wat allemaal aanpassen in huis?

Discussion in 'Verzorging' started by Regenboogmam, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

Aug 21, 2008
    389
    0
    16
    Hoi,

Als mijn baby zometeen gaat kruipen, dan is ons huis toch wel erg gevaarlijk. Wat passen jullie aan?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje kruipt nu en hebben nog niet veel hoeven aanpassen. Blijven wel altijd in de buurt. Het enige is bij lage stopcontacten klepjes erop gedaan. Spullen onder plankje salontafel opgeruimd. Verder hebben wij geen snoeren of gevaarlijk dingen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    * traphekjes bij de trappen (boven en beneden)
    * als je een open boventrap hebt moet je de onderste opening afschermen (tussen de grond en de onderste tree)
    * opletten met losse snoeren (waar ze aan kunnen trekken en iets op hun hoofd kunnen krijgen)

Ze zeggen altijd dat je zelf door je huis moet kruipen om te zien wat de gevaren zijn op kruiphoogte :) Misschien is dat iets. Ik heb dat toen niet gedaan hoor, wij hebben gaandeweg dingen beveiligd.
    * opletten met apparatuur en planten

4. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

Aug 21, 2008
    389
    0
    16
    opletten met losse snoeren (waar ze aan kunnen trekken en iets op hun hoofd kunnen krijgen)

Dit hebben wij dus idd wel. veel snoeren....

Ze zeggen altijd dat je zelf door je huis moet kruipen om te zien wat de gevaren zijn op kruiphoogte :)

Hahah dat is wel een goeie :)

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    -Klepjes op de (lage) stopcontacten.
    -Planten weg van de grond, omdat veel planten giftig zijn voor kinderen (ik zou niet willen dat ze ervan ging "snoepen")
    -Aandacht voor losse snoeren, waaraan ze ka gaan trekken.
    -Traphekje zowel beneden als boven
    -Kinderbeveiliging op kastjes die makkelijk open gaan (geen zwaar deurtje) en waar spullen inzitten waar ze niet aan mag komen
    - extra aandacht voor kattenbak en kattenvoer

Er zullen vast nog wel meer dingen zijn waar je op kan letten, maar dit zijn de punten die mij als eerste naar boven komen. En jasmine kruipt nog niet, dus ben er nog niet zo heel erg mee bezig.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,479
    113
    Wij hadden toen mijn zoontje ging kruipen alleen de onderste stopcontacten beveiligd en de schoonmaakmiddelen in een hoog keukenkastje gezet. Voor de rest vinden wij dat hij gewoon moet leren dat hij niet overal aan mag komen en dat is heel goed gegaan. Het enige wat er eigenlijk een keer is gebeurd is dat hij de poedersuiker had gevonden en dat door de keuken heen had gestrooid, was wel grappig haha, alles wit.

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Charlotte kruipt sinds een maand en wij hebben alleen traphekjes geplaatst en de onderste stopcontacten beveiligd. Het enige wat ik heb weggezet is een tafeltje met flessen en kandelaars, verder moet ze leren dat ze overal vanaf moet blijven. De open haard vind ik het meest eng, verder lukt het aardig met héél vaak en duidelijk NEE zeggen.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Idd. afdekklepjes op de stopcontacten en ik heb 2 potten van de vensterbank achter gehaald. Ze staat daar graag aan, en intussen kon ze bij de bovenkant. Moet er niet aan denken dat ze die in een onbewaakt ogenblik om trekt en dan op haar valt.... verder staat er niets meer op de salontafel.....

Nu kan ze overal spelen en kan ik ondertussen gewoon koken zonder me zorgen te maken wat ze doet.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben alleen de stopcontacten afgeschermd. Verder niks. Wij vinden idd ook dat ze maar moet leren dat ze niet overal aan mag komen. Traphekjes hebben wij ook niet, maar wij laten haar boven ook niet over de gang heen gaan, dan gaat ze of in haar bedje met wat speelgoed, of ze zit bij ons op de kamer en dan hebben we de deur dicht.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde, maar dan met paneermeel ;).

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben helemaal niets aangepast eigenlijk, behalve dat we boven aan de trap een traphekje hebben zitten en we een paar erg breekbare dingen waarvan we niet willen dat ze breken wat hoger hebben gezet ;).

Verder dus niets en ook nog nooit dat ze in het kastje met schoonmaakmiddelen zijn geweest of dat ze aan een stopcontact gezeten hebben of andere enge/gevaarlijke dingen. Kortom wij staan nog altijd echt helemaal achter ons besluit dat we het niet nodig vinden om alles te beveiligen/weg te zetten/wer te leggen.

Ja hele slechte ouders zijn we ;)!

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben voor de zekerheid de schoonmaakmiddelen wat hoger gezet. De stopcontacten waren al beveiligd. Verder begint ze al goed te leren waar ze wel en niet aan mag komen (mag ook wel na 3 maanden waarschuwen..;)). Ik zorg er alleen wel altijd voor dat glazen/kopjes met hete drank verder in het midden op de salontafel staan. Glazen met frisdrank niet, we leren haar daarvan af te blijven.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben alleen de stopcontacten beveiligd en batterijen en messen uit lage lades weggehaald. Oja, we gebruiken soms een deurstop om te voorkomen dat er vingertjes tussen komen.
    Verder laten we ons zoontje nooit alleen behalve als hij in de box zit.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,100
    3,879
    113
    Wij hebben de stopcontacten beveiligd, boven en beneden traphekjes geplaatst en op het kastje met schoonmaakmiddelen een kinderbeveiliging.
    Toen ze ook ging klimmen, hebben we de medicijnen achter slot en grendel gedaan en de deurklinken op de buitendeuren naar buiten omhoog gezet. Om het fornuis hebben we zo'n stalen Ikea-opzetrand. Op de randen van de salontafel heb ik van die stootgevalletjes geplakt. Messen heb ik in de hoge lades.
    Ons dochtertje is nogal een ondernemend typje en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Share This Page