Gesprek met directeur

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoi meiden,

Onlangs heb ik op mijn werk het e.e.a. van een collega gehoord.
    Ik vroeg of hij dit bij de directeur gemeld had en hij bevestigde dit.

Vorige week had ik toevallig een gesprek met mijn directeur en hij draaide er een beetje om heen om te kijken of ik op de hoogte was.
    Heb toen verteld dat ik er het e.e.a. van af wist maar dat ik hier verder niet opin wilde gaan.

Nou belde vanmorgen op mijn vrije dag de klant op mijn privé nr op.
    Hij wilde weten hoe ik aan deze informatie kwam.
    Ik heb gezegd dat ik hem niet verder kan helpen omdat ik niet op de hoogte ben. Waarop hij antwoordde dat hij van mijn directeur deze informatie heeft ontvangen en dat ik het ook gemeld heb bij hem.

Ik ben dus erg teleurgesteld in mijn directeur omdat wij het er inhoudelijk niet over gehad hebben en hij al op de hoogte was door mijn collega.

Ik wil hem dus hierop aan gaan spreken maar weet niet zo goed hoe ik dit moet doen.

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Vanuit je eigen gevoel praten.
    1: op je vrije dag gebeld.
    2: op je prive nr.
    3: jou naam is genoemd door hem/haar zonder dat jullie er inhoudelijke over gesproken hebben. Maar jij wordt wel verantwoordelijk gehouden nu door de klant.
    4: hoe kan dat allemaal zo?

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bedankt voor bestaande tip!

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik vind het wel lastig omdat het niet "zomaar" een collega is.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou aangeven dat je door de klant bent gebeld tijdens je vrije dag en op je privé nummer. (Hoe komt de klant eigenlijk aan je privénummer?)
    Vertellen wat de klant je verteld heeft en dan aangeven hoe jij je erbij voelt. Bijvoorbeeld dat je dit vervelend vindt en waarom. Het gevoel zal ik in de ik vorm doen. Het bij jezelf houden i.p.v. verwijtend.

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Die collega heeft er nu even niks mee te maken. Het gaat erom dat de klant verhaal haalt bij jou doordat de directeur iets heeft gezegd. Dus dit moet je terugkoppelen. Plus vrije dag en prive nr.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hij schijnt meerdere malen naar mijn zakelijke nr gebeld te hebben en die staat op de woensdag doorgeschakeld naar mijn collega.

Waarschijnlijk zal zij of de directeur mijn privé nummer gegeven hebben.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap de helft van je verhaal niet eigenlijk. Je hebt 'iets'gehoord, de directeur draaide 'ergens' omheen? En dan is er ineens nog een klant die er iets mee te maken heeft. Ik kan aan dat stuk geen touw vastknopen.

Het deel dat ik wel snap is dat de klant jouw op je privenummer belde op je vrije dag. Ik zou willen weten of die klant jouw nummer van je collega of baas heeft gekregen, of dat hij dit zelf opgezocht heeft. Als de klant dit nummer zelf heeft opgezocht, zou ik denk ik toch aan die klant verzoeken jou niet meer op je vrije dag te benaderen en duidelijk aangeven wat jouw werkdagen zijn en dat je dan op xxx-nummer bereikbaar bent.

Als iemand van jouw werk jouw nummer heeft doorgegeven, zou ik ze duidelijk vertellen dat jij wilt dat dit ij de toekomst nooit meer gebeurd.

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Precies dit dus. Ik begrijp er ook geen bal van maar kan me in onderstaande wel vinden.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Eens met Tupp.

Daarnaast zou ik er zelf geen problemen mee hebben om mijn leidinggevende aan te spreken op zijn fout(en)/gebreken.

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik wil niet in teveel details treden i.v.m. privacy van de klant maar ik ga een poging doen om het beter uit te leggen.

Mijn collega kwam achter een privésituatie van een klant.
    Dit was zo dusdanig dat hij het heeft moeten melden omdat er hierdoor geen samenwerking meer kan plaats vinden.
    Dit verhaal vertelde mijn collega dus aan mij waarop ik gezegd heb van heb je dit al gemeld. Dit was dus het geval.

Daarna heb ik met mijn directeur een gesprek i.v.m. met zwangerschap en hij probeert te vissen of ik iets weet en wat ik ervan af weet.
    Gezegd dat ik hier niet vanaf wist totdat collega mij dus ingelicht had maar ik het er verder niet over wilde hebben i.v.m. privacy van de klant.

Nu heeft waarschijnlijk de klant dus boos naar kantoor gebeld en heeft mijn directeur verteld dat de melding van mij af komt en de directeur of vervangende collega die niks van het bovenstaande weet mijn privénummer gegeven.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    In dit geval zou ik flink pissig zijn dat ze een privenummer geven en dat er gebeld wordt op een vrije dag! Ik zou het gesprek niet eens aangaan en mededelen dat hij/zij terug mag bellen als ik werk op mijn werknummer.
    Ik zou dit ook 'gewoon' voor de voeten van mijn directeur gooien en zou niet blij hiermee zijn! Op zijn zachts gezegd.

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik was nogal flabbergasted toen ik hem aan de telefoon had.
    Het was helaas ook geen prettig gesprek met een bedreiging op het eind.

Ik ga morgen bij binnenkomst naar mijn directeur.

Ben nog steeds kwaad:)

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gesprek in de ikvorm houden en vragen stellen.
    Heb jij de klant aan de telefoon gehad?
    Deze belde mij op mijn prive nummer, wie heeft deze gegeven?
    Ik vind het erg vervelend dat hij mijn nunmer heeft en dit is er gezegd en gedreigd.
    Wanneer jou directeur het nummer heeft gegeven moet je verder gaan naar hogere hand om dit aan te geven en wanneer jou collega jou nummer heeft gegeven moet je naar de directeur.
    Hele vervelende situatie...succes!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    (B)cc-tje hierover naar jullie HR-manager. Sommige collega's en bazen hebben daarna soms de neiging om alles te ontkennen.

Verder zoals Birds de vragen stellen vanuit ik-vorm en laten weten hoe jij je hier onder voelt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je baas überhaupt gaat vertellen wie waar achter is gekomen of het nou om jou gaat of je collega. Dat hoort niet. En inderdaad, hoe komt die klant aan jouw privénummer?

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Of de klant heeft te horen gekregen dat de samenwerking niet meer mogelijk is. Heeft hieruit conclusies getrokken dat jij diegene vd melding moet zijn en bluft naar jou toe over de verkregen informatie.

Ik zou het gesprek ongeveer zo aanpakken zoals bird86 beschrijft. Ik zou alleen de vragen in iets andere volgorde doen. Ik zou beginnen met het gedeelte dat de klant jou gebeld heeft op je privé nummer en benoemen wat hij gezegd heeft. Dan je gevoel benoemen en dan vragen wie jou nummer heeft gegeven en of het klopt wat de klant zegt.
    Ik zou het gehele gesprek bij de ik vorm, jou gevoel blijven.

Wat betreft de bedreiging. Daarvan kan je overwegen op melding / aangifte van te doen.

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Idd vragen andersom stellen is beter :)

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Nu snap ik het! Hield me eerder stil omdat ik het vérhaal niet begreep 😉

Maar ik vind de directeur hier behoorlijk verkeerd. Zelfs als de melding wel van jou was geweest had hij dit niet moeten melden. Het gaat er niet om wie het heeft verteld, het gaat er om wat er is.
    Daarnaast jou privé gegevens delen. Op zijn zachts gezegd zou ik not amused zijn!
    Tegelijkertijd snap ik dat het lastig is dat juist de directeur degene is die fout zit, maar ik zou wel goed mijn eigen grens aangeven! Dit kan echt niey

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bedankt voor jullie tips.
    Ga morgen het gesprek aan en zal nog even laten weten hoe het gesprek is verlopen.

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Heel veel succes morgen! Houd je ons op de hoogte?

Deel Deze Pagina