guusje. shit shit shit!! bah wat vervelend meid! krul gefeliciteerrrddd geweldig! mvdk, wat een verdrietig nieuws over je vader sterkte @all. met mij gaat het redelijk... moet alleen veel geregeld worden en dat is best zwaar... maar ik heb lieve mensen om me heeb
Ook hier eerste ronde Primolut en aansluitend Clomid 50. Gisteren het groene licht gekregen om te starten. Door wat gewichtsverlies (-8kg) is mijn hormoonhuishouding al aanzienlijk veranderd en was er 1 ei spontaan gaan groeien (13mm). Maar omdat we nu al zo lang wachten op een 'kans' heeft de gyno toch besloten om te starten met behandeling. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik me ga voelen door de pilletjes!
Dank jullie voor de lieve reacties Ja het is een knapperd, mooiste meisje ter wereld We zijn nu echter weer in het ziekenhuis opgenomen. Ze ziet te geel en ligt onder zo'n speciale lamp. Ik heb nog niet genoeg melk en ze drinkt niet goed omdat ze zo suf is door de geelzucht. Ze was te veel afgevallen. Ze krijgt nu borstvoeding van mij en wat ik kolf en veel aanvulling met nutrilon 1. Ik kolf nu heel regelmatig, maar er komt nog niet echt vermeerdering van mijn melk. Net wat jij zegt Guus; op den duur kost het te veel energie... Even aankijken wat we nu gaan doen. Of ik ga het kolven zodat ik precies weet wat ze van mij krijgt zodat ik het aan kan vullen met flesvoeding of ik ga helemaal over op flesvoeding. Hoe graag ik ook volledige borstvoeding wil geven, als het niet gaat dan gaat het niet. Dat ze groeit en aansterkt is belangrijker dan de borstvoeding.
@Guus: raar die ovu testen!! Maar ik zou even vragen of de Puregon die testen niet kan beïnvloeden. Vreemd, je zou idd zeggen dat je ei eraan zit te komen!
@krullie wat vervelend zeg!! Hopelijk knalt je meisje snel op! Hoelang moet ze blijven? @guus shit zeg die ovu testen. Nu weet je het echt niet meer... @citroen fijn dat het redelijk met je gaat! Kop op meis! Ik ga ook geen borstvoeding geven. Ook meteen fles. Veel op internet gelezen en daar staat dat er bijna geen verschil is tussen huismerken en a-merken door de zeer strenge eisen in Nederland. Ga dus misschien wel voor huiswerk. Scheelt veel geld en als het toch even goed is??
Juliave toen mijn dochter geboren was heb ik haar similac gegeven. Dat was volgends mij 6 euro per pak. (Ze zijn er niet meer) Ik ga nu voor nutrilon puur omdat ik het overal kan kopen. Ik doe altijd boodschappen bij de AH, en die heeft ook wel eigen merk maar STEL dat ik een weekendje wegga, of weet ik veel en vergeet een pak dan kan ik overal nutrilon halen en een AH merk pak niet. Er zijn zoveel verschillende merken voedingen, zou me er niet zo heel druk om maken.
Nou, vandaag een echo gehad en ei(tjes) toch gesprongen.. Ik snap er niks van, eergister waren er nog 3 eitjes tussen 11 en 15mm, 1tjes zat er nog met rare vorm, anderen waren weg.. Maar heb in de tussentijd geen positieve ovulatie test gezien!! Kan het zijn dat ik dat snachts mij Eisprong heb gehad? Of dat test nu gewoon niet helemaal positief aangaf maar wel was? Puregon kan gecombineerd worden met ovutesten.. Ik snap er niks van!!
Ik gaf ook altijd nutrilon en dan hypo allergeen omdat mijn man en ik allebei last van eczeem hebben, en dochter idd ook kreeg..
@Citroen.. Erg vervelend allemaal zeg, vind dat je erg sterk blijft !! @Vogeltje.. Ik gad gelukkig bijna geen last van chlomid, alleen wat stemmingswisselingen... Succes! Mag ik vragen waarom je na 8 maanden 'al' in de mmm zit? @Krullie.. Snap dat het veel energie kost, en idd groeien is belangrijker dan borstvoeding, hopelijk mag ze snel naar huis! @Guusje.. Fijn dat er toch een eitje is gesprongen, geen weggegooide kans dus... Toen mijn eitje er raar uitzag wilde dit volgens mijn gyn zeggen dat dit eitje NET was gesprongen.. (Lijkt een geflubberde leeggelaten ballon, succes meid!!!!) @Kimmuh & Juliavee.. Wat zegt jullie omgeving ervan dat jullie flesvoeding geven? Ik krijg zoveel nare opmerkingen van borstvoeding is het beste bla bla bla... En als ik er over nadenk waarom geen borstvoeding.. hmm ik weet het niet, vind het zo niet praktisch.. is dat egoistisch?
Ukkie, hier zeggen ze er niets over.. Ik heb in iedergeval niet rechtsstreeks gehad dat iemand er over ''klaagt''. Ten eerste hoe ik mijn zus eerder zag hoe zij borstvoeding ging geven aan haar oudste zoon en dat zag, nee.... Dat gemartel, en gedoe.. Ten tweede heb ik een dochter van 5, die tot nu toe behoorlijk verwend is stel dat ik borstvoeding zou geven denk ik dat ze alleen maar jaloers zou worden. Vind het zelf geen prettig idee, heb met mijn dochter ook gelijk de fles gedaan.....
@ukkie87 Ik had het 'geluk' dat ik al bij de gyno onder controle was na een voorstadium van baarmoederhalskanker. Nadat die hele ellende van controles, behandeling en nog meer controles achter de rug was besloten we meteen maar te stoppen met de pil. Omdat ik niet ongesteld werd, heb ik bij mijn laatste controle dit bij haar op tafel gelegd. Zo is het balletje gaan rollen... Ergens ben ik dus wel blij dat we er zo snel bij waren! Overigens ben ik nu al een jaar 'schoon', maar ze houden me wel in de smiezen natuurlijk.
Hebben jullie bij de eerste ronde (of uberhaupt bij de volgende ronden) meteen ovulatietesten ingezet? Wij twijfelen of we hiermee aan de gang willen...
Vogeltjes, krijg je geen echo's in het ziekenhuis? Ik ben er alleen nu mee aan de slag, omdat ik sinds deze cyclus aan puregon ben begonnen.. Weet eigenlijk ook niet waarom haha.. Alles wordt netjes in zh bijgehouden. Als dit ook zo bij jou is zou ik t niet doen, kost geld en ben je er echt veel mee bezig.. Ik merk t ook en ik ga er vlg cyclus ook niet mee verder.. Liefs guusje
Hoi, Ja ik krijg ook wel eens opmerkingen over borstvoeding ja. Schijnt toch iets heiligs te zijn. Ik ga het bewust niet doen omdat het mij gewoon echt niet fijn lijkt. Ik voel me niet op mijn gemak. Ook hoor ik veel ellende van mensen om me heen. Ontstoken borsten, baby's die te weinig binnenkrijgen etc. Ik denk dat het voor mij beter en fijner is om flesvoeding te krijgen. En ik ben ervan overtuigd dat als ik me fijn voel dat het beste is voor mijn kindje. En ik vind het ook leuk dat mijn man en mijn ouders de fles kunnen geven. Ik heb zelf vroeger ook geen borstvoeding gehad en ben er ook groot meegeworden ik denk dat iedereen moet doen waar zij zich het fijnste bij voelt. Als dat borstvoeding is, super, zo niet dan gewoon flesvoeding. Ga op je eigen gevoel af
Hai ladies, Vandaag de hele dag een beetje bruinverlies.., zit nu als het goed is op ca 4/5 dpo als het goed is.. Maar is zo'n vage cyclus dus weet niet precies hoe het nou precies is.. Zou nou mijn ongi kunnen doorbreken? Pff, waarom moet het allemaal zo vaag zijn, snap t niet!!
Balen guusje! Ik durf er niets over te zeggen. Heb zelf alleen clomid gehad en weet hier dus niets van. Echt balen dat het zo vaag is!!
Gisterenavond flinke menstuariekrampen gehad en een beetje helderrood bloed. Kon er echt niet van slapen. En nu geen bloed meer en krampen zijn weg. Ik snap echt niks van mijn lichaam...
Hoe is het met mama krullie??? Benieuwd naar de eerste ervaringen! Bij de rest van de mama's to be alles nog rustig?