Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrdam

mrdam Actief lid

16 mei 2011
    141
    0
    0
    goeiemorgen meiden

moefoe: van harte gefeliciteerd meid echt superrr geniet ervan

na even een paar daagjes niet hier te zijn geweest wachtende op me ongi na me primolutkuur. gisteren toch maar voor zekerheid zwangerschapstestjes {3} gedaan en wat blijkt!!! ik ben zwangerrr
    zo onwerkelijk allemaal kweet nog zo goed dat me vervangende gynacoloog vorige maand zei deze ronde gaat hem nie worden met clomid 50 op naar volgende ronde 100mg dus primolut geslikt en ongi kwam maar niet cleaurblue gaf gister aan 3+ kheb zo zitten huilen van blijdschap maar ook nu nog erg onzekerheid zo bang dat door de primolutkuur alsnog een ongi komt.
    aanstaande maandag gelijk vervangende gynacoloog bellen of ik ma of dinsdag terecht kan de rest van de week ken ik niet als me eigen gynacoloog er zit.
    zo onwerkelijk is het nog allemaal.

vanaf vorige week had ik al gevoelige tepels en daarbij kwam ook erg zere borsten, af en toe beetje misselijk en erg vroeg wakker dan ,gewoon niet meer kunnen slapen en savonds al erg snel moe, naar bed willen.veel plassen.

me 1e dag van me laatste ontrekkingsbloeding was 2feb maar die dag kan ik dan niet aanhouden om te kijken hoever ik nu precies ben want ik heb tussen dag 10 en 19 regelmatig follmetingen gehad en daarbij werd het eitje alleen maar kleiner.
    zo bizar dat je dan toch zwanger ken raken terwijl je juist onder controle ben met inw echo s enz.

heel verhaal zo vroeg ik de ochtend maar moest het ff kwijt heel veel sterkte meiden dat het voor jullie ook heeeel snel zo mag zijn.

2. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Wow! Wat gaaf!
    Je hebt misschien heel vroeg n ei gehad! Of n late!
    Mijn menstruatie was van duphaston, en duphaston houden geen eisprong tegen! Dus in feite had ik tijdens duphaston een eisprong kunnen krijgen maar Dan krijg je uiteindelijk geen blooding!
    Zoals nu na je primoluut!
    2 feb + 19 dagen = 21 feb! Daarna zal je ovulatie wel geweest zijn!
    T is nu al 24 maart, dus je bent dan vast al 5 of 6 wk !
    Ben erg benieuwd! Hoop dat ze snel n echo maken!!!

3. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Zat ff je berichten terug te lezen....
    Misschien us er toch een ei geweest tijdens je primoluut kuur.
    Die vroeg is gesprongen omdat je eitjes kleiner waren!

Las ook dat je misselijk bent geweest en hebt gebraakt Ed!
    Zal toch niet zo zijn dat je Toen al zwanger was!?
    Dan heb je een heel goed endometrium/baarmoederslijmvlies gehad!!!

Nou Ben zo benieuwd! Hoop steeds dat ik ook Opeens zwanger Ben.... Haha!!!

4. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Mrdam: Wat goed! Gefeliciteerd!! Dit is wat we allemaal stiekem hopen; ook al is alle schijn tegen, toch zwanger zijn! Fijn hoor, geniet ervan.

@ Krullie: Pff, dat is inderdaad minder leuk om te horen. Dan snap ik dat je extra druk voelt op deze 2 maanden. Hopelijk is het allemaal niet nodig en ben je gewoon volgende maand zwanger! Ik duim voor je!

5. mrdam

mrdam Actief lid

16 mei 2011
    141
    0
    0
    als ik achteraf nadenk was ik idd al zwanger voor ik deze maand aan me primolutkuur begon maar omdat de gynacoloog zei dit word hem niet meer deze ronde ,had me eigen gynacoloog na een belafspraak weer primolut voorgeschreven en daar kon ik dus weer mee beginnen,niet wetende dat ik al zwanger zou zijn. absoluut niet van uitgegaan ook.
    ik kan er nog niet echt van genieten probeer het wel gewoon natuurlijk maar omdat ik bang ben dat de ontrekkingsbloeding nog kan komen na primolutkuur.
    hoop zo dat ik ma of dinsdag gelijk terecht kan.
    volgens de berekeningen van clearblue zou ik nu 5weken zijn.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@mrdam: meid van harte gefeliciteerd!!
    Wat een geluk zeg! Apart dat je in een korte tijd kennelijk toch ineens een groeiend eitje heb gekregen en dat dan ook nog eens gesprongen is... of de gyn moet gewoon niet goed hebben gekeken tijdens de echo's!
    In dat laatste geval zou dat erg kwalijk zijn, want je hebt potverdorrie wel Primolut geslikt!!
    Hopelijk blijft t beebje lekker warm en veilig zitten!!
    Hoop dat je snel terecht kunt voor een echo!

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @jupje, gecondoleerd met je oma, wat een verdrietig nieuws… verder hoop ik dat je nog niet ongi bent geworden… en ik duim voor je voor maandag!:)

@vlekkengek. Het is goed om bij de gyn alles waar je over in zit of aan denkt, of wanneer je iets niet snapt… het gaat tenslotte om je eigen lichaam… ;) maar wat bedoel je precies met ‘’andere noodgrepen’’?

@linde, ik duim voor je voor maandag!! Spannend zeg… net als jij zie ik een beetje op tegen clomid 100 mg, hebben we elkaar om er door heen te slepen ;)

@mvdk, hoop dat dit dé ronde is voor jou.,.. we duimen voor je!

@daan, hoe is het meid,,, ben je alweer een beetje meer happy? Ik hoop het :)

@liz. Ik zie dat je ons gevonden hebt :) welkom, ik hoop dat je er net als ons veel aan gaat hebben om hier te kletsen. Lucht soms wel even op… in het kort mijn verhaaltje:
    ik ben missmiranda, 21 jaar en mijn vriend en ik hebben een kinderwens, helaas heb ik PCO. Dit wist ik al eerder omdat ik nooit meer ongi werd, ben toen onderzocht en er kwam PCO uit rollen helaas. Nu we er aan toen zijn zijn we naar de gyn gegaan om het hele traject baby te starten. Ik ben dus begonnen met clomid 50 mg. Maar deze lijkt niet aan te slaan en waarschijnlijk ga ik vanaf a.s. maandag weer aan de provera en dan beginnen met clomid 100. Verder blijken de guppies van vriendlief ook geen toppers te zijn, die wordt over een tijdje opnieuw weer bekeken, en als dan blijkt dat het nog steeds niet goed is zullen we met de gyn een afspraak maken om de mogelijkheden te bekijken… that’s my story so far:)

@moefoe. Ow nee meid wat zal je nerveus zijn, en wat moet je dan nog lang wachten tot die vroege echo… pff moeilijke tijd… ik ga voor je duimen meid dat het een hele dikke vette innesteling was en dat het beebje daardoor gewoon extra goed blijft plakken!!

@krullie… jammer dat er bij jou ook geen groei is te zien, maar dat had je ook al verwacht zei je… gek he. Ik voelde dat ook aan op de een of andere manier… wel fijn dat je straks mag beginnen met spuiten, maar ook wel weer heel spannnend natuurlijk. En dan die operatie, oef das wel even slikken ja, is dat normaal dat ze dat na 2 rondes spuiten al doen… ik vind het wel snel, maar ze weten natuurlijk wel wat ze doen… nou meid eerst maar beginnen met spuiten… misschien is die operatie wel helemaal niet nodig ;)

@mrdam. :$ Woow meid wat een verrassing gefeliciteerd!!! Ik hoop dat de primolut kuur nou niet voor een vervelend wendig gaat zorgen, hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen ;)en lekker genieten natuurlijk!

@iedereen. Ik ben al weer een beetje over de grootste teleurstelling heen wat betreft het niet aanslaan van de 50 mg… maandag moet ik dus voor je zekerheid nog een keertje een echo maar dan kan ik weer aan de provera… pff weer 10 dagen… dat vind ik echt zo lang, is er niet iets zoals provera dat je korter hoeft te slikken…??
    ik heb verder gister avond heel veel buikpijn gehad, beetje kramp achtig. Het leek wel een beetje op ongi buikpijn,,, waar komt dat nou weer opeens weg ?? :(

*woow ik praat teveel*

8. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden ik reageer morgen ff op alles ben jullie niet vergeten hoor.ben ff heel druk geweest de afgelopen daagjes e. ben alles ff aan het nalezen zodat ik een beetje jullie verhalen ken.

9. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    Mrdam, GEFELICITEERD !!!!!! hopenlijk blijft jullie gup zitten waar ie zit en kun je heel snel terecht voor een echo, wel proberen te genieten ook al is het onder deze omstandigheden wel heel moeilijk.

miranda, vriendin van mij gebruikte na haar ovulatie utrogestan, deze zorgt voor een beter innesteling, veel gyn's willen er niets van weten omdat het niet bewezen is dat het helpt, maar bij haar heeft het 2 maal gezorgd voor een kindje, dit wil ik ook bij mijn gyn aankaarten maandag. haar arts zei letterlijk "baat het niet, schaad het niet"

moefoe, hoe gaat het met je, alles rustig in je buik ??

krullie, wel proberen om je niet te druk te maken over die 2mnd, anders zeg je toch iets anders op je werk, miss heb je vrije dagen die je kunt opnemen. wat houd een LEO precies in, ben niet zo thuis in die dingen :), vaak van een kijkoperatie loop je de volgende dag, zo niet dezelfde dag alweer rond, vaak 1 nachtje blijven ter observatie, en anders proberen het op een vrijdag te zetten. ik noem maar iets hoor, misschien zie ik het te luchtig :)

gister een baaldag gehad, hormonen gooiden me alle kanten op :(, vandaag gelukkig alweer een stuk beter :D

10. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Mrdam, GEFELICITEERD !!!! Super!

Ik hoop ook echt dat het geen kwaad heeft gedaan, ik schrok wel even. Ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo.

11. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi meiden!!
    Wat fijn dat jullie het goed vinden dat ik hier mee kom kletsen!!:)

Ik moet er wel even inkomen hoor..ik lees vanalles bij iedereen, maar vind het moeilijk om te reagerren per persoon, omdat ik jullie nog niet ken..maar dat komt goed!!!
    Ik zag iig dat er twee zwanger waren..GEFELICITEERD!!!!Geniet ervan...wat lijkt me dat een heerlijk gevoel..

Ik hoop dat de rest van de dames hier ook gauw een tweede roze streepje in handen mogen hebben!!!

Ik zal ook even kort iets vertellen nog over ons.Ik ben 29, sinds 14 maanden proberen we zwanger te raken. Ik was al veel eerder gestopt met de pil en ik heb op zich een redelijk regelmatige cyclus..tussen de 26-29 dagen..ik kan echter mijn ovulatie niet vinden met testen en temperaturen..

Nu gaan ze bij mij dus ook een cylcusanalyse doen..deze volgende cyclus.Ik zie er eerlijk gezegd best tegen op...Ik moet dan vanaf dag 10 elke dag een fm loaten doen...of zitten er soms ook dagen tussen??Zoals jullie zien..ik ben nog echt een leek op dit gebied;)Ik weet ook niet hoe daarna verder...of ik moet gaan spuiten ja of nee.etc etc..en of ze iui, icsi of ivf gaan doen..geen idee allemaal.

We moeten eerst deze cyclus in kaart brengen..en bij mijn man gaan ze nu een proefopwerking iui doen...(nav onderzoek bleek dat de kwaliteit helaas niet goed is)

Begin mei kunnen we pas weer bij de gynaecoloog terecht en dan gaan ze kijken wat ze gaan doen om ons te helpen...

Ik vind het allemaal nogal spannend...hoop eerlijk gezegd ook niet dat ik moet gaan spuiten..heb er verhalen over gehoord dat de bijwerkingen best heftig kunnen zijn.Maar heb er wel heel erg veel voor over..dus als het nodig is dan is het nodig..

Vinden/vonden jullie het ook zo vervelend dat alles zo lang duurt??

Groetjes Liz

12. sunshineS1976

MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03
    Daanxyz
    : 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03
    LindeDD:
    1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, 26-03 uitslag bloed prikken
    Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek:
    2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg
    Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 1e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

13. sunshineS1976

Hoi Liz!
    Nogmaals; welkom!
    Vervelend dat het allemaal niet wil lukken, terwijl je cyclus perfect lijkt te zijn! Raar dat je je eisprong niet kunt vinden. Je moet er wel een hebben toch, anders wordt je niet steeds ongesteld.
    Een fm op dag 10 is inderdaad normaal en dan vaak 2 of 3 dagen later weer de volgende. Misschien bij jou eerst wel elke dag, ik weet het niet. Toen ik Clomid slikte moest ik de eerste keer op dag 10 en dan steeds 3 dagen ertussen.
    Ik ga in april voor het eerst spuiten met Puregon (ben als de dood ervoor maar goed... je verlegt steeds je grenzen, je hebt er immers alles voor over) en dan moet ik nog vaker langskomen voor een fm, om de dag waarschijnlijk.

Balen dat het zaad van je man ook niet zo goed was. Dat zou een reden kunnen zijn dat het nog niet zelf gelukt is. Hopelijk komen ze straks met een goede behandeling waarbij het snel raak is! Bij ons ging alles gelukkig best wel snel. Twee weken na doorverwijzing HA konden we al bij de gyn terecht en weer 2 later hadden we alle uitslagen binnen en kon de behandeling gestart worden.
    Maar dit is zo verschillend per ziekenhuis...
    Ik zou zeggen: gewoon lekker door blijven klussen de komende tijd. De tijd vliegt dus het is zo mei!! Een prachtige maand om een mooi eitje te laten groeien en bevruchten ;)

14. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Hi dames!
    2 zwangeren in de groep en een paar nieuwe dames!
    Wat n goed nieuws!
    Wie heeft er allemaal fm vandaag? Linde! En Miranda? Mvdk, ook nog geen goede reactie?

Ik had 100 mg deze ronde, mijn voorgevoel vorige week klopte!
    T gaat niet lukken.
    100 mg en cyclusdag 13 nog geen ei en dun endometrium! ik had 20 kleine eitjes ofzo links en rechts!
    Op cd 17 terug, maar t was helaas volgens de gyn...
    Zo balen!
    Ik wil niet naar 150mg, ik weeg 58 kg!
    Hoe kan t nou niet werken :(

15. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Moefoe! Hoe is t met jou beeb!?

16. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Goedemorgen dames!!

@Daan..wat vervelend dat de clomid niet aanslaat...kan me voorstellen dat je niet naar de 150 mg wil met zo'n laag(voor mij dan ;)) gewicht..Ik hoop echt dat het met 150 mg wel gaat lukken...probeer positief te blijven meid!!Kan me alleen voorstellen dat je er wel verdrietig van wordt..

@Krullie..dat lijstje is harstikke handig!!!Zo weet ik wie er mee kletsten en waar ze mee bezig zijn..dankjewel..
    bedankt ook voor je info, okay dus dag 10 starten ze met fm meting en dan meestal niet elke dag ..is natuurlijk ook afhankelijk van je follikelgroei..
    Ik laat het allemaal maar over me heenkomen, vind het wel spannend..
    En idd dat het bij mijn man niet goed was, dacht de gynaecoloog ook dat het daar aan lag dat we na zo lang proberen nog niet zwanger zijn geraakt..(of iig niet ben gebleven)
    Wat fijn dat de behandeling bij jou zo snel kon worden gestart..Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het spuiten...maar ben je bang voor het spuiten zelf of voor de bijwerkingen van de hormonen

Ik ben zelf verpleegkundige, dus zie niet op tegen het spuiten zelf, maar wel wat de hormonen met je gaan doen(als er ivf of icsi wordt toegepast bij ons)
    Ik hoop zelf eigenlijk op iui en dan met mijn eigen cyclus..maar ja ik heb weinig te willen he;) Hoop alleen dat ik een normale cyclus heb..en ze mijn ovu kunnen gebruiken..

Iedereen die vandaag fm heeft, succes!!Hopen op een mooie groei!!

Groetjes liz

17. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    Hai hai allemaal!!
    Zo even afwezig geweest maar ben er nu weer, wat een hoop berichten zeg! Alsnog reageren op alles heeft weinig nut dus ik spring er maar gewoon in op wat er nu gebeurd:)

@liz, welkom!!
    @daanxyz, wat balen dat deze ronde niet lukt! Heb jij het al over volgende stappen gehad?
    @all, ikheb geen nieuws, morgen fm dus morgenmiddag hoop ik te weten of deze kuur weer aanslaat
    MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03
    Daanxyz
    : 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03
    LindeDD:
    1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, 26-03 uitslag bloed prikken
    Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek:
    2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg
    Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 1e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

18. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Daan: Vervelend dat de 100mg niet lijkt aan te slaan. Even een stomme vraag misschien, maar maakt het uit hoeveel je weegt bij de 150 mg? Ik weeg namelijk ook ongeveer 58 kg.

Ik zit te wachten tot de gyn me belt voor de uitslag van het bloed prikken. Zw zou tussen 11 uur en half 12 bellen, maar ze heeft nog niet gebeld. :(

19. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Mvdk: nu nog geen stappen besproken...
    Maar ga t vrijdag wel doen!
    Met 150 mg is de kans op zwangerschap zo klein.... Doordat t cervixslijm vijandig wordt door de clomid...
    Ik ga zelf liever spuiten! Heb t idee dat ik nu zo nutteloos bezig ben...
    Het is bewezen dat je met een hoger gewicht meer clomid nodig hebt!
    Maar mijn gewicht is goed, dus denk echt dat ik resistent ben ofzo.

Ik ga t vrijdag vragen! T is niet het protocol namelijk...
    Maar ja! We zien wel hoe het afloopt! Jammer weer een teleurstelling!
    Maar daar kunnen alle dames hier over meepraten dus dat scheelt!!!

Sterkte meiden! We moeten gewoon volhouden!!

20. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Hmm ok. Klinkt ook wel logisch :).
    Hopelijk mag jij ook gaan spuiten dan.

Deel Deze Pagina