Gestalkt

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Nav reacties op een ander topic. Ik schrok van de ervaringen..

Ben jij wel eens gestalkt, voor een lange periode?

2. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik zal zelf eerst reageren.

Wij zijn toen ik een jaar of 12 was járen gestalkt. Was echt verschrikkelijk. Ivm privacy ga ik er niet veel verder over uitwijden. Ik als kind werd er redelijk buiten gehouden, maar je krijgt het natuurlijk ook wel mee. Ook toen wij een aantal maanden niet thuis woonden.

En toen ik een jaar of 19/20 was en met vrienden op vakantie was belde mijn toen-"vriend" dagelijks en vooral heel vaak s nachts. Toen ik het na die vakantie definitief uitmaakte heeft hij nog maanden berichten gestuurd. Dit vond ik eerder lachwekkend... wat liet die mafkees zich kennen zeg.

3. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Jep door een dame zelfs. Meer ga en wil/kan ik er niet over kwijt. Echt een nachtmerrie geweest.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja, heel naar. Het is behoorlijk ver gegaan totdat ik het zat was. Een familielid van de dader heeft een publieke functie (politiek) en die heb ik ingelicht dat ik aangifte ging doen. Kon die persoon niet gebruiken en goddank was het klaar. Had ik veel eerder moeten doen.

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik werkte op een beschermde woonvorm met volwassen mannen met een dubbele diagnose (psychiatrie en verslaving). Daar werd een bewoner (ex tbs ivm moord, persoonlijkheidsstoornis en coke verslaving) verliefd op mij en zijn 'obsessie' ging heel ver. Hij nam onze begeleidingsgesprekken op en knipte en plakte deze zo dat het ineens een heel persoonlijk gesprek leek. Hij zocht me overal op social media op en wist zelfs te achterhalen waar ik woonde en wat mijn emailadres was.
    Rond die periode raakte ik ook zwanger en hij kreeg het rare idee dat het zijn kind was. Mijn werkgever stond helaas niet echt achter mij en besloot MIJ over te plaatsen, ipv de cliënt.
    De politie nam me wel serieus maar kon weinig doen totdat hij echt zou gaan dreigen mij iets aan te doen.
    Al met al heeft het ongeveer 2 jaar geduurd en was het afgelopen toen ik naar het oosten verhuisde. Ik heb me nog ontzettend lang onveilig gevoeld. Dit wens ik echt niemand toe en ik vind ook dat er veel meer aandacht moet worden besteed aan stalking.

6. Suuster

Suuster Fanatiek lid

6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ja door een ex..

7. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja door een vrouw die zich ook nog is online ging voordoen als een jonge man :confused:

8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het echt stalken of online pesten is, maar ik werd wel een tijdje online lastig gevallen door iemand. Ik vermoed (de familie van) een ex-vriendje, maar weet het niet zeker. Heb wel 1 bericht terug kunnen leiden naar een computer van de hogeschool waar hij naartoe ging, maar duizenden studenten dus geen idee of het ook echt zo is. Ik kreeg beledigende mailtjes als diegene mij ergens 'gezien' had (vaak op een foto oid), 1x een verwijzing naar een plek waar ik ook echt geweest was ("ik zag je daarendaar lopen in winkel X, wat ben je lelijk") en reacties nadat ik aan een tvprogramma had meegedaan ("Ik zag je op tv, wat ben je dik geworden"). Het was niet mega vaak, ik denk een keer of 6 totaal en de laatste keer is nu een jaar of 8 geleden oid.
    Zo heftig als ik het hier lees is het gelukkig nooit geweest!

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben nooit echt gestalkt denk ik, maar had wel een hijger toen ik elf was. Hij belde alleen als ik alleen thuis was.. echt krijg er nog de kriebels van. Dit heeft met tussenpozen drie jaar geduurd. Toen heb ik aangegeven dat ie beter naar een psycholoog kon gaan en heb ik gewacht tot hij ophing.

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig niet..... Of jawel. Ik was een jaar of 15 en er fietste regelmatig twee jongens langs m'n huis toen omdat 1 van hen mij leuk vond. Kreeg ook vaak briefjes via via van hem op schoolplein en toen ik het zat was en eens wilde weten wie het was vroeg ik dat aan mijn beste vriendin en zij wist wie het was en gaf me zijn MSN. Maar hij had geen foute bedoelingen en liet me verder met rust maar was wel obsessed door mij. Heel vaag.

11. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ja.... de persoon is zelfs veroordeeld ervoor. Af en toe maakt hij mij duidelijk dat hij mij nog steeds niet "los" heeft gelaten.
    Ik vind het nu eerder irritant dan eng.
    Vooral de periode dat nog niet duidelijk was wie de stalker was was emotioneel zwaar

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Echt stalken niet, maar er was iemand verliefd op mij toen ik een jaar of 15 was (hij was een stuk ouder).
    Hij hield me continu in de gaten en wist precies waar ik was, wat ik deed en met wie.
    Hij belde ongeveer 20 keer per dag en kreeg volop sms'jes met liefdesbetuigingen, als ik zei dat hij me met rust moest laten en ik niets van hem wilde begon hij me te bedreigen en uit te schelden.
    Dit heeft zo'n anderhalf jaar geduurd, daarna ben ik verhuisd en heb ik een ander telefoon (met ander nummer genomen).
    Nadeel was wel dat mijn opa mijn oude telefoon overnam met dat nummer dus hij is nog een week of 3 lastig gevallen en toen is het gelukkig gestopt.

13. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ja, maanden. Via Facebook, sms, app, Snapchat, prive bellen noem maar op. Sinds een half jaar eindelijk rust want heb een nieuw nummer

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja door een ex, zelfs een bom voor de deur gehad, achtervolgingen waren heel normaal en hij heeft mij zelfs aangereden.
    Zelfs na zijn voorwaardelijk ging hij door maar elke keer zo dat ze hem niets konden maken, banden lek steken, banden van vrienden en dates lek steken... auto’s bekrassen enz enz enz.
    Ik was 19/20 jaar en heel zelfstandig maar moest door mijn ouders altijd gehaald en gebracht worden... en op openbare plekken (grote manage bv) had ik altijd bescherming nodig van andere.
    zelfs mijn ergste vijand wens ik die niet toe.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja door een ex.
    Heb aangifte en alles gedaan toen.
    Wil er verder niet over in detail treden maar het was hel.

16. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ja helaas ervaring mee. Heb echt doodsangsten uitgestaan en ervaar er nu nog de gevolgen van. Ik wens het mijn ergste vijand nog niet toe en denk ook dat het vaak echt onderschat wordt. Het heeft zo een grote impact op je leven :(

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Oh my... verbaasd me hoeveel er hier gestalkt zijn.... gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt... lijkt me best heftig

pippa26 vindt dit leuk.
  18. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ja door mijn buurjongen, hij vondt mij leuk en ik hem niet en ging hij mij elke keer achtervolgen en bedreigen dat ging een hele jaar door. Ik was toen 14 jaar, dat was echt verschrikkelijk, ik liet het niet merken aan hem en deed alsof ik niet bang was maar diep van binnen was ik heel erg bang voor hem

19. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Zoveel die er gestalkt zijn :(
    Ik ook een tijdje... heeft me leven bepaald zelfs. Maar goed. We proberen het verleden achterwege te laten:thumup:

20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.222
    6.895
    113
    Vrouw
    Ik schrik hier echt wel van :eek: ook hoe ver het gaat bij sommigen.
    Gelukkig zelf geen last van (gehad) maar lijkt me vreselijk

Deel Deze Pagina