Hoi meiden Vorige week had ik veel last van de zijkanten van mijn buik. Bandenpijn, dacht ik en ik had ook het idee dat ik opeens wat meer 'in de breedte' gegroeid was die week. Halverwege de week ontdekte ik ook wat paarsachtige adertjes aan de zijkanten van mijn buik, het lijken wel spatadertjes. Ze zitten er nog steeds, het lijkt niet meer te worden maar ook niet minder. Heeft iemand dit ook (gehad), weet je of het kwaad kan en gaat het nog weg? Of is dit het begin van striae?
Ik denk dat dit het begin van striae is. Deze zijn in het begin vaak blauw/paars achtig, en worden naarmate lichter tot ze een witte parelmoerachtige kleur hebben. Dit zal niet meer weg gaan en het is ook niet te verhelpen. Wat je eventueel zou kunnen doen is me zwangerschapsolie van weleda lekker je buik in smeren. Zo blijft de huid soepel en heb je er toch iets minder kans op. Had ik dat maar gedaan toen ik in de groei was. Heb er nu ook al last van omdat ik te snel gegroeid ben in me jeugd. Succes
Ik had een week of 6, 7 geleden ook ineens gesprongen adertjes op mijn buik en ondanks dagelijks smeren met weleda en bodylotion is dat inderdaad striae geworden. Dus bij mij was dat idd het begin ervan.
Is idd Straie... Wat goed helpt en niet duur is: Pure Vitamine E olie van kruidvat eigen merk, zit in een bruine glazen fles.. Succes !!
Striae doe je helaas helemaal niks aan omdat het onderhuids is. Het trekt wel wit weg en wordt minder zichtbaar. Ik kon ook altijd alleen maar gewone olie hebben op die plekken, creme jeukte altijd op striae.
ik had het ook, heb goed gesmeerd en het is toch weer weg getrokken. Dus misschien zijn het toch gewoon adertjes? En geen gescheurde huid.. (striea)