Hoi allemaal, ben weer eens mega zenuwachtig voor een gesprek. Ik moet zometeen naar mijn werk om te praten over mijn toekomst daar....... Ik werk namelijk in een ziekenhuis en ben daar in opleiding tot verpleegkundige. Het is een vierjarige opleiding en mijn contract is daaraan verbonden. Stoppen met de opleiding is dus automatisch einde contract. Doordat ik nu dus langdurig in de ziektewet zit en waarschijnlijk ook tot na mijn verlof niet meer aan het werk zal kunnen gaan heeft dat dus nogal wat consequenties. Afgelopen week kreeg ik een telefoontje van het hoofd van praktijkopleidingen dat ze een gesprek wilde hierover. Om eerlijk te zijn klonk ze alsof ze me met de grond gelijk wilde maken dus ik was daarna nogal overstuur. Nu gaat het wel maar heb wel een knoop in mijn maag waar je u teg en kunt zeggen Ik krijg zometeen dus te horen of ik door mag na mijn verlof maar bijvoorbeeld een jaar over moet doen. OF ik krijg te horen dat het einde opleiding is voor mij.......Dan zou ik dus in de ww terechtkomen. Nu is de ziektewet al niet leuk maar de ww lijkt me helemaal niks En waar ik eigenlijk nog het meest bang voor ben is dat ze 'gemeen' zal gaan doen. Normaal kunen mensen die zo doen m'n rug op maar nu schijt ik dus weer in broek. Weet zeker dat ik daar ga zitten huilen en daar heb ik alehlemaal een hekel aan. Een beetje gaan zitten grienen bij zo'n tiep..... Nou ja, wie weet valt het allemaal wel mee..... Moest het even van me af schrijven hoor. Nou dan ga ik nu maar........
Jee hee...alvast veel sterkte...ik moet ook volgende week op egsprek over 'm'n toekomst' op het werk. Tip: zeg op alle voorstellen die ze doen dat je daar graag even over na wilt denken. Veel succes! Enne...ze mogen best zien dat je huilt, hoor! Weten ze gelijk dat het menens is en boven alles...je bent en blijft een mens, hoor...
Ooh lilly, wat eng. Maar wat renate ook al zegt: Zeg op alle voorstellen of wat dan ook dat je er over na zal denken. Dat is echt belangrijk hoor! Zeker hoe je je nu voelt kun je geen grote beslissingen (alleen) nemen. Dit moet je thuis bespreken met je vriend/man. Heel veel succes en sterkte hoor.
Heb me weer eens druk gemaakt om niks! Ik mag na mijn verlof gewoon doorgaan met de opleiding, ik ga dan wel een jaar terug maar dat is logisch. Ook zei ze dat ik nu maar eens lekker moest gaan genieten van mijn zwangerschap en het ziekenhuis gewoon helemaal buiten beeld moest houden. In mijn verlof maken we een afspraak om te bespreken of ik zelf wil stoppen (en later inde toekomst misshien weer verder wil) en als ik door wil gaan dan bespreken we dat dan ook. Zij zei zelf ook dat dit niet het moment is voor mij om beslissingen te nemen.... Jeetje mina wat een opluchting zeg..........dit had ik dus absoluut niet verwacht @Renate, ik hoop dat het voor jou ook zo positief uitpakt! Heel veel succes!