Gestart met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Renate007, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Vandaag de eerste echo gehad, er zaten genoeg eitjes in m`n eierstokken en er waren geen cystes te zien.

    Nu moet ik volgende week weer een echo laten maken, en heb een recept mee gekregen voor pregnyl.

    Nu moet ik deze zelf bij de apotheek halen, en de volgende keer mee nemen.

    Allemaal erg spannend, maar ben blij dat de eerste stap nu gezet is.

    Ik weet alleen niet meer goed wanneer ik dan pregnyl moet spuiten, wie weet dit?

    Alvast bedankt
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee meid, wij deden iui in eigen cyclus, dus over die medicijnen kan ik je niets vertellen, ik wil je wel heel veel succes wensen!
     
  3. als je bijv woensdag de IUI hebt, spuit je maadagavond. heb je donderdag de iui, spuit je dan dinsdagavond.
    verder is er een heel groot topic over IUI waar je al je vragen kwijt kan.
    en de gyn. legt tegen de tijd dat ej moet spuiten alles heel goed uit, maak je geen zorgen ;)
     
  4. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    wij doen ook iui in eigen cyclus, maar krijgen pregnyl om het eitje te laten springen, zodat het beter gepland kan worden. Want bij pregnyl springt het eitjes binnen een bepaald aantal uur of zo.

    Ga inderdaad even kijken bij het iui topic, bedankt!
     
  5. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Renate,

    Wij deden ook IUI in eigen cyclus gecombineerd met pregnyl. Weet je of je ook bloed moet laten trekken als je op echo gaat?

    Bij ons was het echo plus bloedtest. Als ze zagen dat ei groot genoeg was dan pregnyl en dan op basis van de hormoonwaarden in het bloed (zo zien ze of de fase van de eisprong al in aantocht is) de IUI de volgende dag of twee dagen later (bij ons de volgende dag).

    Gr,
    Marisha
     
  6. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ik heb haar niet gehoord over bloedprikken.

    We moeten volgende week weer terug voor een inwendige echo, ze zei dat er in ieder geval genoeg eitjes klaar lagen.

    Ik zit nu op dag 3 van m`n cyclus, en volgende week als ik moet op dag 8 als het goed is. Ik denk dat ze de week erna dan mogelijk bloed gaan prikken of zo.

    Ik was vanmorgen best wel gespannen en dan vergeet ik gewoon bepaalde vragen te stellen, het is allemaal zo nieuw!
    Denk dat ik voor de volgende keer m`n vragen maar opschrijf of zo!
     
  7. vraag opschrijven is idd handig! heb ik ook weleens gedaan.
    maar viel het mee?
    liefs
     
  8. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Het viel ontzettend mee, die inwendige echo stelt echt niets voor. Ze heeft alles heel goed uitgelegd wat ze ging doen en wat ze op het scherm zag.

    Konden lekker zelf mee kijken, met een goede uitleg. De baarmoeder lag goed, er waren genoeg eitjes te zien en er zaten geen cystes oid.

    Ze vroeg ook nog of ik het vervelend vond, zo ja of ik die echo staaf zelf naar binnen wilde brengen. Heb het lekker allemaal aan haar overgelaten.
     
  9. Aline76

    Aline76 Lid

    25 okt 2007
    35
    0
    0
    kraamverzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Renate,

    Wij gaan ook deze maand voor het eerst voor IUI!
    En ook in eigen cyclus.
    Suc6 met alles en hopelijk ben je snel zwanger!

    Gr,Aline.
     

Deel Deze Pagina