Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @semmy

welkom bij dit topic... vervelend dat je ook de MMM in moet en dat het niet zonder lukt, maar wel fijn dat je nu hulp krijgt natuurlijk...
    wanneer je voor et eerst naar de gyn gaat krijg je waarschijnlijk eerst de standaard onderzoeken om te kijken hoe de situatie is.. vaak moet je dan bloedprikken en krijg je een inwendige echo.

ik ben benieuwd hoe alles gaat... als je behoefte hebt kun je hier altijd je verhaal kwijt ;)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ha Semmy!! Welkom!!
    De omstandigheden zijn natuurlijk minder! Maar we zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje en dat geeft ergens toch wel troost.

Fijn dat jullie nu ook naar de gyn mogen zodat er een oorzaak kan worden gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. Ontzettend spannend die eerste keer hoor.
    Je kunt wat vragen verwachten over jullie gezondheid. Heb je vroeger operaties gehad of ben je ziek geweest (ook soa bijv), hoe was je menstruatie voor de pil, leef je gezond (drugs,roken, alcohol) enz. Vervolgens wordt er waarschijnlijk een inwendige echo gemaakt om even je baarmoeder/eierstokken te bekijken en moet je bloed laten prikken om de hormoonwaardes te checken. Ook je vriend zal zijn sperma moeten inleveren (hoeft niet direct) om het zaad te checken op kwaliteit en kwantiteit.

Als je de uitslagen krijgt kan er een behandelplan worden opgesteld.
    Heb jij wel een regelmatige cyclus? Dat zou betekenen dat je in ieder geval elke maand een eisprong hebt.

@All: had vandaag een baaldag. Werd vanmorgen wakker en het kwam meteen weer binnen: "oh ja, de echo was slecht...weer een maand verloren... "
    Vandaag niet lekker gewerkt ook, was er gewoon met mijn gedachten niet bij en ontzettend chagrijnig en verdrietig.
    Dan vind ik mijn werk echt vreselijk... als ik een kantoorbaan had kon ik gewoon chagrijnig en depri achter mijn pc zitten... maar om fatsoenlijk les te geven moet ik toch alles opzij zetten, anders wordt het een grote chaos.

Ach, ik leg het naast me neer en we gaan weer vrolijk verder! Aankomend weekend ga ik stappen met vriendinnen (erg lang geleden!) en daar heb ik ontzettend veel zin in. Ga er gewoon van genieten! Moet ook nog wel kunnen genieten van andere mooie dingen in het leven ;)

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Semmy: welkom! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid bij de gyn en kunnen ze je verder helpen.

@ Krullie: Vervelend dat je je zo rot voelt vandaag. Wel goed van je dat je leuke dingen plant om te gaan doen!

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik was vandaag buiten, en het was zulk lekker weer, de zon er lekker bij enzo...

wat dat betreft ben ik blij dat het mooie weer er aan komt, dan vind ik het makkelijker om nog van dingen te genieten wanneer het zwanger-worden-project me verdrietig maakt. als het winter zou zijn denk ik dat ik et moeilijker zou hebben..

en toen zei ik tegen mezelf: het is een periode met ups en downs, maar ondertussen moet je wel van het leven genieten... ook naast het zwanger worden zijn er nog mooie dingen die zeer de moeite waard zijn...

wilde ik even met jullie delen ;) want ik denk dat dat voor ons allemaal belangrijk is

xx

5. sunshineS1976

Zo is het maar net Miranda!! Moeilijk om soms te beseffen, maar het is helemaal waar!
    Gaan we doen!! :cool::D

6. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Ik zit echt in een dipje!
    Heb echt t gevoel
    Dat t niet gaat lukken... Misschien door de clomid? Want ben nooit zo negatief ingesteld:( ben ook echt minder vrolijk!
    Baal hier onwijs van...

Maandag fm, hopelijk doet t wat....
    Sorry voor dit bericht! Maar moest t ff kwijt!

Hebben jullie t ook?

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @daanxyz

hee meid wat rot dat je je zo voelt... helaas weet ik uit ervaring hoe dat voelt, ik heb ook van die dagen dat ik zo negatief ben. niets en niemand kan me dan opvrolijken... ik zit dan gewoon helemaal niet lekker in mijn vel en dan ben ik ook niet vrolijk. soms heeft dat dan niet eens een echte reden. mijn vriend vraagt dan wel aan me; wat is er dan? waarom voel je je zo...
    maar dan kan ik daar niet eens antwoord op geven omdat er niet 1 bepaald ding is waardoor het komt, het is gewoon een gevoel..

en ik moet zeggen dat de clomid bij mij zeker invloed heeft op mijn gevoelens.. tijdens de clomid was ik ook erg gevoelig en kon ik zomaar gaan huilen of boos worden...;)arme vriend

kop op daan, je slaat je er wel doorheen! ik hou mezelf altijd voor ogen dat er ooit een klein hummeltje in mijn armen ligt die deze ellende allemaal dubbel en dwars waard is:)

en zoals ik in mijn vorige post al zei. bij mij heeft het mooie weer en buiten zijn een positieve invloed op mijn gevoelens en humeur.

liefs missmiranda

8. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    #228 vlekkengek, 22 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
    semmy, welkom hier !!

jupje, hoe ging het gister, echo gehad woensdag toch ??

daan, ja de clomid doet rare dingen met je helaas :(
    bedankt voor de feitjes, wel "fijn" om te lezen

miranda, zon doet hier ook wonderen, vitamine Z noem ik het altijd :D, en morgen een echo las ik, misschien is het toch nog goed gekopmen en zijn het supereieren

krullie, jeetje meid had zo gehoop dat het goed nieuws zou worden :(, kop op, wel fijn dat je nu mag gaan spuiten, hoor ik ook goede verhalen over idd.

hier aan het wachten op een ei, volgende week gesprek bij de gyn, ga proberen meer druk erop te leggen, gaat wel heel relaxt nu allemaal ;)

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @vlekkengek
    ik hoop dat er bij jou wat meer actie komt vanuit de artsen, het gevoel dat er echt wat aan gedaan wordt is wel fijn, als dat niet zo voelt kan ik me voorstellen dat je daar niet echt happy van word...

@jupje, kreeg je gister niet de uitslag van het bloedonderzoek? we zijn benieuwd!!:p

@iedereen
    vanmiddag ga ik dus voor de 3e FM van deze ronde, maar ik heb mezelf er eigenlijk al bij neergelegd dat de clomid 50 voor mij niet de juiste dosering is... maar we zullen zien. ik laat het jullie weten

10. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    hi allemaal!
    Ben een beetje afwezig want mn man is thuis :)
    bij ons geen bijzonderheden, vandaag tabletje nummer 4 op en volgende week fm dus tot die tijd gebeurt er even weinig, op dit gebied dan :)

@miss miranda, succes met de fm vandaag!! hoop echt dat het toch nog meevalt!

@daanxyz, aach meid toch!! *knuffel* het komt vast door de hormonen, die kunnen zoveel dingen met je lijf doen.. Maar blijven hopen en volhouden, het komt goed, hoe dan ook!!
    hoop ook dat je je met het zonnetje vandaag al weer wat beter voelt..

@krullie, gaat het al weer wat beter? Met het leuke vooruitzicht op een weekendje met vriendinnen?

@vlekkengek, wat ga je doen tijdens het gesprek bij de gyno volgende week? Heb je zelf een stap in gedachten of wil je gewoon alles bespreken?

@semmy, welkom! Succes met alle gesprekken en nieuwe dingen die er op je af komen, hopelijk valt het allemaal mee en maak je gauw kans op een wondertje :)

xx

11. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Miranda: Spannemd vanmiddag dus! Ik zal voor je duimen.

@ Daan: Vervelend dat je je zo rot voelt. Erg herkenbaar inderdaad.

Vanochtend heb ik bloed laten prikken. Nu tot maandag wachten voor de uitslag :). Ik denk dat ik geen eisprong heb gehad en zie er eigenlijk een beetje tegenop om 100 mg Clomid te gaan slikken. Van de 50 mg werd ik al heel misselijk. Heb de eerste dag de hele middag op bed gelegen en moest regelmatig overgeven.

12. sunshineS1976

He lady's!

Er is weer lekker veel geschreven hier!

@VLekkengek: hopelijk gaat het allemaal iets sneller bij de gyn... liever gisteren dan vandaag toch ;)

@LindeDD: spannend zeg de uitslag van je bloed... duimen draaien dat er een mooie eisprong is geweest!
    Je hoeft niet op te zien tegen CLomid 100 mg. Ik had bij 50mg ook ontzettend veel last van bijwerkingen. Voelde me echt vreselijk en 's nachts dreef ik mijn bed uit van het zweet. Gek genoeg bij 100mg nérgens last van gehad.

Jupje: meid ik ben superbenieuwd!

Miranda: ik hoop zo voor jou dat de 3e FM wél groei laat zien!!
    Wel goed dat je al van het negatieve uitgaat. Je houdt hier al rekening mee en bereidt je voor op de volgende ronde. Mocht er toch een mooi groeiend eitje te zien zijn, is dat echt geweldig!

@mvdk: nieuwe ronde Clomid... hoop voor je dat er weer een mooi ei gaat komen!

@Daan: knuffel! Hoop dat je inmiddels uit je dipje bent! Clomid kan flink met je gevoelens aan de haal gaan, heel vervelend. Ik ga duimen voor goed nieuws hoor!!

@All: ik voel me weer goed. De zon doet inderdaad wonderen! En het is bijna weekend, ook altijd goed :D
    Morgen om 13.00 voor mijn 2e FM. Ga al van het negatieve uit. Hoef ik daar niet meer om te treuren... kan altijd nog verrast worden ;)

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo dames, daar ben ik weer

vanmiddag dus de 3e FM van deze ronde gehad en zoals ik al had verwacht was ook deze niet zoals ik had gehoopt:(
    de eitjes waren nog steeds erg klein, allemaal onder de 10 mm, en ze pikte er 1 uit als voorbeeld die was 8,5 mm.
    ze zijn dus wel iets gegroeid maar lang niet voldoende...
    baarmoederslijmvlies was ook iets dikker maar ook nog steeds te dun...
    helaas pindakaas...
    vandaag was CD18, normaal meten ze tot CD20, maar ik moet maandag voor alle zekerheid nog 1 keer komen voor een FM. als deze FM ook weer laat zien dat ze veel te klein zijn mag ik weer starten met provera en dan aan de Clomid 100 mg...

ik had mezelf en al op voorbereid dat vandaag de FM niet goed zou zijn, maar tóch ben ik er weer wat verdrietig om...
    ik zie ook best wel op tegen de Clomid 100 mg, vooral omdat ik met 50 al wat vervelende bijwerkingen had (duizelig moe prikkelbaar huilerig) en ook omdat ik nu al bang ben dat 100 ook niet gaat werken...:)

pff ik voel me nu net een ingezakt puddinkje... ;) niet echt leuk dus... had graag iets positiefs willen vertellen...

14. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    Sorry voor de late reactie. Mijn oma is overleden dus hadden even andere zorgen.

Het was nog te vroeg in cyclus om een zwangerschap vast te stellen. Er is wel zeker een eisprong geweest. MAANDAG nogmaals bloed prikken als ik nog niet ongesteld ben. Vanaf morgen zou het meetbaar kunnen zijn

15. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    jupje, kan me voorstellen dat je je dan met andere zaken bezig moet houden, gecondoleerd.

miranda, he sh*t, had toch gehoopt op beter nieuws !! kun je niet kenbaar maken aan de gyn dat je denkt dat 100 mg niet zou helpen,miss heeft ze nog andere noodgrepen die je erbij kunt toepassen.

mvdk, beetje qualitytime is ook lekker he, en dat verrekte wachten ;)
    ga bij de gyn al mijn frustratie eruit gooien (tenminste dat hoop ik, als ik het durf), heb al een paar vragen die ik wil stellen en telkens komen er meer op het briefje, we zullen zien maandag.

linde, spannend weekeinde hoor, hopenlijk goed nieuws maandag !!!

krullie, de zon is goed bezig idd, je zit op straat ook weer alle mensen vrolijk kijken, dit weekeinde even lekker de boel op z'n kop zetten en dan weer door naar de volgende ronde

16. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi meiden,

Wij zijn afgelopen Dinsdag bij de gynaecoloog geweest.Ik heb in Februari een hele vroege mk gehad..ben naar de HA gegaan en die heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog.

Mijn man moest ook onderzocht worden, daar zouden we de uitslag van krijgen.Verder werd er bij mij gekeken of alles "schoon"was..

Helaas kregen we niet zulk goed nieuws. Volgens de gynaecoloog is het voor ons niet mogelijk om zonder hulp zwanger te raken..een flinke klap voor ons..dit hadden we echt niet verwacht!!

Dus wij ook in de medische molen, we zijn nu 14 maanden aan het proberen zwanger te raken..

Miranda had in mijn topic gereageerd dat jullie dames het waarschijnlijk niet erg zouden vinden als ik ook mee zou komen kletsen....hoop dat jullie dat goed vinden?

Ik heb even een beetje door het topic gelezen en zie dat sommigen van jullie ook geen eisprong hebben etc..en ook aan clomid etc zijn begonnen..

Wij krijgen nu een proefoplevering iui..en ik krijg een cyclusanalyse.
    Vanaf dag 3 moet ik bloedprikken, dan op dag 10 gaan ze inwendige echo's doen om FM te doen..
    Gelik even een praktisch vraagje aan jullie..hoe doen jullie dat met je werk??Ik wil mjn collega's eigenlijk nietop de hoogte stellen en mijn leidinggevende ook nog niet..

Ik hoop dat jullie het okay vinden als ik mee kom kletsen...
    Zouden jullie(dan misschien iets korts kunnen vertellen over jezelf..bv leeftijd..hoelang bezig en welke behandeling??:)Dan weet ik een beetje wie wie is..alvast bedankt!!

Groetjes Liz:)

Groetjes Liz

17. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik wou jullie even laten weten dat ik een best heftige bloedings-dag heb gehad. Ik maak me heel erg zorgen en vraag me nu nog steeds af of ik nog wel zwanger ben. Opnieuw testen heeft geen zin want er zit nog steeds HCG in mn lijf. Daarom krijg ik 6 april een vroege echo.
    Maar dat is nog lang in spanning zitten. Het kan een innestelingsbloeding zijn geweest maar het kan ook een vroege miskraam zijn. Ik weet het echt niet.

Ik heb door de spanningen helemaal niet meer meegelezen, dus sorry voor dit ego berichtje.

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    :$:$:$ moefoe !!!!!! was het maar 1 dag, dat kan heel goed een innesteling zijn geweest !! snap dat je nu helemaal van de kaart bent :( en 2 wkn wachten is ook een hel als je zo in de onzekerheid zit, een dikke knuf voor jou en er gaat hier een kaarsje aan dat je beebje lekker bij jou in je buikje mag blijven. maar positief blijven he !!!!

liz, welkom hier !!! op zich wel fijn dat ze er zo snel achterkomen dat je niet spontaan zwanger kunt worden, al wil je heel wat anders horen van de gyn natuurlijk :( je word goe din de gaten gehouden zo te lezen, dat is ook wel een hele geruststelling lijkt me.

ik ben vlekkengek en zijn nu 2 jaar bezig voor ons 2e wonder, de 1e is spontaan gekomen maar de 2e laat op zich wachten helaas, ik zit nu aan ronde 4 van de clomid, 1e kuur een mk gehad, 2e kuur geen eisprong gehad en 3e kuur een superei (ovulatietesten) maar helaas geen bevruchting, nu op dag 9 na 1e dag clomid, ben deze keer wel tevroeg begonnen omdat ik me vertelt had :):( en hoop dat dit geen invloed heeft gehad. maandag een afspraak bij de gyn en dan hoop ik dat ie een echo gaat maken.

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Dat is wel een geruststelling, dank je :).

@ Jupje: Gecondoleerd met het verlies van je oma. Logisch dat je dan even met andere dingen bezig bent.
    Spannend dat je maandag een bloedtest krijgt. Ik duim voor je dat het raak is!

@ Miranda: Balen zeg dat de eitjes nog niet goed gegroeid zijn! Mag je best verdrietig om zijn. Ik snap dat je tegen de 100mg Clomid opziet, heb ik ook.

@ Liz82: Welkom hier. Wat naar dat je een miskraam hebt gehad en wat vervelend dat je te horen hebt gekregen dat je hulp nodig hebt met zwanger worden. Ik begrijp dat je met IUI gaat starten? Dan ga je ook Clomid gebruiken?

@ Moefoe: Pff, ik snap dat je nu heel erg in de rats zit! Wat vervelend dat je nu twee weken moet wachten tot je een echo krijgt.

20. sunshineS1976

Hoi allemaal!

@Miranda: balen meis! Heb hard genoeg mijn duimen gedraaid voor je! Wie weet maandag… maar ga er maar vanuit van niet.
    Maandag weer meteen starten met Provera en op voor een nieuwe ronde!
    Weet niet bang voor die 100 mg. Van 50mg voelde ik mij ook beroerd, last van alle bijwerkingen en dreef ’s nachts mijn bed uit van het zweet.
    Bij 100 mg had ik gek genoeg nérgens last van. Heel gek.

@Jupje : gecondoleerd met het verlies van je oma meis. Dan heb je zeker wel even andere dingen aan je hoofd dan ZP.
    Spannend dat je maandag (hopelijk wordt je niet ongi) weer mag prikken. We gaan voor een mooie HCG waarde!

@Liz: welkom hier! Natuurlijk mag je hier meeschrijven, gezellig!
    Vreselijk dat jullie niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken. Heb je ook PCO? Wat is precies de oorzaak? Vreselijk dat je een miskraam hebt gehad… hopelijk weten ze een goede behandeling waardoor je zwanger raakt en na 9 maandjes een prachtig beebje in je armen mag houden!

Ik ben zelf bijna 27 en sinds 2009 hebben we een kinderwens. Echter niet gestopt met de pil omdat ik liever mijn vaste contract op het werk nog even afwachtte. Zodoende eind 2010 gestopt en vervolgens nooit meer ongesteld geworden. Begin januari 2012 naar de gyn gegaan en sindsdien in de MMM! Heb er net 2 officiële rondes met hulp opzitten. Dat hele jaar waarin ik niet ongesteld werd maakte we natuurlijk geen schijn van kans…
    Wat betreft werk: ik houd het geheim. Ik kan de afspraken vrijwel altijd om 17.00 plannen en dat lukt mij prima zonder dat ik dan vrij hoef te nemen… Misschien is dat voor jou ook een tip? Of zo vroeg mogelijk, om 8uur?

@Moefoe: meis, een hele lieve dikke knuffel voor jou en ik ga ook een kaarsje branden voor jou en je beebje! Dat het een flinke innestelingsbloeding was (kan!) en het beebje nog lekker warm en veilig bij je zit!
    Wel ontzettend vervelend dat je pas op 6 april terecht kunt voor een vroege echo… al die onzekerheid! We gaan voor je bidden,duimen en hopen schat!

@All: Ik kreeg er weer een “shock” bij vanmiddag bij de gyn. Moest terug voor de 2e FM. Was totaal niet zenuwachtig, want wist de uitslag al wel. En jawel: geen groei te zien.
    Woensdagmiddag moet ik nogmaals terug voor een 3e FM, zo is het protocol bij Clomid… zucht! In ieder geval is opschreven dat ik woensdagaaf meteen met Provera mag starten als er op de echo weer niets te zien is en het recept voor de Puregon en Ovitrell is al geschreven. Dan mag ik beginnen met spuiten met 75 EH. Verder nog geen idee wat dat allemaal precies in gaat houden, dat hoor ik dan woensdag weer denk ik.
    Maar de shock was dat de gyn zei dat we het 2 maanden mogen proberen met spuiten en als dat niet aanslaat wil ze een kijkoperatie, zo een LEO. Heb me daar nog niet echt in verdiept maar krijg spontaan de kriebels. Ik wil geen kijkoperatie! Kan ik niet maken met mijn werk enz…! Ik voel dus echt druk nu… we hebben 2 maanden de tijd en anders…
    Geen leuk bericht dus!
    [FONT=&quot]xxx[/FONT]

Deel Deze Pagina