Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @daanxyz, dus hoe eerder je start hoe meer kans op meerdere follikels? Is dat dan positief? Dan begin ik gewoon een dag eerder hoor. Iedereen moet op dag 3 dus als ik dan meer kans heb doe ik dat gewoon…;)
    wat balen dat de clomid bij jou niet lijkt aan te slaan... ik zou je gedachtes zeker met de gyn bespreken...

@krullie jammer dat de fm niet positief was, maar nu mag je wel een stapje verder dus meer kans natuurlijk… wat spannend dat je mag beginnen met spuiten, en morgen dus prik instructie… oeeh ik ben gewoon een beetje zenuwachtig voor je… laat je ons weten hoe het was?? :)

@linde… eennnnn????????????? ik ben niet nieuwsgierig hoor;)

@semmy wat balen dat je nog tot maandag moet wachten terwijl je weet dat de uitslag gewoon bekend is… en dat rusten er ook nog eens bij.. nu maar hopen dat de zon je gaat helpen met wachten meid;)

@liz we hebben het nooit zo die die context besproken dat ik met mijn cyclus op dag 4 moet starten, ik denk dat het daar gewoon standaard is… :)
    Maar jij zit nu ook weer in spannende tijden!!! Ik duim voor je hoor

@mvdk, succes met je fm morgen,:) laat je het ons weten??

@moefoe, hoe was het met je waardes?? :)

@iedereen,,, vandaag toch maar de stap gezet om mijn situatie aan mijn leidinggevende te vertellen... de bezoekjes aan de gyn kun je blijven verbergen... en ik wil niet dat ze op het werk het idee krijgen dat ik niet meer gemotiveerd ben ofzo... gelukkig had mijn leidinggevende heel veel begrip voor mijn verhaal.
    ik moet zeggen dames, het is een aanrader om het te vertellen want het lucht enorm op:):)

2. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    update

MissMiranda: 1e kindje, clomid 50 slaat niet aan, nu provera daarna naar ronde 2 met clomid 100
    Daanxyz: 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03, geen reactie op clomid 100mg, 30-03 opnieuw controle (laatste deze ronde).

LindeDD: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, NOD: 29-03
    Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:
    Vlekkengek: 2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg

Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell
    Liz82,
    1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26,
    2e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:
    Moefoe, 1e kindje. Uitgerekend:
    Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:

3. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    Wachten duurt zo lang! :)
    vanochtend weer geweest voor een echo en ben net gebeld met de uitslag, er waren 2 eicellen gegroeid tot 14 mm:) nog niet groot genoeg maar er groeit tenminste iets! Vandaag is cd14 dus het is wat later als vorige keer, maar who cares als ze het maar doen ;)
    Maandag ochtend 10 uur weer terug voor echo + bloedprikken...

@missmiranda, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik zou als jouw gyn heeft voorgeschreven dag 4 gewoon dag 4 beginnen, of het eerst even overleggen als je toch dag 3 wil beginnen. Misschien hebben ze er wel een goeie reden voor?

xx

4. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    hallo dames,

pff wat is er veel gebeurd in een week! Kan er niet meer allemaal op reageren. De dames die zwanger zijn super leuk! gefeliciteerd!

@ linde spannend hoor ik hoop voor je dat je een positieve test in handen hebt/krijgt
    @ mdvk gelukkig dat de eitjes iets zijn gegroeid. hopelijk doet het weekend ze goed en zijn ze maandag goed gegroeid!
    @ krullie spannend het spuiten!!! maar meid dit gaat werken!
    @ miss miranda. Ja het vertellen op het werk lucht inderdaad erg op. Ik sta zelf voor de klas en kom dus nu 's ochtends regelmatig te laat. gelukkig heb ik een super collega die de kids dan voor me opvangt

@ all
    Het is een zware emotionele week geweest. er is veel gebeurd...
    afgelopen zaterdag ben ik helaas ook ongesteld geworden maar ja het was een korte cyclus ( 25 dagen)dus kon weer snel starten aan een nieuwe poging. Ik ben dus maandag begonnen met de nieuwe ronde clomid.
    ik zou bloed moeten prikken op dag 8 ( aangezien mijn vorige eisprong al op dag 12 was) dat valt morgen op zaterdag dus ik mocht niet wachten tot maandag en moest vandaag gaan. Net gebeld met het ziekenhuis en de uitslag is weer positief. dinsdag mag ik gaan voor fm en indien het eitje dan groot genoeg is ook meteen een nieuwe samenlevingstest. Ik hoop dat beide uitslagen positief zijn anders denk ik dat we een ander traject in moeten. het is zonde als mijn lichaam nu zorgt voor eitjes en de zwemmers van manlief ze niet kunnen bereiken..

nieuwe schema

MissMiranda: 1e kindje, clomid 50 slaat niet aan, nu provera daarna naar ronde 2 met clomid 100
    Daanxyz: 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03, geen reactie op clomid 100mg, 30-03 opnieuw controle (laatste deze ronde).
    Mvdk: 1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje: 1e kindje, ronde 2 Clomid , fm 03-04
    Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26, 2e kindje. 2 april afspraak gyn

Zwanger:

5. daanxyz

daanxyz Actief lid

Dec 13, 2007
    304
    0
    0
    Mvdk goed hoor die eitjes!
    Ik ben erg benieuwd naar linde!
    Jupje, wat fijn dat de cycli zo kort zijn, meer kansen! Minder verloren tijd!

Mijn eigen fm was klote! Sorry voor m'n woordkeus!
    Maar wat n teleurstelling!
    Bdz pco beeld, geen dominante follikel, baarmoederslijmvlies 3 mm, op cyclusdag 17!!!!!!

Zo erg balen! Toen ik t op de echo zag zakte alle moed in m'n schoenen!
    Nu moet ik alsnog terug op cd 21, as dinsdag!
    En de gyn wil toch naar 150 mg iPv spuiten!

Ik ben echt in een dip!
    Over 3 wkn een keer weer menstruatie waarschIjnlijk, en dan weer t riedeltje opnieuw! Over 9 weken zal ik dan mogen gaan spuiten!
    Das ruim 2 mnd!
    Ik weet dat ik geduld moet hebben! Maar dit is echt frustrerend!!
    Geef me de injecties, die clomid sucks big time!

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Daan: meid wat k*t!!! Clomid helpt bij jou gewoon ook niet... wat ontiegelijk frustrerend dat je toch die 150mg moet nemen en niet mag spuiten... het is toch jouw lijf?! Wat hebben zij eraan dat jij nog eens Clomid gaat proberen, geen enkel voordeel.
    Ik zou er bij de volgende fm weer over beginnen en beetje emo misschien, maybe it helps. Ook zeggen dat je veel last van de Clomid hebt.
    En mocht je toch die 150 moeten doen... dan ga ik voor je hopen dat het WERKT!

@Jupje: jammer dat je ongesteld bent geworden meis. Gelukkig is alles nu weer positief en moet je dinsdag weer terug. Ook zo'n samenlevingstest is erg handig. Als die weer negatief is, moet er inderdaad iets anders gaan gebeuren!

@mvdk: wauw, wat een super resultaat zeg!! Vanaf 14 mm groeien ze elke dag ongeveer 2 mm (had ik ergens gelezen) dus zul je wellicht na het weekend al pregnyl/ovitrelle moet zetten. Spannend zeg!!

@Vlekkengek: weer flink aan de klus dus dit weekend!! ;) Ik hoop op een wondertje voor je!

@Miranda: wat goed dat je het aan je leidinggevende hebt verteld! Je moet inderdaad niet hebben dat ze je niet meer gemotiveerd vinden. Fijn dat het eruit is en het oplucht.
    Ik houd mijn mond tot ik daadwerkelijk 3 maanden zwanger ben. Er komen bij ons reorganisaties aan en ik durf erom te wedden dat ik als ik bekendmaak waar ik mee bezig ben, ze me er zomaar eens uit kunnen gooien.

@All: vandaag prikinstructie gehad! Alles geleerd, maar niet zelf gespoten. Durfde het niet. Dat komt wel meteen de eerste keer als het daadwerkelijk moet!
    Een mooie prikpen meegekregen, de Puregon krijg ik volgende week. Bij een andere apotheek kon ik de Pregnyl al ophalen, heb meteen 3 setjes gekregen dus kan 3 maanden vooruit, ivm het tekort wat er is/ aan gaat komen. Erg fijn! Hopelijk heb ik maar 1 of 2 x de Pregnyl nodig en is het dan gewoon raak ;)
    Hoop dat mijn ongi snel komt, kom maar op, i'm ready! ;)

7. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @daanxyz, wat een rot bericht weer joh! Kan me voorstellen dat je je even flink k*t voelt.. Ik weet niet wat ik kan zeggen om je te helpen maar bij deze een dikke knuffel!!!

@krullie, Spannend die spuiten!! Hoop dat het goed aanslaat en je een mooie eicel kweekt :) Ben wel heel benieuwd hoe het gaat met dat spuiten, weet je al precies hoe het werkt? Of moet je dat per dag bekijken ofzo?

@jupje, ook heel spannend voor jou nu dan! Duimpjes draaien voor dinsdag!

xx

8. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Jupje: Balen dat je ongi was geworden. Wel goed dat je bloeduitslag positief was! Hopelijk is de samenlevingstest volgende week ook positief!

@ Daan: Wat vervelend dat je toch de 150 mg. moet proberen terwijl je daar niks voor voelt. En nu weer 3 weken wachten, dat is echt frustrerend inderdaad. Sterkte!

@ Krullie: Goed dat je nu echt met prikken kan beginnen! Hopelijk is het nu snel raak.

Nou hier gaat het ook niet zo best :(. Gisteren met m'n moeder naar het ziekenhuis geweest. Kregen we te horen dat ze longkanker heeft. Er volgen nog wat onderzoeken dus we weten nog niet precies hoe ze behandeld gaat worden. Dat was dus even een heftig dagje.
    Net een zwangerschapstest gedaan. Die was negatief :(. Snap er echt niks van want ben ook nog niet ongesteld. 1x per dag wat bruine afscheiding en verder niks... Weet het even niet meer hoor.

9. sunshineS1976

#309 sunshineS1976, Mar 31, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 31, 2012
    @mvdk: ik weet precies hoe het werkt nu. Moet op dag 3 van ongi beginnen met spuiten, elke dag op hetzelfde tijdstip en de eerste 9 dagen moet ik 75 eh spuiten. Op dag 10 voor een fm en afhankelijk daarvan door blijven gaan met 75 of ophogen.
    Krijg wel meer fm's bij spuiten dan met Clomid. Zo'n schaamte die ik de eerste keer had met de benen wijd, zo "normaal" is het nu al geworden.

@Linde: Wat een kl*te bericht zeg over je moeder! Dat komt hard aan. Nu maar duimen,hopen, bidden dat verdere uitslagen zo positief zijn dat ze heel goed te behandelen is! Knuffel!
    Wat irri dat je overtijd bent en een negatieve test hebt! Weet je precies wanneer je eisprong is geweest? 14 dagen daarna moet je dan toch echt ongi worden of een posi test hebben... maar bij sommige meiden duurt het ook wat langer voor ze genoeg hcg hebben. Ik ga voor je duimen dat het gewoon raak is!

10. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    @lindedd, wat een rot bericht! Ook van mij heel veel sterkte toegewenst.. En dan ook nog eens die onduidelijkheid nu over je wel/niet ongi! Soms lijkt het allemaal zo oneerlijk.. Sterkte! Ik duim ook dat het hcg gewoon nog te laag is en dat het nog moet komen voor je..

@Krullie, wel een gedoe hoor met dat spuiten, maar het zal het vast achteraf allemaal waard zijn :)
    Ik heb nu ook al met de fm zoiets van ja hoor huppakee benen wijd, ik weet nog wel de eerste keer toen zag ik het echt niet zitten. Lig je daar gewoon zo open en bloot, nou die schaamte is inderdaad heel gauw weg als je in deze mmm zit!

xx

11. sunshineS1976

Mvdk: morgen je 3e FM; spannend! Hoop op een ei wat op springen staat! ;)

12. mvdk

mvdk Actief lid

Jan 24, 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks! Als ik wat weet laat ik het weer horen :) zooo spannend weer!

13. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @mvdk, in ieder geval goed nieuws dat ze aan het groeien zijn! Nu hopen dat ze hiermee doorgaan… maar weer afwachten dus . morgen je FM,,, SUCCES!!!!!:D

@jupje, balen dat je weer ongi bent geworden, maar wel beter dat het dan snel komt dan kun je weer verder met een nieuwe ronde… het probleem dat je beschrijft herken ik… heb jij eingelijk een mooi eitje, doen de guppies van vriendlief niet mee… balen is dat he… dan kom je denk ik toch op iui uit…

@daanxyz, balen dat je FM niet goed was… en ook dat je 150 moet gebruiken terwijl je graag wilt gaan spuiten.. snap dat je in een dip zit meid… erg vervelende situatie!:(

@krullie, oeh dan is het wel heel echt he, met zo’n instructie… spannend hoor, ben beniewd naar je ervaringen… wanneer verwacht je je ongi en wanneer mag je ongeveer dan gaan prikken?:)

@linde, wat een verdrietig nieuws over je moeder.. sterkte!:( En balen van die negatieve test… ben je al ongi ondertussen??

@iedereen,,, dat verhaal over die schaamte herken ik… poeh wat zag ik er tegen op zeg, maar nu ik al een paar keer geweest ben denk ik er al heel anders over… ;)
    ik ben onderhand bijna klaar met de provera kuur en dan maar weer afwachten wanneer ik ongi wordt… het kan me niet snel genoeg gaan… ik merk wel dat ik erg ongeduldig ben geworden sinds in de MMM zit… :)

14. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ mvdk: Succes met je FM vanmiddag!

@ Miss Miranda: Die ongeduldigheid herken ik wel hoor ;). Hopelijk word je snel ongi en kan je starten met de nieuwe ronde.

@ all: Nou ik ben vanochtend dan toch eindelijk ongi geworden. Ben er eigenlijk wel blij om, was al bang dat er toch iets niet goed ging en ik misschien toch geen eisprong had gehad. Nu over 2 dagen weer aan de Clomid.

15. semmy26

semmy26 Actief lid

Feb 17, 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Daanxyz:Jammer van je ongie balen is dat dan weer zeg.Jeetje he meid snap best je frustratie en idd net wat Krullie zegt gewoon er weer over beginnen.

@Vlekkengek:Spannend hoor hoop voor jullie dat het deze maand raak is en dat je een knaltest kan laten zien.

@Miss Miranda:Ben blij dat je leidinggevende zo meegaand is en nu ook van je situatie afweet is voor jouw ook een stressfactor minder toch.

@mvdk:En hoe was het waren ze nog wat groter gegroeid??

@Jupje:Balen van je ongi meid....sucses morgen.

@:Krullie:eek:hh spannend meid hoop zo voor jullie dat het snel raak mag zijn.En dat spuiten zal in het begin een beetje wennen zijn,maar dat komt ook wel goed.Fijn dat je het voor 3 maanden al meegekregen hebt, is het dan echt zo erg met het tekort van pregnyl??

@:LindeDD:Jeetje he dat is klote nieuws van je moeder heel veel sterkte meid en een dikke knuffel.Wel fijn dat je ongi door gekomen is weet je ook weer waar je aan toe bent.

@All:Vanochtend bij de gyn geweest....conclusie het zaad van me vriend is niet al te best helaas.
    Nu moeten we vrijdag opnieuw een zaadtest doen bij stichting kinderwens in leiderdorp en die gaan het helemaal goed uitpluizen.Ik heb een inwendig onderzoek gehad en alles zag er prima uit en moest ook gelijk bloed prikken want ik zit op cd 3 en straks met cd 21 weer opnieuw bloed prikken.
    We moeten 7 mei weer terug komen en dan heeft ze ook alle uitslagen van het zaad en bloed en dan gaat ze een plan trekken.Ze had de termen iui en ivf al laten vallen dat dat het traject is waar we waarschijnlijk aan gaan moeten denken.

16. semmy26

semmy26 Actief lid

Feb 17, 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    UPDATE

Mvdk:
    1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, fm 27-3
    Jupje:
    1e kindje, ronde 1 Clomid , NOD:

Liz82,
    1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden.
    Semmy26,
    2e kindje. 7 mei terug naar de gyn voor
    behandelmogelijkheden

Zwanger:

17. mrdam

mrdam Actief lid

May 16, 2011
    141
    0
    0
    vlekkengek: sinds een week behoorlijke misselijkheid de hele dag door vanaf dak opsta tot ik naar bed ga, 2keer overgegeven hopen dat het niet erger word, ook al behoorlijk last van obstipatie slapen gaat nu weer goed gelukkig alleen erg last van me borsten met draaien enz in bed
    en plassen dat is echt heel de dag door constant loop ik naar de wc toe.
    aanstaande vrijdag ochtend afspraak bij de gynacoloog daarna hopelijk een afspraak kunnen maken bij de verloskundige.

khoop dat jullie het goed vinden dat ik wel gewoon mee blijf lezen en af en toe een stukje schrijf kwil zeker op de hoogte blijven over hoe het met jullie allemaal gaat en ook het goeie nieuws willen lezen als jullie schrijven dat jullie zwanger zijn.

18. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    @ All, ik wou jullie even laten weten dat ik helaas niet meer zwanger ben, want ik heb een vroege miskraam gehad.:( Nu moet ik nog om de 3 dagen bloedprikken om te controleren of het toch niet een BBZ is.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. En dat jullie allemaal snel zwanger zijn. :)

Zou iemand dat lijstje willen aanpassen alsjeblieft. Dank jullie wel.:(

Liefs Moefoe

19. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Ik ben al een jaar gestopt met de pil en pas twee keer ongesteld geweest. Nu dus eindelijk duidelijkheid; PCOS. Fijn dat we iets kunnen doen maar ik moet wel wennen aan het idee dat we nu het medische circuit ingaan. Ik ben begonnen met Duphaston om een ongesteldheid op te wekken en dat is gelukt. Zit nu op CD3 en ben dus vanochtend begonnen met de eerste ronde Clomid 50. Ben heel erg benieuwd hoe mijn lichaam er op gaat reageren. Komende maandag is mijn eerste echo op cd10. Ben benieuwd. 2de paasdag moet er toch een mooi eitje te vinden zijn ;). Ik lees wel dat je dus heel regelmatig gecontroleerd wordt. Om de 2 dagen? Dat hadden ze me nog niet verteld in het ziekenhuis. Schrik er wel een beetje van.

Ik kom graag in contact met vrouwen die in het zelfde schuitje zitten. Fijn om ervaringen te kunnen delen en te duimen voor elkaar!
    Hopelijk kunnen we allemaal snel naar een ander forum overstappen en praten over hoe het voelt om zwanger te zijn ;)

Succes dames!

20. Juliave

Juliave Bekend lid

Feb 8, 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden!

Ik ben al een jaar gestopt met de pil en pas twee keer ongesteld geweest. Nu dus eindelijk duidelijkheid; PCOS. Fijn dat we iets kunnen doen maar ik moet wel wennen aan het idee dat we nu het medische circuit ingaan. Ik ben begonnen met Duphaston om een ongesteldheid op te wekken en dat is gelukt. Zit nu op CD3 en ben dus vanochtend begonnen met de eerste ronde Clomid 50. Ben heel erg benieuwd hoe mijn lichaam er op gaat reageren. Komende maandag is mijn eerste echo op cd10. Ben benieuwd. 2de paasdag moet er toch een mooi eitje te vinden zijn ;). Ik lees wel dat je dus heel regelmatig gecontroleerd wordt. Om de 2 dagen? Dat hadden ze me nog niet verteld in het ziekenhuis. Schrik er wel een beetje van.

Ik kom graag in contact met vrouwen die in het zelfde schuitje zitten. Fijn om ervaringen te kunnen delen en te duimen voor elkaar!
    Hopelijk kunnen we allemaal snel naar een ander forum overstappen en praten over hoe het voelt om zwanger te zijn ;)

Succes dames!

Share This Page