Gestart met Primolut en 1e ronde Clomid, wie begint er ook nu?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mvdk, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden!

Fijn om te horen dat het goed gaat met iedereen. Buiten de kwaaltjes op dan he! Hier gaat het ook goed. Vorige week lekker weekje vrij gehad en naar Duitsland geweest. Lekker niets doen. Deze week aan het werk en het valt niet mee. Heb ook veel pijn in mijn buik. Denk ook dat het harde buiken en mijn banden zijn. Buik wordt goed hard en voelt trekkerig aan. Als ik stil zit valt het mee maar als ik een stukje ga lopen is het echt zwaar... Mijn buik groeit nu ook echt enorm. Heb het idee dat deze misschien iets te snel groeit nu voor mijn lichaam om bij te houden. Iemand van jullie hier ook ervaring mee rond de 26/27 weken? Rust houden zal wel de enige remedie zijn... Misschien morgen toch ff VK bellen?

Ik vul de lijst weer verder aan :)

Geboren:
    04-01-2013: Jupje - Jinte dmv spoedkeizersnede 52 cm 4025 gr
    24-02-2013: Kimmuh - Boaz geboren. 52 cm 4310 gr.

Uitgerekend:
    27-04-2013: Ukkie87 - Meisje
    22-06-2013: Julia - Meisje

2. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Julia... ikke ikke ikke, veel last van harde buiken gehad rond de 30 weken, bleek het later een blaasontsteking te zijn. Gewoon even urine inleveren bij de huisarts. Kunnen ze met zo'n dipstick meteen zien !

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Juliave: Ik zou het even melden bij je vk. Misschien inderdaad een blaasontsteking.

@ Kim: Fijn dat het al zo snel goed gaat 's nachts met je dochter.

Ik vul de lijst ook even aan:

Geboren:
    12-01-2013 - LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr.

Uitgerekend:

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Toch wel leuk om te zien die lijst!:)

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Kim: fijn dat het zo goed gaat met je dochter! Goede tip idd van je, om meteen de nachten mee te pakken als we toch bezig zijn.
    Spannend wanneer je met Boaz naar de kinderarts moet. Ik ben vanmiddag geweest op controle nav de opname de eerste week. Ze zijn zeer tevreden gelukkig en mn meisje is weer flink gegroeid. Ze heeft last van reflux (elke baby heeft dat wel) en dat is heel vervelend maar zolang ze te troosten is, zijn er nog geen medicijnen nodig. Liever geen medicijnen dan wel is het motto. Als ik de kinderarts moet geloven valt het reuze mee en heeft ze er zelf niet heel veel hinder van.
    Ben in ieder geval gerust gesteld, vond de huisarts toch een stuk minder kundig en geïnteresseerd overkomen.

@Ukkie: oh meis bereid je maar voor, die steken zijn nog niets ;) haha Ik kreeg rond dat termijn pijn down under niet normaal. Traplopen, gewoon lopen, in- en uit bed en omdraaien in bed, vreselijk, deed echt zeer! Idd je bekken wat opzij wijkt omdat de kleine met t hoofdje naar beneden gaat... Ik vond het zo bizar dat die pijn na de bevalling ineens voorbij was. Voelde me echt heeeeerlijk daarna zonder dikke buik en al die kwaaltjes! ;)

@Juliave: als je te veel harde buiken hebt, zou ik idd even je urine checken om in ieder geval een blaasontsteking uit te sluiten!

Idd leuk die lijst! Moeten we m wel blijven kopiëren en plaatsen, anders raakt ie ergens zoek in al die pagina's ;)

Geboren:
    12-01-2013 - LindeDD - Dymph geboren, 49 cm 3450 gr.
    08-02-2013: Krullie85 - Linde geboren, 50 cm 3240 gr.

Uitgerekend:

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai Ladies!!

Hier is de misselijkheid begonnen, niet ernstig, maar wel erg vervelend, ook erg moe.. En ik kijk heeeeeeel erg uit naar de 1e echo.., denk vaak van; zal het allemaal wel goed zijn, zal er überhaupt wel een kloppend hartje zijn etc... Wat kan je jezelf gek maken he! Pfff, en nog 2 weken wachten.. Duurt lang!!!

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Guusje komt vast helemaal goed!:)

Krullie, ik moet 2 april naar de kinderarts toe om 9:00uur dus ben zeer benieuwd hoe het dan zou gaan.

Ja, als we straks Boaz gaan zindelijk maken dan pakken we ook gelijk de avond/nacht erbij..
    Alles wat ik bij Alyshá ''verkeerd'' heb gedaan denk ik nu wel bij na :)
    Verkeerd is het goede woord niet, maar zo bijv. kreeg zij welleens drinken 's nachts waardoor haar voorste 2 tanden kapot zijn gegaan (Tandarts vult ze eens in het half jaar op met vulling) Anders zie je 2 kapotte tandjes.

Boaz krijgt bijv straks geen fles mee naar bed, en anders kan hij een slokje water krijgen..

Alyshá liet ik nooit maar dan echt nooit huilen, ik pakte haar altijd op etc.... Als Boaz straks ouder is en ik weet dat er niets aan de hand is, laat ik hem dan gewoon eventjes huilen.
    Kleintjes hebben het zó snel door... Alyshá was echt tot haar 2e jaar behoorlijk verwend met die kleine dingen........:):)

8. sunshineS1976

@Guus: tuurlijk meissie komt helemaal goed!! Maar ik snap je zorgen hoor, is hier niet anders geweest, naar elke echo toe!!
    Maar we leven met je mee en kijken samen met jou uit naar die eerste echo! We willen een prachtige eerste foto zien straks he van jullie tweede frummeltje :D
    Of frummeltjes!! ;) haha

@Kim: dat is weer zooo fijn he al die ervaring van een eerste kindje!! Superhandig! En ook voor mij met mijn eerste, door verhalen van andere moeders, leer ik ook ;)
    Sneu van dr voortandjes!! Hoe is dat gekomen dan? Door de speen vd fles zelf of zoetigheid of??
    Zijn melktandjes nog toch? Dus straks komen er twee mooie tanden voor terug gelukkig.

Fijn de kinderarts, die afspraak is gelukkig al best snel!

Fijn weekend allemaal meiden! X

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Haha, ja krul, ben ook echt heel erg benieuwd! Misselijkheid wordt steeds erger. Nog niet boven de pot gehangen maar scheelt niet veel. Bij Joa was ik helemaal niet misselijk. Echt super spannend! Nog 11 nachtjes voor de echo.. Pffffff duurt lang!! Haha

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Kimmuh, ja, ik geloof ook wel dat je wat minder gefocust bezig bent bij een 2e. Joa is ook hartstikke verwend, dat merk ik ook aan alles. En straks moet ze delen.. Ben erg benieuwd hoe dat gaat..haha.

Ik heb trouwens een foto in mijn album gezet voor de geïnteresseerde. Samen met mijn moeder en met Joa een fotoshoot gehad, echt super leuk geworden!!

11. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Guusje: Wat een leuke foto! Je hebt trouwens een erg schattig dochtertje.
    Volgens mij is de misselijkheid vaak meer bij een tweede zwangerschap. Sterkte daarmee.

12. sunshineS1976

Nou Guus dat belooft nog wat dan de komende weken met die misselijkheid!! Geen idee of dat bij een tweede zwschap vaker voorkomt.
    Aftellen hoor naar de echo! ;)

Heb je foto's bekeken; geweldig!! Prachtige foto van jou, je ma en je dochtertje, inlijsten en aan de muur! Mooie dochter heb je en wat lijkt ze op jou en op haar oma!

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks meiden! Ik vind hem ook erg mooi! Ik hb nog een foto van Joa en mijzelf, die ga ik op Canvas zetten. Maar foto moet ik nog binnen krijgen, ik laat hem dan wel zien!

14. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Kimmuh.. Mijn nichtje loopt wel altijd naar de kindjes toe als ze huilen, probeert ze niet uit bed te halen maar vanuit bed te troosten zo leren ze dat niet als ze huilen dat ze er meteen uitmogen.. Heb geen idee hoe ik het ga aanpakken, het is onze eerste dus verwacht dat ze ook redelijk verwend wordt ! hahah :)

@Guusje.. Ach, die 11 nachtjes zijn alweer 9 nachtjes ;) Het is inderdaad een prachtige foto van jullie 3-tjes... :)

Proberen het lijstje elke 5 pagina's erop te zetten..
    Blz. 435 - 440 - 445 - 450 etc... Hopelijk gaat het lukken :D

15. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Guusje, erg mooie foto hoor!

@all:

Vanmiddag weer bij de huisarts geweest voor Boaz,
    vanaf dag 1 maakt hij verschrikkelijke erge uithalen tijdens de fles, dit wordt steeds erger.
    Niet alleen tijdens de fles doet hij het maar nu ook gewoon.

Afgelopen nacht na de fles had ik hem bij ons in bed, ineens stopte hij met adem halen.Paar sec later begon hij weer, en stopte weer en begon weer, heel raar en heel eng!

Vandaag is hij weer onderzocht, geen symptonen voor astma, waar dat gepiep vandaan komt weten ze ook niet.
    Hij is wel erg verkouden, neus verstopt, roggelt, en last van slijm.. Hiervoor neusspray gehaald...

Nu geduld hebben tot dinsdag 2 april dan kijken wat de kinderarts zegt..Maar eerst moet ik a.s woensdag terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe Boaz er dan aan toe is.......

Ben de gehele dag met hem bezig, hij heeft maar haze slaapjes van 5 tot 10 minuten.. Is bijna de hele dag wakker, best wel vermoeiend en vooral als Alyshá dan thuiskomt van school en ook aandacht vraagt... :)

Ik hou jullie op de hoogte,
    ik lees wel mee via tel maar reageer niet altijd omdat ik de hele tijd bijna met zoonlief op de armen zit..

Heb hem nu op een aankleed kussen met deken naast me liggen op tafel, laptop er naast... Meneertje is behoorlijk beweegelijk en zal zo wel weer beginnen met huilen :p

Fijne aaf allemaal!

16. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kimmuh.. Wat vervelend meid, hopelijk hoor je meer van de kinderarts want dit hou je ook niet lang vol !

17. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    he meiden
    zo het heeft even geduurd maar ik ben er weer hoor...
    Ga zodra het lukt even alles bijlezen :)
    We hebben echt een nare tijd achter de rug en het wil nu nog niet echt lukken met onze kleine dame, zag net al bij kimmuh dat boaz ook alleen hazeslaapjes doet, Lilly ook en ze huilt er daarnaast erg gezellig bij omdat ze wel heeel erg moe is..
    De afgelopen weken zijn we eigenlijk alleen maar bezig geweest met voeden; ik wilde heel graag borstvoeding geven maar dit deed vanaf dag 1 verschrikkelijk pijn. Maar ik heb vroeger tepelpiercings gehad en daardoor zit er littekenweefsel in mn tepels wat tijd nodig zou hebben om op te rekken dus even volhouden. Nou heel veel tranen, spanning, spruw, fenomeen van Raynaud, tepeltrauma(wat er dus letterlijk uitziet als een vermiste halve tepel!) ben ik dus gestopt met de borstvoeding maar ja aangezien ik al een maand bezig was en wel goeie productie had geprobeerd om alles af te kolven, wat dus echt niet lukt qua tijd aangezien de kleine dame niet slaapt en nu dus proberen aan het afbouwen van het kolven...
    We hebben een prachtig meisje maar de roze wolk is nog steeds helaas het grootste deel van de tijd ver te zoeken.. Heb net een osteopaat gebeld om daar maar te laten kijken of hij kan vinden wat de onrust bij haar veroorzaakt nu nog, want het arme gupje lijkt niet erg gelukkig.. Ze is ook heel snel en als sterrekijkertje geboren dus misschien heeft dat er iets mee te maken. Iemand hier die het weet? ;)

18. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    mvdk die tip heb ik ook al gekregen omdat boaz in 29 min persen ook als sterrenkijker op de wereld is gekomen....
    ik wacht eerst eens de kinderarts af want hier moet ik dinsdag heen (Boaz heeft enorme uithalen tijdens de fles en zonder fles) alsof hij het gigantisch benauwd heeft.

Hij huilt ook veel inderdaad, omdat hij niet in slaap kan komen maar wel verschrikkelijk moe is (terwijl hij dus maar 5 min slaapt)

Wanneer moet je heen? Zou graag willen weten hoe het is afgelopen.....

19. mvdk

mvdk Actief lid

24 jan 2012
    367
    0
    0
    Zuid Holland
    wat een opluchting om te lezen dat Boaz zn gedrag een beetje op dat van lilly lijkt, voor mij dan voor jou en boaz absoluut niet natuurlijk. ik ben ook heel benieuwd wat die osteopaat gaat zeggen, ben nu maar begonnen met een dagboekje bijhouden want iedere keer als er iemand komt en ik mn verhaal doe ligt mevrouw prompt keurig te slapen! Maar voor de rest van de dag kom ik echt nergens aan toe, de keren dat ik buiten ben geweest sinds haar geboorte kun je serieus nog op2 handen tellen, echt heel erg :(
    ik hoop dat het niks ergs is met die uithalen van Boaz, klinkt wel vreemd, maar kan me niet zo goed voorstellen wat je precies bedoelt, huilt hij dan heel hard of hapt hij naar adem?

20. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb geprobeerd het hier neer te zetten, heb namelijk opgenomen tijdens de fles hoe hij doet.. Zal het straks nogmaals even proberen zodat je een ''beeld'' er van hebt.
    Hij huilt niet en hapt ook niet naar adem na het is gewoon een hoge benauwde piep,,, moeilijk uit te leggen:)

Deel Deze Pagina