@Miranda: woehoeeee!! Ongelooflijk Geweldig meis!! Zo spannend he!!! Je baarmoedrslijmvlies is superrr! Stel je voor, straks is het in 1x raak joh!! Zou zomaar kunnen @Guus: vruchtbaarslijm is volgend mij belangrijk omdat het een teken is dat het zaadjes doorlaat. Op andere momenten in je cyclus is het slijm soort van vijandig en zuur en sterven zaadcellen voordat ze bij je baarmoeder aankomen. Dagen rond je eisprong dus niet. Mocht het nou komende ronde weer niet raak zijn, zou ik daar eens navraag naar doen. Sommige vrouwen hebben een te hoge zuurgraad van het slijm waardoor de zwemmertjes snel sterven.
sorry was de hele dag weg, dus heb vanmorgen alleen even snel gepost en niet verder gekeken, julia, meis wat balen zeg! kan hij inderdaad niet verstopt zitten ? pff ik duim voor je meid! kon hij niet al gesprongen zijn ? @all... nu zit ik even te denken over het klus schema P) als we er vanuit gaan dat het eitje doorgroeit, dan mag ik maandag misschien pregnyl zetten... heb ik dan dinsdag de iui? of woensdag? want ik zit even met het dilemma: wanneer klussen... wat voor een iui moet het zaad niet te lang opgespaart zijn en ook niet te kort... wanneer raden jullie me aan te klussen.... en na de iui wil ik zelf ook nog gaan klussen... want ja het wordt wel ingebracht maar voor de zekerheid wil ik er dan nog wel wat extra bij doen zeg maar, dan kan het daar niet aan liggen...
Op het moment dat je de pregnyl zet moet je daar 36 tot 40 uur bij optellen en dan krijg je IUI. Dat gaat volgens mij wel nauwkeurig, Ukkie kan je hier meer over vertellen denk ik. Bij zwakker zaad is klussen om de dag het beste. Als je woensdag iui hebt, maandag voor het laatst klussen denk ik dan. Na de iui kun je onbeperkt klussen geloof ik Spannend heee!
ik heb net even een theorie bedacht... als mijn eitje maandag groot genoeg is mag ik maandag avond denk ik pregnyl zetten... 36-42 uur na pregnyl krijg je iui, dus dat ik dan woensdag... in mijn foldertje staat dat bij de man 1 tot 3 dagen onthouding is aan te raden, wij gaan lekker gemiddeld denken dus houden 2 dagen aan... als vriendlief woensdag zijn zwemmies moet inleveren, dan moet hij dus dinsdag en maandag niet ''lozen''... dussss, we gaan morgen nog zelf klussen, en dan pas na de iui weer zelf klussen... want ik wil de guppies kwaliteit natuurlijk zo goed mogelijk! en nu maar hopen dat mijn eitje/pregnyl/iui vooruitziende blik klopt want ja, straks mag ik dinsdag ofzo pas pregnyl doen... jeeee wat klets ik vaag
Miranda... Wat een goed nieuws !!! De IUI volgt (bij ons ziekenhuis) ca. 24/36 uur na de pregnyl en je eitje springt tussen de ca. 36/42 uur na je pregnyl. De zwemmers van mijn vriend waren heeeeel wisselend. Eerste IUI 1 dag "onthouding" gehad en toen hadden we maar 2,6 miljoen, na het bewerken van het zaad (filteren ze de slechte/afwijkende eruit) nog maar 0,6 over, bij 0,5 of lager blazen ze de IUI af. We hadden toen maar 1 dag onthouding omdat we alle klus momenten wilde gebruiken.. De tweede IUI hadden we 3 Dagen onthouding, 97 miljoen zaadjes, na behandelen nog ruim 20 miljoen. Nou heeeeeel veel succes en hopelijk gaat de IUI deze week door !!! Dikke knuffel
@miranda, aah wat spannend!! bij onze iui was het zo dat ik idd bijv op maandagavond de pregnyl moest zeten en dan woensdag de iui had. Ik zou idd vandaag liefst een beetje op tijd nog klussen en het dan even opsparen.. En na de iui even wachten en dan bijv 's avonds even bijklussen en de volgende avond en de volgende maar eerst de fm morgen maar
krullie; ja, dat ga ik zeker doen, ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is!! Ik gebruik trouwens wel pre seed, dit regelt de zuurgraad ook volgens mij.. maar even vragen kan zeker geen kwaad! Ik ben gisteren trouwens bij de acupunctuur geweest, voor een vruchtbaarheidsbehandeling. Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet toch?
nou ladies, we doen het als volgt: we klussen vandaag zelf nog... en dan tot de iui niet meer. (als alles door gaat natuurlijk, ik ga nu uit van morgen de pregnyl, maar misschien loopt dit wel anders ) en na de iui natuurlijk nog vaak zelf @guusje, interessant! zou je eens willen uitleggen hoe en wat er dan gebeurt bij zo'n behandeling voor vruchtbaarheid?
spannend Miranda! ik hoop dat je inderdaad morgen de pregnyl mag zetten! Duim duim! Je gaat gewoon liggen op een soort massagebank. Dan zet hij in je liezen 2 naaldjes, in je handen, op je buik, bij je enkels en op je voeten. Dan worden er soort elektroden erop aangesloten en voel je kleine schokjes, zeker niet pijnlijk. Dan blijf je zo een half uur liggen, met ontspannende muziek, en dan is het klaar! woensdag nog een keer terugkomen en dan is het klaar voor deze maand. Gisteren had ik trouwens mijn eisprong, het schijnt dan het beste te zijn voor de acupunctuur. Ik ga wel vaker naar hem toe, voor andere dingen dan, meestal werkt het wel goed bij mij. hopelijk dit ook!
Allemaal goed bedacht Miranda!! Denk dat je ei morgen groot genoeg is om 's avonds nog een keer 100eh te spuiten en de pregnyl te zetten. Daar krijgt je ei ook nog een boost van dus issie wel rijp genoeg alsie 40 uur later springt! @Guus: interessant!! Heb daar wel vaker van gehoord ja! Hoop dat het helpt! Baadt het niet, dan schaadt het niet!
@miranda, succes vandaag!! @guusje, ik liep ook bij een natuurgeneeskundige, zij deed een iets andere behandeling maar het resultaat kwam op hetzelfde neer. Ook ik denk baadt het niet schaadt het niet! en ik ben toch zwanger Hoop dat het voor jou ook dat resultaat geeft
@miranda Heel veel succes vandaag!! Jullie eerste echte kans! Hoe geweldig! We gaan gewoon een 100% score!Meteen raak! Bam!! Ik duim voor je! @guusje klinkt goed! Alle beetjes helpen toch! @ukkie hebben jullie het al gevierd? Al mensen verteld? En ben je zelf al een beetje gewend aan het idee??? @all vandaag weer een vage FM gehad.... Er zat nu wel weer een eitje van 13mm links... Of hij is dus gewoon blijven hangen... Of hij heeft last van het jojoeffect of ik heb vrijdag net voor de FM toch een eisprong gehad en daarom was hij niet te zien en zien we nu het laatste beetje van het gele lichaam? Echt vaag he. Iemand ervaring mee? Donderdag weer voor een FM terug en dan is het denk ik toch afwachten. Vrijdag gaan we ook op vakantie dus dat komt goed uit. Weten jullie precies hoe het zit met de eispring en het gele lichaam? Volgens mij is het zo dat als je een eisprong hebt je follikel knapt en dus leeg gaat en dat daarna het gele lichaam weer groter wordt doordat het wat vocht opzuigt en daarna verdwijnt. Hangt me iets van bij dat de gyn dat laatst zei... Weet iemand hoe dit precies zit? Ben benieuwd naar jullie mening!
Julia; nou, wel weer goed nieuws dat er iets te zien was toch? Ik heb daar verder echt0 verstand van dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry! Hopelijk weet je vrijdag dan meer!! SPannend hoor!
@Miranda succes...! Hoe is het gegaan? @ iedereen: Voor mij vandaag weer een foute dag. Alles wat ik eet of drink komt er uit, hierdoor behoorlijk veel hoofdpijn. Volgende week weer naar de VK toe, hopelijk is alles dan goed. Ga me toch wel zorgen maken (vreemd genoeg) Houdt iedereen het nog een beetje vol met de hitte?
Juliave.. Ja we hebben het onze ouders verteld, was een erg leuk moment. Het besef begint een beetje te komen... Ben wel heel bang dat het misgaa, daarom ben ik nog niet al te blij uit zelfbescherming.. 11 September eerste echo... Vriendlief stuurde een sms: Als de eerste echo goed is wil ik het aan iedereen vertellen want ik kan nu al bijna niet meer mijn mond houden Hihi sweeeet !
@ukkie, ach wat lief! @kimmuh, joh je hebt het echt goed te pakken he, hopelijk geld voor jou ook de 3 maanden als de plostelinge verbetering.. Sterkte! @juliave, ik snap ook niks van dat gele lichaam dus kan je er niet mee helpen sorry.. Wel heb ik ook een keer gehad dat m'n eicelletje weg was met de ene echo en met de volgende er ineens weer een grotere aan de andere kant dat die er daarvoor echt niet was.. Toen wisten ze ook niet zeker wat er nou aan de hand was en moest ik gewoon terugblijven komen tot het duidelijker werd. uiteindelijk is toen dat nieuwe eitje wel doorgegroeid. hoop dat het voor jou ook gauw duidelijker word @miranda, nou??