Morgen heb ik een neven activiteiten gesprek, hopelijk vloeit hieruit dat we verder gaan in de toekomst. en word mijn contract dus verlengd Maar zij weten nog niet dat ik zwanger ben, dit wilde ik vorige week vertellen maar ineens kwam er een nevenactiviteiten gesprek tussendoor waar ik bedenktijd voor nodig had en hopelijk komen we er morgen uit. Nu ben ik morgen 14 weken zwanger , en heb ik toch t gevoel dat de tijd dringt (ook al zegt mijn verloskundige dat ik nog alle tijd heb) en heb t gevoel dat als ik t morgen niet vertel dat ik ze dan een trap nageef ? (waarom weet ik ook niet want uwv vergoed natuurlijk gewoon het verlof) Daarbij komt dat ik door vele harde buiken en bekkenklachten eigenlijk niet heel lang meer zal kunnen werken, hoe hebben jullie verteld aan je werkgever dat je zwanger bent? Ik ben weinig op kantoor en een zichtbare buik is dus niet aan de orde.
Met jou termijn zou ik het wel vertellen bij het gesprek. Misschien niet gelijk bij het begin, maar meer tegen het einde. Als je voor de 12 weken was, had ik gezegd dat je het nog even voor je moest houden. Als jullie al een fijne werk relatie hebben, denk ik dat het alleen maar gewaardeerd word.
Met veertien weken heb je naar mijn idee niet zo heel veel rek. En zoals boven benoemd, als je een fijne werkrelatie hebt en wil houden, zou ik niet pas ná het gesprek vertellen. Ennehhh gefeliciteerd hé!
Ben wel benieuwd naar je beweegredenen om het niet nu te zeggen, als je die wilt delen . Ik zou als werkgever volgende week namelijk best lichtelijk geïrriteerd zijn denk ik... maar ik ken natuurlijk niet het hele verhaal dus dat is wel lastig oordelen.
Te ingewikkeld en te privacy gevoelig, ik werk in een baby rijke omgeving dus denk zeker niet dat ze geirriteerd zullen zijn Wij hebben in het verleden ervaring gehad met slechte echo's vandaar dat we sowieso de nipt wilden afwachten (die uitslag kwam vorige week gelukkig negatief ) Toen kwam dit tussendoor en was de prio voor mij eerst een contract. Ik heb morgen weer een extra echo staan, daarna zal ik mijn manager telefonisch informeren ik hou jullie op de hoogte