@vlekkengek, ik moet via het bloed een testje doen, volgens mij omdat ze na de iui in het zh gewoon zeker willen weten of je wel of niet zwanger bent.. Ik durf geen test te doen! haha erg he, maar het is ook niet handig want door de ovitrelle kun je een valse positieve uitslag krijgen en dat lijkt me toch wel heel erg balen! Maar ik ben ook ontzettend rusteloos aan de ene kant en aan de andere kant inderdaad zo van nou ja dan weer de volgende ronde.. Maar als ik de uitslag heb dan reageer ik wel anders hoor @daanxyz, toch maar even testen voor de zekerheid of wacht je liever gewoon je ongi af?
hello ladies, ben ik weer... de situatie is veranderd,,, alsof de duivel ermee speelt... ongeveer 1,5 uur na mijn telefoontje met het ziekenhuis dacht ik wat te voelen, even checken voor de zekerheid... en je raad het al... daar waren de kleine rode duiveltjes al... niet te geloven, leuk hoor buik,.. had dat even wat eerder gedaan. maar goed, om eerlijk te zijn wel een opluchting, want ik weet zeker door die echo's dan er geen ei was, en een zw test zou dan ook negatief zijn en dan had ik weer stress gehad over waarom ik niet ongi werd enzo... dus ben blij dat ik ongesteld ben. die test hoeft dus niet meer en ik zit ondertussen heerlijk op CD1... dus kom maar op met die nieuwe ronde!!!
Hè Miss Miranda, jammer maar wel logischer.... Ik ga niet testen hoor, vandaag laatste duphaston gehad dus duurt nog wel max weekje voor ik ongi ga worden! Wacht rustig af Ik wil n nieuwe kans, kom maar op met die nieuwe ronde!
he daan, ja wel jammer natuurlijk maar het was ook te mooi om waar te zijn... nu op naar de 100 mg. ik zie der wel wat tegen op... had jij der veel last van daan? ik hoop voor jou dat je ongi ook snel mag komen... ik zit ondertussen nog steeds in dubio... dag 3 of dag 4 starten met clomid... de gyn heeft voorgeschreven dag 4 tm 8... maar dat is meer de standaard daar, het is niet dat ze heeft gezegd bv. dat ik in mijn situatie beter op dag 4 kon beginnen dan een andere dag... mmmm... what to do? (bijna) iedereen begint op CD 3... daarom ben ik geneigd dat ook te gaan doen...
Hallo dames! Weer even wennen vandaag; werken na die vrije dagen! Pff! Gelukkig nog maar 3 tot het weer weekend is. En nog maar 3 weekjes en dan heb ik meivakantie. Ben er hard aan toe. Merk dat dit hele MMM gedoe behoorlijk wat energie vreet. Ben er erg veel mee bezig, tot aan urenlang googlen aan toe. Moet eigenlijk even wat afstand nemen en me concentreren op iets anders. Het komt vanzelf allemaal wel... als de tijd juist is... Hier de 3e spuit alweer gezet. Het went nog steeds niet... deze voelde ik ook weer meer dan de andere. Maar goed het is voor een goed doel. Moet volgende week maandag voor de fm. Hoop zo op een positieve uitslag; dat mijn eitjes reageren op de Puregon! @Miranda: dat was even spannend zeg!! Gelukkig ben je nu ongi, weer een zorg minder Van die Clomid hoef je niets te merken, zou hem 's avonds innemen. En start gewoon lekker op dag 3, dat doet bijna iedereen geloof ik. @Mvdk en VLekkengek: zooo spannend meiden! Ik ga komend weekend het forum hier extra goed in de gaten houden!! Handig die bloedtest Mvdk, maar ik zou mezelf denk ik niet kunnen bedwingen en er ook een testje thuis tegenaan gooien @Daan: hoop dat je ongi snel komt! Duphaston en Primolut zijn (volgens mij) sterker dan Provera dus wellicht dat je wat eerder ongesteld gaat worden.
Had weinIg last van de clomid! Iets emotioneler dan ik gewend was! Na de 2e fm, waarop niets te zien was een traantje gelaten om deze verloren ronde... Ben ik niet gewend! En af en toe hartkloppingen kort... Dat was t!
En was in t begin wat somber... Zo van t lukt toch niet enzoooo Ik word nooit meer zwanger gevoel... Ook ben ik normaal veel positiever! Btw: uren Googlen doe ik ook
Hallo meiden, Leuk paasweekend gehad? Er is eindelijk wat gekomen qua ongi, maar niet zoals ik gewend ben (zal maar niet in details treden ) Ik heb de gyn afdeling gebeld en het uitgelegd, maar ze kon er geen antwoord op geven of ik deze dag als eerste dag moet rekenen. Wel alvast een afspraak gemaakt voor fm. Morgenvroeg even bellen met de fa-assistente, zij schijnt er meer van af te weten. En dan vraag ik maar gelijk voor de pregnyl. Ik denk dat ik de pregnyl in de poli-apotheek mag ophalen en niet bij mijn eigen apotheek omdat het daar idd besteld moet worden. Ben wel doodsbenauwd voor die prikken door Krullie. Je hebt me bang gemaakt haha. nee hoor. Heb je het nu zelf al geprobeerd of laat je het nog door je man doen? Dat zou ik dus niet kunnen, ik wil zelf de controle houden. Ben echt genieuwd! Spannend voor de meiden die op het wachtbankje zitten, ik duim hard voor jullie. En voor de rest die op ongi wachten en/of clomid slikken! Hopelijk slaat het goed aan!
@ Miss Miranda: Fijn dat je ongi toch is begonnen. Die onzekerheid is helemaal niks. Als je liever op dag 3 met de Clomid wil starten misschien toch even de gyn bellen? Het lijkt me niet uit te maken, maar misschien hebben ze er een reden voor. @ Mvdk & Vlekkengek: Spannend nog deze week voor jullie! Ik ga voor jullie duimen. En Mvdk, het lijkt mij wel fijn om niet thuis te hoeven testen. Ik vind dat ondertussen vreselijk om te doen. Nou, gisteren heeft mijn moeder de uitslag van de onderzoeken gehad en tot nu toe ziet het er naar uit dat ze geen uitzaaiingen heeft. Dat was een hele opluchting. Alleen 1 lymfeklier konden ze niet goed bij dus krijgt zo ook nog een kijkoperatie. Was een heftig dagje gisteren, het was ook de sterfdag van m'n vader, die is 8 jaar geleden aan longkanker overleden. Ben blij dat de dag voorbij is .
@Linde: heftige dag heb je achter de rug meis! Hoop dat je mooie herinneringen aan je vader hebt. Dan heb je hem wel jong verloren zeg... Gelukkig dat er geen uitzaaiingen bij je moeder zijn gevonden! Hopelijk geeft de kijkoperatie hetzelfde resultaat en mag ze nog heel lang bij jullie blijven! @Imno: niet bang zijn! Ik ben heeeeel erg kleinzerig gewoon Het zal jou vast heel erg mee gaan vallen! Pak wel een behoorlijke vetrol, dan voel je er bijna niets van. En ik ben en blijf bang voor naalden. Ja, ik laat het mijn vriend doen. Geeft me meer rust, want ik durf het echt niet zelf. Ik kijk dan ook even de andere kant op tot hij helemaal klaar is.
@lindedd, nou klinkt zeker als een heftige dag! Gelukkig vallen tot nu toe de uitslagen mee dan, hoop dat het zo blijft. Heel veel sterkte in ieder geval @imno(+krullie), nou wat zei de fa assistente? En laat je niet gek maken door die krullie joh ik moest voor de iui ook 2 keer spuiten en vond het reuze meevallen, maar ik ben dan ook niet echt bang voor naalden dat scheelt wel
@imno, spannend zeg, nu je ongi er is komt het spuiten steeds dichter bij! Maar jij hebt et geluk dat je de kunst kan afkijken van krullie, haha. @linde, je zit nu echt in een heftige periode, ik hoop dat die kijkoperatie ook goed nieuws geeft. Maar het blijft natuurlijk erg emotioneel allemaal @iedereen, vanmorgen gelijk maar het het ZH gebeld dat die telefonische afspraak van vanmiddag niet door hoefde te gaan.. en gelijk maar een afspraak voor de eerste FM dit moest op CD 10 dit keer, maar de assistente vertelde me dat er op mijn CD10 geen fertiliteits veprleegkundigen aanwezig zijn dus moet nu nog een dagje eerder komen, CD 9, dat is volgende week woensdag 18 april. Ben benieuwd wel erg vroeg natuurlijk nou vraag ik me af áls de clomid aanslaat, kun je dat dan op CD9 al zien??? liefs
@Miranda: spannend!! Voor je het weet is het woensdag! Als de Clomid snel aanslaat, kun je dat zeker wel zien op dag 9. Dan moeten er duidelijk een of twee eitjes zijn die toch al iets groter zijn dan de rest. Vervolgens moet je dan rond CD13 weer terug en als ze dan niet groter zijn, dan gebeurd er (vaak) niet veel meer... Ik ga voor je duimen hoor!!
@mss Miranda spannend zeg, hopelijk is clomid aangeslagen. Nog even geduld hebben..... @LindeDD sterkte meid, gelukkig dat het goed nieuws was voor je moeder. Het is en blijft een ***ziekte. @mvdk Fa-assistente zei dat ik idd vandaag als 1e dag moest rekenen en vrijdag spuiten. En hoe is het met jou? Nog even en dan is het maandag! Ik duim heel hard voor je!!!! @krullie+mvdk nee laat me zeker niet gek maken. Ik moest van kindsaf aan elk jaar voor controle bloed laten prikken en die naalden zijn een stuk dikker!! Dus ben niet zo bang voor een ienimieni naaldje (Nou moet ik niet een al te grote mond hebben, dalijk durf ik alsnog niet ). Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken, maar kan me voorstellen, Krullie, dat je het niet zelf wilt doen. Het is toch iets onnatuurlijks om je zelf te prikken. Mag btw volgende week vrijdag voor de fm komen. Spannend!!!!!!!! En jij mag maandag toch? Ben zo benieuwd of het wat doet. xx
hoi allemaal! hier mijn verhaal... 7 julie gestopt met de pil, na 100 dgn 1e ongi, daarna in de 60 dgn positieve zw.sch.test! uiteindelijk op 4 jan met 8 weken een MK, 18 jan gecurreteerd. inmiddels nog steeds geen menstruatie! wel al positieve ovutest en actieve eierstokken/follikels kunnen zien op echo bij gyn. ook al een baarmoederonderzoek gehad, zag er ook prima uit, dus waarom mn bloedingen uitblijven is voor gyn een raadsel!!! vandaag inmiddels met de 1e dag van een 10 daagse primolutkuur begonnen! moet op de 21e dag vanaf de eerste bloedingsdag bloedprikken voor hormonen, en dan op de 29e dag de uitslag. lees alleen steeds bij jullie over clomid? wat is dat? voor zover ik weet heb ik daar nog niet mee te maken...? klus ondertussen gewoon lekker door hihi you'll never know met al die extra hormoontjes in mn lijf! xxx
@krullie, je hebt nu een paar keer de spuit laten zetten, went het al iets voor je? Hoop het wel voor je hoor, het komt toch weer iedere dag terug.. |Heb je ook last van bijwerkingen of valt dat mee? @tante m, welkom! Clomid is een hormoon wat je lichaam helpt om eicellen/follikels te laten groeien.. Wat vreemd dat het zo onduidelijk is wat er aan de hand is bij je, hoop dat het gauw duidelijk word. @imno, ik mag inderdaad maandag, heel spannend! jij mag bijna spuiten dan, ben heel benieuwd hoe het je vergaat en hoe het ervoor staat met de fm! @miss miranda, ik denk ook wel dat je op d9 al iets kan zien, veel zal het nog niet zijn denk ik maar ja je moet toch waarschijnlijk wel een paar dagen later terug en dan weet je gelijk meer.. xx
@ Miss Miranda: Hopelijk slaat de clomid dit keer goed aan en is daar volgende week woensdag al wat van te zien! @ Imno: Vrijdag gaan spuiten, spannend! @ Tante M: Welkom hier. Uit je verhaal begrijp ik dat je wel een eisprong hebt dus dat is waarschijnlijk de reden dat ze het met jou niet over Clomid hebben gehad. Hopelijk word je na het bloed prikken wat wijzer en kunnen ze iets voor je doen. @ all: Erg fijn om te lezen hoe iedereen met elkaar meeleeft, doet me erg goed!
@tant m, welkom bij ons gezellige kletsclubje. als ik jou verhaal zo hoor krijg ik de indruk dat jij wel gewoon eitjes rijpt en een eisprong hebt, en dat is nou precies wat clomid doet. dus ik denk dat jij geen clomid nodig hebt! beter voor jou natuurlijk @iedereen... nou de ongi heeft goed doorgezet hoor, sjongejonge... haha. zit vandaag op CD3, en ik ben eigenwijs, ik ga vandaag beginnen met de clomid 100 mg ipv morgen... ik ben echt super benieuwd of er op CD9 al wat te zien is... maar stel er is op de echo van cd9 niks te zien... is er dan nog wel kans dat het nog komt zegmaar?? de vorige ronde was er op de eerste FM niks te zien en die ronde is er ook niks gekomen verder, dus nu heb ik wat de neiging om te denken; als er bij de eerste FM niets positiefs is dan is het weer mislukt... xx
@miss miranda, volgens mij kan het alsnog wel komen hoor, ik dacht hier eerder al gelezen te hebben bij andere meiden dat het tot d21 nog wel kan komen.. Maar die eerste fm is altijd wel spannend maar tot nu toe bij mij een beetje zinloos, het was eigenlijk nog te vroeg om er iets over te kunnen zeggen. Maar ja het zou natuurlijk kunnen zijn dat jij nu een supergoed eitje krijgt die al zo snel te zien is! Laten we het hopen zo niet kun je een paar dagen later weer terug.. xx