Beddengoed dreumes in groot bed

Discussie in 'Verzorging' gestart door Loki09, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik blijf maar twijfelen wat wel/niet verstandig is dus ik zou graag wat van jullie meningen horen!

Binnenkort gaat dochterlief over naar een groot (1 persoons, geen peuter formaat) bed. We kiezen hier (nu al) voor omdat we voor ons 2e kindje het ledikant willen gebruiken (in uiterste nood kunnen we een 2e lenen hoor) en ik nu al moeite heb met haar toe stoppen. Ik neem graag ruim de tijd om haar aan het nieuwe grote meiden bed te laten wennen dus vandaar liever nu dan net voor we onze 2e spruit verwachten.

Maar de vraag; wat is verstandig qua beddengoed? Ze raden (4seizoenen)dekbedden aan vánaf 2 jaar, liever nog later lees ik geregeld. Dat is ze dus nog niet (zal 2,5 a 3 maanden schelen).

Is een dekentje met overtrek misschien verstandiger? En zo ja, wat voor deken en waar haal ik zoiets?

Nu slaapt ze met winterslaapzak en Vellux deken (in overtrekje). Ben dus bang dat alleen een slaapzak te koud is (het is zo'n 16 graden op haar kamer) aangezien ze nu ook een deken gewend is.

Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan?

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze zoon was 2 jaar toen hij overging naar zn nieuwe kamer. Hij ging dan wel in een ledikantje en sliep in alleen een slaapzak. Drie maanden later hebben we een zijkant uit zn bed gehaald en een ledikantdekbedje gehaald van de hema. Eerste tijd een zomerslaapzak eronder gebruikt om hem te laten wennen en nu alleen dat dekbed. Onze zoon gaat volgende week vrijdag in een groot bed en heb er gewoon een eenpersoonsdekbed bij ( geen idee of het 4 seizoenen is)

xxx

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter was net 1 toen ze over ging naar een 1 persoonsbed. Ze vind het heerlijk. Lekker haar knuffels bij haar en mama kan er ook gezellig ff bij liggen en knuffelen. Lekker veel in haar bedje zitten boekjes lezen ed, echt iets leuks van maken. ze was zo gewend en vond het gelijk gewoon. Sinds een paar weken slaapt ze ook onder een 4 seizoenen dekbed en gewoon 1 persoons. Gaat hartstikke goed en ze vind het heerlijk.
    Je moet goed naar je kindje kijken. Als ze al gewend is om onder een gewoon dekentjes met sloop te slapen waarom zou een dekbed niet kunnen? Denk ik dan maar :)

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste was ook 2-2,5 toen hij overging naar een groot bed. We hebben in begin alleen onderkant bed opgemaakt met zijn ledikantdekens in een overtrek. Ging heel goed. Met z'n 3e heeft hij pas een volwassen dekbed gekregen. Tegen het eruit vallen hebben we wel een hekje gekocht dat onder het matras geklemd werd, gelijk probleem van paar keer per nacht uit bed rollen opgelost. Zo gaan we het komende zomer ook met nummer 2 doen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is met 18 maanden naar het peuterbed gegaan en was toen al wel gewend dat ik haar toedek met een dekbed, dat ben ik zelf al rond de 10 maanden gaan gebruiken. Maar je kan natuurlijk ook je dekentje gebruiken, lekker vertrouwd misschien?

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal zodra het bed staat eens kijken hoe het is als we haar ledikant deken gebruiken voorlopig maar ik heb het idee dat het vooral voor de breedte nogal smalletjes is.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste ging ook naar een groot bed toen hij net 2 was.
    Voor hem maakte ik in het begin het bed op met een ledikantdeken overdwars in een dekbedhoes.
    Het was toen zomer, dus dat was ook echt wel warm genoeg.

En nu maak ik hun bedden meestal overdwars op, met een gewoon dekbed. Door overdwars te doen kun je het dekbed strak instoppen. Kunnen ze er nooit zomaar uitrollen, en heb je niet eens een hekje nodig.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ons zoontje ging met de 2 jaar naar een 1 persoons bed.
    Ik heb toen bij de Leenbakker een dekbed gehaald wat speciaal voor kinderen is,ook hetzelfde hoofdkussen.
    Dit is een minder dik en zwaar dekbed dan een normaal 1 persoons,en ons zoontje slaapt er heerlijk onder.

9. Mangoo

Mangoo Actief lid

23 sep 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Loki,

We zitten beetje in hetzelfde traject :)

Wij gaan zaterdag een bed ophalen voor lucas, ook een gewoon 1 persoons bed,
    Heb nog een 4 seizoenen dekbed liggen, en ga die wel gebruiken..
    Mijn moeder gaf de tip om onder het dekbed het kussen te leggen (die je waarschijnlijk toch niet gebruikt, voorkomt het onderuit zakken.

Verder is die van ons een woelwater, dus een hekje heeft niet veel zin, klimt nu gewoon uit zijn ledikant.
    Ga denk ik wel een matras op de grond leggen voor het bed,,

Zie het wel hoor, wennen maar,
    En lukt het echt niet dan kan hij idd altijd nog terug in zijn ledikant :)

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    23 maanden was hij toen hij overging. Wel een groot bed.een steigerhouten huis. Hij kreeg er van de ikea een dekbed bijmen het kussen van de hema. Hij vond het geweldig en is altijd goed gaan slapen. Hij was oud genoeg om ook weer onder het dekbed uit te komen. Ik stop bv het dekbed aan de onderkant wel altijd goed in.

Mijn dochter slaapt vanaf dag 1 al onder dekbed. Belangrijk is het dat ze er niet onder kan kom te liggen en meeste ledikant dekbedovertrekken hebben een ademstrip langs de rand.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

Bri:
    Dat is een goeie, overdwars in een groter laken. Morgen eens kijken of dat past. Ik heb een Vellux 4 seizoenen (2 dezelfde dekens) die dmv klittenband aan elkaar kunnen dus zou hem op die manier zelfs kunnen verlengen als het te kort is.

Pinter:
    Kinder dekbedje klinkt ook wel goed!

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bri:
    Bedankt voor je goede tip! Past precies dus zo gaan we het mooi eens een poosje doen! Hoef ik niks extra's te kopen voor een poosje en tegen de tijd dat ons 2e dochtertje naar het ledikant gaat kan ik een echt dekbedje gaan gebruiken. Ideaal, bedankt! ;)

Deel Deze Pagina