Gesprek beginnen met zus?

Discussie in 'De lounge' gestart door DDucky, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hmm, ik zou er totaal geen rekening mee houden.
    Ze moet het zich maar uitzoeken; ieder voor zich :D

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik zou er gewoon voor gaan
    Je kunt niet zeggen dat je binnen een half jaar zwanger bent. En zelfde geld voor haar.

Omdat zij de oudste is zegt niet dat zij ook als eerste moet samenwoben trouwen kibderen krijgen.
    En tja als ze het er wel moeilijk mee heeft is dat echt haar probleem. Ze is 31 en had al lang een kleine kunnen hebben. Haar leven of keuzes zij anders geweest. Dus als jij en je vriend een kleintje willen moet je er gewoon voor gaan.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Als jullie heel hecht zijn en dit soort dingen normaal ook bespreken , snap ik dat je het wilt doen. Maar het hoeft niet. Het is jou leven en dat jou leven nu eenmaal sneller gaat kun je ook niets aan doen.

Mijn vijf jaar oudere zus(met wie ik een slechte band heb) vond/vind het vreselijk dat wij eerder een huis gekocht hebben, getrouwd zijn en kind(eren) hebben dan haar.

Zij vind omdat zij de oudste is ook alles als eerste moet doen en al helemaal mijn ouders het eerste kleinkind moesten geven.

Maarja mn zus is een eeuwige vrijgezel om daar nu op te wachten...

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen.

Misschien zegt ze het wel, omdat ze zelf al bezig is (langere tijd) en dat het niet lukt.
    En dus zo van... we hebben iig de sleutel eerder.
    Stukje zelfbescherming.

Als het je dwars zit, zo ik voorzichtig het gesprek aangaan, om te kijken of het dit is,
    Kan me goed voorstellen dat het een lastig onderwerp is.
    Mijn zus kan namelijk geen kinderen krijgen en zelf heb ik ook in de MMM gezeten, met gelukkige afloop, maar het is gewoon moeilijk.

5. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    +1
    Ik vind het superlief van je en zeker niet kinderachtig.....

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zus was ook ineens zwanger toen ik had verteld gestopt te zijn met de pil terwijl ze eigenlijk nog helemaal geen kinderen wilde. Maar omdat ik gestopt was wilde ze het ineens wel en ja hoor wie was er gelijk zwanger. MIJN ZUS!

Niet dat het mij wat boeide maar ik heb dat andersom wel altijd van mijn zus ervaren dat zij niet voor mij wilt onder doen ofzo. Beetje jaloers gedrag en af en toe rare opmerkingen.

Ik ben de blonde slanke 'barbie' (zoals zij dat noemt) en zij is gewoon heel anders en ja we zijn wel zussen maar verschillen heel erg van elkaar en dat maakt mij niks uit maar daar hoef je geen opmerkingen over te maken.

Dus met mijn ervaring nee je hoeft het niet tegen je zus te vertellen. Waarom zou je eigenlijk ook!

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn zus is 6 jaar ouder als ik. Ik keek toen ik een heel stuk jonger was erg tegen haar op en wilde alles wat zij ook had.
    Was zij fan van Tweety, dan was ik fan van Tasmanian devil.
    Had zij een blauw verendons jack dan moest ik met alle geweld een paarse variant hebben.

Naarmate ik ouder werd, zelf ook vriendjes kreeg en op mezelf ging wonen sloeg dit in 1 keer om. En wat luchtte het op om niet meer in die schaduw te staan. Ik ben al heel lang niet meer bezig met wat een ander heeft, maar wat ik zelf heb. Haar leven en hoe ze het heeft ingericht is nu dus ook totaal anders dan dat van mij.
    Het leven is geen wedstrijdje.
    Het is jammer als jouw zus het wel zo ziet, het zou haar een enorm bevrijdend gevoel geven als ze dat kon loslaten en jullie je eigen levens kunnen invullen zonder teveel naar elkaar te (moeten) kijken.

Deel Deze Pagina