Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Linssiejj: Vervelend dat je niet veel kan doen. Sterkte de komende tijd.

@ Guusje: Spannend, volgende week NOD. We gaan duimen!!

@ Citroen: Ik heb er ook niet heel veel verstand van, maar wat Krullie zegt klinkt wel heel logisch. Zou het er zeker in het ziekenhuis nog eens naar vragen.

Hoe zal het bij Jupje zijn? Zal ze al bevallen zijn, ze is al 9 dagen overtijd...

Bij mij alles nog rustig. Gisteren was ik jarig dus ik ben blij dat ze nog even is blijven zitten :).

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    woow linsiej, prachtig al die foto's!

linde, gefeliciteerd nog!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Guus: spannend meis, ik duim voor je!!
    Ik geloof in spontane eitjes! ;)

@Citroen: hoe was de fm vandaag? Zijn al je vragen beantwoord?

@Linde: gefeliciteerd nog :D
    Maar de verjaardagen van mama en dochter zullen niet ver uit elkaar liggen! ;)

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @all... vandaag eerst fm gehad. nog niet een grote dominante follikel te zien. er waren wel een paar van rond de 10 a 11 mm. dus ik ga nog even door... vrijdag weer terug.

nog even gepraat met de gyn over het verloop van alles.
    deze ronde is nu al volop bezig, en doen we dus ook gewoon zoals geplant: spuiten en bij een eitje zelf klussen.

ondertussen krijgt vriendlief 21-1 een zaadonderzoek waarbij ze het zaad gaan bewerken alsof er IUI mee gedaan gaat worden. ze willen dan kijken wat er overblijft.
    als de uitslag meevalt krijgen we nog IUI (hoevaak weet ik niet) dit willen ze proberen omdat wij nog zo super jong zijn, en ze hebben dus de tijd om eerst alle andere kansen te pakken voordat we naar icsi gaan.
    als deze test aangeeft dat het zaad echt te slecht is voor iui dan gaat het icsi traject starten en mag ik aan de pil.

het duurt dus allemaal nog wel even...
    opzich wel goed natuurlijk dat ze voor ons goed de tijd nemen om alles goed op een rijtje te zetten. maar toch had ik net even een huil moment.
    alles is altijd zo onzeker in dit traject en nu dus weeeeer afwachten. werd er even moedeloos van ookal is het niet perse slecht nieuws ;)

het goede nieuws is dat ik heb aangekaart dat mijn lf fase al 2x achter elkaar erg kort is, en daar heb ik nu iets voor gekregen :) ik moet een week na de pregnyl nog een keer pregnyl zetten

(sorry voor mijn lange ego verhaal meiden)

5. sunshineS1976

oh meis:(
    Dikke knuffel!
    Ik snap dat je een verdrietig moment heb gehad... alles is zo onzeker.. nu willen ze vooralsnog nog gewoon doorgaan zoals nu omdat jullie nog zo jong zijn... dat snap ik ook wel en icsi is natuurlijk superheftig, maar het liefst zou je daar misschien direct mee willen beginnen omdat er dan tenminste écht een kans komt op een zwangerschap.
    Toch vind ik je verslagje wel positief, er wordt wel actie ondernomen. Wie weet krijg je ook een paar keer IUI straks, dan ben je ook al een stapje dichterbij een bevruchting! Én een extra pregnylspuit om je lf te verlengen...wauw meis dat zijn wel goede kansen hoor!
    Ik blijf aan je denken en voor je duimen! XXXX

6. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    dankje krul :)
    het is opzich ook wel postief allemaal natuurlijk, het kan me alleen niet snel genoeg gaan allemaal en juist dit traject duurt zoooo lang.
    ik ben blij voor alle meiden hier hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ik dan zie dat jullie over een paar weken allemaal een wondertje hebben en ik nog niet eens zwanger ben.. pff dan zie ik het soms somber in.

en ik ben ook nog jong en ik heb ook echt geen haast.
    maar het is een zwaar traject en die onzekerheid en angst blijft ook voortduren
    ik hoop dat ons lange wachten beloont word :)

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Linde; nog van harte meid! En inderdaad wel fijn dat de beeb nog ff wacht! :p

Citroen; ja, dat wachten is het aller aller moeilijkst he.., het is inderdaad wel fijn dat ze nu alles goed onderzoeken bij jullie en dat er eerst gekeken wordt of IUI echt geen optie eerst is.. Het zal vast allemaal wel goed komen hoor, het duurt alleen een stuk langer bij ons..., niet leuk!

8. sunshineS1976

Je hebt zo gelijk lieverd... ik zou me precies zo voelen...elke mmm-meisje in jouw situatie.
    Het ís ook oneerlijk. Waarom jij nog niet?
    Kan me voorstellen dat dat je verdriet doet.

Je geduld wordt beloond lieve schat, je verdient het om snel zwanger te raken en ook je kleintje in je armen te houden. In 2013 nog!! Daar gaan we voor! X

9. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Citroen: Heel begrijpelijk hoor, dat je je zo rot voelt. Het duurt gewoon allemaal verschrikkelijk lang en al die tijd zit je in onzekerheid.
    Wat ze nu willen gaan doen klinkt wel heel positief, maar snap dat je er toch even doorheen zit. Sterkte!!

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    En maar wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachtenwachten....enz.... En ik HAAT wachten! Nog een weekje...;)

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    waar wacht je dan op guus??

oke nou ben ik flauw ;)

12. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    Na een inleiding die 30 uur heeft geduurd en helaas in een spoedkeizersnede is geeindigd zijn we op 4 januari de trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Jinte

Ondanks de operatie gaat alles goed. Jinte is een super tevreden meisje die je overdag zelfs voor de voedingen wakker moet maken.

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oooooh Jupje, gefeliciteerd meis!! Geniet van je prachtige wondertje en neem vooral goed je rust! Fijn hoor! X

Citroen; ik wachtte op de trein maar hij was vertraagd...;)

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jupje gefeliciteerd meid! heerlijk genieten van jullie prachtige dochter Jinte!:)

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Jupje: Gefeliciteerd met je dochter! Klinkt als een heftige bevalling, fijn dat nu alles goed gaat.

16. sunshineS1976

@Jupje: gefeliciteerd met jullie mooie dochter!! Mooie naam ook!!
    Heftige bevalling zo te lezen!! Gelukkig heb je er iets heel moois voor terug!
    Geniet!

@Linde: gaat wel spannend worden he ;) Voel je al wat? :p

@Guus: duimpjes blijven draaien!

@Citroen: hoop op een mooie fm, dat er iets mooi doorgroeit!

17. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Hoi meiden
    ik kom me hier ook aanmelden!
    17jan heb ik afspraak bij mijn gyn om te starten met clomid (en waarschijnlijk eerst provera)

ik heb mijn spiraal in oktober laten verwijderen en tot vandaag nog geen bloed gezien (buiten het ontrekkingsbloed)... op zich misschien niet zo lang maar gezien mijn "verleden" mag ik onmiddellijk starten met clomid

Ik ben namelijk in 2008 al in de mmm terecht gekomen en ik heb een zoontje van 3 jaar en 8 maand... ik heb geen eisprong van mezelf, en toen heb ik een jaar gewacht om naar de gyn te gaan... nu had ik niet het geduld om te wachten vermits geen eisprong = geen kans op zwangerschap. Gelukkig is mijn gyn het eens met mij en vindt hij niet dat ik wederom zolang moet wachten

Groetjes
    Mama van Menno

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai mama van Menno!

Welkom!! Je mag hier gezellig komen kletsen hoor, maar iedereen is inmiddels al hoogzwanger behalve Citroen en ik. En wij gebruiken ook geen clomid meer. Ik zelf heb 6 maanden clomid geslikt met een goede Eisprong, helaas niet zwanger en de 7e maand had ik een cyste.. Dus ook de 8e maand misgelopen hierdoor. Nu heb ik deze maand spontaan een eitje groeien zonder hormonen! Volgende week mag ik testen. En als deze ronde ook niet gelukt is ga ik beginnen met Puregon spuiten. Zonder IUI, dus traject met clomid is hetzelfde, alleen met spuiten!

Succes! Hopelijk doet clomid goed zijn werk bij je!

Groetjes Guusje

19. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hoeveel maanden heb je bij je zoontje met clomid gehad?

20. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Hoi Guusje

ik heb vanaf januari 2008 tot april 2008 clomid geslikt (dus 4 maand), met telkens mooie eisprong, helaas geen zwangerschap.

omdat mijn man en ik gingen trouwen (augustus) wou ik even een pauze nemen omdat ik me wou focussen op trouwerij en alle regelingen hieromtrent

in mei en juni kreeg ik spontane eisprong (volgens gyn kon dit omdat clomid misschien nog wat in mijn lichaam zat), wederom geen zwangerschap

in juli geen eisprong, dus afspraak gemaakt met gyn om na huwelijksreis terug te starten met clomid, in augustus ben ik dan gehuwd en op huwelijksreis gegaan en op 22 september (weet ik nog heel goed) had ik dus afspraak... mijn gyn had me gevraagd om voordien zeker te testen zodat ik niet zwanger zou starten met clomid; en ik heb 21 september totaal onverwacht positief getest... had toen helemaal niet het idee dat ik eisprong had gehad, zo zie je maar dat het bij mij wel vrij bijzonder gegaan is allemaal... op huwelijkreis zwanger wat een geschenk was dat!

Deel Deze Pagina