@ Ukkie: Gecondoleerd met het verlies van de opa van je vriend. Hopelijk hebben jullie nog een paar leuke dagen tot vrijdag. @ Juliave: Wat fijn dat je nu gewoon naar de verloskundige mag. @ Guusje: Ik snap je gevoel helemaal hoor! Hopelijk word je snel ongi en slaat deze behandeling goed aan. @ Kimmuh: Jeetje, jij hebt het wel zwaar te verduren met al die kwaaltjes. Hopelijk ben je snel van die krentenbaard af want zo te horen is het geen pretje. @ Krullie: Ik zou het inderdaad wel een leuk cadeautje vinden als ze geboren wordt op m'n verjaardag, maar kan me voorstellen dat het niet zo leuk is om op dezelfde dag jarig te zijn als je moeder. Je wil als kind toch het liefst een 'eigen' dag. O en m'n schoonvader is 8 januari jarig dus dat kan het ook nog worden . Gisteren weer op zwangerschapscursus geweest. Was nu een stuk leuker en erg leerzaam vond ik.
@ all, vandaag heb ik voor het eerst boven de pot gehangen..Had het totaal niet meer verwacht..Ik werdt wakker en toen moest ik kokhalzen en ja hoor rennen naar de wc...Ben nu bijna 15 wkn dus ben benieuwd of het maar bij deze ene keer blijft..Verder gaat het goed hier. Volgende week woensdag controle bij de vk en vrijdag de geslachtsbepaling..Kan niet wachten..Ik had gedroomd dat ik een echo kreeg een 3d of 4d echo. En toen zei ik tegen die vrouw van de echo, hee dat is toch een jongen zijn balletjes..Dus ik ben nog steeds in veronderstelling dat ik een jongetje krijgt. Iedereen zegt een meid...niemand zegt een jongen hahaha zelfs mensen op me werk zeggen een meid...maar goed we zullen het zien... I Ik lees vanavond op de lappie ff bij ben nu op me werk..Dan kan ik ff op iedereen reageren.
@Citroen: we tellen met je mee af naar 9 december!! Fijn he die pregnyl De allereerste keer voelde ik mijn borsten bij elke stap die ik zette pijnlijk bewegen, bah! @Linde: je weet het niet! Was je moeder bij jou op tijd?? Ze zeggen wel eens dat je wat dat betreft hetzelfde als je moeder kunt zijn. Is zo'n cursus nuttig?? Tot nu toe heb ik er eigenlijk geen zin in Laat het wel op me af komen en we zien het wel... maar misschien krijg ik daar later spijt van @Kim: hoe is het?? Krentenbaard al aan het wegtrekken?? Migraine ook? Hier gelukkig wel, voel me weer veel beter! @Marouan: zo dat is zeker nog onverwachts, met dit termijn! Misschien is het eenmalig en had je iets verkeerds gegeten of gewoon niet zo lekker. Gaaf zeg vrijdag de geslachtsbepaling!! Je eigen gevoel is vaak toch het sterkst! Hier ook vanaf dag 1 een meisje gedacht en dat blijkt ook zo te zijn. Dus dan zal het bij jou wel een jongen worden Heel veel plezier vrijdag!! @Hier: Ons huis is verkocht!! Heel snel gegaan nog! Papieren moeten nog wel getekend worden, maar mondeling is alles rond. Geweldig! Nu gaan we snel achter het nieuwe huis aan, hopelijk kunnen we een mooie prijs overeenkomen en zitten we in januari al in ons nieuwe stekkie! Vriendlief heeft beloofd als eerst de babykamer daar in orde te maken
@krullie, jeeeej!!! gefeliciteerd!!!! en over die zwangerschapscursussen, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar in mijn vriendinnen/kennissen kring zijn een vriendin en ik laatst tot de conclusie gekomen dat degene die er wel op voorbereid waren minder hechtingen en complicaties hadden dan degenen die niks hadden gedaan.. Het zegt natuurlijk niks maar geeft wel stof tot nadenken @mvm, spannend hoor de geslachtsbepaling!! Veel plezier J en hopelijk blijft het overgeven maar bij 1 keer, ik heb het ook maar tussendoor 2 keer gehad, hopelijk blijft het voor jou ook hierbij.. @citroen, idd lekker hoor die hormonen maakt het wachten nog spannender!! @uk, gecondoleerd L lijkt me inderdaad heel mooi maar moeilijk als je kindje dan genoemd word.. dikke knuf! @juliave, gaaf he die echos J hopelijk voel je je gauw wat minder beroerd.. @kimmuh, krentenbaard?! sjonge jij hebt het ook lekker te pakken joh! ik hoop voor je dat het al wat beter gaat weer? @guusje, geeft toch niet meid wij begrijpen het hier allemaal wel hoor.. duimpjes blijven ook als je minder reageert gewoon voor je doordraaien @all, bedankt voor de tips met de harde buiken ik probeer me keurig rustig te houden
@ Krullie: Mijn moeder was bij mijn zus precies op de uitgerekende dag bevallen, ik was een weekje te vroeg, maar dacht dat een tweede vaak eerder komt. Ik vind die cursus heel nuttig. Gewoon omdat je veel informatie hebt kan ik me voorstellen dat je er rustiger ingaat en ontspannen is heel belangrijk bij een bevalling. De vrouw die de cursus geeft zei dat de bevalling op die manier 1 of 2 uur korter kan worden. Voor mijn man is het ook wel fijn dat hij een beetje weet wat hem te wachten staat. Zodat hij er op het moment niet machteloos bij staat omdat hij niet weet wat hij moet doen. Wij hebben voor de korte cursus van 'Samen bevallen' gekozen, dat doe je echt met z'n tweeen. Ik vind het wel een aanrader.
vanochtend niet overgegeven dus denk dat het iets eenmaligs was haha..Hopelijk... @krul, volgende week vrijdag heb ik de geslachtsbepaling...Kan echt niet wachten hoop dat het snel zo ver is ben zooooo benieuwd...Ga gwn van een jongen uit...omdat ik stiekem hoop op een meisje whahawhhahwhahwhahw....En jongen zou ook leuk zijn hoor daar niet van...Morgen moet ik met marouan mee naar de PSZ en dan komt sinterklaas. dus ben benieuwd..hahaha
all: De krentenbaard zit er helaas nog steeds. Heb wel zalf voorgeschreven gekregen, Fucidin. Mag nu niet alles ivm de zwangerschap. Op internet staat dat het 2 tot 3 weken kan duren. Het staat gewoon zo lelijk, het is net een grote koortsuitslag.. Maar ja, was dat het maar... Geduld hebben en hopelijk slaat de zalf snel aan. Het jeukt 's avonds wel heel erg, en dat is een goed teken zegt men. Gelukkig hebben mijn dochter en man nog steeds niets, al heeft mijn dochter om haar lip nu wel rode plekjes, dus morgenvroeg even de ha bellen. Even voor de zekerheid; je weet natuurlijk nooit. Migraine heb ik (nog) geen last weer van gehad.. Heb het wel weekelijks, dus hopelijk slaat het deze week over heb genoeg nu hahaha Heb afgelopen week alle babygoed uitgewassen, en ben sinds vanmiddag bezig met strijken.. Wat een rot werk is dat zeg (sorry) ben vanmiddag uurtje bezig geweest, vanavond anderhalf uur.. Nu heb ik last van m'n rug. Het mag van mij wel februari zijn.. haha Bij jullie verder alles wel goed? Uk, heel veel sterkte! Mvm hopelijk blijft het bij 1x, ik heb TOT me 15e week niets anders gedaan dan overgeven. Misschien had je gewoon iets verkeerds gegeten. Al zenuwachtig voor volgende week vrijdag? Krullie Super dat je huis is verkocht! dat wordt dus binnenkort verven, inrichten, wassen, strijken enz. (wens je alvast veel succes.....) haha fijne avond allemaal!!
Dank je wel meiden, vriendlief is weer uitgezwaaid, aftellen naar 30 december! Krullie.. Ooh wat een fijn nieuws !!!! Hopelijk vinden jullie snel jullie droomhuisje...
Dank je Citroen! Nog 8 dagen aftellen! Mvdk: kun je merken dat je minder harde buiken hebt als je het rustiger aan doet? Ik in ieder geval wel! Ga jij wel zo'n zwangerschapscursus doen dan? Schijnt dat je meestal toch wel rond de 20e week je al aangemeld moet hebben. Ik denk er nog even over na Misschien dat ze in het zh nog iets organiseren of ideeën hebben. @Linde: fijn dat je echt wat aan die cursus hebt! Zeker omdat je het ook samen kunt doen, wel belangrijk natuurlijk. Is de kleine meid al ingedaald? @MvM: hoop dat je nog steeds niet hebt overgegeven! hahaha stiekem toch de hoop op een meisje Ach het is allebei welkom natuurlijk, maar snap dat een meisje natuurlijk wel extra leuk zou zijn omdat je dan allebei hebt @Kim: poeh dat is een lange tijd zeg... hoop dat het zsm weg is! Hoop dat je het dochter het ook niet krijgt! Fijn dat je nog geen hoofdpijn hebt gehad, bij mij is het weer weg gelukkig! Lekker druk in de weer al met babyspulletjes! Hoop dat ik dat ook snel kan gaan doen in het nieuwe huis! Zin in! @Uk: aftellen naar de 20wkn echo! Spannend zeg! Gaat echt hard vind je niet????
Citroen; spannend meis! Ik ga voor je duimen!! Krul; gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Fijn in deze crisistijd! Hier; wachten op ongi..heb nog niet echt het gevoel dat het eraan komt.. Zucht.. Ben nou wel eens klaar met dat wachten, wil weer eens verder kunnen gaan..
@all. hier voel ik me echt min,,, volgens mij word ik ziek, ik ben snotterverkouden en alles doet me zeer BAH! .... toen ik vanmorgen naar de wc ging en ik veegde (sorry klinkt heel vies) toen schrok ik. Aan het wc papier zat smurrie. het was niet echt bloed... meer een soort afscheiding, beetje bruin-rood met wat oud bloed leek het! ik snap er niks van, dit is toch veel te vroeg om ongi te worden,,,, ik zit vandaag ongeveer 7 dagen na de eisprong... ga er maar vanuit dat het niet gelukt is
Citroen.. Ik wil je geen hoop geven maar misschien is het innestelingbloed, ik had dat nl. 6 dagen na mijn ei... DUIMEN!
nou dames ik weet het niet hoor... hoe kan een innestelingsbloeding zijn? ik bloed nog steeds wat, vanmorgen ook wat in het maandverbandje maar niet veel... wel is het ook wat helder rood bloed... dus ik denk dat ik echt ongi ben/wordt, al lijkt het niet zoals ik een ongi gewend ben. een week na eisprong al ongi, dat klopt toch niet?
@ Guusje: En? Al ongi? @ Krullie: Bij mijn laatste controle was ze nog niet ingedaald. Heb volgende week woensdag weer controle plus een liggingsecho, ben benieuwd hoe het dan is. @ Citroen: Na mijn eerste ronde Clomid begon ik ook al een week na de eisprong elke keer een heel klein beetje bloed te verliezen. Na een week kwam de ongi pas echt door. Maar het kan inderdaad ook een innestelingsbloeding zijn. @ All: Afgelopen weekend zijn we gezellig met z'n tweeen een weekendje naar Zwolle geweest. Nog even een laatste keer met z'n tweetjes weg. Was erg gezellig. Nu nog 2 weken werken en dan met verlof! Ben er wel aan toe merk ik.
@kimmuh, nou is de jeuk al wat minder en ben je weer om aan te zien heeft je dochtertje het niet gekregen? @krullie, ik deed yoga dus nu zwangerschapsyoga(vind ik zelf niet zo boeiend hoor) en zon cursus haptonomische zwangerschapsbegeleiding met mn man samen, best handige tips krijg je daar hoor! Ik kan me echt niet voorstellen dat jij je kamertje nog niet hebt, ik weet niet of ik dat nog zou uithouden hoor de harde buiken zijn inderdaad minder als ik rustiger aan doe maar ja dat is soms dan wel heeel rustig.. @citroen, ik blijf ook duimen hoor meid, laat dit nou alsjelieft gewoon een innestelingsbloeding zijn!! @lindedd, lekker hoor even eruit met zn tweeen, ook al zit er stiekem wat extras bij
nou, het wordt nu wel heel rood 99% dat ik ongi ben, bah! ookal was de kans piepklein en had ik me hier op voorbereid, ik baal er enorm van!!! woensdag weer beginnen met spuiten... mijn lf fase is trouwens 8 dagen, dat is toch harstikke kort? moet ik me daar zorgen om maken?