Ontslag volgt na zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Joyce2013, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ook ik wilde even me verhaal delen. Mijn werkgeven heeft mij besloten te ontstaan en deelde dat mij 24 januari mee (volgens mijn werkgeven pas ik niet in het team (werk hier nu 6 jaar) en ze wilde mij middels een vaststelingsovereenkomst laten gaan). Nu weet ik andere halve week dat ik zwanger ben dus heb dit ook bij mijn juriste aangegeven. Mijn juriste heeft dit vervolgens aan mijn werkgeven doorgeven en mijn zaak staat dus nu on hold. Het beteken dus dat zij dit gewoon weer oppakken als ik 6 weken terug ben na me zwangerschapsverlof.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze nu dan de zaak op hold zetten en een jaar wachten en mij dan op nieuw gaan ontslaan. Voordeel is wel dat ik weet dan dat het er aan komt en dat ik rond die tijd wel alvast wat kan gaan neuzen. Zijn er meer dames die in dit zelfde schuitje zitten, ben benieuwd...

Joyce

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    yup ik helaas :(

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is niet vreemd, ze kunnen je nu niet ontslaan omdat je ontslagbescherming hebt. Dat loopt af 6 wkn na je bevallingsverlof.
    Succes met het vinden van een nieuwe baan!

4. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Twee weken voor mijn zwangerschapsverlof werd aan mij gevraagd of ik na mijn zwangerschap niet meer terug wilde komen (vast contract). Mijn werkgever wilde ook een vaststellingsovereenkonst opstellen. Ik ben niet akkoord gegaan. Na mijn zwangerschapsverlof werd het onderwerp weer hervat en ben ik met een goede regeling vertrokken. Binnen 1 maand had ik gelukkig een nieuwe baan, waar ik nog steeds werk.

Laat je goed juridisch bijstaan en succes! Geniet nu lekker van je zwangerschap!

5. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @ MamaChantal, wat naar he meid! Hopelij kun je na je verlof snel weer wat anders vinden!

@ Chiggy dat snap ik ze kunnen je niet altijd beschermen, maar het is toch een gekke gedacht dat je weet dat je straks alsnog weg moet.

@ Ieniemienies wat goed zeg dat je zo snel een nieuwe baan hebt, ik hoop ook dat ik snel wat leuks kan vinden. Maar eerst me tijd hier maar even uitzitten. Ik hoop ook dat ik na mijn verlof met een mooie regeling kan vertrekken en dat ik daarna ook snel weer een nieuwe leuke baan vindt.

6. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    #6 Lara1985, 15 feb 2014
    Laatst bewerkt: 15 feb 2014
    Ik heb op dit moment hetzelfde. Helaas is het niet anders. Ik kreeg een vaststellingsovereenkomst twee dagen voordat ik kon testen. Maar omdat deze een week later getekend moest zijn wist ik dat ik zwanger was. En dus niets getekend. Als je wel tekend maar je je schuldig aan benadelingshandeling en verspeeld dan je recht op ww!
    Helaas zit er voor mij ook niets anders op om te blijven tot na mijn verlof. Want ik heb wel meerdere malen gesolliciteerd maar als je vertelt zwanger te zijn.... Tja... Nee dank u voor uw sollicitatie!
    Maar ja. Nog een paar weekjes volhouden n dan verlof!
    Ik merk wel dat ik met veel tegenzin naar mijn werk ga. Ik doe mijn ding maar daar blijft het bij. Zet geen stap extra meer!
    Na die 6 weken heb je ook nog recht op je opzegtermijn. ik ben voorlopig dus nog verzekerd van salaris. Gelukkig!
    Heel veel succes met je verdere zwangerschap en vooral genieten hoor van je verlof!!!

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Dat is niet helemaal waar hoor!

Ik ben wel in m'n zwangerschap ontslagen (door de crisis mocht het wel mits ik niet de enige was) ik had er niet mee akkoord kunnen gaan en een hele lastige kwestie van kunnen maken maar na overleg met een jurist heb ik wel een goede overeenkomst getekend en heb gewoon recht op een ww uitkering.

Maar ik weet niet hoe het in andere gevallen zit maar in mijn geval was dat dus geen probleem.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Sorry, dat was idd niet echt duidelijk geformuleerd. Inderdaad bij reorganisatie ed mag het wel.

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik zit helaas in min of meer dezelfde situatie echter kwam ik er 2 weken na mijn ontslag achter dat ik zwanger was. Baby broertje was ook een verrassing dus het was niet dat we erop aan het wachten waren. Ik ben wel ontslagen vanwege reorganisatie. Dus met mij meerdere. Ik heb ook een vaststellingsovereenkomst getekend met behoudt van ww. Het is namelijk niet standaard dat dat in een vaststellingsovereenkomst staat. Nu "vervroegd" met verlof en daarna op jacht naar een nieuwe baan! Heel veel
    Succes!

Enne nog even over die motivatie... Ik werk nog maar 2 dagen van de 4... Motivatie en zin zijn totaal weg. Omdat ik er nog wel 2 werk kan ik goed afronden. Het kost mij mentaal en fysiek heel veel om mijzelf naar het werk te slepen. Mijn manager heeft daar ook alle begrip voor. Misschien ook een optie voor jou?

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee op die manier.
    Maar ben na mijn verlof wel mijn baan kwijt.
    En ook hier is de zin en de motivatie om te werken totaal verdwenen.
    Iedere ochtend moet ik mezelf naar het werk slepen. Bah

11. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Jeetje meiden, sterkte. Sommige regels zijn krom maar het is niet anders. Sterkte met het vinden vaan een nieuwe baan. Maar eerst genieten van de wolk die heet 'zwangerschap' :)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook toen, ze hadden me niks gezegd in mijn zwangerschap maar tijdens mijn zwangerschap had iedereen in de gaten dat het bedrijf niet meer lang zou bestaan

4 januari 2013 werd dylan geboren.
    Mijn contract stopte op 6 januari en in februari was het bedrijf gesloten
    Hadden we wel in oktober al gehoord dat het waarschijnlijk zou gebeuren en in november ging ik op zwangerschapsverlof

Dus wel een hele andere situatie
    Ben wel lekker tot Dylan 8 maanden was thuismama geweest.
    Toen gaan werken van september tot begin januari en nu weer op zoek naar werk :( morgen sollicitatiegesprek)

13. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Wat vreselijk nieuws :( Wel perfecte timing, gelukkig hebben ze dat niet net wat eerder gedaan. Heb er geen ervaring mee wens je veel sterkte en na de bevalling maar rustig om je heen gaan kijken. Sterkte!

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat is balen.. Maar voorlopig heb je in ieder geval nog een inkomen :)

Mij werd gezegd dat ik niet meer terug hoef te komen na mijn verlof want mijn baas gelooft niet in werkende moeders. Ik had een tijdelijk contract dat bij goed functioneren om zou worden gezet naar vast (staat zwart op wit in contract). Nou.. op mijn hele functioneren is niks aan te merken dus ben benieuwd wat dat nog gaat worden.. Ik zou eigenlijk namelijk nog 2 weken moeten werken na mijn verlof voordat mijn contract afloopt. Er is me voor de bevalling al gezegd dat ik niet meer zou hoeven komen.. ook niet voor die 2 weken.. ahum. Ik ga volgende week eens binnenlopen op het werk om te horen hoe en wat en of er iets veranderd is...

15. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat naar om te horen dat er toch redelijk wat dames in het zelfde schuitje zitten. Laten we inderdaad eerst genieten van de zwangerschap, het verlof en de kleine spuit! Hopelijk is rond april 2015 (einde zwangerschapsverlof dan 6 weken en 2 maanden opzegtermijn) de arbeidsmarkt wat beter dan nu, en dan ook lekker partime werken.

Hopelijk hou ik het de komende anderhalf jaar nog vol om hier zo te blijven werken. Ik wil namelijk ook wel echt als die kleine er is minder werken, dus ook hier als ik terug kom van mijn verlof. Wat natuurijk wel erg jammer is is dat me ww dan ook minder is (laatst verdiende salaris) als ik minder uren ga werken. Maar eerst maar genieten en de rest komt vanzelf!

16. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    pfff wat een rot situatie zeg

Deel Deze Pagina