Ukkie dat zeg je wel: iedereen krijgt een eisprong. Ik was ook van 2 menstruaties geweest bij de gyneacoloog, en ik had GEEN eisprong.'' Aldus de gyneacoloog '' Mijn laatste menstruatie was 1 juni, daarvoor geen eisprong. Moest toen 2 weken wachten om verder te gaan, bloedprikken en clomid nieuwe ronde. tot ik 2 weken daarna ineens last van mijn borsten had, 19e test gedaan en zwanger! Was een verassing voor beide partijen, en voor de gyneacoloog en voor ons. Welkom Danielle, hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws. Je mag altijd je ei uiteten hier! Groet, Kimberley
@ Danielle: welkom hier. Fijn dat je al zo snel terecht kn bij de gyn. @ Ukkie: niet iedereen heeft een eisprong. Sommigen worden wel gewoon ongesteld, maar hebben toch geen eisprong. @ Miranda: als ik hier zo de verhalen lees, zit je nu wel voed met IUI. Wat Ukkie ook zegt, zo heb je meer kans dan wanneer je direct met IVF begint.
@miranda: Het aantal op zich was te weinig maar viel nog mee zei de gynaecoloog: 11 mljn maar daarvan waren 25% beweeglijk en van die 25% maar 2% van goeie vorm dus dan hou je na uitsorteren ( of hoe dat noemt ) nog maar 55 000 goeie over. Daarom zei hij ook dat als gewone inseminatie niet lukt we over moeten gaan op icsi en niet IVF. Maar ik probeer alles wat ze voorstellen zolang het maar kans heeft op slagen @ Ukkie: Amai, ik wist dat de uitslagen konden verschillen maar ik wist niet dat het zoveel kon schelen ... @ Allemaal: bedankt om me welkom te doen voelen! En aan alle zwangeren: dikke proficiat en geniet ervan!!! Groetjes
he dames, ik ben weer terug van vakantie, we zijn gister aangekomen. EN me koffers staan nu nog steeds half uitgepakt in de slaapkamer hahaha..Heb net een wasje gedraaid maar ik ben verder zoooooo lui.. Heb ook diaree:S alleen maar water water..Heb er in marokko geen een keer last van gehad. Maar nu dus nou ik terug ben wel en met buikkrampen ook nog is af en toe. Wordt er gek van... Hoe gaat het met jullie allemaal...? Zijn er nog nieuwe zwangeren bij???? Ik ga niet alles helemaal nalezen sorry dames, dan moet k volgens mij een maand voor uittrekken haha... Ik ben na me miskraam nog geen 1 keer ongesteld geweest. Heb in marokko nog een testje gedaan iets meer dan een week geleden maar dat was negatief helaas.. Ik heb als het goed is deze week een afspraak in het ziekenhuis moet k nog ff nakijken wanneer precies..En dan gaan we weer verder met de clomid... Voor alle nieuwe dames hier; Welkom, en hopelijk kunnen we allemaal gauw een wondertje verwachten
@Juliave: geniet nog even lekker van je vakantie! @MvM: dat valt wel zwaar denk ik, om weer terug in NL te zijn! Shit dat je niet zwanger ben... had het zo gehoopt voor jullie! Hup weer snel aan de Clomid en op naar een positieve test! Denk dat het niet lang zal duren bij jou voor dat moment daar is! @Danielle: welkom hier! Wat fijn dat je zo snel terecht kon bij de gyn! Normaal moet je een jaar wachten, maar niet als je geen eisprong hebt. Dat zei mijn huisarts ook toen ik na een jaar pas ging. Het is een jaar probere om zwangeren te raken als je gewoon ongi wordt elke maand en bij geen ongi mag je vrij snel komen. Hoop dat het volgende zaadonderzoek een stuk beter is! Snap dat je wel schrik krijgt als er icsi wordt gezegd! Hopelijk gaat IUI bij jullie aanslaan en heb je straks weer een goeie eisprong! @Eisprong: werd jij na 21 dagen ongesteld Danielle? Of is je ongi toen weer opgewekt toen er geen eisprong bleek te zijn geweest? Zonder eisprong wordt je in principe niet ongesteld (ik dus een jaar niet) maar zo af en toe kun je het wel even worden omdat je lichaam dan maar zelf besluit om het slijmvlies af te stoten. @Uk: hoe voel je je verder?? Al last van kwaaltjes? Hier gaat het goed, krijg opeens steeds meer energie. Heerlijk! Morgen mijn laatste flessen voor Moedrs voor Moeders wegbrengen, jeeh! Over 2 weken hebben we een extra echo en ik hoop dat ze het geslacht dan zullen zien!! Nu een vrijdag weer voor controle nar de gyn en hoop dat ze het hartje kunnen vinden! Buik begint nu eindelijk wel te komen! Voel echt een duidelijke bobbel onder mijn navel.
@miranda, laat die 'truus' lekker kletsen joh, gewoon kijken wat ze bij jou zeggen, ik heb ook iui gehad met maar 0.5 m zaadjes(na bewerking) dus 4m lijkt mij nog niet zo slecht. En het lijkt me dat als het te weinig is ze het heus niet eerst toch even proberen zonder ivf, als ze toch al weten dat het niet gaat lukken. Nederlandse ziekenhuizen gaan wel voor resultaat he maar eerst maar op naar je eerste prachtige ei! @danielle, welkom! Jammer voor je dat het nodig is maar hier kun je tenminste je verhaal kwijt, wij zijn allemaal 'ervaringsdeskundigen' @guusje, 2 eitjes weer joh! Wow!! nou maar duimen dat het nu wel mag lukken! @mvm, sterkte! @krullie, hoe is het met jou? Hoe is het nou afgelopen met je werk? ik had afgelopen maandag de laatste ophaalkeer van mvm, ik had me vergist in wanneer dat zou zijn dus heb nu voor mn gevoel een weekje eerder 'vrij'
@ krullie: ja idd na 21 dagen vanzelf ongesteld geworden maar idd maar 2 dagen. Het is pas ronde 4 toen ik een eisprong heb gehad dat ik fatsoenlijk m'n regels heb gekregen. Dus deze maand ( als ik ze krijg ) zal het weer maar een beetje zijn
@ Miranda: ik denk ook idd dat als ze het geen kans van slagen geven, ze het zeker niet gaan proberen. 4 mljn na het wassen lijkt me zelfs een heel mooi aantal !
Nou, vanavond pregnyl gespoten, alleen had ik dit keer niet eerst getikt op het flesje voordat ik hem openbrak en hem leeg spoot.. Toen ik daarna alles wilde opruimen zag ik dat er nog flink wat Vloeistof in de dop was achtergebleven...ik denk nu dat de verhouding vloeistof en poeder niet goed is? Denken jullie dat dit kwaad kan? Zou mijn eitjes nu welopruimd springen? Morgen maar ff het ziekenhuis bellen.. Heb ik weer...tjongejonge!
@ MvM: Leuk dat je er weer bent. Nu snel weer aan de Clomid! @ Krullie en MvdK: Toch wel fijn he, dat je nu klaar bent met die blauwe flessen. Vond ik wel in ieder geval. Leuk dat je over 2 weken nog een echo krijgt Krullie. Heeft dat een speciale reden of heb je gewoon een pret echo? @ Guusje: Ik heb geen idee of dat uitmaakt voor de werking van de pregnyl. Inderdaad het ziekenhuis maar even bellen. Hopelijk kunnen ze je geruststellen.
Krullie de 20 weken echo heb je dan over 2 weken? Wij hebben hem 6 oktober, spannend! Moet maandag heen voor controle! Begin toch al wel behoorlijk last te krijgen tijdens werk. 's avonds ben ik gewoon op!
hallo meiden, ben al een tijdje niet meer geweest. Ben druk met werk en na werk volledig uitgeblust. Verder gaat het prima. Ik heb een paar nieuwe echofotos in mijn fotoboek staan voor degene die het leuk vinden. Zie ook dat er een paar nieuwe meiden zijn, leuk. Hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws!
@Mvdk: heerlijk toch, een weekje eerder dan gedacht klaar met MvM! Ik vind het echt fijn!! Eindelijk die kratten weg en gewoon lekker naar de wc! Hier gaat alles goed. Veel meer energie de laatste dagen, alleen 's avonds is het op, maar das ook logisch denk ik. Lig vaak rond half 10 al in me bedje. Hoest met jou? Kun je alweer goed eten? @Guus: poeeh meis!! Was er vloeistof over of poeder? Het poeder is volgens mij de hcg toch die je nodig hebt. Dus als je al het poeder hebt ingespoten met de vloeistof lijkt me dat het wel ok is. Voor de zekerheid maar even zh bellen! @Linde: over 2 weekjes extra echo omdat het dan open huis is in het geboortecentrum. De vk die onze nekplooimeting deed is er dan ook en zei raadde ons aan om te komen kijken en ze zou dan bij ons ook een extra echo doen (doen ze bij iedereen ; gratis korte echo;s wie dat wil) en dan wil ze kijken wat het wordt omdat we al zo nieuwsgierig zijn! @Kim: moet de 20 weken nog inplannen. Moet vrijdag weer voor controle naar de gyn, het is mij ook nog steeds niet duidelijk of ik nou naar de vk mag of niet! Vandaar dat er nog niets gepland staat... Jij doet ook lichamelijk werk he.... je bent best in de weer dus kan me voorstellen dat je gewoon op bent!
LInssie; fijn dat alles goed gaat! Ik ga zo je foto's ff bekijken! Hier zeker vandaag mijn eisprong, pfff, echt pijnlijk dit keer! en ja, ik heb het ziekenhuis gesproken en is idd zoals jj zegt Krul, er was vloeistof over, poeder was wel op dus maakte gelukkig niet uit! En we hebben het advies om toch om de dag te klussen, dit is beter voor t zaad en er is ook dan altijd zaad aanwezig in mij, blijft zo'n 72 uur leven. Hopelijk doet het iets goeds!
@guusje, gelukkig maar dat je het nu zeker weet, balen dat je zo'n last heb van je eisprong maar gelukkig gebeurd er wel weer wat! Hopelijk voorlopig de laatste keer @linsiejj, ik ga zo even je foto's bekijken, altijd leuk weer @lindedd,ik vond het ook erg fijn om niet meer te hoeven verzamelen ja, gewoon weer normaal op het toilet! @miranda, nou al enig teken van je ongi? @krullie, gelukkig gaat het goed, die vermoeidheid lijkt me helemaal normaal, gewoon lekker vroeg naar bed! spannend joh dat je nu bij die extra echo al hoort wat het word!!! Ga je het iedereen vertellen of dat niet? Bij mij gaat het eten een klein beetje beter maar ieder beetje is wat toch ik heb nu al een beetje een buikje, vind ik zo leuk! Alleen blijf ik het nog niet zo geloven haha ik denk dat dat voor mij pas komt als ik het echt voel bewegen ben wel heel benieuwd voor je of die cystes al weg zijn hoor, daar kijken ze vrijdag ook naar toch? @kimmuh, ik hoef pas over 4 weken voor de 20 weken echo! En wachten duurt zo lang
@ Krullie: Wat leuk dat je op die manier gratis een extra echo krijgt! @ Guusje: Gelukkig heeft het ziekenhuis je gerust kunnen stellen. En wel handig dat je je eisprong zo goed voelt, weet je wel wanneer die is . @ Linssiej: Ik ga zo even bij je foto's kijken. Ik open net deze pagina en zie dat ik een privebericht heb. Blijk dat ik de winactie van afgelopen week heb gewonnen. Zo leuk! Ik krijg een bon van prenatal, altijd handig.
hee dames, ik had dinsdag al me afspraak in het ziekenhuis:S ik dacht dat ik hem morgen pas had. Niet dus..Had weer gebeld en gelukkig kan ik maandag middag al.. Gister ging ik met me schoonzusje naar de albertheijn ze is al 2 weken overtjid en ze wilden een testje halen dus hebben we er maar gelijk 2 gedaan. Vanochtend alle2 gedaan. Ze zei tegen mij hij is negatief en toen heb ze hem weggegooid. Ik ging daarna test doen, en is die hele k*t test mislukt geen enkel streepje. Ik ging naar me werk en had de test meegenomen want ik wilde predictor gaan bellen. Toen keek ik op de test leek het wel 2 streepjes echt super licht je ziet het nauwelijk, of ik zit me zelf weer gek gte maken.. Ik had een foto in negatief gezet en dan zie je wel 2 streepjes. Had ik het naar me schoonzusje gestuurd via whatsapp, en toen zei ze omg ik heb hem daarna uit prullenbak gevist en staan er duidelijk 2 streepjes...En ze zag bij mij ok die 2 streepjes. wat een 2 mutsen zijn we ook samen he, nu weten we nog niets. Mischien is de hare wel eeen indroogstreep en de mijne is mislukt..Wordt je toch gek van
en ik heb nog steeds diarree en buikkrampen ik wordt er echt niet goed van..Heb dat nog nooit gehad na me vakantie of in me vakantie alleen toen ik zwanger was van marouan...ga natuurlijk nergens van uit want ik hoop altijd maar voor niets. Ben ook misselijk en ik kan bijna niets eten. Gister werd ik ook misselijk ik dacht van de honger. Ben ik wat eten gaan halen in me pauze kreeg ik niet eens een broodje smeerkaas op. En in de avond heb ik een half bord spinazie met aardappels op...Heb helemaal geen eetlust..Zou het van de diarree zijn dat ik buikgriep heb ofzo, of misschien toch zwanger...?!?!!?!?!?!!?!?!?!
Kimmuh & Linde.. Hmm vaag mijn gyn heeft gezegt dat iedereen een eisprong heeft anders kun je niet ongesteld worden. De eisprong is dan niet zo krachtig zodat je er niet zwanger door kunt worden maar er is wel iets gesprongen anders 'bloed' je niet.. maargoed Krullie.. Uuh niet echt kwaaltjes, alleen hoofdpijn, erg moe en de laatste dagen heel veel duizelig! Guusje.. Fijn, onze duimen draaien weer overuren... Hopelijk is het deze ronde raak meid! MvM.. Oeeeh spannend !!!
MvM, spannend meid!! Kan je die foto niet laten zien? Ik heb goede tuuroogjes hoor! wanneer ga je weer testen?