Begrijp dat t heel vervelend is dat iemand je foto pikt en een account maakt. Helemaal op een dating site en dan ook nog als bekenden een foto van jou tegen komen. Het idee dat mannen met jou kletsen en indd zullen wel geen normale gesprekken zijn. Terwijl jij t niet eens bent achter de pc... En hoe kun je t oplossen??? want ook al word die account verwijderd zij kan zo weer een nieuwe aanmaken Ik zat vroeger op een Nederlandse site en dacht kan wel eens kijken op een buitenlandse site. Kon kiezen uit zoveeeeel landen!! keek op die site en zag een lijst kleine foto's. Ik dacht huhhh bekende foto. klikte em aan en ja hoor was een foto van mij. Iemand had dus een foto van mij gepikt en gebruikt op die site. Het rare is dat t wel heel toevallig is dat uit al die landen ik de gene koos waar een foto van mij op stond. Zo raar. Heb toen een mail gestuurd en mss 10 min later was die account verwijderd!!
Oh wat vervelend voor je TS! Wel heb ik een tip voor je om te kijke of je foto nog meer word gebruirkt. Je heb een site waar je een foto kan toevoegen die dan over heel t internet gaat zoeken op welke site die foto staat.. Tineye.com heet het volgens mij, en ander moet je even bij Google intikken foto opzoeken of zo iets.. En kan je niet via je andere oude klas genootjes erachter komen waar ze woond of iets anders? Lijkt me heel vervelend maar oplossing vinden is denk ik wel mogelijk! Succes. Liefs Valerie
Dankjewel voor alle tips! Het lukt me niet om andere foto's te vinden, ik doe vast iets verkeerd. Ik heb bij de politie al verteld dat het voor mij heel vervelend is. Ik ben pas afgestudeerd en als ik nu een baan zoek en ze googlen mij dan komen ze allemaal sites tegen met foto's en hele rare teksten eronder.. De agente zei dat elke werkgever zijn werknemers sowieso een tweede kans geven om het uit te leggen.. ja hoor... toen we er de eerste keer achter kwamen toen wilde mijn man bij mij weg gaan omdat hij niet geloofde dat ik het niet was.. Uiteindelijk wel goed gekomen natuurlijk.. Maar ook dat heb ik verteld maar ze blijven zeggen dat ze er niks mee kunnen dus ik denk dat het niet als smaad word aangezien dan
Is het niet zo dat het pas identiteitsfraude is als ze b.v aankopen onder jouw naam doen of je identiteitsbewijs kopieren en gebruiken? Ik ben geen expert maar meen zoiets ooit gelezen te hebben. Zo was er pas geleden een verhaal over een jongen die continu gebeld werd omdat een ander zijn naam en telefoonnummer gebruikte op MP om mensen op te lichten. On topic: kun je die sites niet een mail sturen met je verhaal erin en de vraag of ze deze accounts verwijderen?
1. Meld aan al je familieleden/vrienden/kennissen of ze voor jou op die datingsites willen melden van misbruik. Hoe vaker het gemeld wordt, des te eerder het opvalt bij het beheer van de website 2. Ik zou het gewoon zeggen tegen dat klasgenootje. Als zij geen respect heeft voor jou, dan jij ook niet voor haar. 3. Plaats een algemene bericht op Facebook met de waarschuwing (OOK HAAR NAAM) en laat het IEDEREEN delen Vroeger heb ik dit ook meegemaakt. Een jongen die mij leuk vond had mijn foto, nummer, email-adres op verschillende sites gezet. Ik had meteen een nieuwe nummer +e-mailadres aangevraagd en iedereen die ik kende gevraagd of ze voor mij dit wilden melden op de sites. Het duurde wel enkele weken voordat alles weer weg was. Sterkte ermee. Het is heel vervelend en stressvol.
Ik zou haar er zeker mee confronteren en anders maar lekker dreigen. Wat zij doet kan jij ook (vind ik in deze situatie).