Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Linde, jij hebt ook fm vandaag toch?

2. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik heb donderdag bloed laten prikken en ben net gebeld met de uitslag.
    Ik heb blijkbaar toch een mooie eisprong gehad en zou eind van deze week ongi moeten worden. Zo niet, dan gaan we testen. Ik was helemaal niet nerveus voor het telefoontje, maar dat ben ik nu wel! :)

3. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @lindedd, Spannend!! Hoop dat het mag lukken voor je!

@daanxyz, hopen dan dat je mag spuiten. Ik had ook al gehoord dat die hogere doseringen idd niet echt ideaal zijn, zou je bijv wel een mooie eisprong hebben, lukt het je lichaam om die te bevruchten, word alsnog afgestoten door het slijmvlies! Hoe lullig is dat ;)
    Ik hoop dat je vrijdag een goed gesprek hebt en weer verder kunt, maar voor nu idd hoop houden, uiteindelijk moet al dit 'gedoe' toch toch het gewenste resultaat helpen :)

xx

4. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Ja hoop t ook!
    Mvdk morgen heb jij fm hè?! Krijg hè weer iui deze maand?
    Wel spannend!

Linde, super fijn voor je! Wat was je progesteron waarde?

5. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @daanxyz, ja morgen weer fm! Zooo spannend, hoop dat het goed nieuws is, maar vorige keer was deze ook iets te vroeg en konden ze nog niks zeggen, even afwachten dus.. En dan idd weer iui aangezien manlief vandaag weer is vertrokken..
    xx

6. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    Wat veel nieuwe berichten
    Veelzittent nu in een spannende tijd. Hoop op veel goed nieuws!
    Helaas ben ik zaterdag ongesteld geworden. Begin vandaag met ronde twee. Vrijdag bloed prikken aangezien i de vorige ronde een vroege eisprong had. Mijn vertrouwen is echter flink gedaald....

7. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @jupje, Balen meid! Ik hoop dat deze ronde het beter lukt.. Bij mij ging het de eerste ronde ook niet goed en de 2e met dezelfde dosering wel, hoop voor jou ook.. Dikke knuffel voor je, hou vol!!
    xx

8. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Euhm, geen idee eigenlijk :). Heb ik ook niet gevraagd. Ze zei alleen dat ik een goede eisprong heb gehad en dat ik 29 maart mijn ongi kan verwachten.

@ Mvdk: Succes morgen met je fm!

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @vlekkengek.. oke utrogestan dus, nou ik zal het in mijn gedachten houden. Eerst maar es een mooie ei zien te krijgen haha…;)

@liz. Ik hoef voor de FM niet iedere dag te komen hoor, meestal na 3 dagen weer… maar dat ligt er aan wat ze op de echo zien… bij goede groei moet je misschien wel wat vaker.
    even een vraagje… je hebt het over proefopwerking iui… wat houdt dat in? Ben wel benieuwd…:) en over het feit dat alles zo lang duurt. Ja dat vind ik echt verschrikkelijk, wachten wachten en nog eens wachten… maakt het niet altijd makkelijker…

@daan, hé meid wat een vervelend nieuws, echt balen dat dit ook niet aanslaat. Maar je weet het maar nooit, het kan nog komen… en anders naar 150 mg of gelijk beginnen met spuiten. je zei in je post iets over je gewicht en dat je daarom niet naar 150 wil… wat is het verband hier tussen dan?
    hoe hoger de dosering clomid hoe minder kans op zwangerschap(maar ondertussen wel meer kans op een ei)?? Zie ik het zo goed… Leer ik weer wat bij over clomid…;)
    ik duim voor je dat het op CD 17 positiever is!

@mvdk, morgen je FM, spannend hoor ik ben benieuwd, ik duim voor je

@linde, wauw wat een fijn nieuws van je eisprong, nu maar hopen dat de ongi weg blijft… ik duim voor je meid! Hou ons op de hoogte hé?!

@jupje, wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden, op naar de volgende ronde dus… maar je moet de moed niet opgeven hoor meid! We duimen voor je…

@iedereen. Ik zit vandaag op CD22 en had voor alle zekerheid nog een FM vandaag, maar zoals we eigenlijk al wisten was deze ook negatief. Geen goed groeiende eitjes te zien helaas…:( dus maar weer aan de provera (weer 10 dagen pfff zo lang) en dan mag ik de volgende ronde in met clomid 100 mg… weer dag 4 t/m 8. (ik lees vaak dat anderen dag 3/7 moeten, is dat beter???):(
    ik baal er wel van dat 50 mg niks bij me doet, en ik zie een beetje op tegen 100, ook omdat ik nu hier en daar in dit topic iets las over een hogere dosering clomid dat dat niet goed is voor een zwangerschap ?! maar ik weet niet precies hoe dit zit,(kan iemand me dit uitleggen) maar goed ik moet positief blijven en net dus de eerste provera pil weer ingenomen…. ;)
    xx

10. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    @mvdkm heb je een gevoel over je follikels? gaan ze t deze keer anders doen met de IUI, meet zaadjes ontdooien?

@linde, wat fijn dat ze precies de datum door geeft.
    Dan weet je echt precies hoe en wat! super spannend!!

@jupje, de moed zakt in je schoenen he, als je dan ongi bent...
    Ik baalde er zo van. Om mij heen alleen maar heel veel zwangeren....
    Ik gun het ze wel, maar ik gun het mezelf ook heel erg!

@miranda: toch een teleurstelling als het dan echt niet is gelukt deze ronde. Snel die provera weg werken en hopen op een snelle menstruatie en dan nieuw ronde, nieuwe kansen met 100mg.

Ik zal wat proberen uit te leggen over de clomid, ik heb allemaal wetenschappelijke artikelen gelezen dus het is wel evidence based zeg maar. En ik wil deze kennis graag met jullie allen delen!

Hier wat aanvullende info over Ovulatie inductie

eerst de site van de NVOG:
    anovulatie en de kinderwens
    1e stap: OFO onderzoek:
    Doorlopen van het oriënterende fertiliteitsonderzoek voor zover van toepassing (zie NVOG-richtlijn 1)
    Voor ovulatie-inductie zijn vooral de volgende factoren van belang: de leeftijd van de vrouw, de cyclusanamnese, de familieanamnese met betrekking tot cyclusstoornissen, huidig lichaamsgewicht en eventuele gewichtsverandering, hirsutisme, galactorroe, stress, medicatie, ondergane operatieve ingrepen. Het gewicht wordt vastgelegd (body mass index = BMI = Quetelet-index: gewicht in kg gedeeld door het kwadraat van de lengte in meters), evenals het beharingspatroon (Ferriman-Gallway-score); tekenen van virilisatie worden uitgesloten. Tevens dient een recente semenanalyse van de man beschikbaar te zijn en te voldoen aan de gestelde criteria.
    Ter overweging. Chlamydia-antistofserologie, tubadiagnostiek (hysterosalpingografie, laparoscopische inspectie) voorafgaand aan ovulatie-inductie (zie NVOG-richtlijn 1).

diagnostisch onderzoek bij patiënten met anovulatoire cycli

oriënterend fertiliteitsonderzoek (OFO) inclusief semenanalyse
    endocriene diagnostiek
    stap 1: hormonaal bloedonderzoek
    stap 2: aanvullend hormonaal onderzoek
    stap 3: specifieke orgaanfunctietests

3 groepen anovulatie:

Samenvatting: classificatie van patiënten met anovulatie
    categorie 1
    laag FSH (< 2 IU/l) en laag E2 (< 100 pmol/l) (hypothalaam-hypofysaire stoornis)

categorie 2
    FSH (2-9 IU/l) en E2 (100-300 pmol/l) binnen de normale range (disbalans hypofyse-ovarium-as)

categorie 3
    verhoogd FSH (> 20 IU/l), laag E2 (< 100 pmol/l) (als regel ovariële oorzaak)

anders
    verhoogd prolactine, FSH en E2 normaal of verlaagd

Overgewicht
    Lichaamsgewicht heeft een belangrijke invloed op de menstruele cyclus. Overgewicht komt voor bij meer dan 50% van de WHO-II-patiënten [4] terwijl in de WHO-I-groep juist ondergewicht op de voorgrond staat. Overgewicht (body mass index [BMI] > 30) is een bewezen oorzaak van fertiliteitsproblemen: deze vrouwen doen er langer over om zwanger te worden, zelfs als er wordt gecorrigeerd voor cyclusproblemen [19] (bewijskracht A2). Gestructureerde afvalprogramma's kunnen bij deze vrouwen resulteren in gewichtsreductie, hervatting van spontane ovulatie en een toename van het aantal spontane zwangerschappen. Bij alle vormen van fertiliteitsbehandeling worden de uitkomsten positief beïnvloed door reductie van overgewicht [19] (bewijskracht A2). Adviezen ten aanzien van lifestyle zijn eveneens op zijn plaats, gelet op het verhoogde algemene gezondheidsrisico (hart- en vaatziekten, diabetes).
    Patiënten met overgewicht zullen allereerst gewezen moeten worden op het belang van gewichtsreductie door middel van lifestyleveranderingen, enerzijds in het belang van de eigen algemene gezondheid en de verhoogde langetermijnrisico's en anderzijds in het belang van de mogelijke fertiliteitsbehandeling. Boven een BMI van 32 (morbide obesitas) is ovulatie-inductie af te raden vanwege de beperkte mogelijkheden tot goede monitoring, het toegenomen risico op complicaties van de behandeling, de verminderde kans op een positief behandelingsresultaat en de verhoogde kans op complicaties bij een eventuele zwangerschap. Er is geen direct bewijs dat Metformin bewezen effectief is voor ovulatie-inductie bij vrouwen met obesitas; wel kan het ook in deze groep gecombineerd met clomifeen gegeven worden bij clomifeen-resistente anovulatie [21].
    Voor vrouwen met ondergewicht (BMI < 19) en een cyclusstoornis lijkt eveneens aangetoond dat dit een negatief effect kan hebben op de spontane zwangerschapskans en de kans bij geassisteerde voortplanting [20] (bewijskracht B). Herstel van het lichaamsgewicht lijkt deze kansen weer te normaliseren.

Algemene opmerkingen
    Ovulatie-inductie moet alleen worden toegepast bij actieve kinderwens en een cyclusstoornis.
    Bij een leeftijd boven 35 jaar (vooral in combinatie met verhoogde FSH-spiegels, zie ook diagnostische categorie 3) nemen de succeskansen geleidelijk af3 .
    Bij anovulatie en kinderwens hoeft niet een jaar gewacht te worden met het instellen van behandeling.
    Behandeling van een (ovulatoire) menstruele cylus < 35 dagen is niet per se nodig.
    Voordat tot ovulatie-inductie wordt overgegaan moet zwangerschap worden uitgesloten.
    Vooraf dient de patiënt te worden geïnformeerd omtrent het verhoogde risico op meerlingzwangerschap, hyperstimulatie en miskramen, de specifieke bijwerkingen van de medicatie en de noodzaak tot (intensieve) controles (follikelgroei, ovulatie, zwangerschap, complicaties) tijdens de behandeling.
    Er zijn momenteel geen aanwijzingen voor verhoogd risico op ovariumcarcinoom voor de korte en middellange termijn22 .
    Succeskansen en bijwerkingen zijn afhankelijk van het type patiënt en de aard en dosering van de medicatie. Nauwkeurige bewaking van de reactie op hormonale stimulatie is een absolute noodzaak; dagelijkse mogelijkheid tot monitoring strekt tot aanbeveling.
    Het nut van de ondersteuning van de corpus-luteum-functie (‘luteal support') bij ovulatie-inductie is niet aangetoond bij vrouwen met een normale hypofysefunctie.
    Kansen op zwangerschap bij ovulatie-inductie lijken gerelateerd aan: leeftijd, BMI, ernst van de ovulatiestoornis (amenorroe beter dan oligomenorroe), mate van hyperandrogenisme, vroeg folliculair FSH, en echoscopisch gemeten ovarieel volume17 (bewijskracht B).

Behandeling van categorie 2: FSH en E2 binnen de normale range (al dan niet PCOS)
    Met de medicatie wordt begonnen na een spontane bloeding bij oligomenorroe of een onttrekkingsbloeding na toediening van progestativa, nadat zwangerschap is uitgesloten.

Anti-oestrogenen
    Deze medicatie is eerste keus bij categorie 2. Het werkingsmechanisme is niet geheel duidelijk, maar lijkt vooral te berusten op verhoogde endogene gonadotrofineafgifte als gevolg van remming van negatieve oestrogeenterugkoppeling op de hypothalamus-hypofyse-as.

Clomifeencitraat (CC)
    De startdosis is 50 mg/dag, per os, gedurende 5 dagen per cyclus, te starten op dag 3-5 eventueel na een progestageen opgewekte onttrekkingsbloeding. Indien geen ovulatie optreedt, wordt in de volgende cyclus de dagdosis verhoogd naar 100 mg/dag. Over het algemeen wordt een maximale dosis van 150 mg/dag (750 mg/cyclus) zinvol geacht. Er zijn echter studies waarbij tot 250 mg per dag en soms 7-10 dagen achtereen clomifeencitraat gegeven werd. Meer dan 5 dagen clomifeencitraat per cyclus en verdere dosisverhoging is niet zinvol. Maximaal aanbevolen duur van de behandeling: 6-12 cycli, mits deze ovulatoir zijn en er een sufficiënte luteale fase bestaat26 27 (bewijskracht B). De medicatie is veilig en effectief: ongeveer 60-85% van de vrouwen wordt regelmatig ovulatoir en 30-40% wordt zwanger. Er bestaat een verhoogd risico (8%) op meerlingzwangerschap 15 21 . De kans op een spontane abortus wordt tussen 13 en 25% gerapporteerd en komt overeen met de cijfers in een onbehandelde infertiliteitspopulatie29 . Er bestaat discussie omtrent een mogelijke relatie met een verhoogde incidentie van neuralebuisdefecten; hiervoor bestaat echter geen bewijs. De zin van combinatie van clomifeencitraat met hCG (triggering van de ovulatie), oestrogenen (bevordering van de cervixslijmkwaliteit) of dexamethason (bij verhoogde bijnierandrogeenproductie) is niet aangetoond. Op de zin van combinatie met metformine bij clomifeencitraat-resistente anovulatie wordt in een volgende paragraaf ingegaan.
    Van clomifeenresistente anovulatie wordt gesproken als er bij de hoogste clomifeencitraatdosering geen ovulatie optreedt en van clomifeen-failure indien een zwangerschap uitblijft na 6-12 maanden ovulatoire cycli bij gebruik van clomifeencitraat. In dit geval is aandacht voor andere fertiliteitsbelemmerende factoren gewenst, vooral indien zwangerschap uitblijft ondanks ovulatoire cycli. Bijwerkingen die onder andere met het gebruik van clomifeencitraat gepaard kunnen gaan, zijn visusklachten, duizeligheid en hoofdpijn.

11. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    NVOG

voorplantings geneeskunde --> anovulatie en kinderwens

12. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Cervixslijm, is het slijm in de baarmoedermond waar de zaadjes doorheen moeten.
    OP de vruchtbare dagen moet dit slijm, vloeibaar en doorzichtig zijn (vruchtbaarslijm noemen de meesten dat), dit kan onder invloed van anti-oestrogenen (zoals clomid) verslechteren, dik, zuur en stug worden. Dan kunnen de zaadjes er niet doorheen, zeker niet als het al geen super zaad is. Dit effect zou kunnen optreden bij 100 en 150mg.

Hier het wetenschappelijk onderzoek:

Stichting Gezondheidszorg Oostelijk Zuid-Limburg, Vroedvrouwenschool, Kerkrade
    Opzet:

Meta-analyse
    Methode:

Relevante artikelen werden opgezocht met behulp van de Medline-database voor de jaren 1980-1996 en het 'Knowledge finder'-opzoeksysteem. Tevens werden de literatuurlijsten van de gevonden artikelen bestudeerd. Alle prospectieve gerandomiseerde gecontroleerde klinische onderzoeken die nauwgezette getallen verschaften, werden geselecteerd en geanalyseerd.
    Resultaten:

Zes artikelen voldeden aan de criteria voor analyse van het effect van clomifeen op het cervixslijm. Clomifeen had een negatieve invloed op de kwaliteit van cervixslijm: in een dosering van 50 mg/dag was de invloed niet significant, maar bij 100 en 150 mg/dag wel ('odds'-ratio respectievelijk 7,90 (95% betrouwbaarheidsinterval: 4,15-15,00) en 7,50 (1,97-28,60)). Vier artikelen voldeden aan de criteria voor analyse van het effect van exogene oestrogenen op cervixslijm van vrouwen die met clomifeen behandeld werden. Toediening van exogene oestrogenen bleek verbetering van dit cervixslijm te geven ('Odds"-raio: 2,87 (1,76 - 4,69)).
    Conclusie:

De invloed van clomifeen 50 mg/dag op cervixslijm is niet significant ongunstig, die van clomifeen 100 en 150 mg/dag wel. Toediening van exogene oestrogenen verbetert dit cervixslijm. Bij de behandeling van patiënten met clomifeen dient het cervixslijm gecontroleerd te worden.

Indien het cervixslijm onder invloed van clomifeen bij herhaling van slechte kwaliteit blijkt te zijn, is dit een belangrijk argument om de clomifeenmedicatie te staken, aangezien de zwangerschapskansen dan extreem laag zijn. In een dergelijk
    geval lijkt het verstandiger om de ovulatie te induceren met behulp van humane menopauzale gonadotrofinen of LH-releasing hormoon.

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Daan: balen dat de Clomid niets doet, ik zou echt het spuiten aankaarten bij je gyn! Heb ik ook gedaan en gezegd dat ik geen vertrouwen had in de 150 mg, voor mijn gevoel zou dat ook geen enkele reactie geven. Gaf de gyn me gelijk in en daarom mag ik nu gaan spuiten.
    Waarom je niet reageert op Clomid kan bijv. ook komen doordat je teveel eiblaasjes op je eistokken hebt zitten. Vandaar dat mijn gyn daar ook bij mij aan dacht en zo'n kijkoperatie (LEO) voorstelde... maar goed eerst maar gaan spuiten en hopelijk slaat dat wel aan!

Bedankt voor de info weer! ;)

@Jupje: balen meis dat je ongi bent geworden. Geloof dat je het vertrouwen bijna kwijt raakt... maar geef niet op, het is heel normaal dat het niet meteen lukt! We duimen allemaal heel hard voor je!

@Linde: wat een fantastisch nieuws zeg!! Aan het eind van de week kun je hier gewoon melden dat je zwanger bent! ;)

@Mvdk: veel succes bij de fm, ben benieuwd!! Hoop op goed nieuws!

@Miranda: balen meis, 50 mg definitief van de baan dus. Ik moet ook weer aan de provera, 10 dagen is inderdaad lang! Weer 10 dagen kwijt... Maak je geen zorgen, 100 mg Clomid is nog steeds een redelijke dosis die bij veel meiden wel aanslaat.

14. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    @ krullie
    is LEo t zelfde als ovarian drilling?

en hoe zit dat dan precies met die eitjes en die reactie op clomid?

want ik had wel heeeeeeeeeeel veel kleine follikeltjes.....

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    zo dat was veel info. heb het gelezen en denk dat ik het nu wel een beetje snap:

clomid zorgt voor een goed eitje, maar clomid kan een negatieve invloed hebben op het baarmoederslijm wat weer nodig is voor een goede innnesteling...
    dus als ik het begrijp kan een hogere clomid dosis enerzijds voor iets goeds zorgen terwijl het aan de andere kant weer een soort van probleem met zich mee brengt...
    want ja, heb je eindelijk een goed eitje, en dan is de rest niet optimaal... mmmm, dat is niet echt opbeurend. ;) haha

en daarbij komt ook nog eens dat de guppies van vriendlief niet goed zijn... nu heb ik helemaal het idee dat ik met clomid geen kans maak...

pfff, volgens mij is dit het moment dat ik moet lezen dat iemand door clomid 100 zwanger is geworden terwijl manlief slechte zwemmertjes had...

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Daan: ja dat is drilling! Dan branden ze eiblaasjes weg waardoor alles weer gereset wordt als het ware en Clomid dan opeens wel kan aanslaan. Vraag me niet precies hoe dat werkt, het schijnt zo te zijn.
    Maar ook hierbij geldt:
    Er worden veel goede resultaten geboekt met LEO, veel vrouwen krijgen even een eigen cyclus zonder hulp of reageren wél op Clomid met succes. Maar zoals altijd zijn er ook vrouwen die geen baat hebben bij een LEO en alles voor niets was...

@Miranda: dubbel is dat he!! Ik zou dit zeker allemaal aankaarten bij je gyn. Zeker als de zwemmertjes van je man niet optimaal zijn, wordt het jullie nog moeilijker gemaakt naar gelang de dosis Clomid hoger word.
    Wellicht is IUI dan een optie.

17. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    Misschien is het een idee om dan IUI te doen, dan omzijl je het slijmin de baarmoedermond omdat het zaad dan direct in de baarmoeder terecht komt.

Er is een verschil tussen slijm in de baarmoedermond (cervixslijm) en
    baarmoederslijmvlies (endometrium in de baarmoeder)

Cervixslijm moet vloeibaar, doorzichtig en dun zijn (vruchtbaarslijm) dit kunnen sommige mensen zien aan hun afscheiding.
    De gyn kan de Ph opmeten op de dag van de ovulatie, door wat slijm op de zuigen en dan op een papiertje te doen.
    Of er kan een samenlevingstest gedaan worden, dan moet je vrijen een dag tevoren en dan kan de gyn kijken of en levende zaadjes aanwezig zijn in het slijm (onder de microscoop).
    Clomid 100mg en 150mg heeft bij redelijk veel vrouwen een nadelig effect op dit slijm!

Endometrium, baarmoederslijmvlies, binnenbekleding van de baarmoeder moet juist lekker dik zijn, minimaal 7mm.
    dit kan worden opgemeten met de echo.

is het zo duidelijk?

18. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ De zwangere onder ons gefeliciteerd echt super voor jullie en nu maar hopen dat de rest van ons gauw mogen volgen.

Ik heb ff een beetje jullie verhalen gelezen over hoe en wat.Best heftig af en toe om de pijn en verdriet te lezen van de meiden onder ons.Gelukkig hebben we elkaar om een beetje getroost te worden en elkaar weer ff op te beuren.En natuurlijk ook om de leuke momenten met elkaar te delen.

We hebben afgelopen donderdag het zaad ingeleverd en ga ff morgen bellen of ze de uitslag al binnen hebben? Best wel spannend of de zwemmertjes van me vriend goed zijn. En dan maandag 2 april om 10.15 een gesprek met de gyn spannend.Mijn cyclus is altijd netjes om de 28 dagen en voel ook me eisprong.Met me dochtertje was ik met 6 maanden in verwachting en nu zijn we al bijna 1.5 jaar verder en heeft het nog niet zo mogen zijn dat er een 2e wondertje op komst is

ik heb ff de lijst aangepast want er stond 1e kindje maar het word voor een 2e kindje.

MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03
    Daanxyz
    : 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03
    LindeDD:
    1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, 26-03 uitslag bloed prikken
    Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek:
    2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg

Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 2e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    het word langzamerhand steeds duidelijker ;)
    nog 1 ding vraag ik me af
    slijm in de baarmoedermond (cervixslijm) moet dus goed zijn om de zaadjes goed te vervoeren naar hun bestemming.
    baarmoederslijmvlies (endometrium in de baarmoeder) moet goed zijn om een bevrucht eitje in te nestelen...

heeft clomid nou negatieve invloed op het slijm in de baarmoedermond of op het slijm in de baarmoeder zelf? (of op beide??)

want als het gaat om het slijm in de baarmoedermond dan zal Clomid + IUI dus de oplossing zijn?? (even kort door de bocht gezegd ;) )

slijmerig verhaal dit, haha :p

20. mrdam

mrdam Actief lid

16 mei 2011
    141
    0
    0
    hoi meiden

vandaag me gynacoloog gesproken en die zei dat de primolutkuur geen kwaad kon nu ik zwanger ben, dat het geen invloed heeft op het vruchtje.
    volgende week vrijdag moet ik bij dr langs zal ik wel een inwendige echo krijgen zouden ze zo ook kunnen zien hoe ver ik ben?

moefoe: hoe is het met jou: hoe voel je je ,geen bloed meer gezien?

khoop dat er snel nog meer meiden zich melden met alleen maar goed nieuws

Deel Deze Pagina