Denk aan je Guus... Hoe is het met de andere meiden? Nog heel even en dan kunnen we hier weer een babyboom verwachten! Uk? Hoe gaat het met nu écht de laatste loodjes?? Juliave: lekker aftellen naar je verlof, heerlijk! @Hier: Gisteren heeft mn meisje dr eerste prikjes gehad. Pff ik heb er meer last van gehad dan zij haha Ze moest even heeeel hard huilen maar daarna was het snel klaar en niets aan de hand. Terwijl andere kindjes bleven doorhuilen. Wel trots op mijn grote kleine meid hoor Gisteravond was ze hangerig en jengelig, maar vandaag een en al vrolijkheid. Gelukkig maar! Wat betreft koude washandjes: Die mag je er niet op doen volgens de arts. Ik zei dat ik goed voorbereid was met koude washandjes en paracetamol enz. Ze zei meteen dat die koude washandjes geen goed idee is. Het verzacht de plek, dat wel, maar het zorgt ervoor dat de injectievloeistof zich niet goed en snel genoeg door de spier en het lichaam kan verspreiden omdat de spier door de kou zich samentrekt. Daardoor kun je een schijf krijgen die kan gaan ontsteken en ben je verder van huis...
Weer een goede tip krullie fijn dat het achter de rug is en je stoere meid zich goed heeft gedragen! Hier vandaag zwaardere dag gehad, kleintje was erg onrustig en veel aan het bewegen. Ook voelde mijn buik wat hard aan en heb steeds het gevoel dat ik móet plassen. Vorige week met pretecho al gezien dat de kleine erg op mijn blaas drukt dus denk dat dit het gevoel veroorzaakt. Ben ook ergens bang dat het misschien een blaasontsteking kan zijn.... Maar heb al zo vaak laten testen de afgelopen maanden en steeds was er niets aan de hand. Voel me elke keer zo'n zeur. Iemand van jullie ervaringen hiermee? Natuurlijk wel goed dat de kleine zoveel beweegt
Hi meiden, Het ergste is achter de rug gelukkig... Heb gister wel een emmertje bloed verloren denk ik.. En flinke samentrekkingen van buik gehad, waren gewoon lichte weeën. Vanmorgen vruchtzakje en placenta-tje verloren. Vandaag ook nog erg veel gebloed. Krampen zijn al wat minder maar nog steeds flink aanwezig. Ik hoop zo dat alles schoon is als ik dinsdag voor de echo kom.. Anders alsnog eend curretage.. Maar duimen maar dat t niet nodig is. Vanavond een wens/geluksballon opgelaten, symbolisch als afscheid.. Was mooi en ontroerend.. Volgende week na de echo, als deze schoon is laten we er nog 1 op als wens... Wat mag ik natuurlijk niet zeggen En vanmorgen lekker naar de kapper geweest, ff lekkere blonde coupe genomen, we gaan weer fris en fruitig door.., althans, daar gaan we voor!
Krullie.. Inderdaad nu echt de laatste loodjes, gistere veel buikkramp gehad (aanhoudend) en wat misselijk, misschien oefenwee'en ik heb geen idee! Van dat washandje, goede tip ik ga hem onthouden Fijn dat die stoere meid van jullie het zo goed doet... Ik kan niet wachten! Julia.. Bij onze dokter kun je het gewoon inleveren bij de assistent, je krijgt binnen 2 minuten de uitslag, mocht het een ontsteking zijn mag je na een paar uur je recept ophalen.. Als je maar een beetje denkt dat dat het is, inleveren! Je bent echt geen zeur! Guusje.. Ook vanuit hier nogmaals veel sterkte, wel een prachtig gebaar die wensballon.. Niet vertellen hoor wat je wens is Succes en hopelijk kun je alles snel een plaatsje geven en heb je weer snel een positieve test in handen! Begin deze week vervelend nieuws gehad op het werk... Waren bezig met een overname, deze gaat niet door dus nu moeten we gaan reorganiseren. Van de 13 werknemers krijgen er 9 hun ontslag... Ik ben de jongste, en het minst lang in dienst (4 jaar) maar.... IK MAG BLIJVEN. Heel erg dubbel maar ik ben wel erg trots op mezelf
@Guus: lieve schat ik vind je ontzettend sterk!! Vind het zo vreselijk voor je dat je dit moet meemaken Wat prachtig van die wensballon meissie, een heel mooi gebaar als afscheid. Ik hoop dat je dinsdag een tweede op kunt laten en dat de echo er goed uit ziet! Dikke knuffel voor jou! Denk aan je! @Juliave: het klinkt mij als een blaasontsteking meis. En je bent absoluut geen zeur. Ik leverde bijna wekelijks mijn urine in op een gegeven moment haha Je moet het ook even bij de vk aangeven. Ik had op een gegeven moment die klachten, maar het was niet aantoonbaar op zo'n stripje bij de huisarts. In combi met veel harde buiken is er toen een kweek gemaakt en is er wel degelijk een bacterie aangetroffen. Toch weer je urine wegbrengen hoor. Je bent geen zeur! Better safe then (of is t than? ) sorry! Bij veel harde buiken en een trekkerig gevoel sowieso bellen! @Kim: raar hoor al die verschillende adviezen haha! Alles goed met boaz?? Nog steeds die heftige geluiden? Slaapt hij al door? Mijn meisje sinds een dikke week wel! Van 23u tot 7u! Heerlijk! @Ukkie: snap dat het heel dubbel is, maar een dikke proficiat!! Dat jij mag blijven is wel erg gaaf en een heel groot compliment! Gelukkig maar, in deze tijden op straat komen te staan is vreselijk. Oefenweeën kunnen het goed zijn rond dit termijn hoor, ook al heb ik ze nooit echt gehad. Maar bij elke vrouw is t zo verschillend!! Ik wacht met smart hier het bericht af dat je bevalling is begonnen of dat je bevallen bent
Gaan jullie babyzwemmen met de beebjes?? Ik was het maandag van plan! Had toestemming van t cb, je leest zoveel wisselende berichten, wilde het toch ook even van het cb hun mening horen. Het is heerlijk om te doen met je kleintje. Goed voor de ontwikkeling en de band tussen mama en kind. Chloor is niet schadelijk voor de longetjes. Enige punt van aandacht is hun temperatuur. Goed in de gaten houden dat ze het niet koud krijgen, dan moet je het water uit. En ze goed afspoelen en insmeren na het zwemmen. Maar ik heb het zwembad ook even gebeld en zij raden in alle eerlijkheid aan om toch nog even te wachten tot ze drie maanden is. Het is anders zonde van je geld en tijd vinden ze. Mn meisje is nu 9 weken en waarschijnlijk houdt de les van een half uur niet vol en moeten we er al een kwartier uit omdat ze te moe en te koud is. Dat is zonde van het geld en van alle moeite qua na het zwembad, uit- aankleden douchen enz! Hebben ze ook wel weer een puntje.... dus ik wacht nog een paar weekjes heel geduldig af tot ze drie maandjes is
Hey meiden, ff snel berichtje. Vandaag eerst naar dokter geweest en geen blaasontsteking. Druk op blaas is toch echt de kleine. Gisterennacht bijna niet geslapen omdat de baby super aan het spartelen was en ik er steeds harde buiken van kreeg. Vandaag rustig aangedaan en ging goed tot einde vd middag. Toen weer harde buiken. Toch ff vk gebeld en die zegt dat het kan komen door drukke baby, gevoelige baarmoeder en te druk zijn.... Zolang er geen bloed of vruchtwater is en de pijn niet te erg is en de buiken niet regelmatig komen is het afwachten, rustig aan doen en hopen dat het beter gaat. Die harde buiken doen geen pijn maar het is voelt wel onnatuurlijk en vervelend. Hopelijk gaat het snel iets beter. Mocht iemand tips hebben....
Krullie.. Ja ik kan niet wachten, vandaag veel harde buiken en krampen gehad... vooral harde buiken om de 10 minuten, ze duren maar een aantal minuten en trekken weer weg, wel heel gelijkmatig... hmmm, misschien blijft ze toch geen 40 weken zitten, wordt er wel onzeker van want beleeft dit iedereen zo? Maargoed, nog een maandje wachten en dan kun je lekker gaan zwemmen.. Wel zo leuk als ze de 30 minuten gewoon helemaal vol kan houden !!! Julia.. Goed dat je toch bent gegaan, hier ook veel last van harde buiken.. rusten meer kun je niet doen, succes Pfff, op het werk, 9 ontslagen, 4 personen mogen blijven waaronder ik, hardstikke blij natuurlijk. Nu heeft onze concurrent ervan op de hoogte is heb ik al een aantal mailtjes en tefoontjes van hun gehad, vandaag heeft mijn baas boos opgebeld dat ze het belachelijk vinden dat ze mij in mijn verlof gaan lastig vallen. Je raad het nooit, de baas van onze concurenten stond bij mijn ouders vanmiddag op de STOEP, om te kijken of ik daar was om te praten, wordt gewoon bijna gestalkt... bleeeeeh !
Spannend Uk, het kan beginnen, maar ik heb ook 2 weken om de zoveel minuten harde buiken gehad, soms zo erg dat ik niet kon lopen.. Toch bleef ze nog gezellig 2 weken zitten! Ik hoop dat je kindje snel komt, is best pittig nu he, zet em op nog ff, je bent er bijna! Morgen avond ga ik een avondje stappen, vriendin heeft me overgehaald..haha. Weet trouwens iemand of je na miskraam gewoon tampons mag gebruiken? Ik bloed nog best wel en wil morgen als ik weg ga wel een tampon in eigenlijk, ik word die kraamverbandjes een beetje beu!
@krullie ik ben vanaf 10 weken elke week aan het babyzwemmen. De ene keer houdt ze het 20 min vol de andere keer 40 min. Het ligt ook helemaal aan het zwembad hoe ze die lessen geven. Ik moet bijna 20 minuten rijden maar heb het ervoor over. Echt warm water, boven het water is het met zeilen afgezet om omgevingsgeluiden te dempen en de warmte ook daar vast te houden. Douches die je op temperatuur kunt instellen echt super geregeld. Bij een zwembad hier in de buurt wordt het in het normale bad gedaan dus water te koud, minder goede omkleedomstandigheden. Jinte vindt het echt geweldig. Probeer het uit en informeer goed bij zwembaden in de buurt hoe ze het organiseren!! @ukkie alvast succes meid!
Ik heb toch maar afgezegd voor vanavond, gisteren ging het een stuk beter, vandaag weer flink bloeden met felle steken, ook erg moe, hoofdpijn en duizelig, we blijven lekker binnen. Joa is naar oma, daar lijft ze ook slapen dus ff een dagje bijkomen, is ook wel verstandig. Bleh, wat kan je je ellendig voelen zeg...
Guusje hoop dat je snel wat beter bent... Nogmaals dikke knuff vanuit deze kant. Krull, Dat zul je toch altijd hebben die verschillende adviezen, heeft ze nog een dag erna last gehad van de prikjes? Boaz maakt nog steeds die geluiden ja, lijkt steeds erger te worden ipv minder. We moeten over 2 wk weer naar de kinderarts. Nou Boaz maakt sinds 2 nachten er weer even een potje van, daarvoor kreeg hij tussen half 9 en 9 de voeding kwam om half 3/3uur en pas weer tussen 7 en half 8. Maar ach, komt nog wel ! Maak ik me niet meer zo'n druk om om die nachten...
ik kwam hier weer eens even bijlezen, guus lieverd dit is wel het laatste dat ik wilde lezen ik vind het echt heel erg verdrietig voor jou en je mannetje! het is jullie zó gegunt! zo oneerlijk! dikke knuffel meis. -------------- @alle andere meiden, ik vind het zo fijn om te lezen hoe alles is met de beebjes en de dikke buiken met mij gaat het goed! ik ben namelijk weer helemaal happy heb een super lieve jongen ontmoet, nou ja eigenlijk ken ik hem al super lang maar sinds mijn relatie uit ging heeft hij me erg gesteund en zijn we ontzettend naar elkaar toe gegroeid. het was niet gepland, maar ondertussen zijn we samen heel happy het is zo raar, want het is heel snel na mijn andere relatie, maar het voelt zoooo goed! ik maakte me in het begin wel druk om wat de rest van de wereld ervan zou zeggen, maar dat heb ik naast me neer gelegt. ja het is snel, maar ik ben op deze manier gelukkig, niet als ik rekening hou met anderen wou het toch even met jullie delen
Goed nieuws citroen! Fijn dat je je weer gelukkig voelt!! Het is je gegund! Ga heerlijk genieten van deze mooie en gezellige tijd!!
Citroen, schijt wat de rest zegt... Jij moet gelukkig zijn, de rest moet toch ergens over kunnen lullen ?!? Zolang ze over je praten ben je interessant, ik zou me drukker maken als er niet gepraat over je zou worden Hahaha... Ben blij voor je, lekker genieten van deze tijd !!!