mvdk.. Zo had ik hem nog niet bekeken... hahaha... Heb vandaag wel onwijs veel ongi krampen gehad !!! Krullie.. Ja we zullen zien. Oh ik kan mezelf voorstellen dat de verassing fantastisch was, echt geweldig !! Moment had je eigenlijk moeten filmen Juliave.. Hoop hoop hahaha... Hier: Vandaag onwijs veel ongi krampjes gehad... echt pijnlijk Ben 4/5 dagen voor mijn NOD dus zou wel heel vroeg zijn. Heb meestal eerst bruine scheiding, dan krampjes, dan ongi. Nu: Eerst veel krampjes, met dik witte scheiding?????????? HELP! (Heb mijn ei waarschijnlijk op vrijdag gehad, dus zou vrijdag 17 aug eigenlijk mijn NOD moeten zijn, al hou ik het maar even op de 18e)
*wachtend en heel hard duimend voor miranda * @ukkie, oeh meid spannend hoor, het lastige van al die ongi en zwangerschapskwaaltjes is dat het altijd beide kanten op kan! Erg onhandig he nou ja nog 5 daagjes en dan weet je het een beetje.. pfff haha alsof het niks is he
tadaaaaaaaaa!!! weer niks! sorry, zo grappig is het niet maar er was dus nog steeds geen groei te zien van een dominante follikel... erg frustrerend... er was een eitjes met een lengte van 13 mm, maar die was heel plat. was qua vorm zeg maar meer een rups dan een ei... stom he! moet nog doorgaan met 100 eh, donderdag terug. dan nog niks dan moet ik alweer aan de provera... hmmmmm moedeloos word ik er van! toch bedankt voor et duimen lieverds!!
Miranda!!! Wat klinkt je vrolijk... de toon van je berichtje is vrolijk, maar de inhoud is gewoon k*t natuurlijk! Hoe kan een eitje nou 13 mm lang zijn?! Dat snap ik niet hoor?! Hij is dus niet rond en "gevuld" ? Ik las 13mm en ik wou bijna juichend opspringen namelijk! Er gebeurt dan toch wel iets?! Of hebben ze daar verder niets over gezegd? Pfff hier word je wel moedeloos van... die eitjes van jou krijgen nog een paar dagen de kans met 100eh om zich nou eens te gaan bewijzen hoor!! Niet weer de provera...!! DUIM BID HOOP WENS EIS!! @Ukkie: oh meis dan ben ik toch al heel positief hoor!! Hoewel het moeilijk is omdat al die kwaaltjes zowel ongi als zwangerschap kunnen betekenen. Maar als het nu anders dan anders is en je hebt veel witte afscheiding... had ik ook en is een goed symptoom! Poeh poeh kun je het volhouden tot vrijdag denk je om nog niet te testen? Wie weet vrijdag dan wel een knaltest!! Ik hoop t zooo!
nou krul ze zei dat dat gekke eitje misschien wel een normaal klein eitje die gewoon in de verdrukking zit en geplet wordt... stel je voor je hebt een waterballon... die is rond... druk je er op dan wordt ie platter en langer... dat idee dus. ik heb namelijk altijd wel ladingen kleine eitjes in mijn eierstokken zitten,.,, hebben jullie dat ook?? dat vrolijke toontje klopt ben gek genoeg niet eens zo super down nu...
mmm fijn!! Maar hoe komt het?? Dus die van 13mm zou misschien wel iets kunnen gaan worden??! Of denk ik nu verkeerd? Goed uitgelegd met die waterballon Duidelijke taal Ja ik heb ook echt veel eiblaasjes "klaarliggen", dat is ook echt een kenmerk van pcos. Daarom is overstimulatie ook zo "eng" met pcos en zijn ze heel voorzichtig met hoge doseringen.
Ooh balen Miranda! Had het zo gehoopt! Hopelijk groeit die van 13 nog door! Anders weer provera... Bah! Wat zou dan het scenario worden? Begin je dan met 100 ofzo. Goed dat je zo positief bent. Ik duim voor je meis!
@krul .. nou ja het kan 2 kanten op met dat gekke ei... of hij blijft klein, als hij dan uit de verdrukking komt dan kan het weer terug gaan naar zijn ei vorm en dan is hij weer 1 van de vele kleintjes... kan zou ook in de breedte kunnen gaan groeien... dan krijg je meer weer een rondje zeg maar... echt afwachten @julia, klopt wat je zegt... als het niks is donderdag mag ik weer aan de provera,. en dan de volgende ronde mag ik starten bij 100 eh... na iedere mislukte ronde ga ik 25 eh omhoog met het start aantal zeg maar... dus na deze ronde start ik met 100... en in mijn huidige ziekenhuis gaan ze maar tot 125... als je hoger dan 125 gaat kom je in het ivf traject is mij vertelt... en ivf doet mijn huidige ziekenhjuis niet. dus als ik dan nog niks heb moet ik verder bij een ander ziekenhuis... groningen of zwolle... dat is een uur rijden!! in leeuwarden is een ivf transport klinkiek... daar doen ze alles voor ivf t/m de punctie en daarna moet je zelf met je eiblaasje en zaad naar een andere kliniek/ziekenhuis voor het lab gedeelte en de terugplaatsing... pff ik word een beetje bang als ik daar aan denk... dat is toch bijna niet haalbaar!!! leeuwarden zou nog wel te doen zijn, dat is een half uur rijden... maar ik weet niet zeker naar welk ziekenhuis ze mij doorverwijzen... maar er komt wel heel veel op je af denk ik! mmm niet te ver vooruit denken! daar wordt ik niet vrolijker van... *klaag/zeur modus uit*
Ach lieve miranda, zeg nou niet dat je klaagt, je spreekt alleen je zorgen uit en dat is alleen maar goed! Vind het zo rot voor je dat het niet wil lukken, het is gewoon echt niet eerlijk!! Hopelijk kun je er een beetje positief naar blijven kijken, maar het blijft heel moeilijk.. Ik had ook altijd op de achtergrond heel veel kleine eicellen, dat is idd waarom het niet (natuurlijk) lukt om een eisprong te krijgen. Heel, heel, veel sterkte voor nu en hopelijk een goede volgende meting, we blijven met z'n allen heel hard duimen, het moet gewoon lukken en als het even kan snel een beetje! Dikke knuffel voor nu xxx
@ Miranda: He bah wat naar dat er nog steeds weinig lijkt te gebeuren . Als het niet met 125 eh lukt misschien eens kijken of ze in Leeuwarden wel verder gaan? Hopelijk is het helemaal niet nodig en lukt het voor die tijd om toch een eisprong te krijgen. @ Kimmuh: Wat een leuk T-shirt . Hoe gaat het met je? Nog steeds zo misselijk? @ Krullie: Wat ontzettend leuk dat jullie cadeautje zo geslaagd is en dat je ouders zo enthousiast zijn .
@miranda! Shit zeg! Probeer positief te blijven en niet te veel vooruit te denken. Ik ken het helemaal. Als je door gaat denken wordt je gek van zorgen. Hopelijk gaat je eitje deze ronde nog groeien of slaat de volgende ronde helemaal aan!! Duim duim! @all mijn fm was wel weer wat positiever. Heb nu links een eitje van 12,5 mm! Vrijdag weer terug en dan hopen dat het doorzet!Ben benieuwd!
@Juliave: jeeeh! Ben superblij voor je! Dat is een hele mooie afmeting! Vanaf 12 gaan ze bijna altijd doorgroeien! @Miranda: zo hoop ik dat het platte eitje van 13mm zich normaal wil gaan gedragen en wil doorgroeien Dat moet 'm gaan worden dan! En onthoud: je klaagt en zeurt niet!! Er gaat zoveel door je koppie, je maakt je zorgen en dat is niet gek ook. Zouden we allemaal doen! Natuurlijk hoop ik dat 100 of 125eh voor jou gaat werken. Maar ivf zal het vervolg toch niet zijn? Dat is wel erg drastisch meteen? Hebben ze het daar niet over gehad? Je krijgt ook maar 3 ivf pogingen vergoed he. Stel je voor dat ze bij jou beginnen met 150eh en het slaat niet aan, bam eerste ronde weggegooid! Geloof ik... Meteen overstappen naar ivf terwijl de guppies van je man voldoende moeten zijn voor een succesvolle iui, lijkt me niet het plan hierna. Heb je al eens van een hormoonpompje gehoord? Daar heb ik namelijk naar gezocht toen ik ook bang was dat puregon niets bij mij zou doen. Een hormoonpompje is een apparaatje wat je op je arm bij je draagt, je hebt dus constant een infuus zeg maar. Nee, leuk klinkt het absoluut niet, maar dat tegenover een heel ivf traject... Er zijn een paar mensen bij wie Puregon ook niets deed en zij gingen toen over op het hormoonpompje. Je lichaam krijgt dan continu een dosis hormonen binnen, waarbij zoveel mogelijk een lichamelijke gezonde cyclus wordt nagebootst. Vrijwel al die vrouwen met een hormoonpompje hebben direct een eisprong!
@julia. jeeeeeeejjj meid ben blij voor je @krul... ow klinkt interessant, dat pompje... ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind het ook een raar idee dat je dan meteen in het ivf traject zit... je kunt toch gewoon veel puregon spuiten tot het werkt en dan een iui doen... lijkt mij hoor, maar misschien denken wij wel te makkelijk. maar dan van die ivf pogingen... een poging is volgens mij pas een poging als je echt een punctie en terugplaatsing enzo hebt gehad... dat heb ik nu dus ook met de iui,.. deze 2 ronde waarbij ik geen eisprong heb gehad tellen niet meer als een iui poging... maar goed ik wacht eerst die 100 eh en 125 eh nog af, als ze me dan door gaan sturen vraag ik zoiezo naar leeuwarden, en ook nog over dat hormoon pompje! xx
Julia goed nieuws dus! Allemaal: Wij hebben het bekend gemaakt. Mijn ouders en mijn man zijn ouders wisten het al, maar nu weet 'íedereen' het. Het mag ook wel, zie onderstaande foto.. Gaat heel hard ineens! Krul, weten bij jou alleen je familie het nu? Of ook de buitenwereld? Ik heb nog steeds erge hoofdpijn, verloskundige vertelde mij dat het misschien ligt aan te weinig drinken.. Fijne dag allemaal!
Mooi buikje Kim!!!! Wauw!! Vrienden en familie weten het nu. Kennissen en collega's nog niet. Ivm promotie wacht ik daar nog een weekje of 3-4 mee. Hoofdpijn kan komen door te weinig vocht idd. Ik loop meerdere malen naar de keuken om een glas water weg te klokken. Minimaal 2,25 liter heb je elke dag nodig, liefst merendeel water. @Miranda: ik heb dus geen idee wanneer een poging wel/niet telt als een poging. Het hele traject in, vervolgens wel eicellen, maar geen bevruchtingen dus geen terugplaatsing is al wel een poging dacht ik. Ik heb vorige week nog een boek gekregen van Moeders voor Moeders: Paaseitjes tellen in het AMC. Bijzonder boek, gaat ook over ivf. Erg mooi verhaal. Wil het wel naar je opsturen als je interesse hebt?? Ik heb het al uit. Voordat je zomaar een nieuw traject ingaat, wel zorgen dat je goed overal van op de hoogte bent. IVF kan vanaf 125eh zijn omdat risico op overstimulatie groot is. Door de dosis ga je veel meer eitjes ontwikkelen en moeten deze wel bij een punctie worden gewonnen omdat je anders straks een achtling zou hebben Maar ook zat meiden die net bij 125 reageren of net niet... dan ga je toch niet meteen ivf in... raar hoor. En Menopur of Gonal-F? Een beetje hetzelfde als Puregon... maar je zou maar net soort van resistent zijn tegen puregon, maar niet voor gonal-f...
Missmiranda.. Hier ook PCOS en ook heel veel kleine eitjes, gelukkig met chlomid 50 alles redelijk onder controle en groeit er maar 1 eitje uit tot 25 mm... Vind het zo vervelend voor je, dat het allemaal niet wil lukken.. Denk je, begin je eindelijk met spuiten nu moet het goedkomen.. wéér een tegenvaller... Dikke knuffel meid en hopelijk groeit je eitje van 13 mm door !!! GO EITJES VAN MIRANDA Juliave.. Jeej wat een goed nieuws, op welke CD zit je nu?
ja krul ik ga me dan zoiezo goed laten voorlichten over ivf en de pogingen en alles... maar dan denk ik, stel ik krijg met 150 of 200 eh ofzo 1/2 mooie eitjes, dan kan je toch gewoon iui doen,,, lijkt mij hoor. ik ga proberen even 1 ding tegelijk te doen... eerst maar eens afwachten of ik na 125 nog niks heb. als ik me bezig ga houden met ivf enzo wordt ik heel onrustig en dan maakt ik het mezelf nog moeilijker op een moment dat het nog niet aan de orde is... me druk maken kan in de toekomst altijd nog bleh moet straks weer werken, tot 10 uur... geen zin. maar dat zal misschien ook weer door alle medicatie komen... sinds ik puregon spuit ben ik altijd moe, nergens kracht voor! ciao chicka's
ZO kletsmajoors! ff alles teruggelezen Miranda: he verdorie! Wat een domper weer! Ik snap dat je er een beetje moedeloos van wordt! Maar houdt hoop meis, jou tijd komt ook nog echt, helaas duurt het bij de een wat langer dan bij de ander...hopelijk groeit het 'platte eitje' nog mooi door, ik hoop het voor je! Krullie; wat moet dat een mooi moment voor jou en je familie geweest zijn! Lekker he, dat je nu niet meer geheimzinnig hoeft te doen! Julia; jij mooi nieuws! Die groeit vast mooi door!! Kim; wauw, wat een mooie zwangere buik heb je al! Om trots op te wezen! Ik moet morgenochtend weer voor de 1e fm meting, wel op dag 9 dus ben benieuwd!