Gestart met Letrozol 2,5

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LolaLilly9383, 7 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaLilly9383

LolaLilly9383 Nieuw lid

8 mei 2024
    3
    2
    3
    Vrouw
    Hi ladies!

Ik ben sinds vorige week gestart met letrozol. Afgelopen vrijdag de eerste meting gehad en zit nog maar op 10mm. Ik slik momenteel 2,5 mg. Zie veel succesverhalen met 5mg. Mag morgen weer naar de fertiliteitsarts voor een follikelmeting en hoop zo dat het gegroeid is. Gister weer op een kinderverjaardag geweest en dan zijn die eierstokken zooo aan het rammelen. Nog meer dames die onlangs gestart zijn met letrozol? Enige bijwerkingen zijn dat ik nogal een heks kan zijn tegen mijn man en tijdens het slikken vd letrozol erg moe ben! Hoor graag dames met meer ervaring!

2. Manouk93

Manouk93 Nieuw lid

9 jul 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi! Ik ben een aantal weken geleden ook begonnen met Provera en Letrozol vanwege endometriose en PCOS. Helaas deed de 2.5 mg niets, ik bleef de hele cyclus hangen op 11mm. Ben nu 2 weken geleden begonnen met 5mg, en bij de eerste meting op dag 11 had ik 1 follikel van 13mm. Ik weet dat dat nog niks zegt, maar ik ben voorzichtig hoopvol. Bij mij waren de Provera bijwerkingen heftiger, maar ik word ook moe van de Letrozol. Kreeg ook nog een gigantisch ontstoken oog, en eczeemplekjes op m'n onderbenen. Na de ophoging wordt de vermoeidheid ook erger, en voel ik me ook een beetje down. Oh ja en het zweten krijg echt opvliegers terwijl ik normaal nooit zweet. Heb je inmiddels nog een echo gehad? Ben erg benieuwd of er groei te zien was

3. Angora

Angora Lid

12 jul 2024
    89
    62
    18
    Vrouw
    Hi,
    ik heb in totaal wel ruim een jaar letrozol 2,5 mg geslikt. Mijn ervaring van de letrozol i.c.m. pcos was heel erg positief zelf's met zón lage hoeveelheid. ik werd eerst zonder letrozol 1x per 6 maanden ongesteld en met de lage letrozol dosis plots elke 32/34 dagen met een nette eisprong op dag 14/15. Nog niet zwanger vanwege andere redenen, maar bijkomend voordeel vanwege lage dosis niet eens last van bijwerkingen gekregen.

4. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben ook gestart met letrozole 2.5mg woensdag mag ik terug voor controle echo en bloedprikken ik krijg geen eisprong meer door 6 jaar de prikpil te nemen nog vrouwen hier ervaring mee?

Groetjes

5. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Wat ‘fijn’ om nog lotgenoten tegen te komen!
    ik heb PCOS en werd 2 jaar geleden zwanger met 5 mg letrozol. 2,5 mg deed niets voor mij.

Ik ben net weer gestart met letrozol 5 mg. Ik heb vrijdag pas de eerste follikel meting. :oops:

6. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    @Newbie123

Ik ben gisteren geweest voor een controle echo en de letrozole 2.5mg deed niks ik heb nu ook de diagnose pcos gekregen en nu gestart met 5mg het is echt een gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat terwijl het al eens gelukt is om de hoeveel tijd ging jij voor controle echo's?

Veel succes met je echo!

7. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Ik snap het! Of je al een kindje hebt of niet, het gevoel blijft wel. Je lichaam doet niet wat eigenlijk natuurlijk is…
    Hier is het altijd op CD 2 of 3, CD 9 en dan om de 3 dagen tot je een eisprong hebt.
    Ik hoop voor je dat de 5 mg wat doet! Had jij wel bijwerkingen van de letrozole?

8. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    Hallo,

Doordat de letrozole 2.5mg niks deed mocht ik direct ophogen naar 5mg zonder een menstruatie dus zat ik woensdag ineens weer op cd 3 op en op cd 10 kijkt hij of er iets gebeurt.

Mijn vriend zijn sperma is ook onderzocht en morf heb je 4% nodig en bij hem was het maar 2%.

Het verschil is dat hij nog geen kinderen heeft en 38 is vind het zo erg en hoop zo dat de 5 mg zijn werk doet.

Ik was met de 2.5 mg veel duizelig bij het opstaan vooral en steekjes in mijn hoofd. Bij jou?

9. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw

10. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw

Oh wat goed dat ze meteen ophogen! Ik kan het herinneren dat dit bij mij met mijn eerste kindje echt een lijdensweg was. Denk dat ze toen tot CD 22 hadden gewacht ofzo en dan moest de cyclus afgebroken worden met medicatie. Uiteindelijk was ik een maand kwijt.

Wat vond de arts ervan? Was het wel voldoende om toch via een natuurlijke manier te gaan? Moet het sperma onderzoek nog eens herhaald worden?

Ik had deze ronden enorm veel last van hoofdpijn, verkrampte benen en enorme opvliegers/ nachtelijk zweten. Ik kon me niet herinneren dat ik vorige keer zoveel bijwerkingen had op de hoofdpijn na. Dus ik dacht dat het wel zijn werk deed. Helaas op CD 9 nog niets te zien op de echo.

11. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    Doordat ik nu die pcos heb dus verminderd vruchtbaar ben en mijn vriend 38 jaar is en ook verminderd vruchtbaar is wil hij niet te lang aanmodderen met medicatie. Woensdag zei hij als je hier geen reactie op hebt gaan we volgende week (aanstaande woensdag) verdere stappen bespreken dus vermoed ik injecties in combinatie met iui??

Het probleem is dat morf de vorm is van de spermacellen en aangezien hij maar 2% heeft i.p.v de noodzakelijke 4% heeft hij de helft minder kans als een "gezonde man" om mij te bevruchten. Een aangezien OI ook maar 15% kans op slagen heeft is dat percentage bij ons nog lager ...

Hij heeft mijn vriend en mij ook aangeraden te stoppen met roken dan kan het sperma zich nog herstellen.

Wat naar dat er op CD 9 nog niks te zien was wat zegt de gynaecoloog ervan? En is dit je eerste ronde met 5mg?

Ik ben vooral ook heel moe van de letrozol en smorgens misselijk van mijn koffie moest ik kokhalzen dus dacht ik ook dat er wat gebeurt was en ik had ook een steek links in mijn buik de week ervoor gehad dus dacht echt dat dat mijn eisprong was ... wat kan je lichaam je toch voor de gek houden hé?

12. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Op welke CD zat je wanneer je bent opgehoogd?

Dan snap ik wel dat men verder gaat. Hopelijk doet stoppen met roken wat. Ik heb toch al vaak op de pagina hier gelezen dat wanneer de man stopt met roken of alcohol drinken/ vitamine er opeens verbetering is! Wie weet!

Is misschien een gekke vraag maar stellen ze voor jou niet de verwachting om te stoppen met roken voor je aan een traject begint?

13. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    CD 18

Het is in België in een privé praktijk bij een gynaecoloog dus niet via het ziekenhuis daar zijn ze zo streng niet bij ...

Newbie123 vindt dit leuk.
  14. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
  15. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Helaas niets te zien. Afwachten dus. :o:

16. Boymom

Boymom Lid

4 aug 2024
    40
    7
    8
    Vrouw
    Nieuwe Ronde met pilletjes of gewoon nog een paar dagen afwachten en opnieuw kijken?

17. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.107
    2.442
    113
    Vrouw
    Nee nog even doorgaan in de cyclus en afwachten. Is op zich niet heeel abnormaal dat er op CD 9 niets te zien is. Zal alleen geen ovulatie op CD 14 worden.

18. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Hi, ik deel nog even mijn ervaring. Misschien heb je er iets aan. Heel veel succes!

Ik heb pcos en had helemaal nooit een menstruatie.
    2,5 Mg deed niet veel bij me op een echo dus opgehoogd en toen ging het wel. volgende cyclus meteen 5 Mg, deed ook weer niks, weer bij gepakt. Vervolgens in cyclus 3 meteen hoogste dosis 7,5 Mg en dat sloeg wel meteen aan. We hebben in totaal 4 pogingen gedaan. cyclus 4 was tijdens vervolgonderzoeken en toen bleek mijn man geen zaadcellen te hebben dus moest alles even on hold zodat ze bij hem verder konden onderzoeken.

Ik heb nooit het gevoel gehad iets van bijwerkingen van de letrozole gehad te hebben.

Deel Deze Pagina