Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ukkie, wauwie meid! super om zo'n mooie echo te zien... ! en leuk dat je familie zo blij was. wisten zij van de hele mmm? of wisten ze niet dat jullie er mee bezig waren?

Guus lieverd kop op meissie... je bent hartstikke sterk en het komt echt goed op een dag... niet opgeven, ik ga ook door, jij ook! bij ons lukt het ook ooit hoor!!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks Miran! Ja toch, het MOET!

Net terug uit het ziekenhuis, zowel links als rechts een ei van 18x19 dus morgen alweer de pregnyl zetten. Wel weer goed 2 eitjes, hopelijk wordt dit hem! Alleen bsv was nog wel erg dun, maar ze zei dat het wel goed Ou komen.. Laten we daar maar van uit gaan dan!

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Guusje.. Succes met je meting!

Krullie & Miranda.. Mijn ouders wisten het wel de familie wist van niets. Ik en mijn vriend zijn bijna 8 jaar samen dus iedereen had wel een vermoeden dat wij bijna zouden stoppen met de pil. (Dat hebben we ze ook allemaal wijsgemaakt :p) Dus de verassing was nu extra groot...

Krullie.. Mijn gyn zei ook al die extra echo is echt heel leuk want dan zie je echt heeeel veel verschil met deze echo :)

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    #3124 citroen, 10 sep 2012
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
    waar is ons lijstje ? :p

en hoe is het met juliave, al een tijdje niet gezien hier... op vakantie toch ?

ik zat zo te denken... wie zijn er van ons groepje nou allemaal nog niet zwanger??

- Guusje
    - Mvm
    - Juliave
    - Saskia (kletst die nog mee?)
    - ik

meer? imno kletste hier eerst ook mee maar ik ben een beetje kwijt hoe dat nou zit... haha

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    #3125 citroen, 10 sep 2012
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
    woow guusje wat goed, 2 mooie eitjes!!
    ik duim voor je :)

Ik heb trouwens gister het boek de babyplanner uitgelezen!
    heel leuk boek vind ik, zeker voor meiden in de mmm...
    tip van de dag;)

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks Miran! Ik ook voor jou! Kom maar met de ongi voor je, en dan hup, beginnen!

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @all... ik zit weer ergens over in... iemand (noem haar even truus) die het van mij weet heeft een kennis die ook IUI heeft gedaan... en truus heeft aan haar kennis verteld dat wij IUI krijgen omdat de zwemmers van vriendlief 2x niet goed bleken, beide keren ongeveer 4 miljoen....
    en toen heeft die kennis tegen truus gezegt dat je met 4 miljoen zwemmers totaal geen kans maakt met IUI en dat ik al lang in het IVF/ICSI traject hoor te zitten.

dus nu maakt ik me hier zorgen om... bij mij in het ziekenhuis zeggen ze dat de ondergrens voor IUI 1 miljoen is na bewerking van het zaad...

kan iemand mij geruststellen of vertellen waar ik aan toe ben? ;)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

He Miran!

Dat is het lijstje wel zo’n beetje ja geloof ik. Juliave ging op vakantie voor 4 weken, maar die vakantie is volgens mij toch wel weer voorbij…
    Ook MvM kan elk moment terugkomen denk ik.
    En Imno nam even rust van alle behandelingen…

Bijna de provera klaar en wachten op je ongi! Ga nu zooo voor je duimen!
    Babyplanner is een goed boek he! Heb ook het boek “Paaseitjes tellen in het AMC” een soort gelijk verhaal, wel iets meer intens qua emoties vind ik, hoofdpersoon heeft 5 jaar lang geduld moeten hebben…
    Ook wel een aanrader hoor!

En lieve schat, ik wil je graag gerust stellen, maar ik kan je er geen antwoord op geven… ook via google wordt je niet echt veel wijzer van de aantallen zwemmers die nodig zijn voor bepaalde behandelingen.
    Vraag het je gyn bij de volgende echo of stel je vraag hier op het forum bij topics voor ivf/icsi.
    Die ondergrens van 1 milj voor iui klopt volgens mij wel. Met 4 miljoen lijkt je mij volgens mij nog een goeie kans te hebben hoor. Bij 20 miljoen hoef je in principe al geen iui meer want dan moet het zelf lukken!

Wel vind ik (maar dat weet je al) dat het zh niet altijd volgens protocol moet werken, maar ook individueel naar mensen moet kijken. Zo had je gewoon met een hogere dosis puregon moeten starten en toen 50 niets deed, al meteen naar 100 moeten gaan bijv. Zeker omdat je ook niet op Clomid reageert, heb je hogere dosis Puregon nodig. Daardoor vind ik wel dat er meerdere rondes onnodig verspild zijn….
    Mocht je nou met 4 milj echt in een ivf traject al zitten (icsi volgens mij niet, dat is bij heel weinig zaad en weinig bewegend) en het zh heeft hier nooit wat over gezegd, dan zou ik toch wel overwegen om een ander zh/kliniek te gaan zoeken…

Maar vooralsnog ga ik er helemaal vanuit dat het nu aan gaat slaan en je een eitje gaat krijgen! En van die 4 miljoen lukt het er echt wel eentje om die eindstreep te halen!!

@Guus: waauw wat reageer je toch goed op Clomid zeg! En dat blijf je doen ook!
    Nou ik hoop dat alles nu goed is en het nu lukt!!! Dat baarmoederslijmvlies komt wel goed, dat heeft nog een week om flink te groeien tot een eitje innestelt en door de pregnyl wordt dit ook wel gestimuleerd!

[FONT=&quot]@Uk: geweldig joh, dan was het voor je familie echt wel een onverwachte verrassing ;)[/FONT]

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    krul bedankt voor je uitgebreidde antwoord :)

ik ben het ook helemaal met je eens dat ze in ziekenhuizen niet zo strikt volgens die verrekte protocollen moeten werken!
    maarja, helaas kunnen we niks anders doen dan braaf hun werrkwijze volgen...

icsi weet ik zeker dat je daar met veeeeeel minder zaadjes pas voor in aanmerking komt... met 4 miljoen in ieder geval nog lang niet. en als ik google kom ik toch wel vaak de ondergrens van 1 miljoen tegen voor IUI. en dit is mij dus ook vertelt.

maar als ik dan weer hoor dan iemand zoiets zegt dan schiet ik gelijk weer in de stress

wat bedoel je precies met dit meid? :
    Mocht je nou met 4 milj echt in een ivf traject al zitten en het zh heeft hier nooit wat over gezegd, dan zou ik toch wel overwegen om een ander zh/kliniek te gaan zoeken…

xx

10. sunshineS1976

Nou ik bedoel dus:

1. jouw zh houdt zich alleen maar aan protocollen... wat ik krom vind want niet elk zh doet dat. Die van mij dus niet... die zei al meteen "normaal beginnen we met 50eh puregon maar aangezien je ook 0,0 reageert op Clomid, zetten we hoger in."
    Daardoor kijken ze naar vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen en vergooi je gewoon veel pogingen... je had na 100mg Clomid zonder reactie al naar Puregon moeten gaan en ook met 75 moeten beginnen...
    Ik vind het zh dus ergens niet helemaal goed hun werk doen zeg maar...

2. Punt twee: zij geven aan dat je iui krijgt en dat dit voldoende moet zijn toch? Dat een iui moet lukken met 4 miljoen zwemmers. Waren de zwemmertjes wel goed beweeglijk? Want dan neemt de kans snel af denk ik met iui...

Stel dat stellen met 5-6 miljoen al een ivf traject ingaan en dat dit gebruikelijk is, maar het ziekenhuis heeft daar niets over tegen jullie gezegd... dan vind ik dat een zeer slechte zaak.
    Ik weet niet wat de waardes zijn voor ivf natuurlijk, maar als je daar met 4 miljoen ruim voor in aanmerking komt, is jouw zh nalatig vind ik...
    Mocht dat dus zo zijn en ivf zou dus beter voor jullie zijn met een veel hogere slagingskans, dan zou ik dat zh snel gedag zeggen en overstappen naar een zh dat er wel verstand van heeft...
    Maar volgens mij doet jouw zh geen ivf he en moet je dan sowieso ergens anders heen?

Dat bedoel ik eigenlijk. Snappie? :)

11. sunshineS1976

Dit heb ik nog gevonden:

Vruchtbaarheidsproblemen bij de man

Even een eind naar benedne scrollen, daar staat per behandeling (iui,ivf,icsi) een beetje de ondergrens uitgelegd!

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks Krul, en ja, ik reageer er goed op hè! Alleen nu nog zwanger worden! ;)

Hoe gaat het verder met jou?

13. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden, even een snel berichtje. Ik ben nog op vakantie. Lees af en toe wel mee maar echt reageren doe ik weer als ik thuis ben. Ben nog 1,5 week weg. Heerlijk. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor. Over ruim een week reageer ik weer volop.

Succes meiden!

14. danielle2

danielle2 Lid

15 jun 2012
    38
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben hier nieuw dus zal ik me even voorstellen,
    Ik ben 24 jaar en sinds mei 2012 gestopt met de pil, omdat we wisten dat het niet zonder slag of stoot zou gaan loop ik al van het begin bij de gynaecoloog.
    Eerste 3 rondes geen eisprong gehad
    Ronde 4 gestart met Clomid 1 pilletje per dag
    Follikelmeting op dag 13 en een eitje van 14mm dus nog niet genoeg gerijpt.
    Op dag 20 toch goede eisprong gehad.
    Een week later kregen we de uitslag van het sperma onderzoek: niet goed, te weinig zaadcellen en maar 2% goede vorm
    Gisteren na opnieuw Clomid op dag 13 moeten teruggaan voor follikelmeting. Geen eitje te zien.
    Einde van de week opnieuw sperma binnendoen.
    Als het even slecht is zegt de gynaecoloog, beginnen we met eerst 3 keer Iui en als dat niet lukt icsi.

Ik vind dat het voor het moment allemaal zo akelig in de oren klinkt. Ik heb al jaren een hele grote kinderwens maar m'n vriend was er niet klaar voor, nu dus wel...:)
    Lijkt allemaal zo ver weg...

Sorry voor het lange verhaal maar kan er in m'n omgeving alleen met m'n schoonzus over praten en zij was na ronde 1 zwanger dus kan er niet over meepraten...

Groetjes ;)

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Miranda.. Bij ons in het ziekenhuis is de ondergrens zelfs 0,5 miljoen na het bewerken... De eerste keer bij mijn IUI had ik 0,6 miljoen !!! 4 Miljoen is dus helemaal niet zo slecht :) Als ik jou was zou ik eerst alle kansen van IUI benutten, de kans dat je daar zwanger raakt is er echt wel, als je meteen overstapt naar IVF heb je maar 3 kansen !! En met IUI ca. 6 of zelfs 8...

Julia... Geniet ervan meid, dat die eieren van je maar hard groeien :D

Danielle.. Je bent dus 4 maanden gestopt met de pil? Mag ik vragen waarom je al van te voren wist dat het niet zonder slag of stoot zou gebeuren? En wat waren je cyclus dagen van die 3 ronde's. Iedereen krijgt een eisprong, anders zou je niet ongesteld worden! Het enige nadeel is dat als je PCOS hebt (of een onregelmatige cyclus) je nooit kunt vaststellen wanneer die eisprong is ?

16. danielle2

danielle2 Lid

15 jun 2012
    38
    0
    0
    Zo'n 2 jaar geleden had de gynaecoloog gezegd dat ik vochtblaasjes op m'n eierstokken had en dat het daardoor kon zijn dat er geen eisprong kon plaatsvinden of niet zou doorkomen... Daarom moest ik van het moment dat ik wou stoppen met de pil bij hem langsgaan.
    De gynaecoloog zei de eerste 3 rondes ook dat er geen eisprong geweest was ( dmv echo's en bloedname)

Ronde 1: 21 dagen
    Ronde 2: 27 dagen
    Ronde 3: 37 dagen
    Ronde 4: 30 dagen met goede eisprong
    Nu ronde 5 dag 14

Bedankt om te reageren, doet me plezier om erover te praten met mensen die weten over wat ze het hebben.
    Het enige wat ik te horen krijg is: gé moet er niet te veel aan denken en dan komt dat wel of Gé zit veel te vroeg bij de gynaecoloog ( wat wel is maar zonder hulp lukt het sowieso niet)

Groetjes en een dikke proficiat voor u !!!

17. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Danielle.. Fijn dat je zo snel terrecht kunt, normaal moet je een jaar wachten dus fijn dat ze daar van te voren al achter zijn gekomen!!
    Ben ik ook meteen wat wijzer, dacht dat altijd iedereen een eisprong kreeg, als je geen eisprong krijgt blijft je ongi weg.. (Zo is het mij altijd verteld) Misschien is het dan 'geen goede' eisprong geweest, bv minder krachtig dat je daardoor niet zwanger kunt worden...? En noemen ze het 'geen eisprong' geen idee hoor, maar dat zou kunnen... Hopelijk ben je snel zwanger door middel van chlomid...! Welkom bij de club :)

18. danielle2

danielle2 Lid

15 jun 2012
    38
    0
    0
    Dat zou heel goed kunnen wat je zegt, heb er zelf maar weinig verstand van...
    Ik hoop dat de 2e spermatest positief uitdraait, afwachten en hopen dat het snel gaat.

Groetjes

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @krul, ik snap je helemaal... en ik vind ook inderdaad dat mijn ziekenhuis wat minder vast moet houden aan de protocollen,.. dat had ons een hoop tijd en onzekerhied bespaart... maar toch ben ik verder wel tevreden over mijn ziekenhuis... ze zijn wel meelevend en ik merk ook echt dat ze hun best doen om het allemaal te laten slagen... soms heb ik het idee dat ze wat te voorzichtig zijn... maar liever voorzichtig dan slordig en nalatig. ik heb nu op internet veel gezocht, jou link bekeken en ook net gelezen wat ukkie zei...
    dus ik voel me wel een stuk beter... als ik dit allemaal zo lees denk ik dat je met 4 miljoen echt wel IUI kan doen... en ik vertrouw er dus nu ook wel op dat het ziekenhuis dit niet zou doen als het geen enkele kans heeft... die ''truus'' is naar mijn mening niet goed op de hoogte van alles.

@ukkie... inderdaad... ik wil liever ook eerst IUI... ik mag dit 6 keer. als je direct met ivf gaat beginnen heb je maar 3 kansen, en ik wil dan eerst alle andere mogelijkheden geprorbeerd hebben!

@danielle... welkom bij ons kletscluppie! gezellig dat je me kletst maar ook wel weer jammer dat het nodig is natuurlijk.
    Wij zitten denk ik ongeveer in dezelfde situatie. bij mij is het niet in orde en het zaad van vriendlief is ook niet goed...
    mag ik je vragen hoeveel zaadcellen er gevonden zijn bij het zaadonderzoek?
    ik hoop dat je snel zwanger mag raken, en ondertussen kletsen we hier gezellig met zn allen!

20. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Danielle.. De uitslagen van de guppy's van mijn vriend:
    Eerste keer: 3,5 miljoen, tweede keer: 21,1 miljoen, derde keer: 2,6 miljoen, vierde keer: 97 miljoen.
    Hier valt bij ons dus helemaal niets van te zeggen, dus hopelijk is het resultaat beter dan de eerste keer. En nog bedankt voor je felicitatie..

Miranda.. Helemaal goed meid, hopelijk heb je die IUI's niet eens alle 6 nodig !!! :D

Deel Deze Pagina