaven infacol en op een gegeven moment zijn we overgestapt naar andere voeding, Nutrilon Omneo. Deze is goed tegen darmkrampjes en helpt de ontlasting.

Succes ermee!

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    omdat onze meid zo giga veel spuugt gebruik in nutrilon ar maar sinds ik dat gebruik is haar ontlasting ook zo verschrikkelijk hard en het is zo sneu om je kindje zo te zien persen dat ze er bijna blauw van aan loopt en nog komt er niks uit. wat er uit kwam dat waren hele harde keutels zo groot als een knikker echt zielig.
    ook eerst 10cc extra water geprobeert maar werkte niks.
    olie was ik zelf niet zo'n voorstander van en de ha ook niet.
    en elke keer met de thermometer erin vond ik ook zo raar.
    heb nu lactulose gekregen daar krijgt ze elke ochtend 3cc van en een paar uurtjes later heeft ze een paar flinke poep luiers dus het helpt goed.
    en haar darmen worden er ook niet lui van, dat vind ik wel belangrijk.
    we gaan kijken hoe lang we die lactulose nodig hebben voor haar ontlasting weer normaal is maar vind het voor nu echt een uitkomst.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Van lactulose kunnen je darmen wel degelijk lui worden hoor...

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    We zijn nu eerst begonnen met de kindycol druppels. Hopelijk werkt dit wat.
    Vanmiddag geholpen door de beentjes vast te houden zodat ie meer druk kon zetten. Toen is er wel heel wat gekomen.

Lactulose bij baby's geen verstand van, maar de arts schrijft het vast niet zomaar voor.

Extra water liever niet omdat ie z'n flessen al niet altijd leeg drinkt.

Infacol in huis voor als de druppels niet werken.

Bedankt voor het meedenken!

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Lactulose is vrij verkrijgbaar en wordt ook wel eens geadviseerd door het CB. Bij Nadine hielp het trouwens niet destijds. Zij heeft later medicatie gekregen van de kinderarts (Movicolon). Je schrijft dat Stijn zijn flessen niet altijd leeg drinkt, maar dat kan geen kwaad. De hoeveelheid flesvoeding die op de pakken staat, is niet het minimale wat je kindje binnen moet krijgen, maar ongeveer het maximale. Kindje in de 'poephouding' helpen, zoals je beschrijft dat je zijn beentjes heb vastgehouden, kan ook wel wat helpen.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Tijs drinkt zijn flessen ook niet altijd leeg maar dat was geen enkel probleem om toch 10cc extra water toe te voegen volgen cb en ha.

16. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb de lactulose op advies van het cb en de ha gekregen en het werkt heel goed
    ze zeggen allebei dat de darmen er niet lui van worden dus ga er vanuit dat hun dat wel goed hebben.
    dit is natuurlijk niet een middel wat je altijd blijft gebruiken maar voor de 1ste paar weken is het een goed middel

17. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier ook harde ontlasting en krampjes gehad.
    Op advies van vk 1 druppel slaolie per voeding in de melk gedaan (friso normaal, 2 dagen). Daarbij adviseerde ze infracol te gebruiken maar mijn dochter nam dit niet van harte. Omdat het voor de voeding moest had ze moeite met beginnen van het drinken.
    Ik gebruik nu een duits merk: sab simplex - tropfen, hier doe je 15 druppels van in het drinken of je geeft het op een lepeltje. Mijn dochter is met 36 weken geboren dus zij krijgt het in de fles.
    Ze heeft geen krampjes of harde ontlasting meer gehad.

De druppels hebben ze ook in nederland.

Groetjes en suc6 Dorianne

Deel Deze Pagina