Hij koort!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel26, May 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

Dec 1, 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo..

Ik heb een zoontje van 7 maanden, hij eet al vrij goed, brood gaat er prima in, eet met de pot mee voor zover. geprakt of gemalen.
    Verder krijgt hij fruit, babykoekjes van alles.
    Maar nu sinds een week of 2 steekt ie veel zijn vingers in zn mond zodat hij gaat koren.. weet niet of dit een normaal woord is haha maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Het eindigt niet in spugen maar hij blijft het doen.
    Hij doet het ook zonder vingers, lijkt wel of hij het dan opwekt!alsof hij misselijk is.. Heb opgelet wanneer hij het doet maar dat verschilt enorm. Soms heeft ie honger, soms niet, soms maakt hij zich druk, noem maar op er is niet echt iets waarvan ik kan zeggen dat dat het zou kunnen zijn.. Hij krijgt niets nieuws en er is niets veranderd.
    Ik probeer hem af te leiden, maar soms blijft hij maar doorgaan met het opwekken.
    Kent iemand dit?

Groetjes angel

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    wat is koren?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kokhalzen bedoel je?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Koren, ook nog noooooooooit van gehoord.
    vingers in de keel... niet overgeven...
    Hij steekt zn vingers in zn keel en gaat dan kokhalzen?

Doen heel veel kindjes. Sommige zelfs tot overgeven aan toe. Gaat weer over hoor... volgens mij is het gewoon om het effect dat het heeft. "leuk"

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    als je kokhalzen bedoeld? Deed mijn zoontje ook een korte periode. Ik haalde gewoon zijn vingertjes uit zijn mondje als ze er te ver ingingen.

6. Angel26

Angel26 Actief lid

Dec 1, 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ja ik bedoel kokhalsen! handig ouders met een accent.. haha..

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ok, weer wat geleerd. ;)

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    kokhalzen doen ze ook tijdens het eten als ze een te groot stuk doorslikken, dit om het weer terug in de mond te krijgen en nog ff beter te kauwen. anders zouden ze stikken. een automatische reactie van een babylichaampje

9. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    oh en het kan inderdaad ook dat ze het een gek gevoel vinden en kijken hoe ver ze kunnen gaan. een beetje als een adrenaline rush... sommige kindjes doen dit bijv, ook als ze hun hoofd stoten. dan doen ze het daarna nog een paar keer, ookal det het pijn, om die sensatie nog een keer te beleven. snappie? weet ff niet hoe ik het duidelijker uit kan leggen..

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    ik had ook zoiets van wat lees ik nu weer :):)..

Maar Kirsten deed het ook en doet het nog steeds, vooral met haar eten. Het zal vanzelf over gaan ;)

11. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Hier ook, vooral met soepstengels... Die kunnen zo lekker achter in je keel he :D

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    daarom breek ik ze ;)

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Je mond en tong zijn gewoon vreselijk interessant en je hand ook, dat moet je wel voelen. Ook aan de achterkant. Gaat vanzelf weer over.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Het had volgens mijn CB te maken met het voorbereiden op vast voedsel, de slikreflex oefenen dus. Heel normaal, ze weten gelukkig zelf wel wanneer ze echt te ver gaan. ;) :)

(En idd weer iets geleerd, koren.. :D)

Share This Page