Wieg op kamer van ouders of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne09, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wieg eerste weken/maanden bij ouders op de kamer?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben voor de eerste paar maanden een wieg en het lijkt mij dus heel fijn om m'n kindje de eerste weken/maanden op onze slaapkamer te hebben ook ivm nachtvoeding. Alleen mijn vriend is er van overtuigd dat het beter is om het kindje meteen te laten wennen aan alleen slapen.

Dus wat zou jij doen?

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bij ouders op de kamer! zo veel beter en makkelijker voor bv

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Samen slapen. Ik heb nooit begrepen waarom een baby meteen alleen zou moeten slapen....
    Het is ook veel fijner voor de nachtvoedingen vind ik!

4. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Wieg op de kamer is echt veel beter.
    Je hoort dan al dat je kleine wakker begint te worden en kan hem dus voeden voordat ie begint te huilen en dat is ook voor het kind beter.
    Mijn man slaapt daardoor ook altijd overal doorheen en dat is ook wat waard natuurlijk!

Wij hebben ook nog een bedje gekocht dat aan 1 kant open kan en dat je dan gelijk naast je bed kan zetten. Als je kindje dan erg huilerig is kan je makkelijk troosten terwijl je zelf ook nog lekker in bed ligt!

Succes met de overwegingen! :)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja wieg op jullie kamer en het liefst tegen het bed aan :) dat je meteen kan kijken.. Dat deed ik zeker de eerste dagen.. Elk geluidje dat anders klonk.. Ik weet niet of je borstvoeding gaat geven maar in het begin moet je aanleggen als je kindje "signalen" geeft van zuigbehoefte, smakkend geluidje, en dat hoor je echt niet als je kindje niet bij je in de buurt ligt!

Mijn dochter is nu 3 maanden en hoeft 's nachts geen voeding meer maar ik kan het nog niet om haar 's nachts in haar eigen kamer te leggen. Eigenlijk zou het best kunnen. Overdag slaapt ze trouwens wel op haar eigen kamertje zodat ze de kamer wel al kent. Dat zouden jullie ook kunnen doen.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Voor het kindje is het denk fijner om zo dicht mogelijk bij de ouders te zijn. Ik bedoel, het heeft 9 maanden veilig en dichtbij je geleefd in je buik. Continu geborgenheid gehad (de meeste kinderen vinden het daarom ook heerlijk om ingebakerd te worden). En dan zou je het na de geboorte meteen in een bedje leggen, alleen op een eigen kamertje...is eigenlijk best tegenstrijdig.

Hoewel ik voordat ik zwanger was altijd heb geroepen dat ik het niet zou doen, wil ik het kindje nu wel een tijdje op de kamer hebben als het lukt.

7. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons kindje gaat meteen in zijn of haar eigen bedje slapen.... Wij vinden het belangrijk dat hij meteen went aan zijn eigen kamertje en bedje en om alleen te slapen. Daarbij denken we ook aan onze eigen nachtrust, die zal in het begin toch al nihil zijn maar ik ben bij het kleinste zuchtje al wakker. Denk dat ik dan echt geen oog dicht doe.

We hebben een lekkere schommelstoel incl deken op het kamertje staan zodat we kunnen voeden.

xxx

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben het met de eerste gedaan en straks met de tweede zetten we het wiegje ook weer bij ons op de kamer. Naast dat ik het prettig vind om mijn kindje dicht bij me te hebben schijnt het ook goed te zijn tegen wiegedood.

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hier heeft onze dochter ook de eerste paar weken bij ons in de slaapkamer gelegen in haar wiegje..... vondt het heerlijk...
    en ga ik zeker nu weer doen.............!!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook zo..! Maar nu zo blij dat we het wel hebben gedaan en nog doen. Ik kon een wiegje krijgen van een collega en ik was toen al 30 weken. Had eerst echt niet de intentie. Ik slaap trouwens beter dan ooit en waar ik eerst een paar keer 's nachts naar de wc moest slaap ik nu ook door. Wel tot een uur of 6 want dan komt mijn dochter meestal. Mocht ze geluidjes maken dan hoor ik die dus niet eens.. Maar het is echt een fijn idee en ze krijgt de laatste voeding vlak voordat wij ook gaan slapen en dan gaan we met zijn 3-en tegelijk. Erg knus!

11. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat zo tegen mijn gevoel in om het kindje gelijk op een eigen kamer te leggen. 9 Maanden in mamas buik en dan hoppekee , in je eigen bed...Ik kan het niet ...

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ook hier bedje in de slaapkamer bij ons,ik ga weer bv geven,en ik vind het fijn haar te kunnen zien als ik in bed lig.

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier heeft ze tot 3 maanden bij ons geslapen. Toen ging de nachtvoeding eraf en begon ze door te slapen tot een uur of 5.00 en hebben we haar verhuisd. Ze hoefde niet te wennen, ging gelijk goed :)

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ook hier heeft ze 3 maanden bij ons op de kamer gelegen. Toen lieten we haar aan een ledikant wennen voor de overdag slaapjes, en sliep ze ineens de nacht door! Was eigenlijk niet de bedoeling, maar werkte voor ons :)

15. winnietje

winnietje Niet meer actief

bij mijn zoontje nooit een wiegje gehad bij ons op de slaapkamer. gelijk in zijn eigen bedje.

Nu wel een wiegje maar dan als reden dat ik straks alleen ben en het dan prettiger vind als ik straks het kindje in 1x vanuit mijn bed kan pakken

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja, ook beter voor je eigen nachtrust, hoef je niet ver en lang je bed uit 's nachts, maar je doet gewoon een stap naar het wiegje, ik vind het supermakkelijk. En zeker de eerste periode lig je naar ieder geluidje te luisteren, erg fijn om je kindje op die manier door en door te leren kennen. En het is gewoon gezellig, die eerste periode wil je eigenlijk geen minuut bij je kindje vandaan zijn.

't wordt trouwens ook aangeraden om de eerste periode op 1 kamer te slapen, i.v.m. de veiligheid.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij waren het ook niet van plan, maar de kraamhulp heeft ons aangeraden om onze meid toch op onze kamer te laten slapen. Het is zoveel praktischer met voeden en je leert je kindje ook beter kennen, omdat je steeds dicht bijelkaar bent en je alle bewegingen en geluidjes opmerkt. Uiteindelijk heeft ze zes maanden bij ons op de slaapkamer gelegen.

Ze sliep wel meteen in haar ledikantje, een wieg hebben we nooit gehad. En overdag sliep ze in een opgemaakt bedje in de box toen ze nog heel klein was.

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij hebben hem meteen in z'n eigen kamertje gelegt, wij kennen een verhaal van een meisje van 1,5 die niet in der eigen kamertje wou liggen en dat wouden wij voorkomen en hij slaapt heerlijk in z'n eigen kamertje als hij een keer bij ons ligt dan gaat hij juist spelen ipv slapen

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker dicht bij mama!

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Fi heeft de eerste 2 weken bij ons in haar wiegje geslapen. Was ideaal om haar te leren kennen en met de (vele) nachtvoedingen. Als ze rustig had geslapen had ze van mij best een tijdje mogen blijven, maar ze maakte veel geluidjes in haar slaap (smakken, af en toe een zucht, kreun etc.). Overal werd ik wakker van en dat vergde na een tijdje gewoon te veel. 3 nachtvoedingen is tot daar aan toe, maar dan moet je tussendoor wel wat kunnen slapen! ;).

Kijk gewoon als het zo ver is. Is je kindje rustig en voel jij je er prettig bij, laat haar dan gewoon op je kamer slapen. Grote kans dat je man er niet eens wat van merkt (hij/zij hoeft natuurlijk neit te gaan huilen om voeding, dan ben je al wakker van het gesmak hihi). Als je kindje wat onrustiger slaapt is de eigen kamer misschien beter. Het wijst zich vanzelf :)

Deel Deze Pagina