Gestalkt

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit word een raar topic... Ik word gestalkt. Sinds 7 juni 2013 om precies te zijn. Iemand gebruikt mijn foto's en mijn officiële namen op diverse datingsites. In 2013 was ik erachter gekomen dat die sites bestonden en toen ik dat op Facebook had gezegd was dat profiel binnen 20 minuten verwijderd. Ik had toen mijn hele Facebook account opgezegd en ging regelmatig op mijn man zijn account op Facebook.... Nu een maand geleden zijn we er weer achter gekomen dat ik op allemaal datingsites sta.. We hebben er nu 3 gevonden maar wie weet hoeveel meer. Na lang speuren en geduld hebben hebben we diegene ook eindelijk ontmaskerd maarrrrr het is een oude klasgenoot van mij. Ik heb nog steeds contact met haar, sprak haar regelmatig gezellig via Facebook maar ik heb niet haar adres of telefoonnummer....

Nu lijkt het me duidelijk dat jullie snappen dat ik wil dat die accounts verwijderd worden! als je Googled op mijn officiële naam dan komen die pagina's meteen op de eerste rij op Google en zelfs mijn man word gebeld door vrienden dat ze mij op sites hebben gezien :(

Ik heb haar nog niet ermee geconfronteerd want als ze mij blokt dan kan ik niks meer zeggen tegen haar en kan ze verder gaan. aangifte wilde ik doen maar volgens de politie is het niet strafbaar, ze hebben er wel een notitie van gemaakt... Ze is gewoon al jarenlang actief en praat met allemaal mannen onder mijn naam en ik ben ten einde raad :(

Iemand een idee wat ik kan doen?!?

(Laat dit tevens ook een waarschuwing zijn voor iedereen! Zelfs diegene waar je goed mee omgaat kan zo iets doen dus pas op met foto's die je op internet plaatst, voor mij is dit een harde les geweest)

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Maar dan stalkt ze je toch niet? Ze gebruikt jouw identiteit. Als je nog contact met haar hebt, zou ik haar eens een bezoekje brengen en toch dringend vragen om haar eigen naam en profielfoto te gaan gebruiken ipv die van jou.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Valt dat niet onder stalken? Hmm ja god weet hoeveel mannen mij nu kunnen opzoeken aangezien ze mijn namen aan jan en alleman weg geeft.. Dat is het dus juist, ik heb nog steeds gezellige gesprekken met haar op Facebook maar we hebben elkaar alweer 7 jaar niet gezien.. Nu hebben we geen gezellige gesprekken meer begrijp je wel..

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Tjee...wat erg! Maar ik begrijp niet waarom de politie niks kan doen. Dit is toch identiteits fraude?
    Dat is zeker wel strafbaar. Ik geloof dat ik helemaal uit mijn stekker zou gaan als ik die klasgenoot tegenkwam. Sterker nog....ik zou ze opzoeken. Zeker als de politie niets doet!

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mail sturen met kopie van jouw id bewijs naar de bewuste sites en zeggen dat je er af gehaald wilt worden omdat jij dit niet geplaatst hebt.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja ze hadden ook nog hogerop gebeld maar er is echt gezegd dat ze er niks mee konden.. Ze konden een melding maken in de computer ofzo maar verder niks.

Ja maar wat als het lukt om met haar af te spreken? Wat moet ik dan doen? Ik voel me echt machteloos

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw wat een schijnheilig rotmens. Ik zou waarschijnlijk zeggen dat ik het zooo gezellig vindt en het al zo lang geleden is, of we niet eens af zullen spreken.. En dan heeeeel boos worden..

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja maar als je haar er niet op aanspreekt, houdt ze ook niet op. Je hebt eigenlijk weinig keus.

Wil nog wel zeggen dat ik het erg vervelend voor je vind.

Hoe weet je trouwens dat het je oude klasgenoot is die dat doet?

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Probeer het contact weer leven in te blazen, daarna leuk kletsen, telefoonnummers uitwisselen.. (Jij die van haar en dan via prepaid kaart dus niet jouw 'officiële' nummer). Daarna keer afspreken uiteraard bij haar.. Zal moeilijk zijn, maar dan maar even een schijnheilige b**** 🙊

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Zou ze zich niet helemaal de ****** schrikken als ze erachter komt dat jij weet dat zij dit allemaal doet? Dus dat je haar wel een confronterend berichtje stuurt? En misschien is het een idee om de datingsites een mailtje te sturen met het feit dat iemand jouw identiteit gebruikt en je eist dat die accounts verwijderd worden, of iets in die richting. Het lost niet perse iets op, maar je bent in ieder geval voor nu van die sites af.

11. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    O dit is vervelend zeg!! En dan helemaal als je weet wie het doet maar niet weet hoe diegene te benaderen. Ik zou het ook echt niet weten! Je zou idd zeggen dat ze bij de politie toch iets moeten kunnen doen qua identiteitsfraude, maar waarschijnlijk is jou zaak niet ernstig genoeg. Zou ze nu spullen op jou naam bestellen enz dan word het vaak een andere zaak.

Al word je hier ook echt niet vrolijk van zeg, wie weer waar je nog meer allemaal met naam en toenaam en foto staat! Heel veel succes hiermee en hopelijk vind je een steengoeie manier om haar voor het blok te zetten!

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga de sites sowieso benaderen. Zo balen dat ze allemaal in het buitenland zitten maar gelukkig had iemand me al aan die email adressen geholpen

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Als het lukt om af te spreken zou ik haar er direct mee confronteren.
    Ik zou zowiezo dreigen om er aangifte van te doen(zij weet niet dat de politie daar niks mee doet waarschijnlijk). Misschien schrikt ze daarvan.

Ik wil wel ff meegaan;) zal haar wel ff bang maken:D

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Omg... Wat een sick f*ck! Ze is duidelijk fan van je.

Ik weet niet of ik of ik voor mezelf in kon staan.
    Ik had iemand van haar Facebook benaderd met de smoes dat ik mijn 'vriendin' van vroeger graag wil verrassen en of ze me haat adres willen geven.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ook denk ik. Wat een creep!
    Succes ermee!

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

TS, als jij goed kan verwoorden waarom het voor jou vervelend is dat jij met jou naam op verschillende datingsites staat kan je aangifte doen van smaad.

Aangifte van stalking of identiteitsfraude kan in dit geval niet.

Hele vervelende situatie, zeker als mensen jou man erop wijzen dat je op datingsites staat.

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Je weet op welke sites je staat toch? Kan je die beheerders niet mailen dat jij dit niet bent en op deze wijze meer gegevens achterhalen?

Ik geloof ook niet dat ik voor mezelf zou instaan. Er moet toch iemand weten waar die dame woont.

18. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Jeetje, wat vervelend zeg... Ik was nieuwsgierig hoe het nou zit met identiteitsfraude, dus heb het even nagezocht: idrbtiteitsfraude is pas strafbaar als er met jouw gegevens een strafbaar feit gepleegd wordt! Dus: iemand wil met jouw paspoort het land uit of iemand betaalt zijn rekeningen met jouw bankgegevens. Pas in zo'n geval word je als 'gedupeerd' beschouwd en kun je aangifte doen. Het soort identiteitsfraude waar jij slachtoffer van bent, valt in een grijs gebied. Het wordt wél als een (groeiend) probleem beschouwd, maar is (nog) niet strafbaar.
    Op de website van de rijksoverheid vind je veel informatie en anders moet je maar eens Googlen op identiteitsfraude en sociale media.
    Wat je nu met deze situatie moet, daar heb ik helaas geen idee van. Ik wens je sterkte!

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een gestoord wijf! Ik zou ook met haar afspreken, printjes maken van de profielen en die onder haar neus drukken. Ik zou echt zo boos zijn en dat zou ze weten ook :$

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik zou haar er ook mee confronteren; en flink ook. Kom nou! Je dacht gewoon vriendinnen te zijn met iemand en dan flikt ze je zoiets. Ik vind het schofterig en zou niet kunnen wachten om dit face to face met haar te bespreken om te kijken hoe ze reageert. Wat haar excuus is; waarom. Als ze daar al eerlijk over gaat zijn.

Deel Deze Pagina