@Citroentje geef de hoop niet op meid!! Ik snap dat je het denkt en er bang voor bent, maar er gebeurt zoveel in je lijf door al die hormonen dat "het gerommel" bijv ook heel goed van een innesteling kunnen zijn. Wil je geen valse hoop geven, maar ook niet meteen van t negatieve uitgaan hoor meis! Ik denk aan je en duim voor je! @Linde: ooh spannend spannend zeg!! Het kan toch wel elk moment gebeuren @Mvdk: ooh als hij de 2e en 3e reis vrij is komt het wel goed hoor! Jullie kleine moet nog naar maar even geduld hebben dan tot papa terug is Hoe is het met de andere meiden? Fijne Kerstdagen gehad?? Kwaaltjes? Hier begint het wel steeds zwaarder te worden, bleh. Maar net weer bij de vk geweest en heb ook gewoon een te groot kindje. Baarmoeder en kindje zijn te groot, moet nu volgende week nogmaals een suikertest doen om uit te sluiten dat ik toch niet ineens zwangerschapsdiabetes heb ontwikkeld. VK vond het ook niet gek dat ik last had van mijn buik, rug en benauwdheid met zo'n grote baarmoeder en baby...pff! Over twee weken weer een nieuwe echo...
Krul, dat zal wel pittig zijn zeg, ook wel spannend voor de test.., hopelijk is er niks aan de hand, gaan we wel van uit toch? Linde; oeh, jij bent er bijna he, spannend hoor!! Hou je het nog vol? Citroen; geen bloed geeft moed he!! Je weet maar nooit!! Wanneer us je NOD?
Krul, hoezo een te groot kindje? Ons kindje zit ook (iets) boven het gemiddelde, maar als ik dan zie de lengte van mijn man en mijn lengte dan zeg ik van ''Tsja, logisch.'' Onze dochter is ook 4 en 1.20M(behoorlijke lange dame.....) Ze zat volgends het consultatie bureau ook altijd boven het gemiddelde... Ik snap dat het nu wel zwaarder wordt, heb er zelf ook last van..Vooral 's nachts.. Slapen gaat niet zoals ik het wil, en moet er behoorlijk vaak uit om te plassen. Iedereen een fijne kerst gehad? Wij wel, alleen jammer genoeg moesten de waterpokken uitbreken op 1e kerstdag bij mijn dochter.. Ze had er de 1e kerstdag niet heel erg last van, maar gister en vandaag wat een drama zeg! Afgelopen nacht bijna niet geslapen.. Er zitten namelijk tientallen bij haar vagina, rondom en er in en dat doet behoorlijk pijn. Vanochtend zijn we bij de dokter geweest maar ja, hij kon er ook niet veel aan doen. We hebben wel een zalfje meegekregen waardoor ze wat suffig wordt en hierdoor beter slaapt.. Zoals het nu lijkt werkt het wel.. (Maar voor hoelang...) Ze slaapt nu lekker in d'r bedje, en hopelijk slaapt ze de nacht door.... Mijn vakantie zit er helaas weer op.. Begin morgen weer! Heb gelukkig geen dubbelde diensten de 1e week, dus hopelijk is het wel te doen. Krul, je vroeg wanneer ik zou stoppen.. Mijn bedoeling is met 36 weken.. 4 weken van te voren, dus even kijken of dat gaat lukken! Heb nog even een foto erbij geplaatst, ben behoorlijk gegroeit afgelopen tijd... Kleine uk doet het prima... (Voel me soms ook behoorlijk dik.....) Bots overal tegen aan, gister tijdens het eten ook dan wil ik van tafel en knal ik met m'n buik tegen m'n schoonbroer zijn rug hahaha... Ach nog eventjes...!! Citroen, hoe is het nu daar bij jou? Linde, en bij jou? Hou je het nog vol?
@guusje, ik had bij mn laatste reactie helemaal over jouw berichtje heen gelezen, sorry! balen dat het niet gewoon lekker groeit nu!! hopelijk komt het snel voor jullie.. Hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van de feestdagen. @kimmuh, ja dat 'dikke' herken ik wel haha ik loop ook gauw ergens tegen aan met mn buik, vooral mensen helaas haha @krullie, lastig he begint het te worden nu, vooral als het bij jou nu zo groot is. ga maar lekker vaak op je bedje liggen, ben je straks goed uitgerust @all, gisteren de groeiecho gehad en het was toch niet helemaal goed helaas. de groeilijn buigt toch wat af en nu moeten we volgende week naar het ziekenhuis voor weer verdere controle. Het is geen groot probleem maar ja het moet natuurlijk wel blijven groeien en die sua(die missende ader) kon dit als eigenschap hebben. Dus het blijft even spannend
Citroen & Guusje.. Hele dikke knuffel voor jullie hopelijk wordt 2013 jullie jaar !!!!! Hier de kerstdagen goed doorgekomen, merk wel dat ik lichamelijk steeds minder kan, ben sneller moe in het huishouden en met boodschappen doen. Vanmiddag komen er kijkers voor ons huisje dus heb de afgelopen dagen niet stil gezeten... Vriendlief overmorgen thuis.... Eindelijk niet meer alleen
Ha meiden! Fijn dat er hier nog altijd gekletst wordt, ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat! @Citroen en Guus: voor jullie gaat het een mooi 2013 worden! I can feel it! @Citroen: nog geen ongi te bekennen? Ik duim dat het uitblijft! @Guus: meis echt naar dat het eitje niet verder wilde groeien Hoe nu verder? Wachten op een menstruatie? Weer provera slikken? En dan moet je beginnen met spuiten toch? @Mvdk: vervelend dat het kindje net onder de curve groeit zeg... maar inderdaad iets wat bij sua kan horen. Goed dat jij en je kindje nu extra in de gaten worden gehouden! Veel rust nemen, hopelijk doet dat je kindje ook goed. SPannend meis, hou ons op de hoogte. @Kim: leuke foto! Flinke buik en echt al laag zeg! Is je knul nog niet ingedaald? Of is het daar nog te vroeg voor? Kan t me voorstellen dat je overal tegenaan botst Die buik kun je niet intrekken Ik heb het ook wel eens, dat ik toch niet even tussen twee stoelen door pas zeg maar Was ik me buik even vergeten Hier gaat het slapen ook steeds moeizamer. Lastig om een lekkere houding te vinden en door te blijven slapen. Jij hebt ook een flinke dochter dan qua lengte! Ik weet niet hoe flink ons meisje is, maar als ik de vk moet geloven toch echt wel flink. Twee weken geleden 2,5 week voor op schema en P80 volgens de curve en nu al P85. Te groot in zn algeheel, te lang, maar ook te zwaar. Nou ben ik ook niet licht natuurlijk... heb bijv maar 2 babypakjes in maat 50 omdat ik al van een iets flinkere baby uitging, maar als ik de vk moet geloven is het wel TE aan het worden. En dan maak ik me toch zorgen. Ik heb wel veel kleertjes in maat 56, straks kan dat allemaal ongedragen in de kast... De vrouwen in de familie van mijn vaders kant moeten echt vechten tegen overgewicht/obesitas. Ik ook. En nu krijg ik natuurlijk ook een meisje...en als ze dan meer mijn genen heeft dan die van dr vader en dan ook nog eens als een veel te zware baby ter wereld komt, dan maak ik me wel een beetje zorgen ja. Maar goed, we zien het wel... Ach gos arme meisje van je! Dat ze net met deze dagen geveld moet worden door de waterpokken! Wat een nare plek ook zeg, kan me voorstellen dat ze daar echt last van heeft! Hopelijk werkt het zalfje en wordt het snel minder! Beterschap voor dr! Gelukkig heeft ze ze nu net gekregen en niet als dr broertje er straks pas net is! Werkse vandaag meis, hopelijk is het te doen idd! Met 36 weken verlof zou ik knap vinden hoor! Wou ik ook, maar ben nu zo blij met mn 34. Zet 'm op @Uk: lekker rustig aan doen hoor, goed luisteren naar je lijf wat betreft huishoudelijke klusjes! Het wordt nu ook steeds zwaarder! Heerlijk je mannetje zo weer thuis! Kijkers voor jullie huis gehad? Ga je ook nog verhuizen waarschijnlijk voor de bevalling?
even snel een berichtje van mij... vandaag ongi geworden! helaas... en jammer genoeg ook weer precies op de 10e dag nadat ik de pregnyl heb gezet... dat betekent dus dat mijn lf fase ook weer precies gelijk is, 7 of 8 dagen (hangt er vanaf hoelang na pregnyl de eisprong is geweest...) ik baal!
Citroen.. Pfff ik snap dat je baalt, ik zou die korte LF toch even overleggen met je gyn.. Hele dikke knuffel ! Krullie.. Luisteren naar mijn lichaam valt me tot nu toe niet mee, vind het erg vervelend dat ik niet meer alles kan/mag tillen enzo maargoed, alles voor de kleine uk We hebben ons huis te koop staan op Funda... alweer bijna 1 jaar, 6 kijkers gehad, elke keer nét niet.. Dus hopen nu op meer geluk. We hebben 3 slaapkamers, een badkamer, zolder, grote woonkamer en grote tuin, dus eigenlijk niets te klagen, we HOEVEN daarom gelukkig ook niet weg. We zouden wel graag naar een 2 onder 1 kapper in een nieuwbouwwijk willen verhuizen... Het is gelukkig geen 'moet'
@Citroen: oooh meisss potverdorrie!!! Ik scheld en vloek met je mee! Je lf is echt te kort, daar moeten ze als eerste wat aan gaan doen nu! Vruchtbaarheidsklinieken (bijv Geerten en in Dusseldorf) zeggen dat je lf echt minstens 10 dagen moet zijn voor een goede kans. Dit sucks dikke knuff @Uk: spannend zeg!! Wel balen dat het jullie huis steeds net niet is geworden! Het is zo'n lastige tijd en er is ook zoveel keus...zoveel woningen staan te koop en de prijzen blijven dalen. Wij hadden ook echt niet verwacht dat ons huis met 10 maanden weg zou zijn, maar 2 slaapkamers, alleen een bergzoldertje, oudere keuken enzo. Wel heel veel grond, maar ja ik heb liever veel huis en minder grond. En we wonen in de rimboe Geen enkele voorziening. En toch was het de 5e keer raak! Je hebt maar 1 gek nodig Maar wij hoefden ook niet perse weg. Meer ruimte was natuurlijk wel wenselijk maar niet noodzakelijk. Wel als er een tweede kleine zou komen. We hebben echt geluk gehad! Spannend hoor, blijf hoop houden. Een nieuwe twee onder een kap is super, die komt er ooit wel! Het is alleen zo shit dat het kabinet aan de hypotheken blijft kloten en nog steeds niet weet wat ze nou eigenlijk willen. Dat helpt de woningmarkt echt niet! Ik ken het hoor, dat het moeilijk te accepteren is dat je niet meer alles kunt doen. Maar idd, alles voor onze ukkies. Hoe moeilijk ook. Ik heb net even alvast gekookt voor vanavond. Tien minuutjes groenten gesneden, expres zittend gedaan en vervolgens vijftien minuutjes in de keuken gestaan en ik heb nu harde buiken, buikpijn en last van me rug. Terwijl ik amper wat heb gedaan. Echt niet leuk meer. Dat wordt nog wat als we over een aantal weken daadwerkelijk moeten verhuizen... Zoveel mogelijk rust nemen, dat is het enige waar we op moeten letten. Doe je best
Citroen wat balen zeg! !! Krullie, niet druk maken om de grote. Tijdens de groeiecho zeiden ze dat onze kleine iets boven gemiddeld zat en een 3800gr zou wegen bij de geboorte. Deze week zei ze omdat uk nog steeds niet is ingedaald, waarom zou hij hij heeft alle ruimte. Toch even verbaasd gereageerd en ze kon nu echt niet geloven dat het een groot kindje werd eerder iets can 3200. We wachten in ieder geval in spanning af vandaag ben ik uitgeteld! Aangezien de kleine niet is ingedaald verwacht ik nog wel twee weken te lopen...
Ha meiden! Ik ben weer bijgelezen. Was zo benieuwd hoe het met jullie gaat! Kerstdagen zitten er weer op. Op naar 2013! @Citroen wat balen meis!! Snap dat het erg moeilijk is.... heb je de gyn al gesproken??? Ik ga zo voor je duimen! 2013 wordt jullie jaar!! @Guus: voor jou ook balen meis. hoe nu verder?? voor jullie gaat het een mooi en geweldig 2013 worden! @Mvdk: vervelend dat het kindje net onder de curve groeit. maakt het toch weer even spannend! hopelijk is alles gewoon goed. je hebt vast een kerngezonde baby in je buik. hou ons op de hoogte. @Kim: leuke foto! Flinke buik! Mooi! @krullie voor jou ook spannend. Balen dat je zoveel kwaaltjes hebt. Hou ons op de hoogte. Ook jouw baby is vast een kerngezonde Hollandse baby komt goed meis! @Uk: lekker rustig aan doen inderdaad. Heerlijk je man zo weer thuis! Kan je lekker weer wat rustiger aan doen. Spannend die kijkers. Hoe is het gegaan? @lindde, fijn dat alles goed gaat. Geen kerstkindje dus hopelijk blijft de baby moet tot 2013 zitten spannend spannend!! @all hier alles goed. Vandaag alweer 15 weken. Begint wat te worden. Zie helaas nog steeds geen buikje. Hopelijk kan je snel wat zien. Lijkt me leuk. Nog wel veel last van banden/groeipijn en ben nog steeds heeeeeel erg moe maar dat hoort erbij. 20 weken echo is gepland; 25 januari. Hopelijk kunnen we dan ook zien wat het wordt. Super spannend! Fijne dagen meiden!!
@ Citroen: Wat balen van die korte lf weer... Hopelijk willen ze er nu toch wel iets mee gaan doen. @ Jupje: Vandaag uitgeteld! Spannend hoor, ben benieuwd wanneer het gaat beginnen. @ MvdK: Vervelend dat je kindje nog onder de curve groeit. Gelukkig wordt het goed in de gaten gehouden. @ Juliave: 15 weken alweer! Dat buikje komt vast snel nu . @ All: Ik heb een beetje rare nacht gehad. Was steeds niet lekker en zat regelmatig op de wc. En om een uur of 1 kreeg ik volgens mij weeen. Dit duurde ongeveer drie kwartier en heb ik verder niet gehad. Zullen die voorweeen geweest zijn? Of zal het komen omdat ik verder niet zo lekker was? Nu heb ik nergens meer last van .
Linde; ja, dit zijn waarschijnlijk voorweeen! Maar hoeft niet te betekenen dat het nu gaat komen hoor, ik heb het ook gehad, 2 weken lang.. Daarna ingeleid en toen zagen ze op de monitor dat ik idd wel al weeën had, ben ook niet ingeleid toen, gebeurde allemaal vanzelf. Spannend hoor!! Hier; vanmorgen getemperatuurd, 37,4!! Vorige week was het nog 36,9.. Wat denken jullie, zal ik pregnyl zetten? Of gewoon de natuur zijn gang laten gaan? Van gyn moest ik deze maand gewoon afwachten, en ze zei dat ik geen pregnyl hoefde te zetten omdat ik niet precies weet wanneer ei is.. Wat moet ik doen?
@Jupje: spannend meis!! Heb je verder nergens last van?? @Linde: ja dat klinkt als voorweeën! Het kan elk moment gaan gebeuren, maar ook nog 2 weken zo aanhouden... poeh! Er wordt wat van ons geduld gevraagd he @Julia: dat buikje komt snel genoeg hoor meis! Wacht maar, over 5 weekjes zie je het écht! Vanaf dan gaat het zo snel groeien! Spannend, de echo in januari, ook echt bijzonder om dan te zien wat het wordt! @Guus: meis niet zomaar pregnyl gaan zetten hoor, niet doen! Als dit eitje van jezelf is, zonder hormonen, dan springt het ook uit zichzelf! Net als zo spontaan bij Joa! Spannend, lekker klussen hoor
Sorry ff snel een vraagje; Ik ben opzoek naar dit soort kastindelers. Iemand een idee waar je die kunt kopen?
aah wat balen citroen vind t echt zwaar klote voor je..echt irritant en frustrerend gewoon ik kan het me voorstellen.ik zou toch nog een keer de lf aan je gyn voorstellen te bespreken. @lindedd dat klinken als voorweeen...je hebt kans dat je deze meer gaat krijgen of helemaal niet meer tot aan de bevallingg.. @krul..je moet je niet te druk maken om de grootte van de beeb..kokt allemaal wel goef hoor en bevallen ga je wel mak niet uit hoe gropt..het zal wel niet extreeem groter zijn anders hadden ze er wel wat van gezegd. toch.. @all ik ben net van een blaasontsteking af heb daar anti biotica van gwhad en gister gecontroleerd bij de dokter en het os wegm maar heb nu wel een schimmel gekregen oa door die anti biotica..ik ga kapotttttt van de jeuk en pijn.heb zon ei gekregen die ik ijwendog moet gebruiken dat heb ik gister gedaan en een creme..hoop dat t snel weg is.volgende week donderdag heb ik de 20wkn echo..heb dr zin in..kleinte al een tijd weer niet geien ik voel hem nu wel elke dag maar van die zachte bewegingen trapjes etc. heel leuk en lekker gevoel blijft dat..verder heb ik last van me onderruge stuitje zrg maar en trekt door in me lies .geluklog niet de hele dag maar qel als k druk ben geweest..ik ga t er nog wel over hebben met de vk
hee meiden, ik lees ook nog steeds mee, alleen reageer niet veel meer spannend jupje! en ook voor linde spannende weken ! succes meiden! mvm irritant he die schimmel. ik had dat ook door antibiotica. kreeg toen ook zo'n ei en dat hielp heel goed hopelijk wordt 2013 voor alle niet zwangere meiden een mooi jaar en gaat het bij jullie ook lukken
Ik mag gelukkig niet klagen krullie. Nadat ik lang gesukkeld heb met mijn bliedwaarde gaat het goed. Natuurlijk nu alles op een lager pitje en ben de buik ook echt wel moe. Maar ja zolang die kleine niet wil indalen kunnen ze niks...