Gesprek buren wegens schutting

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Straks laten jullie de buren een nieuwe schutting zetten op hun kosten, en halen ze hem na een jaar weer weg... Zodat het lekker open is.
    Zou ik niet raar van staan te kijken als ik hoor dat ze een deur naar jullie zolder willen maken:$
    Lekker zo laten, kan je er later ook geen spijt van krijgen.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mooi! Nooit gezien deze.

TS, laat je niet omver lullen door je buren want daar krijg je dan achteraf ontzettend veel spijt van. 😢 Deze pipo's lijken echt een bord voor hun kop te hebben, absurd gewoon. Begrijp dat je de druk voelt omdat alle buren zo aardig voor jullie zijn geweest, maar dat moet je hier helemaal los van zien. Dit gaat echt om jullie woongenot...en ik betwijfel of de andere buren wèl de zaak open zouden gooien als ze in jullie schoenen zouden staan. Jullie zullen dus echt niet opeens de boemannen van de buurt zijn hoor. 😉

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    omg lijken mij meer van die types dat ze steeds meer en meer gaan vragen
    ik zou er maar om denken

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kunnen die buren niet beter gaan verhuizen?

5. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al geschreven. Maar is het een schutting met losse delen? Je zou eventueel een aantal delen kunnen vervangen door schuttingdelen die deels open zijn. Ik bedoel dan een houten frame waar je eventueel een klimplant tegenaan laat groeien. De kosten zou ik inderdaad de buren laten betalen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Oh nee zeg. Als het van die opdringerige types zijn, zou ik juist de schutting zo dicht laten. Een deur naar jullie zolder...was dat serieus of een grap?
    Tja, hadden ze zelf maar na moeten denken over waar ze schaduw en zon zouden hebben toen ze het huis kochten.
    Verder, ik heb lang niet alle reacties gelezen, maar waarom waren de vorige bewoners eigenlijk verhuisd? Misschien werden ze wel gek van die buren en hebben ze juist bewust zo'n dichte schutting neergezet.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.557
    666
    113
    Dat van de zolder is wel heel erg brutaal. Ze hebben dan meteen toegang tot jullie woning. Dat ze dat aan de nieuwe buren durven vragen!
    Ik zou, zeker na het bovenstaande, er niet aan moeten denken om de schutting weg te halen bij zulke buren. Je kunt netjes aangeven dat je het vervelend vindt dat ze geen lichtinval hebben maar dat je graag privacy hebt in je tuin.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Na het lezen van de op wilde ik voorstellen te doen wat wij hebben. De eerste meters vanaf het huis is de schutting gewoon hoog; dan loopt het een klein stukje schuin af; de rest van de tuin is hij ca. 1.40 m hoog. Ca. 2/3 van de schutting is laag. Wij vinden het heel prettig. We hebben af en toe gezellig aanspraak en toch voldoende privacy. Bovendien zijn de zichtlijnen vanuit het huis veel langer, dus daardoor lijkt de tuin veel groter. Het voelt niet zo opgehokt / ingekaderd.

Maaaar... toen las ik je andere posts over je buren. In het Engels hebben ze een gezegde: good fences make good neighbours. Het klinkt alsof jouw buren heel duidelijke grenzen nodig hebben om goede buren te blijven. Ik zou de huidige schutting dus vooral laten staan. Ik vrees dat je spijt krijgt als haren op je hoofd, wanneer je hem verwijderd.

Wees vooral ook duidelijk. Als je geen deur wil van hun zolder naar die van jullie, zeg dan gewoon "nee". Hou het niet een beetje vaag in het midden, door te zeggen dat je er nog eens over na zult denken, om ze te vriens te houden. Dan zullen ze denken dat er ruimte is om het nog eens te vragen, wat jullie dan weer zullen voelen als druk. Zelfde geldt voor de schutting.

Ik snap trouwens niet wat de gedachte is van open delen waar je begroeiing tegenaan zet. Dan is het weer dicht en hebben ze net zo weinig lichtinval.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Belachelijk een deur naar je zolder.!! Echt belachelijk.

Weetje wat ik denk. Ondanks het lief is dat je er nog over na denkt.

Een grote duidelijke nee geven geen deur geen open tuin.

Zelf dacht ik aan half open schuttingen om ze te gemoed te komen maar niet meer dan dat!!

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Deur naar de zolder van je buren... ik zit nu op mijn zolder, en dat idee spreekt me wel aan! Twee zolders erbij :D Zal het zo eens even voorleggen aan m'n buren, die vinden dat vast wel prima ;) Kunnen mijn kinderen daar lekker hun speelgoed leggen enzo.

En als ik dan eens honger heb, maar niets te eten in huis, loop ik gewoon even naar m'n twee nieuwe keukens :D

11. sieppie

sieppie Niet meer actief

Whaha of niet dan fuddey. Lekker een dubbele woning:D

Kan het zijn dat je buren niet zo zeer behoefte hebbeb aan genoeg zonlicht, maar vooral aan inmenging in jullie leven?? Alleen al het voorstel van die deur... Zou gevoel krijgen dat ze willen weten wat er in ons huis gebeurt...

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als je wil meedenken met je buren, zou ik de achterste schuttingdelen iets verlagen (op hun kosten), en idd een struik haaks op je schutting, voor het terras; dat breekt ook je tuin mooi.

Open zou ik zelf nooit doen , vanwege kinderen, speelgoed, huisdieren etc. (wij hebben een halfopen stuk hek, en een hond en die blaft ook nog 's keihard naar alles wat hij door het halfopen hek ziet).

Er zijn trouwens veel prachtige schaduwplanten (de meeste planten zijn schaduwplanten) die je buren tegen de schutting aan kunnen zetten, aan hun kant. Als ze een beetje creatief zijn komen ze er vast wel uit :)

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hadden bij 1 schuttingdeel een open raster, maar hebben dat al snel vervangen door een dichte schutting. Vond het toch niet zo fijn dat de buurkinderen bij het hek stonden te kijken naar mij en mn zoon in de tuin.

Je zegt dat je buurkinderen tieners zijn? Hou je er wel rekening mee dat die tzt dan ook met vrienden in de tuin zullen zitten en jij dan in de kijker zit? Zou er persoonlijk niet vrolijk van worden...

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

Wattuh :$:$:$

Ben serieus sprakeloos.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    :$
    echt, no way dat ik uberhoupt nog over een ander hek zou denken. ik haal echt uit je verhalen dat je een ander hek wilt om hun te pleasen. je gaat daarvoor toch niet je privacy en je hek opgeven?? wat komt er nog meer? zeker als ze opdringerig zijn....
    ik houd al helemaal niet van dat soort figuren en ik zou geen seconde nadenken over een ander hek. wat is de volgende stap? heel leuk dat ze het zelf willen betalen maar wie zegt dat het dan gebeurd zoals ze het gezegt hebben? stem jij in met een rasterhek, je laat jouw hek weghalen en vervolgens zetten ze er iets neer wat nog meer open is. of erger, helemaal geen hek. dan zit je letterlijk zonder hek. het is open en je bent je oude hek kwijt. misschien is die al afgevoerd. kan je ervoor gaan zorgen dat er weer een hek geplaatst word met alle kosten van dien.
    nee, echt niet. en dat ze zonlicht tekort komen door een hek?? echt bullshit. zon staat zo hoog dat ze genoeg ligt hebben.
    en denk niet dat het hun bedoeling is dat een open hek dicht geplant gaat worden.....
    en eerlijk, als het hun hek is dan kunnen ze je ook verbieden om er iets in te planten. ja, je kan het ervoor zetten op eigen grond maar dan hebben ze nog geen licht zoals ze willen.
    onzin dus om daarvoor een goede schutting weg te laten halen. en geloof me, als ze achter in de tuin gaan zitten dan kunnen ze alsnog recht op je terras kijken. mijn ouders hebben zo'n raster en je kan er gewoon goed doorheen kijken. daar maken de buren ook dankbaar gebruik van door te pas en te onpas ervoor te gaan staan om contact te zoeken.....
    ik had hem dus lekker laten staan. en zo'n traliehek kwam echt niet in mijn achtertuin. vind ik persoonlijk echt geen porum. en heel leuk dat je er planten tegenaan wil zetten maar de meeste planten zijn maar korte tijd in het jaar groen. daarna word het kale boel dus heb je alsnog een open hek. en het duurt vaak jaren voordat iets goed dicht gegroeid is.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoe hoog is de schutting dan wel niet? Onze schutting is 2 meter en onze tuin is 5 meter breed en als de zon aan de kant van de schutting staat is er misschien 1,5 meter in de schaduw.

Kan me niet voorstellen dat hun complete tuin in de schaduw staat?

17. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    O help, een deur naar jullie zolder klinkt niet normaal :(. Zou dan zeker niks meer toezeggen.

18. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Alles gelezen en ik had dit hek laten staan en wat stroomdraad er langs gespannen. Wat een vage lui 😜

19. Ansji

Ansji Niet meer actief

En je zoldermuur extra beveiligen...:p

20. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    We zijn een paar keer bij ze binnen geweest, niet fijn, de hele woonkamer en terras liggen in de schaduw. Persoonlijk denk ik niet dat een hek met gaten hier verandering in gaat brengen, want het meeste licht wordt door de stenen muur tegengehouden, en die blijft dus mooi staan. Als ze het hek eenmaal hebben geplaats is het voor ons toch af, meer zouden wij niet laten doen. En als ze ooit op het idee zouden komen het hek gewoon weer weg te halen, zetten wij de oude schutting gewoon weer op:p

Deel Deze Pagina