ik zat vanmorgen wat topics te lezen over cadeaus met Sint en Kerst en bedacht me ineens dat onze peuter nu toch beetje de leeftijd gaat krijgen dat ze Sint gaat begrijpen en we er wellicht iets meer aan moeten doen als afgelopen jaren, haha! Afgelopen jaren waren we nog van cadeautjes onder de kerstboom maar aangezien we dit jaar rond de kerst onze tweede dochter verwachtten wordt Sinterklaas wel het moment voor de cadeautjes en zal kerst wat rustiger voorbij gaan. Dus wel leuk om echt iets van dat feest te maken! Hoe hebben jullie Sinterklaas geïntroduceerd? Ze is in december 2,5 jaar en pienter zat. Sinterklaas journaal gaan kijken? Naar de intocht? Schoen zetten, pakjesavond? Ik ben benieuwd hoe iedereen het heeft aangepakt! Is toch weer een heel nieuw tijdperk in de kindertijd
Hier rolden ze er gewoon in. Sinterklaas journaal vonden ze op die leeftijd absoluut nog niet boeiend, dat kwam pas rond 4 jaar. Maar de intocht, schoen zetten en boekjes lezen vinden ze reuze interessant, leuk en spannend!!
Hier zijn we er ook ingerold. Inderdaad de intocht, schoen zetten, boekjes lezen, knutsels maken, huis wat versieren enz. Sinterklaas journaal was met een jaar of 3 dat ze geboeid keek.
Hier keken we Sinterklaasjournaal, gingen naar de intocht, schoen zetten en liedjes zingen, sowieso ook veel zingen en knutselen in Sint-thema op de psz.... En nu hebben ze het het hele jaar door over Sinterklaas
Kwam hier vanzelf : psz , de intocht in de stad Nu is de oudste 5 en kijken we ook sinterklaasjournaal
Hier begonnen met intocht, schoen zetten, in de familie wordt het gevierd, op kdv. En vanaf jaar of 3 ook sinterklaas journaal. En nu hoor ik het hele jaar door, mag dit op het lijstje voor de Sint. Mama is dat de boot van sinterklaas (als een boot vlaggetjes heefr) etc... Mooie tijd vol spanning als je mij vraagt.
Muziekje aan, knutselen, met 3 keek hij geboeid naar het sinterklaas journaal, mee schoen zetten en de intocht, hij vond het fantastisch. Boekjes lezen, de film trippel trappel is favoriet, zodra het mag kijkt hij. (Al 2 jaar achter elkaar op tv geweest op npo, we namen die dan op) Er is in de stad altijd van alles te doen en we gaan dan kijken.
Sinterklaasjournaal vond ze t/m 4 jaar nog een beetje te spannend. Wel gingen we vanaf 2 jaar naar de intocht. Meer voor ons dan voor haar denk ik achteraf haha. En af en toe schoentje zetten vanaf 2 jaar.
Leuk om te lezen allemaal! Denk dat we inderdaad dit jaar maar eens naar de intocht gaan, op het kdv zal ze er ook wel meer van mee krijgen dit jaar bij de peuters. En even op zoek naar een lijstje Sinterklaasliedjes is ook wel een goede!
Ik ben vorig jaar naar de intocht geweest in onze stad en hij mocht de schoen zetten. Dat doen we dit jaar weer met een kleine pakjesavond. Hij is vlak daar voor jarig en dan snapt hij kadootjes wel Zo langzaam gaat het kwartje vast wel vallen denk ik, dus ik zou gewoon naar de intocht kijken en schoen zetten en doen alsof je nooit anders deed?