Nee ik zal geen gesprek aan gaan.. Vind het eigenlijk een beetje kinderachtig dat ze zo doet.. Je hoeft niet met haar te overleggen of jij voor een kindje mag gaan of niet!
Ze maakte een opmerking. Wie weet is ze het al vergeten. Tja en wat nou als ze zegt dat ze zelf als eerste een kind wil. Wacht je dan? En moet je het haar melden als je je spiraaltje eruit laat halen? Ik zou er niet zoveel achter zoeken en genieten van het leven.
ach meid...laat je niet zo leven door (zulke jaloerse) opmerkingen van je zus. Kom op het leven is geen wedstrijd? vindt het nogal kinderachtig om als zussen zo'n 'strijd' te voeren Dus je wil je eigen leven en keuze's op een laag pitje zetten, omdat je bang bent voor dergelijke opmerkingen van je oudere zus?? lees het zelf nou even: dat is toch belachelijk! En dat zou ik ook zeker tegen me zus zeggen..
Ik heb t er ookk nooit met me zus over gehad(ik ben 8jaar jonger) wanneer te beginnen, net zoals zij dat ook niet duidelijk heeft gezegt, door omstandigheden wisten we op den duur van elkaar dat we wel bezig waren.. Nu mag t zo zijn dat wij tegelijk zwanger waren, onze dochters schelen 5 weken. Zij houden het bij een kindje, wij gaan voor een tweede. Maar ik leef mijn leven zij het hunne, als t weer raak mag zijn zal ze het uiteraard als een van de eerste hioren, maar "toestemming vragen" nee
Mee eens. Als je het leuk vindt om je kinderwens (en ervaringen / gevoelens tijdens het 'oefenen') met je zus te delen: vooral doen. Maar ik zou dat niet doen vanuit die opmerking van je zus. En ook niet met de gedachte dat zij 'eerder' hoort te zijn.
Blijkbaar ben ik de enige die zich afvraagt wat negatief is aan de opmerking van de zus over de sleutel. Mijn zusje bouwt samen met haar man een huis, ze verwachten dat ze begin oktober in het huis trekken. Wij hebben per 1-9 een huis gekocht en verwachten ook rond oktober er in te trekken. We zijn allebei benieuwd wie als eerste verhuisd. Het is voor ons allebei een leuk moment. Mijn zwager grapte al, dat hij al veel langer de sleutel van het huis heeft, hij heeft de deur er zelf ingezet... (tja, hij betaald ook al langer hypotheek) Tja, ik zie er niks slecht in, het is geen wedstrijd. Allebei de zussen een fijn en goed moment, gewoon van genieten met en voor elkaar.
Dus omdat je haar niet op de tenen wil trappen moet je maar gaan 'afspreken' wie er eerder kinderen krijgt.... Ik vind het maar raar... Je leeft je leven met je eigen gezin en niet met je zus... Wil jij dus kinderen dan doe je dat gewoon En niet niet kunnen vertellen dat je bezig ben? Waarom niet? Je hoeft het toch helemaal niet te vertellen als je je spiraal eruit haalt...? Of moet je alles wat je wil doen met je zus overleggen
Ik vind het moeilijk om in te schatten of het gewoon een grapje was of dat ze er echt mee zit. Maar stel nou dat ze er echt mee zit... Wat dan? Dan is ze jaloers, met de neus op de feiten gedrukt, etc. - en dat is dan haar probleem want jij doet niks fout en je ontneemt haar ook niks. Als ze dan dat soort opmerkingen zou blijven maken als jij zwanger bent of zo dan zou dat meer over haar dan over jou zeggen. Niet aan jou om dat op te lossen. Kan me echter wel voorstellen dat je graag wil weten of ze nou wel of niet jaloers is, gewoon voor de duidelijkheid, het is namelijk wel iets wat jou schijnbaar bezig houdt (en dat snap ik wel hoor!). En als ze niet jaloers blijkt te zijn is dat toch weer beter voor jouw gemoedsrust (en als ze wel jaloers is... tja, dan weet je ook weer waar je aan toe bent als ze dat op zo'n manier meent te moeten laten blijken). Dus wat ik zou doen is een keertje terloops vragen van 'hey, jij zei toen met het verhuizen dit en dat, maar ik vroeg me af of dat iets is waar je ook daadwerkelijk een klein beetje moeite mee hebt, dat wij eerder getrouwd zijn enzo? Want het klonk wel als een grap maar ik maakte me een beetje zorgen dat je het ook daadwerkelijk zo voelt' o.i.d. Ik zou het over kinderen verder helemaal niet hebben (tenzij je je wens wil delen uiteraard, maar niet in de context van haar eventuele jaloezie).
Ik zou geen gesprek aangaan, dat jullie kinderen willen. Ga er gewoon voor en als je zwanger bent zeg je het. Je vraagt toch niet eerst goedkeuring om zwanger te raken?
Dit zou inderdaad wel een goede oplossing zijn denk ik.. Even ter informatie voor de rest: het is niet zo dat ik toestemming wil vragen aan haar, en zeker niet onze baby wens naar achter zal schuiven voor haar. We hebben nooit een strijd gehad om wie iets eerst had, en hopelijk zullen wij dit ook nooit krijgen. Ik kan het niet precies omschrijven waarom ik met het idee speel van een gesprek met haar (gevoel en ik, of mijn familie, zijn nooit echt een goede combi geweest). Maar ik zou gewoon graag willen dat er niet nog een keer zo'n soort opmerking gemaakt word. Zoals jullie ondertussen wel door hebben ben ik dan heel erg aan het piekeren hoe de opmerking dan precies bedoelt word en omdat ik graag een goede band met haar wil houden, denk ik dat het ter loops vragen het slimste (lees: geruststellends) is voor mij persoonlijk. Hartelijk dank voor al jullie reacties
De band met mijn zussen is heel erg goed. Ik ben de jongste en was als eerste zwanger. Mijn zussen wisten en weten wat onze plannen waren en zijn. Dat is andersom net zo, ben daar erg blij mee. Om die reden bespreek ik het met hen, niet vanwege een mogelijk jaloezie oogpunt.
Ik heb mn zus ook niet ingelicht dat we gingen proberen. Zo'n beslissing is van jezelf en wie weet duurt het even voor het lukt, dan krijg je alleen maar vragende blikken. En boeiend wie er het eerste een kind krijgt! Als je er klaar voor bent ben je er klaar voor en zij is dat blijkbaar nog niet. Maakt toch niks uit! Als zij 'eerder een kind had gewild' heeft ze toch tijd genoeg gehad?
Dit dus. Ze is je zus, je bent toch niet met haar getrouwd? Als ze nou in de mmm zou zitten is het een ander verhaal misschien omdat het dan heel gevoelig kan liggen. Maar onder normale omstandigheden zou het verschrikkelijk kinderachtig zijn om overal een 'wedstrijdje' van te maken of het nou is wie als eerste een eigen huis heeft of een kind.....ver boven gaan staan en je eigen leven leiden!
Vind het raar dat je je hier druk om maakt. Heb 4 zussen en zulke opmerkingen hoor ik ook wel is. Niet afzeikend ofzo maar gun hun alles en andersom ook dus haat of jaloezie is er ok niet. Gewoon je eigen leven leiden en dit niet laten leiden door andere of familieleden. Ze kunnen hun oordeel hebben maar ik neem mijn eigen beslissingen
Op je gevoel af gaan. Als je denkt dat dat goed is gewoon doen. Je doet er tenminste moeite voor om met haar te gaan praten. Gelukkig heb ik ook zo'n zus en kunnen we altijd wat aan elkaar kwijt.
Als het haar dwars zit dat haar jongere zusje eerder met het huisje, boompje, beesje begint... das haar probleem! jij leid gewoon jou leven, jij kan er toch niks aan doen dat ze niet eerder de 'ware' getroffen heeft ofzo? zou mooie boel zijn als iederen zou moeten wachten tot de oudere zussen getrouwd waren en kids hadden om ook te mogen, net als vroeger met het uithuwelijken haha, eerst de oudste dochter!
Dat gesprek is er nooit geweest omdat ik dat niet aandurfde. Daarom zei ik ook dat ik t fijn had gevonden als er wel zo'n gesprek plaats had gevonden. Dus voordat je met je blegh komt aankakken moet je misschien beter lezen of alleen je eigen mening geven over wat er gevraagd wordt. Erg kinderachtig van je. Blegh!
Meen je dat nou echt? Dat je dit wilt overleggen met je zus omdat je bang bent haar tegen de schenen te schoppen? Als jij graag een kindje wilt moet je dat niet laten tegen houden omdat je zus dit misschien ook wel wilt.. Jij leid je leven en zij ook..