Digitaal scrappen

Discussie in 'De lounge' gestart door charity2010, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi dames,

Op mijn spelletjes hyves, zie ik verschillende mensen die digitaal scrappen. Er staan zulke mooie creaties tussen :$, dat ik dat zelf ook eens wil proberen.. Nu heb ik echter geen idee waar te beginnen! Op google vind je zoveel info, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Met welk programma kan ik dit bijv. het beste doen? Welke werkt volgens jullie het fijnst? En welke site kan ik het best gebruiken om dingen van te leren?

Ik vind het vooral heel mooi om foto's in een andere foto te plakken. Van een mooi sprookjes bos bijv en dan daar dus een foto van dochter in :D

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hoi hoi..

ik doe het ook.. het is erg verslavend :D ik ben begonnen met real scrappen maar dat werdt me op een gegeve moment een beetje duur dus vandaar dat ik over ben gestapt naar digi scrap..

ik gebruik er photoshop voor.. ik kan je niet veel info geven over welke site het beste is om te leren want voordat ik ging scrappen deed ik al veel met photoshop (hobby fotograaf) dus wist al een beetje hoe ik daar mee om moest gaan
    misschien een tip om je eens te gaan verdiepen in photoshop of het programma wat jij gaat gebruiken..

deze heb ik gemaakt gister

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben ook verslaafd, ik gebruik corel paint shop pro x2. Die kun je 30 dagen gratis downloaden om te kijken of je het wat vind.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bedankt voor jullie reacties!

En wat een mooi resultaat MrsNuke! :D
    Ik scrap ook real maar indd best een dure hobby en momenteel heb ik daar ook geen tijd/zin voor!

Ik heb voor een hele tijd geleden al eens wat foto'tjes bewerkt met Photoshop, dat ging me toen wel aardig af maar ik heb nu echt geen idee meer hoe ik dat toen die tijd gedaan heb, hahah!

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik ben er ook een hele tijd bezig mee geweest. Ik heb paint shop pro x heel leuk programma moet nog veel leren maar je kan er veel leuks mee maken. Het staat nu op een laag pitje op dit moment maar ik wil er binnenkort wel weer eens mee beginnen!

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeƫren
    Groningen
    Dat doe ik ook. :) Er zijn sites waar je gratis kwalitatief goede onderdeeltjes kunt downloaden (Shabbyprincess
    bijvoorbeeld). Verder heel veel bewerken in Photoshop.

Er zijn veel tutorials online wat betreft Photoshop. Ik gebruikte het al voor m'n werk, dus ik kende het al, maar soms staan er nog leuke dingen om te leren op www.smashingmagazine.com. Verder zijn er veel beginners tutorials online, even Googlen op Photoshop tutorials beginners, zoiets.

Je zou ook Paint Shop Pro kunnen gebruiken. Ik heb gehoord dat het laagdrempeliger kan zijn.

Ik scrap wel altijd met een product als doel, dus een kaartje of een fotoboek ofzo. Hier bijvoorbeeld de voorkant van ons verhuis/samenwoonkaartje:

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als je een gratis programma wilt kan ik je GIMP aanraden.
    dit is vergelijkbaar met programma's als Paintshop en Photoshop maar dan gratis.

spulletjes kun je overal wel vandaan halen. typ freebie en scrapkit in en voila!

Deel Deze Pagina