@Jupje: echt spannend meid!! De minuten tikken weg tot woensdag! @Miranda: ben erg benieuwd naar je tweede FM! Schrijf snel hier! Mijn 1e FM is morgen om 16.45. Moet iets eerder weg van mijn werk, heb gewoon ziekenhuisbezoek gemeld... ga nog niet vertellen hoe en wat hoor. Waarschijnlijk zal het wel 17.30 worden voor ik een keer aan de beurt ben... was vorige maand ook :x Die uitlooptijden ook altijd. Ik ben wel iemand van de tijd en afspraken (juf he ) en irriteer me dus echt gruwelijk aan mensen die te laat zijn Pffff zenuw zenuw hier... hoop toch zo dat het aanslaat!
Krullie, dat is lang wachten tot het einde van de dag bij is het tussen 8 en9. Ik ben ook juf en heb het op het werk vanwege deze tijden wel moeten vertell ook omdat de arts alleen in de ochtend werkt
Apart Jupje! Rare tijden, niet echt flexibel! Hoe werd er op je werk gereageerd toen je het vertelde? Lijkt me niet echt prettig dat je door die tijden min of meer wordt gedwongen om het te vertellen. Ik heb steeds andere lesuren. Ben de ene dag pas om 16uur klaar met mijn lessen, de andere dag al om 12.30. Dus ik ben op zich wel flexibel. Zolang ik mijn lessen gewoon draai, hoef ik geen toestemming te vragen om vroeg naar huis te gaan. Toevallig moest ik het morgen wel even doorgeven omdat we een studiemiddag hebben tot 17.00. Zul je net zien Wel fijn. Wil het ook echt geheim houden tot 12 weken zwangerschap zeg maar
Had het liever ook niet willen vertellen maar kwam er niet onder uit. Gelukkig was de directeur heel begrip vol. Hij weet niet hoe en wat er steeds gebeurd dus kan week even wachten met vertellen als er goed nieuws is. Als ik weg moet of later ben kan een collega mijn klas overnemen dus dat is een geluk
@ Jupje: Spannend! Heb je al een gevoel of het wel of niet goed zit? Lijkt me inderdaad niet fijn om het al op mijn werk te moeten vertellen, maar als de ziekenhuis bezoeken onder werktijd moeten is het niet anders. Ik heb sinds gisteren behoorlijk gevoelige tepels (heb ik anders nooit). Ik had de hoop dat het misschien betekent dat m'n eisprong eraan komt, maar m'n temperatuur blijft nog steeds laag. Ben dus bang dat de Clomid deze maand niet gewerkt heeft. Donderdag moet ik bloed prikken en ik hoor maandag de uitslag.
Had net Nachtdienst heb wat wetenschappelijke artikelen gelezen over ovulatie inductie! Paar feiten: Vooraf moet semenanalyse gedaan worden Met clomid krijgt 70-80% Vd vrouwen een ovulatie. Hiervan wordt ongeveer 40% zwanger! dag 5 is officieel de dag in te starten (schijnt), op dag 3 starten geeft hogere kans op meerdere follikels. Meeste bevruchtingen vinden plaats in de eerste 6 mnd, 50% met 50mg, 20-25% met 100mg en 10% met 150mg. Na 6 rondes clomid is de kans klein om zwanger te raken! Clomid niet langer dan 12 cycli gebruiken! Na 6 mnd andere medicatie starten Lage dosering is beter voor baarmoederslijmvlies ed daardoor meer kans op zwangerschap. De lh piek krijg je 5-12 dagen na de laatste dag clomid. Om de dag gemeenschap is geadviseerd, vanaf 5 dagen na de laatste tablet clomid, om de dag, 1 week lang. Indien er na 3 tot 6 cycli met een ovulatie, geen zwangerschap heeft plaatsgevonden moet er een hsg gedaan worden! Misschien is t wel nuttig voor de dames zonder follikelmetingen! Wanneer de lh piek waarschijnlijk zal zijn!
hallo dames nou ik heb gister dus de 2e FM van deze ronde gehad... helaas niet echt positief de mevrouw die de meting deed zei dit keer helemaal geen afmetingen van de follikels... dat vond ik wel erg jammer moet goed iedereen werkt natuurlijk anders. maar goed, ze zei dus dat ze follikels nog steeds erg klein waren en het baarmoederslijnmvlies was ook nog erg dun. nu moet ik donderdag opnieuw langskomen voor een meting... dat is dan CD18... ik vroeg aan de vrouw of deze ronde zeg maar mislukt is... maar zei vertelde me dat het nog wel kon... alleen zelf heb ik daar niet zoveel vertrouwen in... als ze op CD 15 nog zo klein zijn kan ik me niet verstellen dat ze over 3 dagen opeens veel gegroeid zijn(volgens die vrouw is dit dus nog wel mogelijk) ik ben er best wel een beetje verdrietig over... ik had mezelf wel gezegd dat ik niet gelijk wonderen moest verwachten maar nu het dan toch niet lukt met clomid 50 voelt het echt weer als een teleurstelling.. nu ben ik ook weer bang dat clomid 100 en 150 ook niet gaan aanslaan... pff sorry dat ik zo negatief ben maar vind het nu even moeilijk om positief te blijven xx
Veel mensen reageren niet op 50mg hoor! Maar ik snap je teleurstelling wel! Ik eilde de eerste ronde t liefst gelijk prijs!!! Wie niet he.... Ik was ook erg teleurgesteld in eerste instantie maar op cd 18 was er wel een dominante follikel. Bij jou hoeft t niet zo te zijn, maar we kunnen alleen naar wachten! Echt jammer, spontane zwangerschappen zijn echt veel leuker..... Grrrrr!!!!!
@miranda: dikke knuffel meis! Snap heel goed dat je verdrietig bent. Ik voelde me ook echt kut toen 50mg niets deed. Verdriet mag er zijn! In ieder geval moet je nog terug; je weet maar nooit! Ik hoop het voor je en anders zijn je kansen verdubbeld met 100mg over een paar weken! @all: ik zit nu in de wachtkamer buj de gyn. Tril helemaal, echt super nerveus wat de uitslag zal zijn. Groeiende eitjes of niet... Pffff
krullie ik duim voor je! Welke cd zit je nu? ik heb vandaag cd7, straks laatste clomid en dan afwachten tot maandag! laat je t ff weten!
bedankt voor jullie lieve reacties @krullie... wat spannend, waarschijnlijk lig je nu in de beroemde en beruchte stoel.... ik hoop echt voor je dat het een positief FM is... mijn duimpjes draaien... laat je het snel weten? @daanyxz... ook spannend voor jou! heb je veel bijwerkingen van de clomid gehad... ik duim ook voor jou voor mijn groeiende eitjes... en ik ga er voor mezelf vanuit dat het deze ronde niks wordt... dus nieuwe ronde nieuwe kansen.... ben alleen wel een klein beetje bang dat 100 en 150 ook niet gaan doen,... en wat dan?? xx
Nou hier ook een verdrietig persoontje... Het grootste "eitje" was 9mm en dat is te klein (dag 10). Hetzelfde verhaal als bij de 50mg. Ik had nu wel mijn eigen gyn en dat was wel fijn want ze nam echt de tijd voor me. Ik moet vrijdagmiddag weer terug. Ik moest niet meteen alle hoop opgeven, want bij Clomid kan het gewoon langer duren en bijv. pas op dag 20 een eisprong hebben. Het baarmoederslijmvlies was goed aan het verdikken en daardoor leek het haar dat de Clomid wel aansloeg. Daarom vrijdag terug... Maar goed, ik ga ervan uit dat ie vrijdag verdwenen is... zelfde als vorige keer. Of nou ja: ik moet gewoon heel hard gaan duimen en hopen dat dat KRENG gaat groeien Ik heb het nog wel over het vervolgtraject gehad en mijn gedachten uitgesproken. Mocht 100mg ook niets doen, ga ik vrijdag meteen starten met Provera weer en mag ik gaan spuiten! Ik hoef 150mg niet meer te proberen dan. Gelukkig! Niet dat ik zin heb om mezelf elke dag te injecteren, maar daar hoor je veel meer positievere verhalen over dan Clomid... Kijk natuurlijk willen we allemaal meteen de eerste ronde zwanger zijn... dat is onze diepste wens. Maar helaas is dat maar voor enkelen weggelegd. Er is meer nodig voor een zwangerschap dan een goed ei. Het ei moet bevrucht worden, vervolgens goed gaan delen en ook nog eens zich innestelen. Maar ja als de eerste stap niet eens wil bij mij... zonder ei kom ik sowieso nergens. *zucht*
Super balen krullie! Wat een teleurstelling! Om deze reden heb ik pas follikelmeting op cd 13. Vorige Keer heb ik ovulatie gehad op cd 19/20 dat was laat, dikte slijmvlies was 7mm, ook niet super! Had op cd een ei van 10mm en dikte baarmoederslijmvlies was pas 2mm. Maar uiteindelijk ging er een groeien! Spuiten lijkt mij ook beter, heb je minder " weggegooide" maanden omdat je tijdens de cyclus de dosering kan aanpassen! Meer kans op een ei!!! Ik snap dat bij jullie de moed in de schoenen is gezakt! Hopelijk is er snel een kindje voor ons allemaal! Maar daar is een ei voor nodig!!!! Succes en sterkte!!!
@ krullie aaah meis *megaknuffel* balen zeg... ik weet helaas precies hoe je je voelt... we zitten op het moment in het zelfde schuitje helaas... maar wie weet komt het nog op gang... het kan, hebben ze tegen mij ook gezegd... maar goed dat neemt niet weg dat je je k*t voelt... maar even over de spuiten... daar ben ik nog niet in thuis en daar weet ik dan ook nog niks over eigenlijk... wil iemand me vertellen wat dat is en hoe dat gaat en wat het doe enzo... ben ik wel benieuwd naar... (wie weet heb ik het in de toekomst ook nodig) en dan kan ik me ook wat beter in jullie situatie verplaatsen bij het kletsen... krullie, kop op meid.. ik weet dat het moeilijk is positief te blijven, maar van negatief denken komt er ook geen eitje en dan maak je het jezelf niet makkelijker *zeg ik, terwijl ik zelf ook niet super positief kan gaan denken* je weet wat ze zeggen, de aanhouder wint!
maar weer even een update: MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03 Daanxyz: 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03 LindeDD: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, 26-03 uitslag bloed prikken Mvdk: 1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg Jupje: 1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD: Vlekkengek: 2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg Mrdam: 1e kindje, ronde 2 Clomid 50 mg? Krullie: 1e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 23-03 Zwanger: Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend: klopt ie nog wel??
Hey, Wat een k*t berichten hier zeg!! @ Krullie, hou hoop meid! Positieve gedachten moeten helpen toch? Snap dat het nu gewoon even prut is, maar ik duim voor een beter bericht vrijdag! Wel fijn dat je voor een volgende ronde alvast die spuiten besproken hebt, dat is toch weer een beetje geruststelling voor de eventuele volgende keer.. @miss miranda, jammer dat ze de afmetingen niet zei, dan weet je tenminste een soort van precies hoe je ervoor staat. Niet dat het ook maar iets zegt maar ja toch nog een beetje het gevoel van controle.. Ook voor jou duim ik voor een betere uitslag donderdag! Kom op eitjes, groeien nou @daanxyz, thanks voor al die duidelijke feiten! Altijd handig om alles zo op een rijtje te zien.. xx
aaah bedankt voor jullie lieve reacties!! En de knuffel Miranda! Mijn mannetje is ook best verdrietig en zegt precies hetzelfde als jullie: met negatieve gedachten kom je helemaal nergens... In het spuiten ben ik ook nog niet thuis, alleen wat wijzer door wat ik hier op het forum allemaal heb gelezen. Je hebt verschillende hormonen: purgeon, gonal-f, menopur. Of dat zijn dezelfde hormonen maar andere namen... zoiets Deze hormonen zijn "sterker" en schijnen bij bijna iedereen wel effect te hebben op je eitjes. Het voordeel is dat je met een lage dosering begint (om overstimulatie te voorkomen) en als er weinig gebeurt, je direct diezelfde avond een hogere dosis kunt gaan spuiten. Er zijn natuurlijk grenzen, maar volgens mij moet je elke avond jezelf hormonen inspuiten tot 1 of meerdere eitjes groot genoeg zijn. Groeit een eitje langzaam, spuit je wat meer om hem even een zetje te geven zeg maar. Het is ook niet zo dat je een poging moet afbreken omdat het niet aanslaat en vervolgens weer je menstruatie moet opwekken en dergelijke. Veel voordelen dus! Mocht het zover komen, houd ik jullie natuurlijk op de hoogte. Wat ik nu nog graag wil weten is wat het gaat kosten, maar dat kan ik vrijdag wel aan de gyn vragen. Ik las ergens dat die hormonen per cyclus tussen de 400 en 600 euro kosten en dat t misschien niet eens vergoed wordt. Ook wel tamelijk belangrijk om te weten Stel je voor dat ik het zelf moet gaan betalen elke maand... dat doe je toch want je wens is groot, maar het is wel oneerlijk. Elke vruchtbare tienermoeder (of die Sietske die haar 4 (!) kinderen ombrengt) krijgt gewoon zo al die kinderen en wij moeten allemaal diep door het stof om onze grootste wens in vervulling te laten gaan... dat maakt me vaak verdrietig.
@krullie, bedankt voor de info over dat spuiten... dan weet ik ook weer iets meer... ik ben ook zeer benieuwd hoed at met de vergoeding zit enzo,.. ik vind dat ook dat vergoed moet worden maar ja.. soms zijn de dingen heel krom in NL... maar als ik het goed begrijp heb je met die spuiten dus zoiezo een eisprong... kijk, dát is pas praat haha ik ben ook heel benieuwd hoe je fm gaat vrijdag... ik ga voor je duimen!
@ Miss Miranda: Ik snap heel goed dat je er verdrietig van wordt en het idee hebt dat het niet meer gaat lukken. Maar inderdaad, probeer de moed erin te houden. @ Krullie: Voor jou ook al zo'n k*tmoment! Wel fijn inderdaad dat je volgende ronde mag gaan spuiten als het nu niet aanslaat. Heb gelezen dat de kans op zwangerschap daarbij hoger ligt dan bij Clomid.
Hallo meiden Ik ben hier gekomen door Krullie85, ik had een eigen topic geopend maar helaas werd daar niet op gereageerd. Ik ben toen door Krullie uitgenodigd om hier te komen kletsen. Ik zal me zelf ff voorstellen en me situatie uitleggen. Mijn naam is Semmy en ik word volgende maand 33 jaar me vriend is net 34 geworden en we hebben beide een hele grote kinderwens samen.Ik heb al een dochtertje van 5 jaar uit me vorige relatie.Ik ben in janauri 2011 gestopt met de pil en tot nu toe ben ik nog niet zwanger geraakt.We zijn vorige week naar de huisarts gegaan om toch hulp te zoeken.Morgen moeten we het zaad inleveren bij het lab en 2 april hebben we onze eerste afspraak bij de gyn.Ik weet totaal niet wat ik kan en moet verwachten en laat het maar op me af komen.