He meiden! Heerlijk zo'n vrije maandag! Geniet er echt van! @Miranda: laat die ongi maar komen!! Al wel voortekenen dat het eraan zit te komen? @Daan: al ongi en al 150 mg geslikt? Zo ja, last van bijwerkingen? @Juliave: ik ga voor je duimen dat de Clomid meteen aanslaat meid! Je laat het ons wel snel weten he? @Linde: fijn dat de Clomid er weer in zit! Moet je voor een fm of gewoon afwachten?? @All: wat betreft de eerste keer spuiten gisteren: we kwamen dus mooi wel te laat voor het etentje he Ik heb een half uur lang met die prikpen boven mijn buik gezeten en ik durfde het echt niet! Drie keer tegen vriendlief gezegd dat hij het moest doen maar als hij vervolgens met die naald in de buurt kwam, begon ik te krijsen Man o man, wat vond ik mezelf een watje! De klok tikte door en we waren dus al te laat voor het etentje en toen was mijn vriend het opeens zat. Hij sprak me stevig toe, pakte de prikpen en hup zette hem in mijn buik! En toen heel rustig: ok, wat moet ik nu doen? En toen zei ik met een klein stemmetje dat hij de blauwe knop in moest duwen totdat deze niet meer verder kon... En tada... volgens mij (ik was een beetje in shock) heb ik niets van die naald zelf gevoeld. Maar wel toen hij eruit was, dat wondje prikte wel en nu nog steeds... maar dat kan een reactie op die hormonen zijn las ik in de bijsluiter. Nou ik denk niet dat dit gaat wennen hoor... maar goed het was nog maar één keer. Vanavond ga ik kijken of ik het zelf durf en anders doet hij het maar weer... Maar leuk is anders!! Mag hopen dat dit het wel allemaal waard is en ik volgende week goed nieuws krijg van de gyn!! Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag? Ik ga denk ik heerlijk op de bank kruipen met een filmpje en vanaaf gaan we met zn tweetjes lekker gourmetten. Gezellig, heb ik zin in!! Fijne dag meiden!
Oh wat trouwens wel erg grappig was: we waren vanmorgen/vanmiddag bij mijn schoonouders en mijn schoonzus was er ook met de kleine van net 6 weken oud. En mijn schoonmoeder zei opeens: "dat wordt nog druk voor mij met oppassen binnenkort, al die baby's." Dus ik zo: "he? Wat bedoel je?" En toen zei ze dat ze zomaar het vermoeden heeft dat er binnenkort nog een paar baby's bijkomen! Zo grappig! En toen keek ze zo naar ons! Maar wij hebben echt helemaal niets verteld, best gek dus. Het jongste broertje van mijn man is single, de andere heeft al een gezin met 5 meiden en zij zijn echt klaar, de andere is net bevallen dus eigenlijk kunnen wij dat alleen nog maar zijn. En ik droom heel veel over dat ik zwanger ben van een tweeling Grappig toch?? Zou allemaal wel erg toevallig zijn allemaal en geloof ook er niet echt in natuurlijk, maar ergens vonden we het toch wel een beetje "bizar" dat ze dat opeens zei....
Krullie85: Wat goed dat je vriend het gewoon heeft gedaan!!! Sprong in t diepe! Wat grappig van je schoonouders, dan hebben ze toch een voorgevoel. Een tweeling zou toch geweldig zijn! Net als jij heb ik ook gedroomd van een tweeling, toen ik bevallen was van mijn dochter heeft mijn moeder gezegd, kijk maar uit dat je niet snel zwanger wordt want dat wordt een tweeling. Fijn mam, hopelijk zit er nu genoeg tijd tussen voor je en zelf heb ik het ook vaak gedacht, dat er een tweeling zal komen. OP dit moment ben ik blij met alles wat ik zou krijgen, een kind of twee, jongen of meisje, met pillen of met prikken, met of zonder iui, welke maand van het jaar..... Maakt me allemaal niets uit! De wens voor een kindje is heel groot en iedere dag groter. Ben nog steeds aan die duphaston bezig om te gaan menstrueren... morgen laatste pilletje, dan wachten op de menstruatie! Wie van jullie heeft dit ook gebruikt? wanneer werd je ongesteld? vorige keer had ik tijdens de kuur al menstruatie. Nu nog niet. Ben ook bang dat ik alsnog een eisprong krijg en dan het dan mis gaat enzo,, bv dat de eisprong tegelijk komt met de laatste duphaston tablet en dat ik dan ongesteld ben op het moment dat het bevruchte eitje in mijn baarmoeder aankomt CRAZY!!!! nou die 150mg zie ik niet zitten hoor, doe mij die prikpen maar. Maar ja het moet maar! DUIMEN VOOR EEN GOED RESULTAAT!!!!
@ krullie pf wat één gedoe allemaal en wat is het op zo een moment oneerlijk verdeeld in de wereld. Respect meid! @daan hopen dat je snel ongesteld wordt en dan op naar nieuwe kansen Vanmorgen een positieve ovulatie test gehad gisteren het gevoel gehad of mijn buik zou ontploffen je voelde ook heel goed en verdikking in mijn buik vraag me af hoe dat aanvoelt als er voor behandelingen meerdere eitjes nodig zi w want twee zijn al goed te voelen We doen ons best en kunnen niks anders doen dan weer twee werken rustig af te wachten
@krullie: dus zo gemakkelijk ging het dus niet Ik denk dat ik ook een knop moet omzetten en hup die spuit erin. Ben nog steeds aan het wachten op ongi. Het is nu dag 4. Vorige x was ik al bij de 7e dag ongi terwijl het een kuur van 10 dagen was. Maar dat was primolut. Ik heb nu 2x per dag 1 pil provera voor 7 dagen. Vind het wel vreemd dat ik nu zo lang moet wachten. Het is wel aan het rommelen, hopelijk komt het snel. Maar misschien ook wel beter aangezien ik nog voor pregnyl moet gaan bellen. Veel succes vanavond met de 2e spuit. Misschien dat het nu wat soepeler gaat. xx
@Daan: goh wat bizar dat jouw moeder ook zoiets heeft gezegd! En zo stellig ook! Wie weet! Maar inderdaad, we zijn blij met álles! Ook hier wordt onze kinderwens met de dag groter... Ik heb tot nu toe alleen Provera gehad, maar werd steeds heel wisselend nadien ongesteld. Eerste kuur na 2 dagen al, tweede kuur pas na 8 dagen, derde kuur na 4 dagen... geen pijl op te trekken dus! Grappig dat je zegt: doe mij die prikpen maar. Ik heb nu zoiets van: geef nog maar even Clomid 150 Maar met de prikpen absoluut veel meer kans! @Jupje: jullie hebben je best weer gedaan! Nu 2 spannende weken wachten en duimen draaien meid! @Imno: het ging niet helemaal lekker nee, maar ja ben gewoon bang voor naalden! Het viel wel mee, want voelde de naald volgens mij niet. Misschien zeg ik na 7x prikken ook wel dat het meevalt... Raar die Provera kuur. Is het nu dag 4 met slikken of dag 4 ná de kuur? Ik werd er steeds heel wisselend nadien ongesteld van. De ene keer moest ik maar 7 pilletjes slikken en daarna weer 10 en jij hebt zelfs 14 pilletjes. Apart dat dat bij iedereen anders is... Hoop dat je ongi snel komt, dan gaat er tenminste echt iets gebeuren!
Haha ja grappig he krullie Kijk als ik over 5 weken zwanger blijk te zijn, dan ben ik natuurlijk blij met die clomid 150, ik prik mezelf niet graag Dus dat snap ik dan wel van jou haha, maar de kans op een zwangerschap is voor jou wel groter dan met 150mg clomid (denk ik hoor!) Ik ga voor je duimen, want dit moet niet voor niets zijn!!!
Nou het prikken is weer achter de rug! En we zijn van een half uur klungelen naar een kwartier gegaan Ik durfde het toch weer niet aan om die naald er zelf in te steken... dus vriendlief heeft het weer gedaan. Deze wel gevoeld, maar een klein prikje maar, het was te doen. Je moet echt een flinke vetrol pakken Dat scheelt veel, want gister voelde ik er echt niets van. Besloten dat vriendlief het gewoon elke avond even doet. Hoef ik me er ook niet druk om te maken
@ Krullie: Vervelend dat dat prikken zo tegen valt. Wel fijn dat je vriend het wil doen. Scheelt denk ik een hoop stress. @ Jupje: Spannende 2 weken voor jou! Ik duim voor je. Voor de meiden die wachten op hun ongi: Hopelijk komt het snel, dan gebeurt er tenminste weer wat. Dat wachten is niks.
@mrdam, wat een goed nieuws!! Vind het echt heel fijn voor je, hopelijk kun je er heerlijk van genieten.. @krullie, Zo eindelijk je eerste spuit gezet! Nou ja laten zetten Ik hoop voor je dat het na een paar keer meevalt en dat het al gauw niet meer nodig is natuurlijk Succes! @jupje, spannende dagen voor jou nu! Inderdaad je kan niks meer doen dan je best en proberen zo geduldig mogelijk 2 weken te wachten.. @daanxyz, hopelijk heeft die 150 dan dat gewenste resultaat alsnog, een tweeling of niet Wat jij zegt dat met die dag je wens groter word dat herken ik wel erg, en daarnaast ook soms een beetje de angst of het wel een keer gaat gebeuren. Terwijl dat eigenlijk nog lang niet nodig is want er zijn nog zoveel manieren waarop ze kunnen helpen maar ja je kan je gevoel niet uitzetten he @moefoe, als je nog mee leest. Hoe gaat het met je? Heb je al zicht op een nieuwe kans? @all, ik heb geen nieuws, zit nog keurig op het wachtbankje Vandaag weer bloed laten prikken voor de progesteron controle maar daar hoor ik volgende week pas wat over. Wel erg gevoelige borsten waardoor ik me steeds heel hoopvol afvraag, ''zou het, zou het?'' Maar ja kan ook gewoon even gevoelig zijn Maandag weet ik het xx
@ Krullie: Balen dat dat prikken zo tegen valt. Kan me voorstellen dat het heel eng is om te doen. Super dat je vriend je kan helpen. Hopelijk wen je er snel aan of heb je de spuiten snel niet meer nodig. Hoe lang moet je prikken deze ronde? @daanxyz en @mvdk ik kan ook begrijpen hoe jullie je voelen. Je blijft zo hopen dat het aanslaat en je de goede dosis gevonden krijgt. De spanning neemt inderdaad steeds toe. Elke keer blijf ik hoop houden dat het aanslaat maar ook ben je steeds bang dat het erg lang gaat duren en dat de stress toe zal nemen. Je bent er toch best veel mee bezig he... Positief blijven denken! @all Vanmorgen eerste check in het ziekenhuis gehad. Helaas was er nog niets te zien. Volgens de dokter was dit nog niet erg. Ik zit nu in dag 11 van de cyclus en ze kunnen gaan groeien tot dag 21-25. Mocht er dan nog niets zijn gegoeid dan is de dosis niet aangeslagen en gaan we het nogmaals proberen met een hogere dosis 100mg. Komende vrijdag dus weer op controle en dan hopen dat er wel een eitje aan het groeien is. Duimen! Goede oefening om geduldiger te worden Ik moet echt heel erg wennen aan de controles in het ziekenhuis. Niet aan de controles zelf maar wel dat je letterlijk in de medische molen zit. Ik ben nog echt een groentje merk ik maar eigenlijk hoop ik dit ook te blijven Toch baal ik er wel van dat er nog niets is gebeurd. Hopelijk vrijdag beter nieuws.
@linde, het zit je al weer op dus, nu maar veel klussen en nog veeeel meer wachten , haha @krullie,respect voor jou! ik vind het echt super van je hoe je met het spuiten om gaat, en ook lief dat je man je er mee helpt,. Ik hoop dat het snel went! @daan, nou meid ik hoop dat die ongi maar snel mag komen dat dan kun je weer verder enne, niet te raar denken he meid ben benieuwd hoe die 150 je af gaat. @Jupje, ik hoop dat die 2 weken om vliegen voor jou,,, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe deze ronde van jou uitkomt. @imno, ben je al ongi? Als je iets graag wilt komt het nooit, haha. En al gebeld voor de pregnyl? @mvdk, nog 6 dagen!!!!! @juliave, wat vervelend dat er nog niets te zien is!! Maar het kan nog wel dus wie weet, positief blijven meid! Maar ja dat is moeilijk, ik weet hoe het voelt, bij mij was er ook niets te zien en werd ook gezegd dat het allemaal nog wel mogelijk was maar het kwam wel weer hard aan ik duim voor je meid!! @iedereen,,, ik word echt helemaal gek hier bij mijn vorige kuur provera werd ik de 4e dag na de laatste pil ongi ondertussen zit ik op de 6e dag na de laatste pil en ik ben nog steeds niet ongesteld!!!! Pff ben er gewoon verdrietig van! Ik voel wel af en toe steekjes en buikpijn enzo,.. en als ik naar het toilet ga heb ik wat roze/bruinige afscheiding in een inlegkruisje, maar das wel heel weinig Ik weet dus nu echt niet meer wat ik moet, hoe kan dit nou weer??? Ik weet nog wel dat mijn gyn bij mijn vorige provera kuur zei dat ze geen/nauwelijks een ongi verwachtte door één of andere waarde die bij mij niet helemaal in orde is zou dat nu dan aan de orde zijn?? Volgens mij heb ik nog nooit zo graag ongi willen worden . Wat moet ik nu doen??
nog even een update van mijn laatste post, ik dacht ik bel gewoon eens even naar het ziekenhuis, kijken wat zij hier van zeggen... ik kreeg natuurlijk een assistente aan de lijn, maar nu moet ik vandaag eerst even een zwangerschapstest doen, voor de zekerheid. ik zei dus tegen die vrouw dat ik zoveel echo's heb gehad en dat ik niet eens een ei had... maar toch wel maar die test doen zei ze... en verder heb ik morgen dat een telefonische afspraak met 1 van de fertiliteitsverpleegkundige voor wat meer info en over hoe en wat het dan moet als de test negatief is... (ik ga er trouwens 100% vanuit dat hij negatief is, maar toch kreeg ik kriebels toen ze over die test begon) dus ik zal zo naar het kruidvat, pff zenuwslopend.
spannend miss miranda het zou zomaar kunnen , bij mij was er na de echo s toch ook geen ei te bekennen.en toch is er eentje gesprongen. daanxyz: ik heb de testen nog steeds.
@miss miranda, spannend!! zo'n test geeft altijd zoveel spanning hoe zeker je ook zelf denkt te weten dat het niet zo is.. Succes! Laat ons gauw weten wat er uitkwam! @juliave, ik hoop dat je vrijdag een paar mooi gegroeide eicellen ziet, zal voor je duimen
iedereen pasen overleefd ?? miranda, spannend meid, hopenlijk 2 dikke strepen op de test dadelijk !! wat zegt de gyn dan over die dagen, ik werd na een povera kuur ook wisselend ongi, van 2 tot 10 dgn, dus het kan nog !! krullie, fijn dat je man dat doet, zou mij ook niets lijken, maar wat moet dat moet he juliave, wel balen dat er nog niets te zien is, maar het kan nog !! positief blijven !! mvdk, we lopen volgens mij aardig gelijk, ik kan vrijdag testen, maar wacht zeker tot zondagmorgen als er niet al eerder een ongi is doorgekomen.
@vlekkengek, ook van die zenuwslopende dagen dan Ik word in het ziekenhuis getest dus voor mij staat het vast wanneer ik het weet, toch wel handig want dan hoef ik niet zelf te beslissen wanneer ik het zou doen Hoop dat ook jou een dikke vette positieve test hebt!
mrdam, van harte gefeliciteerd met je goede echo !!!!! lekker gaan genieten meid !! mvdk, je kunt natuurlijk ook zondagmorgen een testje wagen, hebben we hopenlijk tegelijk goed nieuws !! hoezo eigenlijk in het zkh? wel fijn hoor heb je direct zekerheid, ook een urine test dan of via het bloed ?? ja echt zenuwslopend , voel van alles en ben van binnen ook heel rusteloos, ach ja en anders op naar de volgende ronde
Moest ook aan mrdam denken! Wanneer was je eigesprongen? Wanneer had je echos gehad? Ik heb deze ronde geen ei gehad! Vandaag laatste duphaston! Nu wachten op ongi.... Maar door jou verhaal ga je dan toch denken hè....