Gesprek voor PGD (embryoselectie), ik heb er zo'n zin in!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sita90, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita90

sita90 Niet meer actief

Klinkt dat raar? Ik heb zo'n zin in dat gesprek!!!
    A.s. dinsdag ons eerste gesprek in het AZM voor PGD. Heel spannend allemaal. Ik was me al helemaal druk aan het maken over de wachttijden en de onderzoeken die van te voren gedaan moeten worden, en dus maanden tijd zouden kosten. Ik lees net op de website dat ze geen wachttijden hebben, en wanneer het probleem veel voorkomend is, duurt het maar enkele maanden;
    Voor de meest voorkomende genetische aandoeningen is in het azM al een test ontwikkeld. Het vooronderzoek duurt dan meestal enkele maanden.

En dus;
    Voor elke translocatie moet een laboratoriumtest ontwikkeld worden. Deze voorbereiding duurt twee tot drie maanden. Daarvoor is een bloedafname nodig bij de aanstaande ouders.

De translocatie zit bij mij. Mijn familie is door ons oud ziekenhuis jaren geleden al helemaal uit gepluisd, dus dit zal niet meer nodig zijn.

Oh oh, ik vind het zo spannend en ik heb er echt zoveel zin in!!!:D
    Zo dom dat ik niet eerst de hele site uit gepluisd had voordat ik mij druk maakten om de wachttijd en de onderzoeken.

Weet iemand wat ik precies kan gaan verwachten, behalve dan veel uitleg en veel vragen?

2. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hey
    Op dat gesprek gebeurt niet heel veel hoor.

Alleen nog ff uitleg over de behandeling hoe hij eruit ziet stap voor stap
    Wij kregen formulieren mee voor ouders en schoonouders om bloed in te leveren voor het onderzoek.

Het gaat er meer om dat ze je een keer in levende lijfe gezien heeft, aangezien het pgd stukje bij hun wordt gedaan.
    Eerste x moesten wij voor punctie en tp nog naar maastricht, maar bij tweede kon alles in umcg, gingen alleen de embryos op reis.

Tja qua wachttijden zijn wij altijd vrij makkelijk geweest, valt op zich reuze mee vind ik

3. sita90

sita90 Niet meer actief

Dat had ik al wel verwacht ja. Wij krijgen waarschijnlijk geen formulieren mee voor de ouders, want dat is al bekend. Ze zullen alleen de gegevens op moeten vragen bij het Radboud over ons. Hooguit zelf nog eens bloed prikken:) denk ik.

Raar eigenlijk dat je de eerste in Maastricht moet doen en de rest wel ergens anders kan.
    Mag ik vragen hoe vaak je naar Maastricht bent geweest in totaal? Heb je er ook dagen bij gehad dat je achter elkaar moest (voor echo's oid)?

Ben heel benieuwd:D

4. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    nou dat heeft gewoon met de tijd te maken.

Bij onze eerste in 2011 had het umcg nog niet de ruimte plus techniek om de punctie en terugplaatsing uit te voeren voor het pgd gebeuren.
    we gingen 4 x naar maastricht...2 x voor de punctie en andere 2 keer voor de tp.
    was zwanger van 2e poging

Nu met ons zoontje waren we wel blij dat we alles gewoon in groningen konden doen.
    we wonen in emmen, dus gingen we in maastricht iedere keer in hotel, maar das best prijzig plus met een kleine erbij niet handig, dus dat was wel een klein vreugdesprongetje :)
    was ook heel andere ervaring eigenlijk.

umcg was persoonlijker en warmer, we kregen veel meer te zien en te horen.
    en in 1 poging gelukt...dus wat willen we nog meer

5. sita90

sita90 Niet meer actief

Klinkt goed haha!

Mooi dat je toch nog zo 'snel zwanger bent geraakt 2 x! Super!:D
    Ik ben benieuwd of dit dan de enige keer is dat we in Maastricht zijn. Wij wonen namelijk in het midden-oosten van Nederland, dus Utrecht is veel dichterbij.

Ik heb inderdaad ook gelezen dat je daar kan verblijven maar dat kost 30,00 euro per nacht voor een kamer! Vind het inderdaad vrij prijzig en dat zijn wij eigenlijk niet van plan;)...

Bedankt voor je antwoorden!

6. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi! Wij zijn maar 1x naar Maastricht geweest, alleen voor het gesprek. Behandeling in het UMC Utrecht gedaan (wonen ook in Utrecht). Embryo word voor onderzoek naar maastricht gestuurd.
    Succes!

Deel Deze Pagina