hee meiden ik heb net gebeld, en ik moet morgenochtend langs komen voor een echo.. Vind het wel raar we zijn nu al 10 dagen verder..Wat zouden ze dan kunnen zien op de echo..?
@mvm,,, ik weet het niet... jij wacht toch op je ongi? of ben ik nu verkeerd? misschien willen ze zien hoe je baarmoeder eruit ziet... of er wel of geen slijmvlies zit ofzo...
Lekker weer, ga ik mijn clomid en pregnyl halen is de pregnyl niet leverbaar, krijg Otrivelle, of ik ff 37,50 wil betalen..grrr
@guus, wat is dat voor een onzin, heeft een andere apotheek geen pregnyl dan..??? Heeft je apotheek meerdere vestigingen misschien dat ze het daar wel hebben..? Als het niet anders kan dan zou ik die kosten declareren bij je zorgverzekering misschien dat ze alles of een deel kunnen vergoeden.. @miranda, ja ik wacht op me ongi nu al 10 dagen. Heb alleen last van heel veel afscheiding dus misschien dat ik last heb van veeel bms dat dat het bloeden tegenhoud ofzo..?? Of zeg ik nu iets raars
Mvm; ja, ik had de zorgverzekeraar ook al gebeld maar die declareren het dus niet.. En pregnyl is sowieso nergens leverbaar, blijkbaar doen mama's toch niet zoveel mee aan Moeders voor Moeders...
Hoi dame s hoe is het hier met iedereen? Hiero nu.32+4weekjes zwanger sinds vorige week al lekker van me iets vervroegde verlof aant genieten heerlijk, lekker keutelen in me huis en de laatste dingetjes Aan het regelen. Met de kleine meid gaat het erg goed, is nog steeds goed aanwezig met dr schoppen en slaan,hoofdje ligt al sinds 3weekjes op dezelfde plek netjes naar beneden. Aanstaande donderdag hebbe we de groeiecho ,erg benieuwd hoeveel ze nu weegt en of alles op schema ligt. Het word nu spannend de laatste weekjes ,kijken er ontzettend naar uit naar de komst van onze kleine meid, en we zijn het ook eindelijk eens over de naam haha heeft een tijd geduurd. Wel zie ik een beetje tegen de bevalling op benieuwd hoe alles zal gaan verlopen.
Mrdam; tjonge, dat gaat hard! Lekker zo lekker vroeg vrij al, nu kun je heerlijk uitrusten en genieten van de voorbereidingen! mvm; het heeft dezelfde werking, ik heb nog wel een aantal apotheken gebeld en er is er dus 1 die er nog 1 in huis heeft waar je niks voor hoeft te betalen. Ik ga dus morgenochtend ff naar het ziekenhuis bellen om te vragen of ze een recept kunnen uitschrijven naar die apotheek! Ik snap niet dat ik dit zelf allemaal moet uitzoeken hoor, niet echt netjes..maar goed..Het is maar goed dat ik niet zo snel een 'nee' accepteer!
@Miranda: hoe was je fm????? Ben razend benieuwd!! @MvM: oh eerst een echo... mmm om te kijken of je bms er nog zit en hoeveel het is? Denk ik? Nou ja hopelijk is alles goed (of zwanger! ) en krijg je een zwaarder kuurtje mee zodat je tenminste door kunt! @Guus: jaaa pff die stomme pregnyl problemen ook! Die ovitrelle wordt niet vergoed inderdaad! Niet genoeg aanstaande mama's plassen mee inderdaad. Zo jammer is dat!! Vooral veel mmm-mama's doen het... maar meiden die zonder problemen binnen 3 maanden zwanger raakten doen het vaak niet. Zijn vaak ook helemaal niet in aanraking geweest met MvM posters. Pas bij de vk zien ze dat en dan zijn ze vaak al een week of 9 of zelfs 12 en kan het niet eens meer. @Mrdam: wauw nog even volhouden en jullie hebben je kleine meid in jullie armen! Wat heerlijk moet dat zijn! De bevalling lijkt me ook minder, maar 1 voordeel van je eerste kindje, is dat je totaal niet weet wat je kunt verwachten en je geen benul hebt van hoeveel pijn het echt gaat doen. Denk dat er zo blanco ingaan beter is dan dat je alles al weet Gewoon alles over je heen laten komen, het komt vast goed. Er bevallen duizenden vrouwen elke dag over heel de wereld. (zeg ik nu erg makkelijk Denk dat als het er bij mij bijna aan zit te komen, ik doodsbang ben )
hallo lieve meiden... vandaag weer voor een FM geweest op cd16... na 3 dagen 125 eh spuiten... helaas nog niks omdat de verpleegkundigen vol zaten had ik een gyn. een hele aardige man die me uit zichzelf veel uitleg gaf... ik weet nu eindelijk waarom ze hier niet hoger gaan dan 125 eh. In mijn ziekenhuis doen ze alleen iui, geen ivf/icsi. hoe meer je spuit, hoe groter het risico dat er plotseling overstimulatie is. in andere ziekenhuizen waar ze wel ivf doen zijn ze kundiger en kun je bij overstimulatie nog een ''escape ivf'' doen... zodat je je eitjes neit verspilt. bij mijn ziekenhuis kunnen ze dan niks doen, en ze willen geen risico's nemen met overstimulatie... stel dat je eierstok daardoor minder goed wordt! dus ik snap nu waarom ik nu veel hoger mag gaan met spuiten! nu kan ik dat ook wat beter accepteren. ik moet donderdag terug komen, en nog doorgaan met 125 eh puregon. de gyn vanmiddag was heel eerlijk naar me... confronterend, maar wel goed natuurlijk. hij heeft de afspraak donderdag niet bij de verpleegkundige gemaakt, maar bij mijn eigen gynaecoloog. want hij zei: áls er donderdag nog steeds niks te zien is lijkt het me verstandig dat je met je eigen gyn bespreekt over hoe het verder zal gaan... als 125 eh niks doet bij jou lijkt het me verstandiger dat je naar een ander ziekenhuis gaat waar je meer kunt spuiten en waar ze ivf doen... boem, dat kwam hard aan en hier ben ik ook best even door geraakt... erg verdrietig... ik vroeg of ik dan daar iui kan gaan doen.... hij zei dat dit mogelijk was maar dat het misschien ook wel gelijk ivf kan worden.. persoonlijk wil ik ook in dat andere ziekenhuis eerst nog iui proberen, dus dat ga ik dan wel aan de nieuwe arts voordragen. direct naar ivf zonder iui pogingen vind ik té... te snel, te eng, en het geeft me geen goed gevoel dat ik gelijk naar de laatste kans grijp terwijl ik iui kansen oversla... maargoed dat moet ik dan met de nieuwe arts bespreken... eerst donderdag afwachten, maar deze stap had ik zelf nu nog niet zien aankomen, dus ik moet eerst even aan het idee wennen... ben er best verdrietig over en kan er nu nog niet echt positief over denken... ] zonder voor mijn hele lange ego verhaal, maar ik moest het even kwijt aan jullie meiden...
@ Miranda: Jeetje meid, dat zal inderdaad wel hard zijn aangekomen, heftig hoor! Wel fijn dat je nu een gyn had die alles duidelijk aan je heeft uitgelegd en dat hij de volgende afspraak bij je eigen gyn heeft gemaakt zodat je het eventueel meteen over volgende stappen kan hebben. Ik snap heel goed dat je ivf echt als laatste redmiddel wil proberen, dit zou ik zeker ook aangeven bij een nieuw ziekenhuis. Je moet alles op je eigen tempo doen. Heel veel sterkte meid! @ MvM: Hoe was je echo vandaag? @ Guusje: Wat een gedoe met die pregnylspuiten. Wat ik van moeders voor moeders begreep is er ook heel veel urine nodig om maar een beetje HCG te krijgen. En waarschijnlijk horen veel vrouwen inderdaad pas te laat van het bestaan af van moeders voor moeders. @ Mrdam: Jeetje, al met zwangerschapsverlof, gaat nu echt snel! Fijn dat alles goed gaat. @ Krullie: Ik denk precies zo over de bevalling als jij . Ik maak me er nog niet druk om omdat ik toch geen idee heb wat ik kan verwachten. Maar misschien wordt dat nog wel anders als het erg dichtbij komt .
ja me echo, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ze zei dat ik nog ff moet afwachten of het nog niet doorkomt. Dinsdag heb ik weer een afspraak
@Miranda: meissie, een hele dikke knuff voor jou! Wat fijn dat de gyn zo de tijd voor je nam en je alles duidelijk heeft uitgelegd, dat werd tijd! Kan me voorstellen dat de "klap" hard aankwam, dit had je toch niet verwacht... Kunnen zij voor je uitzoeken bij welk dichtsbijzijnde ziekenhuis je terecht kunt als het donderdag blijkt dat de 125 ook niets doet? Ik hoop dat dit dan wel te doen is voor je! Maar nog veel liever hoop ik dat er donderdag wél reactie te zien is!! Even terzijde: vraag je donderdag ajb nog wel even bij de gyn naar het hormoonpompje??? En of zij dat gebruiken??? Vrouwen bij wie puregon niets doet, hebben vaak wel direct resultaat met een hormoonpompje namelijk! Dit lijkt me wellicht eerder een volgende poging waard, dan wat jij zegt; direct ivf te gaan doen. Ik denk namelijk dat als jij eenmaal een eitje hebt, iui je zwanger kan maken! xxxxx
jeetje Miran; dikke knuffel voor jou meis! Je moet inderdaad maar goed bespreken of IUI inderdaad geen optie is! Dan zou ik dat ook eerst proberen, zo heb je toch nog meer kansen! Krul; ik heb wel al een bevalling meegemaakt en ik doe het zo weer.., ik zal je kort mijn verhaal vertellen. Omdat ik niet meer sliep op het laatst van mijn zwangerschap hebben ze memet 39+2 dagen ingeleid. S'ochtends om half 10 was ik in het ziekenhuis. Ze zouden eerst gel inbrengen, dan na 3 uur terugkomen, en dan nog een keer gel inbrengen. Daarna zou ik infuus krijgen om de weeen op gang te brengen. Dus om 10 uur de 1e gel. Ze zei dat ik 1 cm ontsluiting had, en op de monitor zagen ze al dat ik lichte weeen had, dus het begin was er al! Na 3 uur kwamen ze terug, ik had wel al lichte weeen, deze voelde ik duidelijk. 2e keer geld, half uur later werden de weeen steeds heftiger, zo heftig dat ik een ruggeprik wilde! Om 8 uur werd besloten om me een ruggeprik te zetten, rond 9 uur zat ie er pas in. IK had trouwens nog steeds 1 cm ontsluiting. 5 min na ruggeprik zei ik dat ik moest persen, ze voelde en 10cm ontsluiting! dus binnen 5 min van 1 naar 10! Dus ik mocht rustig meepersen, dit brand wel maar ik was zo verrast dat ik mocht persen, en dat mijn kind ter wereld kwam! Binnen 1x persen stond het hoofdje al, opeens zag ik de gyn aan komen vliegen, haha, niet verwacht dat het zo snel zou gaan, 2 persweeen later was ze er! 13 min over gedaan! Tuurlijk, het gaat pijndoen, maar ik had het veel erger verwacht! Dus kom maar op met die bevalling! Oh nee, ik moet eerst zwanger worden natuurlijk... Ik heb trouwens een ander middel op de kop getikt, Brevactic. Dit werkt hetzelfde als Pregnyl en Ovitrelle maar dan gratis! Ze zei in het ziekenhuis, ja, je kan deze ook spuiten, maar wij raden Ovitrelle aan. Ik vroeg, waarom dan. Ze zei, Brevactic wordt uit urine van zwangere vrouwen gehaald, dus je weet dan niet zeker of je de juiste dosering binnen krijg. Toen zei ik, dat is dan toch hetzelfde als Pregnyl? ehm, ja, maar dit is uit het buitenland... haha, volgens mij krijgen ze gewoon provisie als ze Otrivelle uitschrijven en een dikke bonus eind jaar, dag!! Daar trap ik niet in. Het is dus precies hetzelfde als pregnyl maar dan uit het buitenland. Ik zei, ik probeer het wel een maand, mocht het niet bevallen dan neem ik volgende maand wel weer Otrivelle. Not! haha
@guus, klinkt goed, je eerste bevalling! doe mij er ook maar zo 1 als het ooit zover mag komen @krul. hormoonpompje!!! daar zeg je wat. daar ga ik naar vragen. al denk ik wel dat ze dat in mijn huidige ziekenhuis niet doen, hier zijn ze niet zo kundig en uitgebreid in de fertiliteits hoek zeg maar maar ik ga het wel zeggen en ook in het ''volgende'' ziekenhuis/kliniek @all... de hele situatie is ondertussen wat bezonken bij mij.. ik ben er nog steeds wat sip over, maar ben al wel wat meer aan het idee gewent dat ik waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis moet. ik probeer er nu een positieve draai aan te geven... een nieuw ziekenhuis biedt mij kans,,, hier maak ik geen kans. ik probeer het te zien als de volgende stap in ons avontuur, en ook deze stap is nodig om bij ons wondertje uit te komen... maar in een verdrietige bui kan ik zo weer omslaan en allleen maar negatief denken hoor ik wacht donderdag eerst af, en dan kijken we wat we dan gaan doen. dan ga ik me ook verdiepen in waar ik heen wil... mijn huidige ziekenhuis wil me doorverwijzen naar MCL, dat is in leeuwarden... maar ik weet dat er in Wolvega ook een goede kliniek zit, Nij barrahus. ik neem aan dat ik daarin zelf de keus heb... maar wat ik moet kiezen weet ik nog niet... leeuwarden is dichterbij, wolvega is iets langer reizen, maar niet onmogelijk... wat is beter? tja moeilijke vraag... zoiezo willen wij eerst nog IUI proberen, gelijk ivf gaat ons te snel... maar dat zijn dingen om met de nieuwe arts te bespreken... lekker slapen meiden!
@miranda, meid eerst moet ik het even kwijt, vind het zo knap van je dat je je er zo doorheen slaat, echt je mag echt trots op jezelf zijn!! Maar wat een heftig nieuws heb je weer gehad, gelukkig eindelijk met goeie uitleg, dat is wel heel fijn. Dit word misschien inderdaad de volgende stap in jullie avontuur! Maar eerst de volgende fm maar afwachten! ik geef je groot gelijk dat je eerst iui wil proberen, ivf is gelijk zo definitief! Voor je gevoel dan he. Nou voor nu heel veel succes morgen en laat het ons gauw weer weten @guusje, haha jij houdt ze wel bezig in het zh! Ik heb gewoon ovitrelle gebruikt een paar keer, vond het geen probleem om bij te betalen, misschien was ik er iets te makkelijk in maar het kon me op de momenten dat ik in de apotheek stond echt niks schelen @mvm, fijn dat je zo'n duidelijkheid kreeg bij je echo, niet dus.. Hopelijk bij de volgende wel dan..
Zometeen om 10 uur in het ziekenhuis zijn voor het HSG-onderzoek. Ben best een beetje zenuwachtig! Je hoort zoveel gemengde verhalen.. Maar goed, tis voor een goed doel!
@guusje, spannend!! heel veel succes straks, duimpjes draaien dat het meevalt voor je heb er geen ervaring mee maar hoor idd heel gemengde verhalen, sterkte!!
@ Guusje: Je bent nu in het ziekenhuis. Ik hoop dat het onderzoek meevalt. @ Miranda: Succes met je fm vandaag. Ik ga heel hard voor je duimen!
Inmiddels weer in de auto op weg naar huis. Onderzoek was geen pretje maar was gelukkig snel gebeurd. En de eileiders waren goed doorgankelijk dus dat is mooi nieuws! Nu nog zwanger worden..