Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussion in 'MMM clubs' started by mvdk, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ojaaaaaaa
    gister op de weegschaal gestaan, gisteravond
    was 69.2
    Mijn gewicht voor zwangerschap was 68.
    Trotse ik! :)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zo dat mannetje houdt het goed vol dan 's nachts!!
    Linde slaapt vooral heel veel, vannacht voor het eerst drie uur non stop wakker. Pff!

Boaz krijgt al veel eten zeg! Linde dronk 60 toen ze 6 dagen oud was geloof ik. Ik mag nu 120 aanbieden (krijgt ook fles want heb helaas te weinig melk) maar ze drinkt steeds maar 70-90...
    Ze was goed aangekomen vorige week, hopelijk volgende keer bij het CB ook weer. Weet ook niet hoe ik er meer melk in krijgt, ze geeft echt zelf aan of ze genoeg heeft en spuugt het anders toch weer uit...

Wij zijn na een weekje voor het eerst naar buiten gegaan! Wagen voor verwarmd met kruiken en lekker dik ingepakt.
    Komende week wordt het prachtig weer, met zon en zelfs 10 graden! Kan prima lijkt me!

3. sunshineS1976

Hoeveel woog/ weegt Boaz?

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ladies, ff vraagje, vandaag ei, ik voel hem ook en nu heb ik straks een surpriseparty voor vriendin, wordt 30. Wijntjes in overvloed dus.. Maar zal ik nou wat drinken of gewoon helemaal niet? Vind het zo dubbel, ben ook al zo lang bezig en op een gegeven moment wil je ook wel eens weer eens gezellig mee doen maar ja, wens is natuurlijk erg groot.. Moeilijk!! Wat zouden jullie doen?

5. sunshineS1976

Volgens mij is een wijntje er na 12 uur alweer uit... eitje is 12 uur rijp voor bevruchting en gaat delen als het bevrucht is... volgens mij krijgt het daarnaast ook erg weinig mee van alcohol, want hoe bereikt dat die eicel dan die op weg is naar je baarmoeder?

Kheb er ook geen verstand van hoor, maar ik denk dat je wel lekker een wijntje kunt nemen!
    Veel plezier!

6. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    linde, gecondoleerd :( meissie toch wat ontzettend verdrietig~! was het plotseling?

mvdk, jaaaaaa gefeliciteerd met de kleine lilly!

guus yeah!! zet em op!

nog even over mij ;)
    ben er achter gekomen dat mijn ex dus al wel gevoelens had voor een ander toen we nog samen waren. hij had veel app/sms contact met haar... wat een loser!! bah... helemaal klaar met hem. nu wil hij me opeens weer terug. maar daar trap ik niet in.
    ik probeer ondertussen door te gaan met alles... werk, vriendinnen, gezellige dingen doen en ik ben begonnen met mijn rijbewijs! :) verder ben ik aan het afvallen en dat lukt me ook wel aardig... kijkt maar naar mn banner
    naar omstandigheden gaat het dus wel goed met me

7. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn moeder had longkanker. Het ging eigenlijk een hele tijd goed, maar vlak na de geboorte van Dymph ging het opeens snel bergafwaarts. Ze heeft echt gevochten om haar kleindochter nog te kunnen ontmoeten.

@ Citroen: Jeetje, wat lullig dat je ex al met een ander bezig was. Heel sterk van je dat je niet weer naar hem toe gaat. En knap dat je al zoveel bent afgevallen.

8. sunshineS1976

@Guus: wat heb je nog gedaan meis? Wijntje genomen of niet? Was het gezellig?

@Citroen: heel naar meis om erachter te komen dat er al iets speelde toen jullie nog een relatie had. En nu wil hij je opeens terug? Dacht het niet. Goed dat je zo sterk bent! VOor jezelf kiezen! En zo te lezen ben je dat aan het doen met je rijbewijs halen en afvallen enzo. Super van je!
    Aan jezelf denken, alles doen wat JIJ wilt en die hele leuke man die jou waard is komt vanzelf op jouw pad!

@Linde: heftig meis :(
    Wat een rotziekte is het ook...dat kan zo snel omslaan.
    Ze heeft gevochten om haar kleindochter nog te ontmoeten, wat mooi dat ze dat nog heeft mogen meemaken.
    Geluk en verdriet en nieuw leven en de dood liggen zo dicht bij elkaar... knuff xxx

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    bij geboorte 4310 (flinke man) en nu 4190.
    Hij krijgt op een dag (24u) 600 tot 700ml voeding.
    Boaz heeft dit gewoon nodig, hij huilt ook alleen maar 1 als hij krampjes heeft of als hij honger heeft.
    Vandaag zit hij al op 590 voeding. En hij moet er nu voor de 00:00u nog 2.
    Vanavond tussen 20:15-21:15 en dan voor de nacht 3 a 4 uur na de voeding die vanavond nog komt.

Dit is echt een heel ander mannetje, mijn dochter zat rond de 8e dag op 40ML. Maar zij was ook een spuugbaby.
    Boaz heeft 1 keer echt gespuugd, alles eronder, blegh!

Vandaag zijn we voor het eerst met hem naar buiten geweest, even naar zijn opa en oma..
    Is voor mij nog wel vermoeiend, kost me best wel veel energie..

Slaapt Linde verder de nacht al een beetje door? Zit er tussen de laatste fles en de nachtvoeding al 6uur?
    Dit hebben wij nog niet (ga er 2 keer uit) Afglp nacht was het 2:00 - 4:00 en 7:15u
    Maar dan is m'n dochter ook wakker, dus scheelt weer.

Morgen alles weer zelfstandig doen, kraamzorg vandaag afgesloten. Dus morgen naar de school op en neer,
    Alyshá wil graag overblijven morgen, dus dat scheelt alweer hoef haar dan alleen om 8:20 heen te brengen en 15:15 op te halen..

LindeDD wat vervelend, vind het écht rot voor je!!

Moet afsluiten, Boaz wordt wakker (Zit 'm denk ik een boertje dwars.) :)

10. sunshineS1976

Wauw Kim dat klinkt allemaal super...alles volgens het boekje.
    Ben gewoon jaloers...

Linde krijgt met moeite 400 ml per dag weg. Ze moet zo'n 450-500 per dag hebben, CB vertelde 150ml per kg lichaamsgewicht. Dus jeetje wat drinkt jouw mannetje die 2 weken jonger is veeeeel!

Sinds een week gaat het drinken nog moeizamer en weigert ze de fles na een ml of 40-50. De borst wil ze wél... blijft maar hysterisch naar mijn borsten happen, maar de fles dus niet meer terwijl ze wel honger moet hebben. Afgelopen nacht tot 2.30 uur met een hongerig meisje gezeten wat ook totaal niet wilde slapen.
    Ga morgen even CB bellen wat ik moet doen... dwingen gaat niet, want ze houdt dr mondje koppig dicht, krijg er geen speen in hoor.

Over de nachten: ze komt dus om de 3 uur, maar dat is de laatste dagen om de 2 uur geworden. Wat ik best logisch vind omdat ze niet genoeg drinkt en dus honger heeft...
    Eerst sliep ze 's nachts 4 uur achter elkaar door, maar dat is helaas veranderd...

Leuk dat uitstapje naar opa en oma! Hebben jullie al veel kraambezoek gekregen?
    Ik ben op een punt aanbeland dat ik er klaar mee ben en heb alles voor de komende week afgezegd. Er stonden weer 8 bezoekjes gepland van groepjes mensen in 1 week. Ben er na 3 weken echt helemaal klaar mee, word zo geleefd.
    Ga nog maar 3 momenten inplannen en daar doet iedereen het maar mee. Wie niet kan heeft pech.

Ga je de kraamzorg missen? Ik vond het echt geweldig. Mis dat mens nog steeds! Best zwaar, de zorg voor een baby en ook je huishouden nog aan kant houden.
    Fijn dat Alysha al wat groter is. Leuk morgen naar school en ideaal dat ze zelf over wil blijven. Scheelt jou weer wat op en neer gedoe!

Fijne tijd met je mooie kindjes!

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Krul; ja hoor, heb heerlijk 3 wijntjes gedronken! ;)

12. sunshineS1976

Goezoooo Guus :D:D:D

Nu op naar een mooie dikke test :D

13. sunshineS1976

Mmmm ik kom net op een website over reflux terecht en Linde heeft bijna alle symptomen...
    Zou dat het zijn waardoor het nu de laatste tijd zo beroerd gaat? Niet willen drinken, moeilijk slapen en overstuur zijn? Ze geeft idd voeding terug en "herkauwt" erg veel.
    Morgen maar eens bellen.

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Heey en heb je al gebeld met het consultatie bureau?
    Je kunt ht ene kind niet vergelijken met een ander, Boaz was bij de geboorte al een grote kerel, 52cm 8 en half pond dus dat lust ook wel wat.
    Dit zijn mijn tijden tot nu
    00:00- 100ml
    2:30- 90ml
    6:05- 85ml
    9:15- 120ml na het wassen.
    Tussen 12 & 1 weer een flesje.

Ik mis haat nog niet want het is nu wel lekker rustig in huis.. Vind ik ook wel lekker maar denk dat de komende dagen dat ik haar wel ga missen.
    Was ook wel makkelijk want ze hielp Alysha ook met veel dngen, en spelletjes doen etc.

Heb wel wat visite gehad maar niet dat ik er flauw van ben.
    De eerste 2 dagen wel. Had op de dag van de bevalling smiddags en savobds visite en op maandag ook. Dat viel niet fijn.
    Deze week wat rustiger. Vanochtend visite gehad, morgenvroeg en vrijdgochtend tot nu toe dat er iemand komt.

Heb jij ook last gehad van je buik!? Gister tijdens het wandelen last van mijn buik en toen ik vanochtend Alysha nar school bracht ook (8:25u) en heb er nu nog last van. Soort van menstruatiepijn maar dan iets erger.....
    Vk zou komen weet alleen niet hoelaat,.vervelend want wou vanmiddag nog even naar de winkel.....

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Citroen.. Ik vind je ontzettend sterk meid! Dikke knuffel...

@Krullie & Kimmuh.. Echte mama's.. Hopelijk ben ik het ook over een week of 5/6 (al verwacht ik zelf 8/9 weken ;))

16. sunshineS1976

@Kim: ja ik heb gebeld en ook bij de ha langs geweest. Veel baby's schijnen last te hebben van reflux, de vraag is hoe erg het is.
    En warempel, na een slechte week, dronk ze vannacht ineens 120 ml in 20 minuten op en heeft ze ook vanmorgen en vanmiddag super goed gedronken... en ligt ze nu heerlijk boven in dr wiegje te slapen. Dit lukte de afgelopen dagen ook niet, ze werd totaal hysterisch.
    Bizar... maar hier geniet ik wel van :D

Anyway, morgenochtend even tussendoor naar het CB om te wegen en de groei te bepalen. Ze drinkt niet zoveel als ze zou moeten hebben dus even bekijken wat dit met haar groei heeft gedaan. Is ze niet genoeg aangekomen, moet er verder worden gekeken. Maar de ha zei ook al dat baby's zogenaamde "regeldagen" hebben waarbij ze echt weer een ritme zoeken.

Is de vk al geweest? Wat vindt ze van je buikpijn? Irritant he dat je niet weten hoe laat ze komen. Was hier ook.
    Waarschijnlijk zijn het naweeën of kan dat niet meer?
    Ik heb nergens last van gehad. Wel vrouwenmantelcapsules moeten slikken omdat mijn baarmoeder niet wilde slinken.
    Krijg je dat weer...tijdens de zwangerschap wassie al te groot en liep ie 8 weken voor, nu na de bevalling blijft ie groot!
    Volgende week op controle in het zh bij de gyn of alles goed is.

@Uk: ja nog even en dan hoor je er ook bij :D
    Heb je zelf echt het gevoel dat je flink overtijd gaat lopen?
    Ik had vanaf het begin het gevoel dat ons meisje eerder zou komen dan de 40 weken, maar niet 3 weken eerder :p

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ze kwam om 11:45, maar goed dat me dochter over wou blijven want anders had ik dat niet eens geredt want dan was ze net vrij.
    De bel gaat om 11:45uur.
    De buikpijn is mijn baarmoeder is nog terug aan het trekken is.....
    Ik heb 2 van die prikken in mijn bovenbenen gehad, een na de bevalling direct en 2 uur later nogmaal in mijn rechterbeen... Blegh!

Boaz zag er goed uit,en ik hoefde me verder geen zorgen te maken qua voeding. Volgende week maandag komt hier de wijkverpleegkundige, ben benieuwd.
    vanmiddag even naar de Wibra en jumbo (zit in een passage) maar is wel behoorlijk vermoeiend zeg!
    Ga morgen tussen 13:00 & 15:00 als zoonlief het toelaat lekker slapen!

Handig al die mensen voor als je het niet meer weet hé..
    Ik heb net de huisarts ook nog even gebeld, boaz heeft namelijk spruuw.. Staat er in de bijsluiter dat hij het een paar minuten in de mond moet houden voor het doorslikken..... :)
    Dacht bij mezelf, en hoe?
    Nou ja, uitleg gekregen en nu beginnen met 4x pd na de voeding van die vieze rotzooi geven.
    Heb het zelf ook gehad een paar weken geleden, en echt dat spul is pás ranzig.....Arm ventje!

Uk, ik hoop voor je ook eerder... Je kunt misschien wel het beste van het langst uitgaan dan kan het in iedergeval je niet tegenzitten/vallen!

Ik ga eten koken,

fijne avond allemaal!

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kimmuh.. Ik snap dat het zwaar is.. Je bent immers ook pas 8 dagen geleden bevallen, ga morgen maar van 13:00 tot 15:00 lekker plat... Hopelijk heb je snel minder pijn...!!

Krullie.. Jaa, ik kan niet meer wachten, vriendlief al helemaal niet meer.. Heb niet echt een voorgevoel, heb nog steeds redelijk wat harde buiken en soms denk ik oooh ze komt echt wel eerder dan 40 weken, maar soms weet ik niet of het gevoel is of hoop. Ze mag echt nog wel even blijven zitten hoor, maar ik vind het zo spannend... Kan niet wachten om te zien hoe ze eruit zien !! Dat lijkt me zo'n geweldig gevoel..

19. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Krullie: Dat is wel heel veel bezoek in een week inderdaad. Wij hebben helemaal niet veel bezoek eigenlijk. De eerste weken was het sowieso alleen de mensen die echt dichtbij ons staan. Nu komt er af en toe nog iemand, maar dat is hooguit 1 bezoekje per week.

@ Kim: Wat vervelend dat Boaz spruw heeft. Hopelijk is hij er snel vanaf.

@ Guusje: Goed dat je gewoon een paar wijntjes hebt gedronken. Hopelijk is dat voorlopig voor het laatst geweest ;).

Gisteren heeft Dymph haar eerste prikjes gehad. Ik heb haar nog nooit zo hard horen huilen, zo zielig :(. Heb haar 's middags maar een paracetamolletje gegeven want ze had er wel last van, ze bleef huilerig. Vandaag lijkt het weer beter met haar te gaan gelukkig.

20. sunshineS1976

@Kim: dat was idd veel geluk hebben dat je dochter over wou blijven! Fijn dat de buikpijn verklaard is!
    Is het gelukt om vandaag ook even lekker te slapen? Heb je nodig hoor, hoop dat Boaz mee wil werken :p

Wat zielig dat hij spruw heeft! Heel vervelende kwaal, maar hij drinkt gelukkig wel goed! Hoop dat hij er snel vanaf is, maar het kan geloof ik nogal hardnekkig zijn.

@uk: is je blaasontsteking al over?
    Dat kan nog steeds harde buiken veroorzaken.
    Natuurlijk kijk je uit naar je kleintje, wat leuk dat je vriend ook zo betrokken is en niet kan wachten :D
    Nog even geduld!! Maar geniet ook nog van het zwanger zijn hoor, dat heb ik te weinig gedaan en het gaat zoooo snel!
    Ben heel benieuwd wanneer jullie kleine meid zich aandient.
    Geniet ook van de bevalling hoor, het is zoooooo een geweldig mooie ervaring!

@Linde: aah arme Dymph, dr eerste prikjes gehad!
    Daar zie ik dus echt tegenop. Ze hebben het nodig natuurlijk, maar je wilt ze geen pijn zien hebben. Ook naar dat ze er niet lekker van kunnen worden en je paracetamol nodig hebt. Die tip kreeg ik hier ook al. Heel zielig, knuffel haar maar extra vaak!

Share This Page