Wij zijn gisteren op advies van zowel de huisarts als het cb overgegaan op Friso Allergy Care flesvoeding ivm verdenking op kma. Door o.a. de volgende klachten: -veeel krampen de eerste uren na de fles -rode vlekken op haar lichaam tijdens en na de fles, na 2 uur weer weg. -veel onrust (slaapt ook al ingebakerd) -plakkerige (vette) ontlasting -refluxklachten -8 poepluiers per dag, sowieso direct na elke fles -te weinig aankomen ondanks veel drinken Nou merkte ik na de 1e fles nog geen verschil gisteravond en vannacht ook niet echt, maar sinds vanmorgen al heeft ze echt minder krampen, haar ontlasting plakt niet meer en ze krijgt geen rode vlekken meer tijdens en na de fles. Kan dat echt zo snel werken?
Ja dat kan. Meestal duurt het wat langer maar verschil kan ook heel snel merkbaar zijn. Bij mijn tweede dochter die KMA had namen de krampen en de rode vlekken binnen 24 af. Ze had ook eczeem dat duurde wat langer voor het minder werd.
Ja het kan. Je mag ervan uit gaan dat de voeding met 2 weken optimaal werkt en dat je na 2 weken dus idd kan zeggen of voeding werkt. Vaak duurt het namelijk langer voordat het werkt of optimaal werkt. De oude voeding moet eerst het lichaam uit. Wij hadden echter ook vrij snel al merkbaar verschil binnen korte tijd.
Mocht je na een week ofzo ineens weer terug bij af zijn, trek dan aan de bel. Soms gaat het lichaam de aanwezige koemelk toch herkennen en moet je een stap verder kwa voeding. Neocate in jouw geval dus. Bij ons was dat op dag 10
Nou het is hier welgeteld 7 dagen goed gegaan. Sinds maandag weer echt mis. Gisteren en vandaag zelfs vrij extreem met de krampen. Ook krijgt ze rode wangen (vlekkerig rood) met drinken, ze drinkt moeilijker, wordt benauwd tijdens en na drinken en is de laatste 2 dagen niks aangekomen. De wijkverpleegkundige kwam de weegschaal weer ophalen, maar die heeft ze na het wegen van mijn pasgeboren buurmeisje weer teruggebracht. Maandag moet ik hem weer meenemen naar de afspraak van het cb. Tot die tijd weer dagelijks wegen. Volgende woensdag naar de kinderarts. Dan maar vragen voor neocate.
Waarom zou je wachten tot woensdag? Kan je niet sneller over naar neocate? Zo zielig als je kindje last heeft, en het waarschijnlijk eenvoudig opgelost kan worden door andere voeding.
Ik kan niet eerder terecht. En met neocate starten zelf vind ik ook niet echt wat, straks gaat de kinderarts zeggen dat ze dat niet gaan vergoeden. 70 euro per 400 gram is wel heel erg veel, daar doet ze nog geen week mee.
Ze is 3 dagen terug ineens 110 gram aangekomen, 2 dagen terug eeer 40 gram afgevallen en gisteren weer 60 gram aangekomen. Ik weeg elke dag evenveel tijd na de 1e ochtendvoeding. Al met al is ze nu in 5 dagen tijd 130 gram aangekomem. Ben heel benieuwd wat ze vandaag weegt. Haar ontlastinh blijft slecht. Groen met witte korrels en slijmerig. En er komt heel veel waterdun vocht mee met gewone breierige ontlasting. Vlekken krijgt ze niet elke keer en benauwd is ze ook niet elke keer. Verder is ze heeeel onrustig en laat scheten van hier tot tokio en overstrekt zich veel. Nog een paar daagjes....
Ja dat kan echt zo snel werken! Mn dochter was destijds in 1 dag een heel ander kind! Fijn he! Ze sliep toen ook bij alsof ze weken had geploeterd door al dat gehuil en buikpijn.
Update, Van CB arts moest ik weer beginnen met een schep standaard door de fles. De klachten kwamen terug dus was vast geen kma. Omdat ik gisteren een afspraak bij de kinderarts had staan maar gewoon geprobeerd. Gevolg, spugen, misselijk, rode vlekken, gezwollen oog en ze werd suf. Kinderarts gisteren een spoedafspraak bij de allergoloog gemaakt voor vandaag. Hij vond het te riskant zelf te handelen. Ze heeft nu neocate voorgeschreven gekregen. En medicatie om te gebruiken als ze per ongeluk in aanraking komt met koemelk. Ook moet dan direct een arts ingeschakeld worden. Ze heeft een hoog risico om in shock te raken. Ze gaan in teamoverleg want de ze vind het te riskant om de dubbelblinde provocatietest te doen de aankomende tijd ivm de risico's omdat ze suf werd van de schep standaard voeding. Vrijdag hoor ik daar waarschijnlijk meer over. Volgende week dan. Vooralsnog is een zeer ernstige kma de diagnose, tot het tegendeel bewezen is. Na de fles neocate vanmiddag geen kramp gehad. Ze is heel relaxed. Hopelijk zet dit door!
Ik ga ook een melding maken bij het cb. Ik heb namelijk maandag een lijst meegekregen met symptomen van allergie waar je op moet letten als je gaat provoceren. En daar staat suf worden niet op. Ik herkende dat zelf ook niet echt als allergische reactie. Maar blijkbaar is dat al zo ernstig dat ik eigenlijk gelijk een arts in had moeten schakelen. Ik mocht blij zijn dat ze zichzelf hersteld heeft en niet in shock is geraakt. Dit moet het cb toch gaan vermelden op die lijst toch? Het is nu goed gegaan maar bij de volgende moet het ook goed gaan natuurlijk.
Jeetje wat heftig zeg! Ik vind de beredenatie "het komt terug, dus is het geen kea" al heel kort door de bocht. Mijn ervaring is juist dat ze dan wel kea hebben, alleen de voeding niet voldoende is. En ik lees deze ervaring juist vaker. Dus ook dat kun je meenemen in je klacht.
Inderdaad. Iedereen met enige kennis van zaken weet dat een verbetering en dan weer verslechtering bij dieetvoeding betekent dat die voeding niet 'sterk' genoeg is. Daarom moest mijn dochter na een week ook over van pepti naar neocate. Erg dat een adviesplek dit niet eens weet... Hopelijk snel alles weer ok!
Ze doet het meer dan geweldig op de neocate! Wel meer last van haar reflux maar met goed rechtop en vooral stil houden na de fles blijft dit er ook wel in. Het is natuurlijk ook wel heel dun. Maar verder doet ze het super. Ze is tevreden, geen kramp, huidje heeel rustig
Wat fijn dat de kinder arts zo snel handelde en doorpakte! Wat een schik, zo heftige reactie! Mijn zoontje heeft dit op kippen eiwit gehad, hij had ook een koemelk allergie maar raakte van kippeneiwit ook bijna in shock ( Zn ademhaling raakte al in gevaar! ) ik kan je alvast voor als ze 6 maanden is, heel erg te verdiepen in de bijvoeding! Fijn dat het nu goed gaat!