Ik ben nu op dag 10 van een 12 daagse primolut kuur en begin daarna met Clomid voor de eerste keer.. Het lijkt me leuk om in contact te komen met anderen die ook ongeveer op dit punt staan, of meer ervaring is ook goed natuurlijk Liefs xx
Hoi Mvdk, Wat leuk om te lezen dat jij ook met eerste clomid kuur begint. liever zonder natuurlijk. ik vind het voor mijzelf fijn dat er nu iets aan gedaan wordt en dat ik ook kans maak op een goede eisprong. ik ben wel bijna 1ronde verder. ik zit op dag 20 van mn cyclus. en ze gaan tot maximaal 21 dagen. nu best spannend wat ze gaan doen. of afbreken of zien ze het nog even aan. er was namelijk wel wat groei te zien de vorige echo. verder ben ik ook bezig over te stappen naar een zh dichter bij huis. en heb zo wel wat vertraging. mischien lopen we dan wel gelijk! Gr moefoe
Hi moefoe, Inderdaad liever zonder maar ja als het nodig is dan maar met Ik begrijp je berichtje niet helemaal, je bent bezig met clomid, maar nu op dag 20 heb je nog geen eisprong? Begrijp ik het dan goed? Ik ben nu op dag 11 van de primolut en hoop begin volgende week met de clomid te starten, ben zo benieuwd of het gaat lukken, een eisprong dan, een zwangerschap durf ik nog niet aan te denken liefs
Hoi,mvdk, ik zit inderdaad op dag 20 van m'n cyclus. en nog steeds geen eisprong te zien. heb nu 5 echo's gehad en ze willen me zondag weer zien. want er was wel wat te zien. er zat n folikel van 12 mm. en ze verwacht dat ie 2mm per dag groeid. hun protocol is dat als ze voor dag 21 nog niets zien breken ze het af. maar als er wel wat wordt gezien dan blijven ze het volgen ook al duurt het langer dan 21 dagen.ik krijg nu wel steeds meer vertrouwen er in dat het uiteindelijk wel gaat lukken. maar ook eerst 2 streepjes zien en dan pas geloven! Heb jij last van bijwerkingen van die kuur?? Hoop dat je snel kunt beginnen met clomid. Gr moefoe
Hi, wat spannend joh! Hopen dat het dan toch nog lukt met die follikel die wel goed gegroeid was.. Logisch ook dat als ze wel wat zien dat ze het toch doorzetten, in een 'normale' situatie kan een cyclus ook langer duren en toch goed zijn. Ik had heel erg last van de bijwerkingen, al overdrijf ik dan een beetje haha het waren namelijk echt van die hormoon bijwerkingen, voelde me moe, had heeel erg zin in lekker eten en 1 dag kon ik niet meer stoppen met huilen maar vandaag was de laatste tablet dus nu hopen dat ik dit weekend ongesteld word... Heb jij last van bijwerkingen nu met de clomid? Welke dosering heb je? Met die twee streepjes eerst zien ben ik het helemaal eens, ik geloof wel dat het uiteindelijk op welke manier wel goedkomt maar wanneer en hoe moeten we nog maar zien.. En als het zover is denk ik dat je het allemaal wel waard vond, daar kijken we maar naar uit toch Liefs xx
mvdk en moefoe, 'leuk' om eindelijk eens iemand te vinden die in hetzelfde schuitje zit. ik ben nu voor de 3e keer met clomid bezig, 1e keer zwanger maar helaas een MK de 2e keer ook geen eisprong ws, en zit nu aan de provera en daarna weer clomid. hoop zo dat het dit keer ons wel gegund wordt. beetje hetzelfde verhaal als moefoe dus, alleen wil mijn gyn geen echo maken tussentijds of er een eisprong aan zit te komen of niet, heeft nu toch geen zin meer zegt ie . ga nu als deze kuur ook niet aanslaat meer op mijn strepen staan, ben er klaar mee. bij de clomid had ik de dag van de eisprong echt er heel veel last ervan, en ik was niet zo lief tegen ML
Hi Vlekkengek, Wat naar voor je je dat de eerste eisprong goed was, het lukte en toen alsnog mis ging.. Lijkt me erg moeilijk.. Hopelijk gaat het nu gauw weer beter.. Is het al bijna tijd voor je eisprong? Ik krijg tussendoor ook geen echo, omdat ik nu voor het eerst begin met de Clomid en dus de laagste dosering krijg vind ze het niet nodig. Ik moet op cyclusdag 21 bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest en vanuit daar bekijken we dan weer wat er de volgende maand gedaan wordt. Trouwens niet handig voor je dat je zo'n last had op de dag van je eisprong, dan heb je ml juist nodig liefs M.
Hallo vlekkengek leuk dat je mee kletst. wat vreselijk die mk. lijkt me heel erg moeilijk. je leest wel vaker hier op het forum dat je cyclus na een mk uit het ritme is. wat is de redenen dat jullie met clomid beginnen? Bij mij is de prolactine het hoog en die drukt op de fsh en lh. vandaar clomid. Ik weet niet waarom ik al die echo's krijg. is wel fijn. kost ook wel veel moeite. ik woon anderhalf uur van het ziekenhuis af. vandaar dat wij gaan overstappen naar een zh in de buurt. ik verwacht dat ik de volgende ronde geen echo's meer krijg en het nog een paar rondes moet proberen met 50 mg. morgen heb ik echo nr 6. Ben benieuwd of de fol. gegroed is! Ik voel alleen helemaal geen eipijn en dat heb ik normaal altijd. fijn weekend!
Hi Moefoe en Vlekkengek, Bij mij is de reden dat ik begin met Clomid(50 mg) dat ik uit mezelf geen eisprong heb.. Ze hebben alles onderzocht en er is niks mis te vinden maar toch gebeurt er al ruim een jaar niets uit zichzelf.. Weten jullie wel waarom het niet gaat zoals het hoort bij jullie of niet? Moefoe weet jij bijvoorbeeld hoe het komt dat jouw prolactine te hoog is? Ik heb de primolut kuur afgesloten met afgelopen donderdag de laatste en werd vrijdagmiddag al ongesteld.. Denk dat mn lichaam er toch een behoefte aan had want eigenlijk zou het een paar dagen moeten duren Maar nu kan ik morgen dus beginnen met de clomid, ben heel benieuwd.. Moefoe, wat balen zeg dat je zo ver van het ziekenhuis af woont, kan me voorstellen dat je graag dichterbij wilt, heb je al afspraken met het zh dichterbij? Spannend dat je morgen een echo hebt, hoop dat je goed bericht krijgt! liefs M.
He meiden! Ik heb (ook) het PCO syndroom en ben gestart met Provera. Moet vandaag de vierde tablet innemen en hoop eind volgende week ongesteld te worden. Dan starten met Clomid. Ben reuze benieuwd hoe mijn lichaam daar op gaat reageren. Of er eindelijk een eisprong plaats gaat vinden en of ik last krijg van een van de vele bijwerkingen die de bijsluiter van Clomid beschrijft! @Moefoe: succes met de echo morgen, hoop op goed nieuws! Bijzonder dat je er op zondag terecht kunt, of is dat heel normaal? @Vlekkengek: wat vreselijk dat je een mk hebt gehad die eerste keer. Ik hoop snel op een nieuw wondertje! @mvdk: fijn dat je zo snel ongesteld bent geworden. Als het goed is moet je morgen je eerste pil Clomid nemen toch? En dan maar toeleven naar de 21e dag om te kijken of er een eisprong is geweest. Wel jammer dat je geen echo's krijgt, maar helaas doet niet elk ziekenhuis dat. Met echo's kun je toch een goede berekening maken wanneer de eisprong plaats gaat vinden en je doelgericht kunt gaan klussen. Een spannende tijd gaat aanbreken voor ons allen! Ik duim met jullie mee voor goede echo's en dat iedereen maar snel twee mooie streepjes mag zien op de zwangerschapstest!! liefs, Daan
Hi Krullie85, Leuk dat je ook meekletst, maar vervelend natuurlijk voor jou dat je je kan aansluiten bij het onderwerp Ik heb vandaag de eerste clomid op, ben ook benieuwd of ik wat ga merken en natuurlijk ook er een eisprong komt.. Maar ik maak me niet zo druk over de bijwerkingen hoor, ben wel benieuwd maar ja hoop gewoon dat het meevalt Heb je nu last van de provera of valt dat mee? Sterkte iig! Liefs M.
Spannend M, die eerste Clomid pil! Ben reuze benieuwd of je er wat van merkt! Laat het ons weten hoor! Ik merk helemaal niets van de provera. Weet niet of dat goed of slecht is haha. Als het goed is gaat het pas werken als de kuur klaar is, dan word je na 3 tot 7 dagen ongesteld. Ik vind het echt spannend, kan aan niets anders meer denken dan eitjes die moeten gaan rijpen en hopen op een bevruchting! Zolang hebben we geen kans gehad omdat er niet eens een eisprong was, nu mogen we ook eindelijk gaan meedoen... Hoop dat we de titel van dit topic snel kunnen veranderen in : "Wij zijn zwanger!" Fijne aaf! Liefs, Daan
Hoi dames, Ooh wat spannend hé. die eerste clomid pil. dat vond ik ook echt super spannend. je weet niet wat je kunt verwachten. ik dacht zelfs dat je accuut spontaan eipijn zou krijgen. hihi. niet dus. ik kreeg alleen opvliegers ervan. Ik kan op dit moment aan niets anders denken dan aan dat rechter eitje. donderdag was die 12mm en nu vandaag was die 15 mm! Nu moet ik er dinsdag weer afreizen naar njjmegen. kost me klauwe vol met benzine. maar het is voor het goede doel hahaha. ik heb alleen nu al het gevoel dat het dinsdag nog geen 18mm is. had gister wel vruchtbaar slijm dus er is op zich hoop. alleen komt het nu behoorlijk dicht bij de vakantie van mijn man. die gaat 3 febr. op skivakantie met zijn ouders. en hoop niet dat ik dan nét mijn eispring heb!! Dat zou zo zonde zijn van alles! En ik hou niet van skieen. hihi. Deze eerste ronde maak ik af in Nijmegen en dan ga ik de 2de ronde in twente doen. hopenlijk is dat niet nodig. Maar ik heb daar 17 febr. een eerste kennismakings gesprek. en dan is msnlief terug van vakantie. oja en de reden dat mijn prolactine te hoog is omdat ik een microprolactionoom heb die de boel plat legt. dat zit bij de hypofyse. Hoe is het met jullie? Ik ben benieuwd naar jou eerste rrvaring met clomid. m. fijne avond allemaal.
hoi hoi was ik weer , een heel druk weekeinde gehad, dus geen tijd gehad om te reageren. @ moefoe, hoop idd dat je ei dan ervoor of erna is, jij gaat niet mee skieën begrijp ik ? wel fijn als je een ander zkh dichter in de buurt kunt krijgen, 1.5 uur reizen is niet niets en hoe is het gegaan met de echo ?? @ krullie, ook welkom hier, spannend hoor !! en idd die titel moet snel veranderen @ mvdk, lastig hoor als je lijf niet meewerkt, wel fijn dat de provera zo goed aanslaat. hier aan de clomid omdat wij al 1 jaar bezig waren zonder resultaat, doorgestuurd naar het zkh, daar testen gedaan, waar volgens hun niets uitkwam alleen dat de eisprongwaarde te laag was. zit een heel verhaal aan vooraf dat wel. hieronde het verhaal in het kort, als jullie tenminste zin hebben om te lezen tijdens mijn 1e zwangerschap was er ook een cyste welke wegehaald moest worden, dit gebeurde in de 18e week dmv een kijkoperatie welke jammer genoeg mislukte toen met 20 wkn een algehele buikoperatie gehad om de cyste weg te halen omdat deze te groot was om te laten zitten ( 7x12 cm) en zou mij ook in ernstige problemen kunnen brengen. gelukkig is toen alles blijven zitten en heb ik een goede zwangerschap gehad, maar het kriebelde heel snel al weer voor een 2e, na 7 mnd werd ik eindelijk ongi en konden we beginnen, maar na 1 jaar nog niets. in het zkh bloedtesten en een hsg gehad maar daar kwam niets uit, dus toen met clomid gestart. maar in het zkh zijn ze zo traag jammer genoeg dat ik daar in april ook al weer een jaar loop. ach ja hopenlijk komt het allemaal goed, "we weten nu tenminste dat je weer zwanger kunt worden" waren de woorden van de gyn na de mk, heel opbeurend
Hi allemaal, wat leuk dat iedereen zo mee kletst! Toch een beetje herkenning in van die rare tijden.. @Vlekkengek, wat een eng verhaal heb jij, lijkt me zo schrikken als je tijdens je zwangerschap hoort dat er iets niet goed is met je en dat ze er dan tijdens de zs iets aan moeten doen.. Erg fijne opmerking van de gyn idd, wat heb je daarop terug gezegd? @ Moefoe, spannend zeg jij met die eicellen! ik hoop voor je dat die dan op tijd groeit voor je man weg is.. @iedereen, ik vind het ook zo spannend wat die clomid gaat doen, heb vandaag de 2e ingenomen en zit steeds voor het innemen heel zenuwachtig naar het pilletje te kijken misschien heeft die magic bean wel echte toverkrachten Heb gelukkig nog geen bijwerkingen.. Ik hoop zo zo zo erg dat het lukt alleen wordt het erg lastig, mijn man is deze eisprong(als het zou lukken natuurlijk) thuis, maar het lijkt erop dat hij de volgende 2 a 3 er misschien niet eens is... (hij werkt nl grotendeels in het buitenland op een vissersboot) en dan tja, dan is er geen kans.. onze gyno had het al gehad over eventueel inseminatie maar ja wanneer we dat zouden mogen beginnen weet ik nog niet aangezien we eerst moeten afwachten of de dosering wel goed is en zo.. Pfff het is zo ontzettend spannend allemaal! Probeer er wel niet aan te denken, maar ja dat lukt toch niet echt Nou heel veel sterkte allemaal! liefs
@Vlekkengek; Wat moet dat een zorgelijke tijd zijn geweest; een operatie tijdens je zwangerschap jeetje mina. Dat is echt niet niks. En dan ook nog zo`n grote cyste.Gelukkig is het allemaal dus goedgekomen begrijp ik uit je verhaal. @mvdk (hij werkt nl grotendeels in het buitenland op een vissersboot) Ach nee toch! Dat is echt balen lijkt me. Mijn man is beroepsmilitair en is van maandag t/m donderdag avond van huis. Dus ik ken de stress wel van oje als die maar niet nét weg is! Ik zit dan echt in de zenuwen of het wel gaat lukken. Nu ook voel ik me best zenuwachtig. Ik realiseerde me dat hij dus a.s. donderdag avond, voor dat hij op vakantie gaat, nog thuis is. Ik denk dat we net pech hebben. Zo`n voorgevoel heb ik.Als ik daaraan denk wordt ik eigenlijk steeds verdrietiger. Al die moeite voor niets geweest. De bijwerkingen en het reizen en de stress daarvan. mvdk jou verhaal over inseminatie zette me wel aan het denken. Ik dacht; kunnen ze niet gewoon een spuit zetten met een een of ander hormoon dat je acuut een eisprong krijgt. Die bestaan wel namelijk. Weet alleen niet hoe die heet. Misschien willen ze wel afwijken van het protocol?? Ach ja in een droom wereld misschien. Maar ik ga het morgen toch vragen; je weet maar nooit namelijk hihihi.
moefoe en mvdk, is misschien helemaal niet zo gek om het er met de gyn over te hebben idd, inseminatie zou wel heel veel stress schelen, en dat is ook al wat waard toch ?? volgens mij word dan het zaad van ML bewaard in stikstof en geinsemineerd als jou eitje daar klaar voor is. moet ML wel zaadjes in het zkh produceren zodat die direct in de diepvries kunnen ( wij hebben een boerderij waar ook zaad van de stieren in het stikstofvat zit voor onze koeien, maar deze noemen we altijd diepvries vandaar ) moefoe een zaadje kan 3 dagen overleven, dus misschien wel net goed, ik hoop het voor je meid !! wel heftig hoor als ML maar zo weinig thuis is. mvdk, ook jou man zoveel weg, ik kijk soms wel die progamma's over de visserij op zee, wel gevaarlijk lijkt me. @ cyste, als je erin zit besef je eigenlijk niet dat het heel riskant is, wat moet dat moet denk je dan, pas naderhand ben ik heel bang geweest omdat het zo makkelijk fout had kunnen gaan. gelukkig hebben we nu een schat van een dochter.
He Moefoe, Balen he het idee dat je dan eindelijk een eisprong zou hebben en dat je man er dan niet is.. Hopen maar dat het heel weinig voorkomt.. of dat ze een andere, magische oplossing hebben Heb jij veel last van bijwerkingen dan? Dat reizen van jou is inderdaad echt zonde, hopen dat het natuurlijk niet meer nodig is maar anders dan maar bij het zh dichterbij.. Succes morgen weer en ik zal duimen dat hij genoeg gegroeid is @ vlekkengek, idd ki lijkt een goede optie, wanneer ik een afspraak heb na het bloedprikken ga ik het met de gyno overleggen weer, maar nu wat specifieker want vorige keer was het meer een suggestie die toevallig genoemd werd.. maar ik weet niet of dat gewoon zo maar mag of dat je dan bijv een tijdje bezig moet zijn geweest ofzo.. Lijkt me niet want dan slik je medicijnen eigenlijk voor niks maar we zullen zien. Er liggen van mijn man al zaadjes opgeslagen in het ziekenhuis, ik bewaar ze liever maar anders moet hij ze wanneer hij thuis is maar aanvullen.. Eerst maar die eerste eisprong afwachten Gelukkig maar dat de cyste zo goed was afgelopen, en waarschijnlijk alleen maar beter dat je toen het gebeurde maar gewoon deed wat gedaan moest worden, scheelt toch weer stress.. liefs x
He meiden! @moefoe: wat een positief nieuws over de groei van je eitjes!! Ik hoop dat ze morgen weer wat gegroeid zijn! Als een eitje morgen 18 is, zou hij best komende 2-3 dagen kunnen springen en kun je nog net op tijd klussen!! Laat je niet gek maken door je voorgevoel. Dat kan het ook mis hebben omdat het gewoon stressy is deze tijd en er van alles door je heen gaat. Wacht het rustig af. @Vlekkengek: jij hebt ook wat meegemaakt zeg! Een zware operatie tijden de zwangerschap moet vreselijk zijn! Gelukkig zijn zowel jij als de kleine er goed vanaf gekomen! Ik ben de 24e gestart met Provera, lopen straks misschien wel gelijk op En wat een opbeurende woorden van de gyn ahum ahum. @Mvdk: blijf maar lekker naar die pilletjes staren en straal ze in met alle positieve krachten die je in hebt! Baat het niet, dan schaadt het niet toch?! Vervelend dat je man veel weg is dat kan behoorlijk in de weg gaan staan als je een eisprong hebt en moet gaan klussen! Ga serieus op inseminatie in bij de gyn. Ik neem aan dat het vaker voorkomt dat mannen in het buitenland zitten en de vrouwen een eisprong hebben. Daar moeten ze iets op hebben. Anders verkleint het je kans op een zwangerschap in een jaar aanzienlijk als je bijv. de helft van de 12 maanden niet samen bent. @all: donderdag en vrijdag lig ik in het ziekenhuis voor een galblaasverwijdering. Spannend, maar alles komt vast goed. Morgen neem ik de laatste Provera pil in en dan kan ik vanaf vrijdag (volgens de bijsluiter) ongesteld worden. Ik hoop dat het snel op gang komt! Over 2,5 week gaan we op vakantie en dan kan ik nog net een echo krijgen op dag 11 en dag 14 en met heeeel veel geluk komt er goed nieuws uit en kunnen we op onze zonnige vakantiebestemming heerlijk gaan klussen! Was sowieso niet veel meer van plan daar als zon, zee, strand, lekker eten en veel seks! Succes allemaal, ik duim voor iedereen mee dat er weinig bijwerkingen van de Clomid zullen zijn maar wel een goede groei van de eitjes! Liefs, Daan
hoi hoi ook ik sluit me bij jullie aan. ik ben dec 2010 gestopt met de pil. begin januari 2011 bij gynacoloog geweest alle uitslagen waren goed van ons allebei, nu tot aanstaande donderdag een kuurtje primolut geslikt van 7dagen en op dag 3 van de cyclus met clomid 50mg gaan beginnen,op dag 10 moet ik dan naar het zkh voor een echo te laten maken, kvind het erg spannend allemaal hoe het nu allemaal zal verlopen hopelijk nu een mooie eisprong.