Eierpannenkoek/frittaten, wat doe ik verkeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Titel zegt het al. Ik probeer eierpannenkoeken te bakken en wat ik ook doe, bij het omdraaien gaat het fout.
    Ik ben geen keukenprinses, maar in gewone pannenkoeken ben ik juist wel goed. Ik kom er maar niet achter wat ik fout doe!

Ik heb dit recept aangehouden voor het beslag: http://www.puurgezond.nl/eet/hoe-maak-je-frittatensuppe/
    Ik gebruik dezelfde pannen als voor gewone pannenkoeken dus daar kan het ook niet aan liggen.
    Te laag duurt rustig een half uur voordat hij goudbruin wordt, en dan nog gaat het fout bij het flippen, te hoog wordt hij hard.

Of als iemand een adresje heeft waar ik voor een betaalbare prijs kant en klare frittaten kan kopen is dat ook welkom :roflmao:

2. Manque

Manque Niet meer actief

Zo doe ik het: eerst op hoog vuur de onderkant een beetje stevig laten worden, dan de deksel erop en vuur heel laag om de rest langzaam te laten stollen. Af en toe met de pan schudden om hem niet vast te laten plakken aan de bodem. Als de bovenkant ook gestold is, de boel omdraaien en de andere kant een korstje laten krijgen door het vuur weer eventjes hoog te zetten (zonder deksel).

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik doe het meestal in de oven. Dan hoef je hem ook niet om te draaien en wordt het gelijkmatig gaar.

4. In your eyes

@Manque ga dat eens proberen, bedankt!

5. In your eyes

@Adje op welke temperatuur en eventueel hoe lang doe je dat?

Het begint er nu meer op te lijken, maar ik wil dit wel vaker gaan maken dus even de makkelijkste manier zoeken. Maar de pannenkoeken komen er al rond uit, dus dat is een verbetering!

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    200 graden en meestal zo’n 20 minuten. Maar ligt ook een beetje aan je oven. Kwestie van even proberen en goed in de gaten houden.

In your eyes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina