Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    @ Miranda

T kan op beiden n effect hebben! Maar heel duidelijk is de verandering van t cervixslijm en dat kan je gyn dus checken (moet iig 1x gebeuren bij 100/150mg) met een papiertje wat moet verkleuren.

Het endometrium kan heel makkelijk opgemeten worden met de echo!
    En als dat dik genoeg is is er niks aan de hand!

Bespreek n. Keer iui met de gyn!
    Maar t is natuurlijk wel belangrijk dat er eerst een ei kont!
    Zonder ei heeft iui geen zin!!!

2. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Daan: Pfoe, wat een informatie! Van de getallen word ik niet echt vrolijk, 30-40% Wordt zwanger met Clomid? Lees trouwens wel verschillende dingen daarover. In de informatie die ik heb meegekregen van de gyn staat 5 op de 10, dus 50% :).
    Het verhaal van het slijm wordt wel goed duidelijk zo :).

@Mrdam: Fijn dat de primolut geen nadelig effect heeft. Dat zal een opluchting zijn! Volgens mij kunnen ze op een echo wel goed zien hoever je bent. Spannend hoor, die echo!

Ik zit nog erg in de zenuwen. Had gisteren en eergisteren wat roze/bruine afscheiding dus ben heel erg bang dat dat een voorteken van de ongi is... Hopelijk blijft het nu verder weg!

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    En nog even een update:

MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03
    Daanxyz
    : 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03
    LindeDD:
    1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, NOD: 29-03
    Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek:
    2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg

Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 2e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

4. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een hoop berichten weer!
    Daanxyz, thanks weer voor alle info..
    @lindedd, ik ben heel hard aan het duimen voor je dat je ongi wegblijft!!

@mrdam, gelukkig kon die primolut geen kwaad! Dat was vast een opluchting.. Ik denk dat ze wel een beetje kunnen zien hoe ver je bent,
    maar op dat gebied heb ik (nog) geen ervaring:)

@miss miranda, ik denk dat clomid + iui inderdaad een oplossing voor jullie zou zijn, dan hoeven de zaadcellen 'minder moeite te doen'..
    Idd slijmerig verhaal :D ach ja soms zijn de details nodig he ;)

@semmy, wat spannend dat je moet wachten op de uitslag van de cellen van je vriend!! Wij kregen de uitslag altijd dezelfde dag, dat scheelt weer een hoop zenuwen! Laat je ons weten wat ze zeggen?

@all, ben net terug van de fm. Weet nog niks, baarmoederslijmvlies was goed voor nu(6mm) maar er waren heel veel kleine eicellen en maar 1 van +/- 10 mm. Maar ja het is d11 dus misschien groeit het nog. Vanmiddag bellen ze met de uitslag, ik ben benieuwd! Wel een beetje raar, ze keek in de computer en zei oh ik zie dat we vorige keer te laat waren met de inseminatie. :( Dat idee had ik toen zelf ook maar dat werd niet bevestigd of ontkent.. Nou ja hopen maar dat het deze ronde wel goed gaat..

xx

5. Cintsa

Cintsa Actief lid

Dec 8, 2011
    295
    0
    0
    Hoi meiden!

@Daan...idd fijn die info over clomid..ik ben er (nog) niet mee bezig, maar ja de kans is groot dat ook ik aan de clomid moet..

@Lindedd..hopelijk blijft je menstruatie weg..en was de roze/bruinige afscheiding een innestelingssymptoom!!Ik zal ook voor je duimen...

@Mrdam..wat fijn dat de primolut geen kwaad kon...kan me voorstellen dat je daar toch wel een beetje zorgen over maakte..Idd op een echo kunnen ze wel zien hoe ver je bent...

@Semmy..spannend die uitslag bij de gynaecoloog..maar als jullie al een kindje hebben..weet je iig wel dat je zwanger kunt raken!!Dat moet toch wel hoop geven..

@Mvdk..hmzz wat vervelend dat ze de vorige ronde te laat waren met de inseminatie..is toch weer een ronde verloren...Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen idee van heb hoe dik je baarmoederslijmvloes moet zijn en wat een goede grootte is qua follikel..ik zal er de komende maand ook achter komen..

@All..ik ben aan het wachten op mijn menstruatie..zit nu op dag 27..nog geen verschijnselen dat het komt, maar ja meestal is het ook dag 28 of 29...Kan nu natuurlijk anders zijn na de vmk..Ik hoop maar dat het gauw komt..ik wil graag beginnen met die cyclusanalyse...ik zie er best tegenop allemaal..dus laat het maar gauw beginnen..

Nog even in het zonnetje gaan zitten en dan dadelijk aan het werk..wat doen jullie voor werk meiden??

Groetjes Liz

6. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @ all, nou gyno heeft net gebeld, ze kon er verder niks over zeggen, vrijdag weer terug voor een volgende meting. Tot die tijd maar heel hard hopen :)

@liz82, het komt gauw genoeg dat je er veel over weet, liever niet natuurlijk maar ja als het nodig is moet het maar he :) kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, het enige wat je kan doen, denk ik, is het maar gewoon over je heen laten komen en hopen op een wondertje:)

xx

7. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @mrdam dat is fijn nieuws over die primolut kuur. spannende week ga je tegemoet, ik zou denk ik ook onzeker zijn maar we moeten denk ik ook maar een beetje vertrouwen op wat die gynaecologen allemaal zeggen,,, zij zijn er tenslotte voor afgestudeerd… ik ben benieuwd meid!

@daan, bedankt voor alle informatie, ik ga het de volgende keer zeker allemaal bespreken met mijn gyn. Maar de zwemmertjes van mijn vriend moeten nog een keer gecheckt worden, en als het dan nog steeds slechte resultaten aangeeft zouden we zoiezo in gesprek met de gyn en wilde ze de mogelijkheden bespreken zei ze, dus dan zal zij denk ik ook wel met iui komen… we zullen zien. Tot die tijd maar vol goede moed een volgende ronde in en afwachten wat de tijd met zich meebrengt.

@lindeDD, en hoe gaat het, nog steeds ongi vrij, ik hoop het!

@mvdk, oeh spannend ik ben benieuwd naar de fm van vrijdag, mijn duimen draaien

@liz wachten duurt altijd lang ;) ik hoop dat je snel ongi bent zodat je aan het traject kunt beginnen, dat geeft misschien ook wat meer rust

@moefoe, hoe is het met jou? ben benieuwd na die bloeding

xx

8. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Dames,

Vanmorgen vroeg nog een test gedaan, en toen verscheen er weer 2 duidelijke strepen. Dus ik was hoopvol. Toen de verpleegkundige gebeld. En ik vroeg hoe lang kan dat hcg nog in je urine zitten? 2 weken zei ze. Zij begreep mijn onzekerheid en zei. Kom maar even langs voor een bloedtest. Als ik nog voor 11 uur er zou zijn zou ze `s middags al de uitslag hebben.

Toen 2 uur gewacht bij de telefoon en ze zei: jou waardes zijn zo hoog als je zou verwachten bij een zwangerschap van 4-6 weken.
    Dus dat is goed nieuws. Ik zei ben ik nou zwanger of niet, toen zei zij je mag zeggen dat je zwanger bent!
    Maar om helemaal zeker te zijn moet ik donderdag ook nog bloedprikken. Dan gaan ze die uitslagen met elkaar vergelijken. En dan moet ie gestegen zijn. Dan is het ook een gezonde zwangerschap.

Maar vooralsnog goed nieuws!!:D

9. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @ moefoe... :D wat een vrolijk nieuws! gelukkig meid je kan weer opgelucht ademhalen... hou je ons op de hoogte donderdag??

@iedereen...

er spookt de hele dag al iets door mijn hoofd... ik hoor overal dat iedereen met clomid dit slikt op dag 3 tm 7... gek genoeg moet ik het volgens mij gyn dag 4 tm 8 slikken... ik vind dit zo gek... waarom is dat bij mij anders? kan dit gevolgen hebben? zou het beter zijn om op dag 3 tm 7 te gaan slikken? :(
    wat voor verschil maakt dit???
    want ik kan opzich zelf natuurlijk gewoon op dag 3 beginnen ipv dag 4 als dit beter is...
    ik wil graag jullie mening hierover;) (heb et er in het ZH nog niet over gehad trouwens)

liefs

10. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Het maakt niet zoveel uit!
    Cd 3 4of 5 starten!
    Hoe eerder hoe meer kans op meerdere follikels begreep ik!
    Officieel is dag 5 de start dag!

11. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    MissMiranda: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, FM: 22-03
    Daanxyz: 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03, geen reactie op clomid 100mg, 30-03 opnieuw controle (laatste deze ronde).
    LindeDD: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, NOD: 29-03
    Mvdk: 1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje: 1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek: 2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg
    Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 2e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

12. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Moefoe: Wat een goed nieuws! Nu duimen dat de waardes donderdag weer gestegen zijn! Wel fijn dat je nu niet tot volgende week vrijdag hoeft te wachten.

Ik had vanochtend weer wat bruine afscheiding, na gisteren niks te hebben gehad... Weet echt niet wat ik er van moet denken, dus maar gewoon afwachten. De ongi begint bij mij meestal wel zo, maar hoop dat die toch uitblijft :).

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Moefoe: meid wat een fantastisch nieuws!! Gelukkig maar zeg, dan is het gewoon een flinke innestelingsbloeding geweest. Op naar de eerste echo!

@Miranda: elk zh en elke gyn denkt er weer anders over... weet niet of het veel uitmaakt. Je kunt net zo goed van dag 3 t/m 7 slikken als je dat beter lijkt.

@mvdk: jammer dat er nog niets te zeggen viel of het aanslaat! Even afwachten maar weer! Het kan ook dat je nu 100 nodig hebt ipv 50...

@Linde: dat klinkt veel belovend zeg! Spannend. Duimen draaien! Dat zou toch fantastisch zijn als je zwanger bent!

@Liz: snap dat je graag zsm wilt beginnen met je cyclysanalyse! Maar aangezien je ook nog steeds elke maand een mooie eisprong schijnt te hebben, kan het toch ook zomaar zijn dat je zwanger bent ;) Dat zou toch super zijn, is de MMM helemaal niet meer nodig ;)

@All: hier terug van de 3e fm. Zoals verwacht niets te zien en kan morgen het recept voor Puregon en Pregnyl inleveren bij de apotheek. Ben benieuwd wanneer ik alles op kan halen, krijg een behoorlijk pakket mee geloof ik. Vrijdagmiddag prikinstructie, brrr!! Ben echt bang voor naalden, hoop dat het me alles mee gaat vallen.
    Nu weer beginnen met de provera om mijn menstruatie op te wekken...

14. semmy26

semmy26 Actief lid

Feb 17, 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Moefoe:dat is wel een hele geruststelling en kan idd een goede innestelling geweest zijn.En hoe waren je waardes gisteren?

@Linde:ennnn???? zie dat je 1 dag overtijd ben spannend.

@Krullie: jeetje balen zeg meid!! Ohh dat lijkt me ook niks jezelf te moeten prikken, maarja op een moment moet je je over je angst heen zetten het is niet anders.Ik ben ook geen held hoor met naalden:$

@mvdk:spannend zeg mijn duimen draaien ook voor je.

@all: Heb gisteren me ha gebeld en de assistente kon me wel vertellen dat de uitslag binnen was, maar dat de uitslag bij de gyn besproken gaat worden.Ze had er zelf niet zoveel verstand van en durfde ook niks erover te zeggen.Dus het is ff afwachten tot a.s. maandag...zucht.
    Gisteren naar het ziekenhuis geweest heb een pijnprik in me schouder gekregen(heb een ongeluk gehad met me fiets vorig jaar augustus) en deze viel me echt zwaar tegen wat een pijn deed dat zeg.Moet nu een week verplichte rust houden.

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Krullie: Spannend dat je met spuiten mag gaan beginnen! Hopelijk slaat dit wel goed aan. Ik snap dat je het eng vindt, maar dat zal na een paar keer wel minder worden.

@ Semmy: Balen dat je tot maandag moet wachten :(. En wat vervelend van je schouder. Hopelijk werkt het wel.

Ik ben nog niet ongesteld, had vanochtend wel weer wat bruine afscheiding. Ik durf nog niet te testen, dus we wachten nog even af :).

16. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Spannend linde! Ik snap dat je niet durft te testen! Had ik ook!
    Uiteindelijk toch ongi geworden! Helaas:(
    Maar ik hoop voor jou beter nieuws!
    Hou t in de gaten!

Krullie! Ben benieuwd hoe t duiten je bevalt!
    Als ik morgen geen eitjes heb ga ik t ook vragen!
    Stomme clomid!

17. Cintsa

Cintsa Actief lid

Dec 8, 2011
    295
    0
    0
    Hey allemaal!!

@Moefoe..Wat SUPER zeg...dat klinkt allemaal heel goed.......

@Linde, ik ken dat gevoel..dat je niet durft te testen.ik heb al zo vaak getest en altijd omowit:( De laatste cyclus was ik een week overtijd(en achteraf dus ook zwanger heel pril) maar heb ik niet getest..ik durfde niet..en ik had voor mezelf besloten ..okay na het weekend ben ik anderhalve week overtijd dan test ik..helaas t weekend toen een vmk gehad..
    Dus ik ben ook iemand die afwacht..

@Krullie..kan me voorstellen dat je wel tegen het spuiten op ziet..maar de meeste valt het toch mee en is het vooral in het begin ef eng..

@Miss Miranda..ik kan je niet helpen meid met dat slikken van de clomid, ben er zelf (nog) niet mee bezig..Ik zou ook in het zkh even navragen aan de gyn waarom hij/zij er bij jou voor heeft gekozen om op dag 4 te beginnen..misschien is dat het protocol daar in het zkh, of het is gerelateerd aan jouw cyclus??

@Daan..raar he dat die clomid niks lijkt te doen..ik hoop voor je dat t toch gaat werken en anders idd voor jezelf opkomen!!Vragen aan de gyn. hoe nu berder..

Ik ben hier nog steeds op mijn menstruatie aan het wachten, dag 29 vandaag..Mijn cyclus is normaal tussen de 26 en 29 dagen..dus ben beniuewd wanneer het komt..soms wel krampen al..dus zal misschien vandaag nog komen..Hoop alleen niet dat ik nu na die vmk na 2 jaar ineens ook een onregelmatige cyclus ga krijgen...
    Vind het spannend allemaal...

Gr Liz

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Semmy: balen dat je de uitslagen nog even moet afwachten... inderdaad vertellen ze dat liever persoonlijk dan over de telefoon.

@Linde: oeh spannend zeg!! Hoop dat het uitblijft! Snap dat je niet durft te testen, maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoor! Dus ik zou zeggen: testen! ;)

@Liz: ben benieuwd of je vandaag ongi wordt... misschien niet!! Ga je snel testen dan??

@Daan: als er morgen op de echo niets te zien is, moet je zeker naar het spuiten vragen! Ik heb ook gekregen, dus lijkt me dat ze daar bij jou (nu je al 2x Clomid hebt geprobeerd) ook niet moeilijk over doen.

19. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    1,782
    0
    0
    veehoudster
    hoi Meiden

moefoe, wat een goed nieuws !!!!!!!!!!! ben zo blij voor je !!
    maar snap je onzekerheid zeker wel hoor, je voelt je toch onzeker na zoiets.

semmy, op zich wel fijn dat ze het persoonlijk willen vertellen, maar wel balen dat dit pas na het weekeinde is

linde, snap heel goed dat je niet durft te testen, ikzelf sta ook telkens te shaken tijdens het wachten.

miranda, is bij iedereen anders de begin dag, ik start altijd op dag 3 maar een vriendin van mij zit bij dezelfde gyn en zij start dag 5, waar het m in zit weet ik niet.

krullie, veel succes met spuiten !!

daan, wat vervelend dat de clomid niet lijkt te werken :(, hoop dat spuiten ook voor jou iets kan betekenen, gewoon bij de gyn aankaarten met een boel tranen erbij nemen ze je wel serieus.

mrdam, hoe gaat het met je, geen last van misselijkheid ??

mvdk, dinsdag een FM gehad las ik, heb ik eroverheen gelezen hoe het ging :)

liz misschien toch een testje doen morgen ??, hoop zo dat je ongi 9 mnd uitblijft ;)

jupje, hoe gaat t met je ??

maandag gesprek gehad bij de gyn, hij had het over IUI, maar vond dit toch een stap te ver omdat ik een goede eisprong heb bij de clomid, nu nog 3 x met clomid 50 mg proberen en dan weer een afspraak bij de gyn. gister stond er nog niets op de ovutest, vandaag een dikke streep, dus het eitje springt 1 deze dagen !!

20. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @vlekkengek, Spannend!! Hopelijk lukt het deze ronde gewoon en hoef je niet eens te kijken naar een volgende stap:)

@krullie, balen dat de fm weer tegenviel maar fijn dat je mag beginnen met spuiten, heb je toch weer meer kans misschien..
    Ik heb zelf vorige ronde een spuit moeten zetten bij mezelf, was ook de eerste keer ooit en het viel reuze mee!! :D het voelde een beetje onnatuurlijk om te doen maar toen ik me daar eenmaal overheen gezet had ging het prima. Komt bij jou ook vast goed:)

@liz, ik hoop ook voor je dat je ongi wegblijft, duimpjes blijven draaien!

@lindedd, ik durf ook telkens niet te testen, soms is het niet weten beter als weten dat het niet gelukt is, maar je weet maar nooit, misschien is het nu wel gelukt!! ik hoop het voor je.

@semmy, jammer dat je de uitslag nog niet kon horen, maar als zij er geen verstand van heeft is het maar beter ja, anders klopt het straks niet wat ze zegt.. Sterkte met je schouder!

@ moefoe, super dat de waarden goed waren, hoe zijn ze vandaag??

@all, ik ben keurig, heel geduldig (ahum) aan het wachten op de fm morgen. Heb vanochtend even een ovutest gedaan want het gaat me natuurlijk geen 2e keer gebeuren dat ze te laat zijn ;) en daar kwam uit
    dat ik nog geen lh piek had, maar wel nog geen ipv geen pk dus misschien zit er dan toch een eisprong aan te komen?? Ik hoop het!
    Morgen weet ik meer..

xx

Share This Page