Lieve meiden!! Daar ben ik weer! Iets eerder terug dan gepland. We hebben een fijne vakantie gehad hoor, maar de zwangerschap heeft het wel zwaar gemaakt. Doodmoe geweest. Af en toe een goeie dag, maar over het algemeen was ik niet vooruit te branden en was alles me te veel. Lichamelijk en geestelijk. Niet altijd even leuk voor vriendlief, in beide opzichten Vanaf woensdag ben ik ziek, ik weet niet of het van de zwangerschap is of dat ik een griepje te pakken heb, maar heb meerdere malen langs de kant van de weg gestaan en het landschap bevuild Alles bij elkaar wilde ik gewoon liever naar huis, daar voel je je toch het fijnst en omdat we een huisje hadden gehuurd en gewoon met de auto waren, kon dat ook. Heerlijk om weer thuis te zijn en ik voel me nu al iets beter. Ik heb wel veel buikpijn gehad en vooral bij mijn eierstokken. Ben bang dat de cystes flink zijn gegroeid. Weet niet of dat kan, maar zo voelt het wel, want heb er echt veel last van. Vrijdag mogen we weer voor een echo dus ik ben benieuwd. Ook naar de beeb natuurlijk! Hopelijk is alles goed!! Ook krijg ik dan de uitslag van het bloedonderzoek, want heb net voor de vakantie nog moet bloed moeten laten prikken. De standaard dingen als je zwanger bent. Rhesusfactor, hepatitis en hiv en nog wat dingetjes. Hebben de zwangeren dat ook al moeten doen? Raar, je weet eigenlijk wel dat alles goed is, maar toch ben ik nog best zenuwachtig voor de resultaten! Ik heb alles teruggelezen, heeeerlijk om in dat opzicht weer helemaal op de hoogte te zijn!! @Lins: WAAAH!! wauw meis, van harte gefeliciteerd!!!!! Een tweeling!! We vermoeden het al een beetje, maar wat geweldig!! Ben superblij voor jullie!! @Miran: meissie je kunt je gevoelens mooi verwoorden vind ik ! Ik vind het ook wel lastig om hier te kletsen over zwanger zijn omdat er nog meiden zijn die hetzelfde geluk nog niet mogen ervaren. Maar ik wil jullie ook niet kwijt, ik vind het zon hecht en gezellig groepje Aan de andere kant zou ik het ook wel erg moeilijk vinden om al dat fijne nieuws te lezen als het bij mij nog niet zover is. Ik kan niet wachten tot de dag komt dat ik jou, juliave, ukkie en mvm ook mag feliciteren. Jullie verdienen het ook zo!! Die dag gaat komen hoor en ook snel!! Fijn dat je weer volop in de volgende ronde bent beland en het spuiten goed gaat! Laten we hopen dat de 75eh hun werk gaan doen en er maandag al een beetje groei te zien is!! @Juliave: bijna je eerste fm!! We gaan voor goed nieuws hoor! @Jupje: prachtige foto! Voel je de kleine ook al flink bewegen? @Daan: pff dat klinkt nog best ver weg voor je de 20 weken echo krijgt! Wij willen ook graag het geslacht weten, inderdaad alleen omdat het dan praktisch is. En ben gewoon erg nieuwsgierig!! Gezondheid staat natuurlijk met stipt op nr 1! Dat is het allerbelangrijkste. @Kim: vervelend dat je nog steeds last hebt van de misselijkheid. Hopelijk trekt het echt wel snel weg na 12 weken! Mijn buik zet ook al uit! Krijg nog maar 1 broek dicht en dat zit niet echt geweldig. Volgende week erop uit om wat zwangerschapsbroeken te kopen! Supernieuws dat de echo goed was en je zelfs weer wat vooruit bent gezet!! Toch eerder dan mij en dat kon ook haast bijna niet anders!! Geweldig om de kleine te zien bewegen! @MvM: ik wens jou en je gezinnetje een heerlijke vakantie toe in Marokko!! Ennuh: wie weet kom je zwanger terug!! Want ik las goed nieuws!! Dat klinkt als een eisprong!! @Ukkie: heb je genoten van je vakantie meis?? Ik ga echt duimen dat het nog niet te laat is deze ronde en je op het nippertje nog IUI kunt krijgen! En zo niet, dan hoop ik dat de zwemmertjes van vriendlief lekker eigenwijs zijn en het zelf hebben aangekund deze ronde!! @Guusje: aaaah meis spannend dinsdag!!! Maar een lekkende borst??! Jeetje dat klinkt wel erg verdacht ! RAAK! En die test van nu is natuurlijk nog veel te vroeg!! Ik blijf aan je denken en voor je duimen hoor!! Ik snap je gevoelens wel dat je klaar bent met die pillen en zhbezoeken ging het maar gewoon als bij zoveel anderen En mensen die nog durven te zeggen dat je er niet zoveel mee bezig moeten zijn kunnen een douw krijgen of compleet genegeerd worden hoe durven ze dat te zeggen als zij niet weten hoe het is en voelt?! Er niet naar luisteren! @Mvdk: aaaah mooie echoooo!! Wat een liefje en wat is hij/zij al groot!!! Wanneer mag je weer?? Fijn naar de vk!!Maar hoe kunnen ze daar nou geen echo apparaat hebben?? Wel een doptone om naar het hartje te luisteren mag ik hopen?? Maar echos moet je daar toch ook gewoon kunnen krijgen? Moet je dan voor de 20 weken ergens anders naartoe??
@guusje, hea meid, *knuffel* en klinkt heel cliche maar ik snap precíes hoe jij je voelt! soms heb ik ook van die momenten, en dan kan ik ook heeeeel slecht tegen al die goedbedoelde ongevraagde nog-bozer-makende adviezen! ik ben wel ook wel een keer uitgevallen tegen iemand die voor de zoveelste keer tegen me zei: ja meid, misschien moet je er gewoon wat minder aan denken? ik zei toen *boos* : PRIMA, vertel JIJ mij dan maar es hoe ik er GEWOON wat minder aan moet denken, terwijl ik mezelf IEDERE avond moet injecteren! ze snapte wel dat ik der een beetje klaar mee was volgens mij ik ben er ook heilig van overtuigd dat iemand die niet in de mmm heeft gezeten niet snapt hoe wij ons voelen... en wat die test betreft... balen meid! maar je bent wel vroeg hea... mijn duimpjes draaien nog steeds meid! @krullie, welcome back bedankt voor je lieve reacties naar ons allemaal... je moest best wat terug lezen en wat je zei over ons groepje, ik zou het ook niet kwijt willen inderdaad! wat balen zeg dat je je niet fit voelde tijdens je vakantie... die kleine is nu al eigenwijs home sweet home dan maar! ik snap dat je toch wel wat kriebels hebt voor al die uitslagen, komt helemaal goed meid!! ik hoop zo dat er maandag wat te zien is
@Miranda: welke CD zit je maandag??? Houd er rekening mee dat het nog te vroeg kan zijn he, aangezien je vorige keer bij 75 en 100 ook nog niets had. Ik reageerde met 100 ook pas op dag 19 ofzo he. Daarvoor niets aan groei te zien en binnen 3 dagen pats boem 19mm. Dus houd altijd de moed erin!! Goed tegengas heb je gegeven bij die opmerking Vooral die dikgedrukte woorden hahaha ik had denk ik in een deuk gelegen als ik erbij was geweest
Krullie; welcome back! Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Ik weet het nog van mijn zwangerschap, ik was ongelofelijk moe dus 1e weken, en die steken onderin je buik bij je eierstokken kan ook bandenpijn zijn he, die zitten daar ook, dat had ik ook, ik kon af en toe amper rechtop lopen van de pijn dus het hoort er allemaal bij meis, no worries! En thanks all voor de lieve woorden! Makes my day better! En ik heb de hoop voor deze rond al opgegeven,ik wacht gewoon mijn ongi af, en mocht ie nou niet komen, dan wil ik wel weer een testje wagen..tenzij ik over een paar dagen weer anders denk natuurlijk, je weet maar nooit bij mij.
Hee Krullie welkom terug ! Ja een tweeling!! Hadden we toch gelijk! Mijn vriend zei nu ze blijven toch wel allebei zitten he. Ik zei het ziet er goed uit, maar je moet toch de 12 weken afwachten.. De hartjes klopte goed en de termijn klopte precies. Wel leuk dat vriendlief er nu ook erg mee bezig is en aan het aftellen is tot de volgende echo op 23-8. Ik kan ook niet wachten tot het weer zo ver is.
dames ik heb een vraag... ik hoop dat hier iemand het toevallig weet... wat zijn de grenzen qua hoeveelheid zaadcellen voor welke behandeling? ik bedoel het zegmaar zo: tussen de ... en de ... zaadcellen kom je in aanmerking voor iui / ivf / icsi... was ik even benieuwd naar
Ik zou het niet weten Miranda..sorry.. Ik was nog vergeten te vertellen; mijn mijn is ook gecheckt voor zijn guppies en de uitslag was 95 miljoen, das goed toch?
Hoi meiden, Ook ik ben weer terug van vkantie. Heb even terug gelezen en wat leuk om al die mooie echo foto's langs te zien komen. Linsiejj, een tweeling!!! Gefeliciteerd! Heb verder niet alles onthouden, maar vanaf nu ga ik weer meer meelezen en reageren .
@Linss: het blijft gewoon spannend tot het moment dat je de kleintjes in je armen hebt... onzekere tijden! Een sterk kloppend hartje en een goede termijn is al heel positief nieuws. De ene vk zegt dat er dan nog maar 1% kans is dat het misgaat en een andere vk (die van mij bij de gyn) zei alleen maar dat ze daar niets over kon zeggen omdat het nog allemaal heel pril was... en dat met bijna 9 weken. Dus je weet het nooit... maar wij wachten hier ook de 12 weken af. Of in ieder geval de 11w2d, dat is al zo dichtbij de 12 dat ik het dan ook wel geloof @Linde: fijne vakantie gehad?? Bijna de 20 weken echo! Willen jullie weten wat het wordt? @Miranda: ik heb geen idee, heb even gegoogled maar kan het niet echt duidelijk vinden. Ik weet wel dat je bij niet sterk beweeglijk zaad al iui mag doen omdat ze het anders niet op eigen houtje redden. Mijn gyn zei in januari dat 20 miljoen zaadcellen goed is en je het dan zelf kunt proberen. Daaronder kun je dus iui krijgen, maar de waardes voor ivf en icsi weet ik niet. Bij icsi moeten er erg weinig zaadcellen zijn en ook niet zo beweeglijk, bij ivf kwam ik net tegen dat ze per eicelletje ongeveer 100.000 zaadcellen leggen. En je kunt met een punctie zo'n 8 eicellen krijgen en soms ook wel meer, dus zijn er wel een miljoen zaadjes nodig zeg maar.
@Guus: perfecte score! Alles boven de 20 miljoen is goed zei mijn gyn. Mijn vriend had een score van 179 miljoen, helemaal ongelooflijk. Hij voelt zich nog steeds "the man" haha @Miranda: 4 miljoen is wel beduidend minder dan 20, maar ik denk dat het voor iui helemaal niet verkeerd is! 4 miljoen zaadjes worden dan al bijna bij de eicel gebracht! Ik denk dat als die waarde echt te laag was, ze al toch wel eerder waren begonnen over ivf? Voor icsi is het volgens mij wel echt te veel
hoi meiden alles goed met jullie dr is steeds zo hoop terug te lezen. hier nu 24+3 weekjes zwanger het gaat prima nergens last van volgende week donderdag weer een afspraak bij de verloskundige met 25weken dan heb ik ook weer een echo aangevraagd is toch de laatste die je kan krijgen omdat ze daarna anders te groot word en dan nog een pretecho over paar weekjes. ze beweegt erg goed kan al aardig hard schoppen en slaan. krullie: mijn vriend voelde zich ook de man hoor na zaadonderzoek hij heb het er nou nog steeds weleens over hij had 278miljoen.
oke, dus we mogen dus niet klagen daarover..! Miran; ik hoop dat het genoeg is meis! Waarom vraag je het de volgende keer niet als je in het ziekenhuis bent? Dan weet je gelijk het juiste antwoord..ik ga voor je duimen dat het genoeg is meis!
@krullie, welkom terug!! Jammer dat je vakantie ingekort is doordat je niet lekker was maar kan me zeker voorstellen dat je dan liever in je eigen huisje bent.. Wij vinden het niet erg hoor Over die echo bij onze vk, ja suf he hebben ze gewoon niet, dan moet ik naar een vk centrum dat bij het zh hoort, en ik woon echt niet in een klein dorp ofzo, gewoon normaal met heeel veel inwoners! Maar ja het geeft niet, we laten zelf wel maken Zo'n ding waarmee ze het hartje kunnen luisteren hebben ze gelukkig wel. Die bloedtesten heb ik ook juist van de week laten doen, is toch altijd wel een beetje spannend toch? ik weet al dat mijn rhesus factor negatief is en die van mn kindje hoogstwaarschijnlijk positief maar volgens mij kunnen ze dat tegenwoordig met een spuitje alweer oplossen @miranda, ooooeeh ik ben een beetje zenuwachtig voor morgen voor je!! Het is nog wel heel vroeg maar ja hopelijk zien ze toch al iets hoor! Bij ons in het zh was de ondergrens van iui 0.5 m (na bewerking) en daaronder kun je dus nog ivf en dan nog eens icci laten doen, dus voorlopig zijn die 4 m nog genoeg
@ukkie, jij morgen ook je fm toch? Spannend! Heel veel succes x @mrdam, fijn dat het zo goed gaat @lindedd, jij ook weer welkom terug, fijne vakantie gehad?
@Mrdam: wow dat is ook niet normaal meer zo'n score haha Stel je voor dat je geen hormoontabletten nodig zou hebben, heb je hele goeie anticonceptie nodig @Miranda: morgen fm he!! Wish you all the best!! Hoop dat er lichte groei te zien is, maar cd10 is nog wel vroeg. @Ukkie: jij morgen ook nog fm en evt iui toch?? Spannend, hoop dat je niet te laat bent! @Mvdk: ja best raar dat je voor een echo weer ergens anders heen moet! Krijg je nu geen echo meer tot 20 weken dan?? Of nog een echo met 12 weken? Ik ben zo zenuw voor vrijdag... als alles goed is brengen we het nieuws meteen de wereld in, dan mag iedereen het weten. Behalve mijn werk, ik ga "promotie" maken dus hou voor de zekerheid nog een paar weken mijn mond, anders wordt het me straks nog door de neus geboord. Hoop dat dat gaat lukken, want heb echt een buik (darmen/maag) en kan geen normale broek meer aan. Heb al superleuke cadeautjes gekocht voor de aanstaande opa's en oma's en overgrootoma's, als het goed is wordt het morgen of dinsdag allemaal bezorgd. Hoop maar dat ik het niet voor niets heb gekocht
Word een spannende week! Miranda en Ukkie: spannend morgen fm!! Duimen maar! Ik heb morgen weer controle bij de vk. Vind het elke keer weer spannend. Krullie: Jij vrijdag weer een echo. Toch altijd weer spannend, maar geniet ervan! Leuk dat je cadeautjes voor de oma's en opa's hebt gekocht, wat is het? En snap dat je nog even wacht met op je werk vertellen. Ik heb ook gewacht totdat ik wist dat m'n contract verlengd zou worden. Mrdam: fijn dat het zo goed met je gaat.
@alle fm dames vandaag, SUCCES!!!!!! @krullie, ik krijg nu pas weer met 20 weken een echo. Maar als mn man weer thuis is gaan we gewoon voor een pretecho ik heb van de laatste echo waar hij niet bij kon zijn wel een klein stukje gefilmd maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als het echt zien! Dus nu hoef ik alleen nog maar even geduld te hebben tot hij weer thuis komt spannend hoor vrijdag je echo, maar het zal vast weer prachtig zijn! Ik ben benieuwd of je het kan volhouden voor je promotie, wanneer weet je het dan? Mijn buik is ook steeds zo opgezet door mn darmen/maag, echt zonde want iedereen zit dan oooh ja je ziet het al, en ik mijn reactie is steeds eeh nee hoor, 's ochtends zie je gewoon niks! en ik meet af en toe mn buik en die is tot nu toe maar 1cm gegroeid... kan niet wachten tot het echt een zwangerschapsbuikje word!