Binnenkort gaat mijn ouderschapsverlof in. Ik wil de korting graag maandelijks ontvangen maar hoe vraag ik dat aan? Ik kan het op de site vd belastingdienst niet onder toeslagen vinden.....
Ouderschapsverlofkorting is geen toeslag maar een korting op je belasting. Ne moet uit (laten) rekenen hoeveel je er in loon op achteruit gaat. Vervolgens kan je het op 2 manieren aanvragen. Jaarlijks met je belastingaangifte of maandelijks. Dan moet je een wijziging aangifte 2013 invullen. Hier word er gevraagd hoeveel je achteruit gaat en vervolgens krijg je het maandelijks terug. Wel met 1 nadeel. Als je achteraf toch minder achteruit gegaan ben dan je door hebt gegeven dsn moet je het weer gedeeltelijk terug betslen. Bij jaarlijks heb je dit niet. Mijn verlof gaat optober in en ik ga het even aankijken. Ik vraag het voor dit jaar niet maanddlijks aan. Ik wil eerst zeksr weten dat het klopt. Ik wacht dus mn loon af om te zien wat ik werkelijk achtdruit ga.
Let bij maandelijks terug vragen wel even op of ze je niet gelijk de inkomensafhankelijke korting in je maag splitsen. Grote kans dat je volgend jaar weer terug moet betalen. Is me vorig jaar overkomen en het was nog vreselijk lastig om van die inkomensafhankelijke korting af te komen via digitaal invullen. Uiteindelijk weer ouderwets met papier gedaan en toen werkte het wel (zat over 2012 bij man in de teruggaaf, klopt ook wel )
Dank voor het antwoorden. Ik weet inmiddels zeker hoeveel ik er op achteruit ga, want dat heb ik door de administratie laten uitrekenen. En ik wil het wel heel graag maandelijks terug ontvangen. Nu zit ik op de site in ' verzoek of wijziging 2013' maar dan moet ik opeens echt vanalles invullen. Dat lijkt mij toch niet alleen even een wijziging doorgeven. Het lijkt dat wel of ik al een compleet aanslagformulier in moet vullen. Wat doe ik dan fout?
Misschien dat ik dit op de site vd belastingdienst nog tegenkom, maar begrijp nu nog niet zo heel goed wat je bedoelt, ook al ben ik zeer blij met tips!!
Ohhhh wacht, volgens mij snap ik het wel al........ kijk je even of het klopt? Ik kan niet alleen ouderschapsverlofkorting maandelijks opvragen zeker? Dan moet ik ook echt alles laten meetellen, ons huis, hypotheek etc. etc. etc. Dat is namelijk niet de bedoeling. Ik wil de rest graag gewoon 1 keer per jaar ontvangen bij de echte afrekening en dit bedragje maandelijks ontvangen.