Bureau jeugdzorg.

Discussie in 'De lounge' gestart door Draagmoeder1976, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Heeft er iemand positieve verhalen over bjz? Ik zoek opvoedondersteuning en mijn maatschappelijk werkster kwam met bjz aan. Maar op internet lees ik de verschrikkelijkste verhalen.

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik zou het ook wel fijn vinden om wat ondersteuning te kunnen krijgen meer hoe ik anders zou kunnen reageren en dingen aanpakken, maar ik ben bang dat je dan juist overdreven in de gaten wordt gehouden.

3. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Dit dus. Ik zou nooit bij jeugdzorg aankloppen :D

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Vanuit zowel mijn eigen werk (onderwijs) als vanuit het werk v de papa van mijn meisje (geen relatie meer) geen goede ervaringen.
    Hij werkt bij de politie.
    Wel beide heel goede ervaringen met het leger des heils. Ook zij bieden ondersteuning en begeleiding thuis, en zijn daarbij ook betrokken bij de school vd kinderen.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij JGZ, jeugdgezondheidszorg.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat is toch het zelfde als het consultatie bureau? Maar dan tot oudere leeftijd dus die zullen bepaalde dingen ook wel doorspelen naar bureau Jeugdzorg.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Cjg, daar kan je hier terecht. Geen idee of het landelijk is.

8. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Klopt, voor laagdrempelige hulp Centrum Jeugd en Gezin in jou woonplaats/omgeving.

9. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ondanks dat ik op voorhand ook aardig angstig was, en na natuurlijk alle horrorverhalen in de media, gelukkig (!!!) wel goeie ervaring met bjz. Onze eerste case manager, had een stevige dosis gezond verstand en een relaxte instelling, en gelukkig geen dwingende houding. Helaas stopte zij halverwege ons traject en kregen we een andere dame, die compleet niet bekend was met ons dossier.
    Maar mogelijk dat het ook verschil maakt of je zelf om hulp vraagt, of dat je door anderen in hun web verzeilt raakt.

10. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Bureau Jeugdzorg lijkt me voor opvoedingsondersteuning een (of meerdere) stap te ver.

Ik zou dan eerder denken aan het centrum voor jeugd en gezin, dat is er juist voor dat soort dingen voor kinderen vanaf 4 jaar (vragen over opvoeding, evt. opvoedingsondersteuning etc.). Onder de 4 kun je voor opvoedingsvragen ook gewoon terecht bij het CB.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben ondersteuning gehad zonder bureau jeugdzorg maar via centrum jeugd.en gezin..
    Nu heeft onze dochter extra begeleiding nodig op een locatie en die indicatie aanvraag gaat wel via jeugdzorg maar die schrijven alleen indicatie en verder komen ze er niet.tussen is ons op het hart gedrukt

12. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Dit zou ik in eerste instantie ook aanraden.

Verder zijn er behoorlijk wisselende ervaringen met BJZ. Maar is dat niet met alles?! Een en ander hangt natuurlijk af van je vraag/problematiek. Maar de ervaringen hangen ook sterk samen met de persoon waar je mee te maken krijgt. Ook ik heb zeer verschillende ervaringen vanuit mijn werk, maar ik zou dat niet als reden zien om geen hulp te vragen als ik dat nodig heb.

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
  14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    ik zou bij een maatschappelijk werker aankloppen :)

15. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik zie overal van die opvoedpoli's. Kan je daar niet eens aankloppen?

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het ligt aan de problematiek maar ik zou het eerst bij het CJG aankloppen. Overigens gaat de vrijwillige hulpverlening van bjz naar de gemeentes en is dan ook geen bjz meer, je krijgt dan dus niet te maken met bjz.

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Stichting MEE of cjg lijkt me een betere optie. Hier ook spijt dat ik naar bjz ben gestapt en hoor zeer goede verhalen over mee. Weet niet of ze door heel nl zitten trouwens

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Voordat wij verhuisde starte er toevallig een soort poli bij het gezondheidscentrum waar wij zaten daar kon je terecht met allerlei vragen op over opvoeding. Geen idee of dat het zelfde is als jeugd en gezin. Maar misschien een si formeren bij jullie huisarts of gezondheidscentrum?

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mischien is LOES iets? even googlen

20. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ok dit is het verhaal:

Een paar weken geleden toen ik nog hoogzwanger was ben ik met zoonlief naar het winkelcentrum geweest omdat ik nog het een en ander moest hebben. De hele tijd was hij druk en luisterde niet. Toen we voor hem naar een ander winkelcentrum gingen om daar het ding te kopen wat ze bij het ene niet hadden ging hij weer over mijn grens. Hij bleef toeteren, met zijn fietstoeter, terwijl ik al een paar keer gevraagd had om dat niet te doen. Dus toen pakte ik zijn toeter af. Toen hij me daarop begon te slaan had knapte er iets en zei ik dat we naar huis gingen. Hij bleef slaan en ik werd zo boos dat ik tegen hem begon te schreeuwen. Op de parkeerplaats aangekomen, vlak naast de winkel schreeuwde ik nog tegen hem en iemand vond dat zo erg blijkbaar, was ook heftig, dat die de politie in heeft geschakeld en mijn kenteken nummer heeft doorgegeven. Thuis gekomen stond de politie dus voor de deur.

Toegegeven ik ben ook fout geweest had gewoon gelijk naar huis moeten gaan dat zoon al steeds niet luisterde in plaats van naar dat andere winkelcentrum te gaan want ik was al gestressed. Dat deed ik dus voor hem maar uiteindelijk keert het zich tegen mij.

De politie heeft uiteindelijk een zorgmelding gedaan en ik ben telefonisch benaderd door iemand van stichting huiselijk geweld.

Nou heb ik ook moeite met de opvoeding van mijn zoon. Ben alleenstaande moeder en soms flink onzeker of ik het wel goed. Daarnaast is zoon een pittig mannetje dat goede regels moet hebben. Ik had al het een en ander geprobeerd en via schoolmaatschappelijk werk waren we iets aan het zoeken voor wat stevigere begeleiding. Helaas is dit stukje niet doorgegaan.

Nu met die zorgmelding dacht de schoolmaatschappelijk werkster en mijn maatschappelijk werkster dat het dan misschien goed was om alvast een aanvraag bij bjz te doen omdat bjz waarschijnlijk toch ingezet gaat worden na aanleiding van die zorgmelding.

Ik hoor en lees alleen maar vreselijke dingen over bjz dus ben als de dood. Daarom vroeg ik om postitieve verhalen.

Ik mishandel mijn kind niet, ben niet aan de drank of drugs en zoon is verder een vrolijk mannetje en ik ben verder een lieve moeder. Kan alleen af en toe flink gestressed reageren en schreeuwen. Daar was ik dus al hulp voor aan het zoeken want dat vind ik zelf ook heel erg.

Ik kan nu alleen maar van harte hopen dat het goed komt en dat bjz niet alles erger gaat maken dan het is. Ik ben zo bang.

Deel Deze Pagina