@Krullie Ik moet ook met 75eh beginnen, net als jij. Ik hoef nog t/m as donderdag provera te slikken en dan wachten op ongi. Idd beetje tegelijk. Spannend ! Ik heb trouwens een kantoorbaan, maar ik denk dat mn leidinggevende er totaal geen problemen mee heeft, maar ik wil het liever toch pas vertellen als ik daadwerkelijk zwanger ben, maar wie niet. Ik denk dat als spuiten aanslaat dat ik het toch maar ga vertellen ivm de echo's. @Daan: vervelend zeg dat je toch eerst met 150 clomid moet proberen. Je weet maar nooit, voor hetzelfde geld slaat het dalijk wel aan. Heb je trouwens veel last van bijwerkingen bij clomid? Ik had last van opvliegers en het leek net alsof er een blok beton in mn hoofd zat. Daarom zag ik het ook niet zitten om verder te gaan met clomid.... @jupje: mooi eitje voor de paasdagen @linde: is dat zo dat je een heftigere ongi hebt bij het hebben van een eisprong? Ik zou eigenlijk niet weten, ik werd wel ongesteld, heel onregelmatig, maar volgens mij zonder eisprong. Ik heb wel een tijdje getemp. maar kon daar niet altijd wijs uit worden. @Juliave: hopelijk slaat 50 Clomid aan bij je! @Semmy: balen van de zaaduitslag, maar kan het niet een momentopname zijn of kunnen ze dat gelijk zien. @mvdk: spannend zeg! duimen voor je morgen! @miss Miranda: hopelijk werkt 100 clomid beter. Poeh, we zijn wel met veel meiden zeg. Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben en anders GOOD LUCK!!!! Hopelijk mooie eitjes voor iedereen, wel zo toepasselijk met pasen Fijne avond! x
Hoi meiden!! Er is de afgelopen dagen hier weer heel wat afgekletst.. @Krullie..ik heb hetzelfde "probleem"ik wil het ook niet tegen mijn leidinggevende zeggen, er is slechts 1 collega die het weet die ik in vertrouwen heb genomen...ik werk in de zorg, deze maand komt het gelukkig zo uit dat ik avonddiensten heb en dus kan ik zonder ruilen of vrij vargen naar de fm metingen..Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad voor een interne vacature..als ik vertel dat ik hiermee bezig ben, ben ik bang dat ik word afgewezen..dus wil het nog even voor me houden.. @Daan..echt rot dat je nu toch 150 clomid moet gaan proberen..dat wilde je toch liever niet?? @Imno en Juliav welkom!Wat leuk dat jullie mee komen kletsen.. @Vlekkengek..ik hoop dat Vrijdag de 13e voor jou een geluksdag wordt!!' @Semmy ook bij mijn man was helaas niet zo'n goed uitkomst...ze gaan bij hem deze maand een proefopwerking doen.. Sorry dat ik niet iedereen persoonlijk wat heb gestuurd, de groep word groot @All..Ik heb gisteren bloed laten prikken, zat op dag 4..maar ja weekend zat er tussen.vanaf Zondag beginnen voor mij dan ook de inwendige echos..brr zie er eerlijk gezegd wel tegen op.. Vanmorgen sollicitatie gehad..krijg deze week nog de uitslag.als ik het niet word is het jammer, ik heb een leuke vaste baan, maar dit is meer uitdaging... Groetjes Liz
Me dochtertje is van me ex-partner en ik was met de 6e maand in verwachting van haar.Toen ze 1.5 jaar was zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan omdat hij vreemd is gegaan.Heb nu sinds 3.5 jaar een hele lieve partner en is ook super lief voor me dochtertje en dat gaat super.Nee ik zit niet aan de clomid. Dat klopt heb dat ook wel eens gehoord dat de kwaliteit van het zaad kan veranderen dat het bij de ene slecht is en dan bij een 2e analyse dat het beter of goed is.We wachten het af.
Hi alle nieuwe meiden! Wat zijn het er veel geworden zo he, zo zien we allemaal maar weer dat we er niet alleen in staan. Het is alleen lastig reageren zo dus ook van mij alvast sorry als ik iemand oversla!! @semmy, heel spannend dan wat er uit de 2e analyse komt, hebben ze al meer verteld over hoe precies de cellen van je vriend waren? Ik duim voor je dat het nog goed komt! @liz, zoals je eerder al kan lezen, die echo's, daar wen je heel gauw aan succes met je sollicitatie @imno, wat spannend dat je gelijk mag spuiten! Hopelijk gaat het gauw goed en heb je goed nieuws voor ons! @daanxyz, het zit jou ook niet mee zeg! |Ik hoop echt voor je dat de clomid gewoon zn werk alsnog doet, zou toch mooi zijn dat het nu ineens een goed eitje geeft @jupje, spannend dan de fm van vrijdag, bij mij was er in vergelijking met vorige maand ook geen touw aan vast te knopen.. nu heb ik op d19 pas mn eisprong en vorige al eerder.. hopelijk groeit het bij jou ook nog even door. @all, vanmiddag de iui! Heb gisteren nog wel even gebeld of ze er dit keer wel zeker van waren dat het niet te laat zou zijn zoals vorige maand maar nee het klopte. Dus nu wachten!! ben heel benieuwd hoe de cellen van mn vriend dit keer ontdooien, ik hoop heel goed Over het vertellen aan anderen, bij mij weet zo ongeveer iedereen het! Is ook echt geen aanrader want nu moet je ook het slechte nieuws aan iedereen vertellen en als het wel lukt wil ik toch echt proberen om het even voor onszelf te houden. Maar ik ben een verschrikkelijk open boek en kan heeeel slecht ''liegen'', dus ik kon niet anders als het vertellen xx
@mvdkhh spannend meid veel sucses vanmiddag.Nee ben dat vergeten te vragen hoeveel er wel actief waren echt stom maar dat komt 7 mei wel dan heeft ze de uitslag van de 2e analyse ook. @all:Bij mij weten alleen me ouders en zusje het puur om het gehijg in me nek niet te hebben en al die vragen.Het is al een zwaar proces om te ondergaan.
@ Jupje: Jammer dat je FM wat minder was dan vorige keer, maar het is nog vroeg, komt je ei misschien gewoon wat later. @ Daan: Wat balen voor je dat je toch eerst aan de 150 mg moet. Maar wie weet, werkt dit toch wel. @ Krullie: Ja volgens mij is het heel normaal dat je ongi zonder eisprong veel minder is. Dat is ook een reden dat sommige vrouwen aan de pil gaan. En mijn ongi viel altijd erg mee hoor, dus misschien ben ik gewoon weinig gewend . @ Liz82: Spannend dat je gesolliciteerd hebt. Snap dat je dan nog niks wilt vertellen. Succes met de uitslag! @ Mvdk: Spannend, iui vandaag! Ik ga voor je duimen! Ik heb het ook niet op m'n werk verteld. Nu werk ik parttime dus dat scheelt ook. Alleen een bevriend stel van ons weet het en nog een vriendin. En mijn man heeft het wel aan zijn collega's verteld. Ben vandaag weer begonnen met de Clomid. Hoop dat het weer werkt deze maand. Maar ik hoef nu helemaal niet naar het ziekenhuis. Alleen als ik na 35 dagen nog steeds niet ongi ben (en ook niet zwanger), moet ik bellen. Hopelijk is dat niet nodig.
Halloo! @mvdk: Is de IUI goed gegaan? Zijn de zaadcellen ongeschonden uit de vriezer gekomen? Over 2 weken je NOD? Gaat weer spannend worden! @Liz: bloedprikken op dag 4... wat willen ze dan bekijken in je bloed?? Bloedprikken voor eisprong weet ik, maar op dag 4 is even nieuw voor mij. Spannend, of je de nieuwe baan krijgt! Ga voor je duimen van wel! @Linde: hoop dat het ook weer aanslaat, die 4 lange weken maar weer afwachten! @all: hier lijkt ongi eraan te komen, maar nog niet rood. Ook nog helemaal geen buikpijn of wat ook, wat ik normaal wel heb, dus vraag me af of het snel komt of pas van het weekend. In dit geval mag het nu even wat later komen, anders heb ik vant weekend een probleem met spuiten. Besloten om elke dag om 18.30 te spuiten. Ben ik thuis van mijn werk en in het weekend gaan we altijd pas 's avonds laat weg. Nu een zondag hebben we alleen een etentje bij mijn ouders, wat ook nog eens drie kwartier rijden is. Kan daar niet om 19.15 pas aankomen... en uiteraard mogen ze van niets weten. Eventueel maar een uurtje eerder spuiten dus... in mijn optiek kan dat ene uurtje nou ook weer niet zoveel kwaad. Maar ja, je weet het niet... Laat mijn ongi dan nog maar even wachten tot zaterdag, dan moet ik maandag pas beginnen met spuiten!
@mvdk: Hopelijk is de IUI goed gegaan? @Linde: jij ook heel veel succes! Hoe komt het dat je nu niet op controle hoeft te komen? @all: wanneer slikken jullie de clomid? Ik slik het nu s ochtends maar heb het gevoel dat ik er erg moe van wordt. Heb echt opstart problemen. Iemand ook last van? Ik heb duphaston gehad om ongi op te wekken en dat is goed gelukt. Al na dag 7 ipv 10 en ook best heftig. Maandag echo om te kijken of er een eitje groeit. Spannend! Succes meiden!
@ Krullie: Kan je niet bij je ouders even op het toilet spuiten? Of doe je het niet zelf? @ Juliave: Ik hoefde de vorige ronde ook alleen maar een keer bloed te prikken aan het eind van de cyclus om te kijken of ik een eisprong had gehad. Nu gaan ze er dus gewoon vanuit dat het goed gaat. Hopelijk is dat ook zo. Fijn dat je niet zo lang op je ongi hebt hoeven wachten. Nu duimen dat er een mooi eitje gaat groeien! @ mvdk: Hoe is het bij jou gegaan?
Hai allemaal, nou gister weer de iui gehad. De cellen van mn man waren weer niet goed ontdooid, ze hebben zelfs 2 producties gebruikt! Er waren nog maar 1.2 m cellen over en die bewogen niet goed.. Zelfs de gyno was teleurgesteld want ze waren heel goed voor het invriezen! Maar ja er hoeft er maar 1 goed genoeg te bewegen toch? Nu weer anderhalve week op het wachtbankje... xx
@mvdk: meis, wat shit zeg!! De zwemmertjes houden niet zo van de vriezer geloof ik. Dan moet je vriend maar een maand vrijaf nemen en thuisblijven Zit niets anders op! Maar inderdaad, je hebt er maar 1 nodig en 1,2 m zijn er nog steeds heeeeel veel @Linde: nee dat kan niet, alles moet namelijk in de koelkast bewaard worden... denk ook niet dat ik zo bedreven na 1 of 2x spuiten ben om "ff snel" op de wc te spuiten Maar denk dat ongi nog even op zich laat wachten, dus denk niet dat ik een probleem heb zondag. @Juliave: fijn dat je ongi bent! Ik slikte de Clomid de eerste ronde 'sochtends, maar daar werd ik inderdaad heel naar van!! Tweede ronde 's avonds na het eten genomen. Was een stuk beter!
@mvdk balen zeg. Maar hoe kan het dat de cellen niet goed ontdooid waren, was dat een fout van het ZH? Hopelijk na 1,5 week toch goed nieuws. @Juliave dat had ik ook met de 1e x primolut, had 7 pillen geslikt en werd die dag ongi. Nu heb ik 2x 1 tablet per dag provera (7 dagen) en zojuist de laatste ingenomen. Ik voel het wel aardig rommelen daar. Hopelijk snel ongi. Ik slikte clomid ook 's ochtends rond een uur of 11 nadat ik iets gegeten had. Heb weinig last van bijwerkingen gehad, wel de 2e dag last van zware hoofdpijn en af en toe opvliegers. @ Krullie ik ga ook denk na mijn werk spuiten dus zo rond 17:45 uur. 's ochtends is het denk veel te veel gehaast. Ben benieuwd! x
@jupje, zo zie je maar dat iedere ronde heel anders kan zijn, morgen nieuwe FM, ik duim voor een goede uitslag @daanxyz, balen dat je nu tegen je gevoel in aan de 150 moet, maar wie weet. Misschien slaat het aan, moed houden meid! @oeeh wat spannend weer, jammer dat die kleine guppies niet lekker ontdooid zijn, maar dat zegt niet dat het niet lukt natuurlijk jij kan natuurlijk niet wachten tot 16-4! Spannend! @krullie, ben je al ongi?? Als je ergens op wacht duurt het altijd zo lang hé? Voor jou in dit geval wel even makkelijker natuurlijk dat het et weekend nog weg blijft. @juliave, ik slik clomid altijd bij het avond eten. En succes maandag!!! @iedereen, ondertussen klaar met de provera, hehe, dat duurde lang... wacht nu dus op mijn bloeding en dan kan ik weer aan de clomid
@krullie, wel lastig hoor dat plannen van die spuiten! Ik denk ook dat een keertje een uurtje verschil niet echt uit zou maken, maar het zou fijn zijn als het niet nodig is, @miss miranda, fijn dat je kuur provera er weer op zit, nu kun je echt op naar de volgende ronde! @Imno, dat de kwaliteit verslechterd na het ontdooien is helaas gewoon een risico.. Normaal doen ze ook geen iui met bevroren cellen maar het kan in ons geval niet anders.. ook voor jou hopelijk snel je ongi en dan op naar een nieuwe ronde, nieuwe kansen Iedereen een heel fijn, vol met afleiding gevuld weekend! xx
@mvdk:dat is klote zeg maar hopen dat er 1 zijn weg vind en dat je een mooie test kan laten zien. @krullie:ja dat is dan lastig kan je niet wat eerder spuiten? @all:vandaag om kwart voor 2 een nieuw potje semen brengen in leiderdorp ben zo benieuwd of deze uitslag beter zal zijn.gisteren ff een goed gesprek gehad met me vriend merken toch wel aan ons beide dat het er ff inhakt. ik wens iedereen een hele fijne paasweekend.
@semmy succes meid vandaag, ik duim dat het zaad deze keer beter is... mijn vriend heeft het ook dat het niet goed is en wij moeten het over een tijdje ook opnieuw laten onderzoeken want er is een kans dat het dan wel goed is, maar wat jij zegt over dat het erin hakt ervaren wij ook zo inderdaad. ik maakte mezelf zorgen over dat het bij mij niet goed was met mn pco, en ik had er nog niet echt bij stil gestaan dat het bij vriendlief ook minder zou zijn,.. dus die uitslag kwam best hard aan... succes! @jupje, succes vandaag met je FM, laat je ons weten hoe het ging?
Nou ik ben dus echt mega ongesteld geworden vandaag... zul je net zien! Wil je het even niet, dan wordt je het! Kun je niet wachten, duurt het eeuwen...! Zondag dus de eerste spuitdag... niet ideaal, moet snel tussen alle bedrijven door. Dan zijn we maar wat later voor het etentje 's avonds... pff ga me de komende dagen maar eens geestelijk voorbereiden @Semmy: succes met het zaadonderzoek! Wanneer krijg je de uitslag? Ik ga duimen dat het een betere score is dan de vorige keer! @Miranda: lang duurt zo'n kuur he?! Nu jouw ongi afwachten! @Jupje: hoe was de fm?????
hoi @ krullie spannend, nu gaat het spuiten dan toch echt beginnen! @ miss miranda ik hoop dat de kuur zijn werk heeft gedaan en je snel kunt beginnen aan de nieuwe ronde clomid. Werd dit nu 100 mg? @ semmy ik duim voor je!! @ all pff wat was ik zenuwachtig vanmorgen. vannacht om 2.45 de wekker gezet zodat de samenlevingstest zo goed mogelijk gedaan kon worden.. had er een heel slecht gevoel over vanmorgen was er gewoon misselijk van. Eerst een echo gehad om te kijken of het eitje gegroeid was.. en wat bleek.. er staan TWEE prachtige eitjes klaar. woowwww manlief keek me even verbijsterd aan. aangezien de eitje beiden 18 mm waren kon de samenlevingstest al gedaan worden. zoals de fertilitietsarts zei glansde de baarmoedermond al mooi. tja dat moet je in zo'n geval maar als compliment zien. En ja hoor ook de samenlevingstest was dis keer positief. man en ik hebben ook even door de microscoop naar de zwemmers kunnen kijken. dit was wel erg apart om te zien. Wanneer de eitjes springen is nog niet helemaal zeker dus maar vol aan de slag met cb testen. Wat hoop ik dat we na deze ronde kunnen zeggen dat we zwanger zijn van misschien wel twee wondertjes!! hoe negatief mijn gevoel de laatste dagen was zo positief ben ik nu. Ik heb altijd gedacht/ aangevoeld een tweeling te krijgen dus zou het dan deze ronde.... durf bijna niet te hopen
UPDATE MissMiranda: 1e kindje, clomid 50 slaat niet aan, nu provera daarna naar ronde 2 met clomid 100 Daanxyz: 2e kindje, ronde 2 Clomid 100 mg, FM: 26-03, geen reactie op clomid 100mg, 30-03 opnieuw controle (laatste deze ronde). LindeDD: 1e kindje, ronde 1 Clomid 50 mg, NOD: 29-03 Mvdk: 1e kindje, ronde 3 Clomid 50 mg, iui gepland op 4-3 Jupje: 1e kindje, ronde 2 Clomid , fm 6-04 2 eitjes van 18 mm Vlekkengek: 2e kindje, ronde 4 Clomid 50 mg Krullie: 1e kindje, ronde 3 met Puregon & Ovitrell Liz82, 1e kindje. Mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden. Semmy26, 2e kindje. 7 mei terug naar de gyn voor behandelmogelijkheden Moefoe, Juliave, Zwanger: Mrdam, 1e kindje. Uitgerekend:
Wauw Jupje!!! Wat een geweldig nieuws zeg Twee mooie eitjes en een goeie samenlevingstest! Ik zou zeggen: zwanger!! Alles heb je mee nu, kan bijna niet anders dan dat het superraak is straks!