afvallen???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chila, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

Hallo dames,

Sinds januari zijn ook wij in de medische molen beland.
    Mijn menstruatie komt niet op gang en ik krijg geen eisprong helaas.
    Nu zijn wij voor een eerste afspraak geweest en deze vrouw vertelde mij dat als er behandelingen gestart worden ik eerst iets af moet vallen. Geld dat ook voor medicijnen zoals clomid etc? Of gaat dat puur om eventuele ivf behandelingen?

Groetjes Chila

2. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Chila, bij een bmi boven de 35 gaan ze vaak niet behandelen. Hoe het met de clomid zit weet ik niet. Ik heb bmi van 34 en heb wel clomid gehad. Nu over op puregon, en de arts heeft idd wel eerst mijn bmi berekend. Als die 35 was had ik ook eerst moeten afvallen. Succes.

3. chila

chila Niet meer actief

Hoi maaike,

Bedankt voor je antwoord. Mijn bmi zit onder 35.
    Dan wacht ik maar even af, tot nu toe weten ze nog
    niet wat er aan de hand is dus ben benieuwd.

4. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Mijn BMI was hoger dan 35 ben toen wel behandeld met clomid icm pregnyl. Maar voor de IVF moest ik toch echt eerst onder een BMI van 34 komen. succes.

liefs,

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi Chila,

Spannende tijd breekt aan!
    Ik denk dat je af moet vallen voordat de gyn een behandeling start, zelfs met Clomid. Ook van hormonen kun je namelijk weer wat aankomen en overgewicht neemt gewoon wat risico's met zich mee voor moeder en kind.
    Ik zou met de gyn overleggen hoeveel kg er af moet voordat er met een behandeling gestart gaan worden en hier dan vervolgens flink voor te gaan knallen!

Ik ben zelf 45 kg afgevallen om zo mijn kansen op een zwangerschap te vergroten, maar ik was dan ook wel veel te zwaar. Succes!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet lullig bedoeld, maar ik zou sowieso gaan proberen af te vallen en niet gaan afwachten. Veel vrouwen reageren beter op de medicijnen als je wat lichter bent (bij sommigen komt de cyclus zelfs weer iets zelf terug). Daarbij: als je straks wel van je arts hoort dat je moet afvallen, ben je al mooi begonnen.

Behalve dit: als je zwanger raakt kom je naw ook weer aan. Zwangerschap bij ernstig overgewicht is niet geheel risicoloos, net als bevallen met ernstig overgewicht is niet risicoloos. Hier op het forum is een vrouw wiens bevalling in haar regionale ZH niet voldoende op gang kwam met een ambulance naar een universitair ZH overgebracht omdat ze het in haar regionale ZH verder niet aandurfden. Mij lijkt dat persoonlijk heel naar als je dat overkomt.

Niet om je bang te maken, en al helemaal niet om gemeen te zijn maar misschien kan een bericht als dit je ietsjes helpen om de koe bij de horens te pakken?

Heel veel succes met zwanger worden!! ;)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het verschilt per ziekenhuis, dus even navragen bij je gyn/fert arts.
    Succes

8. chila

chila Niet meer actief

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik ben sowieso al bezig met afvallen hoor.
    Alleen gaat het niet makkelijk bij mij. Ik heb niet zoveel overgewicht hoor en al helemaal geen ernstig overgewicht maar sinds een paar maanden ben ik veel aangekomen vanwege medicijnen die ik slik. Daarvoor was ik gewoon ''normaal''. Er is inmiddels al wel ietsjes van af. Ik ga in ieder geval rustig verder met afvallen en dan zien we wel wat ze in het ziekenhuis zeggen!

Deel Deze Pagina